تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815283631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
آغاز آمارگيري واحدهاي روستايي در هرمزگان‌

بندرعباس ---- خبرنگار اطلاعات: همزمان با سراسر كشور كار آمارگيري از ويژگيهاي مسكن روستايي در استان هرمزگان آغاز شد.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي هرمزگان و مدير اجرايي طرح آمارگيري استان با بيان اين مطلب گفت: با هماهنگي‌هاي انجام شده با فرمانداريها، بخشداريها، دهداريها و اعضاي شوراي اسلامي روستاها كار آمارگيري از ويژگيهاي مسكن روستايي در 266 روستاي 11 شهرستان استان هرمزگان آغاز شد.

سيدعلي‌نقي طيب لقماني افزود: اين طرح كه توسط 30 نفر از كاردانان و كارشناسان و نظارت مركز آمار ايران آغاز شده است تا بيستم آبان ادامه دارد. وي گفت: در اين طرح آمارگيران از ميان واحدهاي مسكوني انتخاب شده در روستاها 5 هزار و 83 واحد را با تكميل فرمهاي مخصوص مورد بررسي ويژه قرار خواهند داد.

مديركل بنياد مسكن هرمزگان اضافه كرد: اين آمارگيري‌ها در برنامه‌ريزي آينده و ساماندهي واحدهاي مسكوني روستايي از اهميت خاصي برخوردار است.

اختصاص 6/3 ميليارد ريال براي زيباسازي شهر رشتخوار ‌

رشتخوار ---- خبرنگار اطلاعات: رئيس شوراي شهر رشتخوار گفت:‌ در سال جاري بيش از سه ميليارد و 600 ميليون ريال از اعتبارات شهرداري براي عمران و زيباسازي اين شهر هزينه مي‌شود. ‌

اسماعيل ميرسياسي در جلسه شوراي شهر رشتخوار افزود: امسال سه پروژه احداث، جدول‌بندي و زيرسازي بلوارهاي شهيد بهشتي، بلوار معلم و مجتمع تجاري شهرداري در دو فاز با اعتبار 20 ميليارد ريال در سطح شهر رشتخوار آغاز شده است.

وي همچنين از كف شكني چاه آب فضاي سبز شهرداري اين شهر خبر داد. ميرسياسي به احداث ميدان نماز در اين شهر اشاره كرد و گفت: اين پروژه بيش از 200 ميليون ريال اعتبار دارد.

مسجد تاريخي رشتخوار مرمت مي‌شود

- رئيس شوراي شهر رشتخوار گفت: براي مرمت مسجد تاريخي اين شهر در سال جاري 200 ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شد كه اين مبلغ از محل اعتبارات جاري شهرستان تأمين مي‌شود.

اسماعيل ميرسياسي افزود: كار زيرسازي و جدول‌گذاري بلوار منتهي به اين مسجد نيز از سوي شهرداري براي دسترسي آسان گردشگران به اين بناي تاريخي آغاز شد.

عضو شوراي شهر رشتخوار گفت: طبق توافقي كه با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي به عمل آمد 800 ميليون ريال از سوي اين سازمان براي ساخت اين بلوار اختصاص يافت.‌

80 درصد پست‌هاي مصوب جمعيت هلال‌احمر خراسان جنوبي بدون تصدي است‌

بيرجند ---- خبرنگار اطلاعات: 80 درصد پست‌هاي مصوب هلال‌احمر خراسان جنوبي بدون تصدي است و تنها 20 درصد از پست‌هاي مصوب، نيرو جذب كرده است. مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان در جمع خبرنگاران گفت: نقش جمعيت هلال‌احمر در بحث حوادث و بلاياي طبيعي، آمادگي، پيشگيري و نجات آسيب‌ديدگان است. ‌

قريب گفت: براي آگاه‌سازي قشرهاي جامعه، برنامه‌هاي مختلفي در دست اجرا داريم. وي در خصوص برنامه‌هاي هفته كاهش بلاياي طبيعي افزود: آشنا كردن مردم به خصوص اهالي مناطق حادثه‌خيز با اقدامات پيشگيرانه از خسارات حوادث طبيعي، اجراي مانور لحظه صفر براي افزايش توان امدادگران، مسابقه نقاشي در مدارس به خصوص دبستان‌ها و توزيع بروشور آموزشي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين جمعيت است.

برگزاري همايش خانواده موفق در بافق‌

بافق ----خبرنگار اطلاعات: همايش خانواده موفق با حضور امام جمعه و فرماندار بافق و بيش از 300 نفر از كارشناسان در اين شهرستان برگزار شد.‌

در اين همايش، چند تن از محققان و كارشناسان علوم تربيت و روانشناسي راهكارهاي توسعه و تقويت رشد عقلي، اخلاقي و تكاملي فرزندان، علل پيدايش تغيير شخصيت و نقش والدين در تربيت فرزندان و همچنين راههاي پيشگيري و درمان بيماريهايي از قبيل استرس، افسردگي و روان‌پريشي مورد بحث و بررسي قرار دارند.

خانم فردوسي كارشناس برنامه‌هاي خانواده صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در اين همايش درباره‌ ويژگي‌هاي يك خانواده موفق سخناني ايراد كرد.

توزيع كتاب در كلانتري‌هاي گيلان‌

رشت --- خبرنگار اطلاعات: 2 هزار جلد كتاب در تعدادي از كلانتري‌هاي گيلان توزيع شد.

حجت‌الاسلام پورعيسي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان گفت: به منظور ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، در هفته نيروي انتظامي 2 هزار جلد كتاب با عناوين مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي در 20 كلانتري استان توزيع شد.

وي افزود: همچنين يكي از سينماهاي رشت به مدت يك شب در اختيار پرسنل نيروي انتظامي قرار گرفت.وي، تعامل اين اداره كل با نيروي انتظامي را مطلوب خواند و گفت: آمادگي لازم براي انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه براي انجام كارهاي فرهنگي با نيروي انتظامي استان را داريم و براي تحقق اين خواسته جامعه، تلاش‌هاي لازم را انجام خواهيم داد.

خسارات سيل به تأسيسات آبرساني تالش و رضوانشهر

* جاري شدن سيل اخير در گيلان بيش ا ز 2 ميليارد تومان به تأسيسات آب آشاميدني تالش و رضوانشهر خسارت وارد كرد.

آقابيگي، مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي گيلان گفت: در پي وقوع سيل اخير در گيلان آب آشاميدني و بهداشتي 63 روستا خسارت ديد و حدود 2 ميليارد و يكصد ميليون تومان ضرر و زيان به تأسيسات آبرساني تالش و رضوانشهر وارد آمد.

وي افزود: از 63 روستاي خسارت ديده، مشكلات آب آشاميدني 23 روستا برطرف شد و آب سالم 40 روستاي ديگر با تلاش‌هاي شبانه‌روزي همكاران تأمين شده است.

وي افزود: از طريق تانكرهاي سيار در شهرستان‌هاي تالش و رضوانشهر 13 هزار بطري آب معدني بين مردم، مدرسه‌ها و مكان‌هاي عمومي توزيع شد. ‌

معرفي مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل‌

اردبيل---- خبرنگار اطلاعات: مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل معرفي شد.

در اين مراسم عظيم ابراهيم‌پور به عنوان مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل معرفي شد و از خدمات اصغر تقي‌زاده شكيبا مديركل سابق تقدير به عمل آمد.

ساخت مجموعه مستند جاذبه‌هاي طبيعي استان كرمان‌

كرمان---- خبرنگار اطلاعات:مسئول كميته طبيعت‌گردي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان كرمان از ساخت مجموعه‌اي مستند از جاذبه‌هاي طبيعي اين استان با عنوان خبر داد.

محمد جهانشاهي هدف از ساخت اين مجموعه را توسعه شاخه طبيعت‌‌گردي عنوان كرد و گفت: اين مجموعه 90 دقيقه‌اي در 3 بخش 30 دقيقه‌اي از سوي يك مؤسسه طبيعت‌‌گردي در حال تصويربرداري است.

وي تصريح كرد: نقاط ديدني جيرفت، كوير شهداد و منطقه حفاظت شده بيدوئيه از جمله مناطق طبيعي استان كرمان هستند. كه در اين مجموعه تصاوير آنها ضبط شده است.

جهانشاهي همچنين از تصويربرداري غار يعقوب به عنوان يكي از فراخ‌ترين دهانه غارهاي ايران خبر داد و گفت: انجام اين پروژه‌ها و معرفي جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي استان نقش بسزايي در افزايش حضور گردشگران در اين خطه دارد.

ارائه يك وعده غذاي گرم در مهدهاي كودك نيشابور

نيشابور---- خبرنگار اطلاعات: رئيس اداره بهزيستي نيشابور گفت: به مناسبت 17 مهر ماه روز جهاني كودك، طرح ارائه يك وعده غذاي گرم در تمامي مهدهاي روستايي نيشابور به اجرا درآمد.

مهدي نخعي افزود: در اين برنامه، بيش از دو هزار و 500 كودك در 66 مهد روستايي و 10 مجتمع خدمات بهزيستي، با هدف بهره‌مندي از تغذيه سالم و مفيد، اطعام شدند. وي همچنين گفت: طي سال جاري، 9 مهد خصوصي شهري و 24 مهد خصوصي روستايي، با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي در اين شهرستان راه‌اندازي شد.

وي يادآور شد: شهرستان نيشابور هم‌اكنون داراي 128 مهد كودك شهري و روستايي است كه بيش از 6 هزار و 500 كودك را زير پوشش دارد.

‌3 خبر فرهنگي و علمي از شاهرود

شاهرود ---- خبرنگار اطلاعات: نمايش به جشنواره سراسري ماه راه يافت. نمايش به نويسندگي و كارگرداني حسن سرچاهي به جشنواره سراسري ماه كه اواخر مهر ماه در تهران برگزار مي‌شود راه يافت.

* نمايشگاه آثار نقاشي هدي شريعتي در محل نگارخانه فرهنگسراي مهر شاهرود برگزار شد.

در اين نمايشگاه 39 تابلوي نقاشي با تكنيك رنگ روغن و آكريليك در معرض ديد قرار گرفت. آثار ارائه شده به سبك اكسپرسيونيسم و با مضامين اجتماعي طراحي شده بود. ‌

* ‌نخستين دوره مسابقات ربات‌هاي خانگي كشور(‌ (‌sweeper امسال در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود، اين مسابقات با همكاري دانشكده برق و رباتيك اين دانشگاه برگزار خواهد شد.






 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن