تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816611137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل جامعه‏شناسانه فرمانده نيروي انتظامي از مشكلات فرهنگي جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:الف: تحليل جامعه‏شناسانه فرمانده نيروي انتظامي از مشكلات فرهنگي جامعه
فرمانده نيروي انتظامي گفت: در فضاي جديدي كه در سايه ارتباطات و رسانه‏ها ايجاد شده تحولات اساسي در ارتباطات اجتماعي پديد آمده است.

به گزارش "الف"، سردار سرتيپ احمدي مقدم در بيستمين همايش ائمه جمعه كشور در مصلاي امام (ره) افزود: اكنون فضاي مجازي از هر ديواري عبور مي كند و هيچ ديوار فيزيكي در مقابل متجاوزان اين فضاها بازدارنده نيست.

وي گفت: اكنون مرجعيت گروه هاي اجتماعي به سرعت در حال تغيير است و خانواده مفهوم خود را به طور كامل در غرب از دست داده و با مفهوم آن در جامعه ما به طور كامل متفاوت است.

احمدي مقدم با هشدار درباره ورود سريع اين الگوها به كشور گفت: اين ضد ارزشها با رنگ و لعاب تبليغاتي به عنوان نشانه ها و ابزار تجدد به جوانان معرفي مي‏شوند.

وي افزود: در برخي خانواده‏هاي غربي زوجين به طور عموم متاركه مي كنند و كودكان آنها نيز به نحو اسفناكي رها مي شوند و اين نهايت تجليل فمينيسم از زنان در غرب است.

وي با اشاره به ديدگاه برخي افراد كه بروز ناهنجاري ها را در كشور منكر مي شوند، افزود: اكنون براي جلوگيري از ورود كاربران به سايت هاي غيراخلاقي فيلترها يا فايروالهايي قرار داده شده است و فهرستي از واژه هاي مرتبط با اينگونه سايتها ارائه مي شود، اما ارتباطات افراد به طرق ديگر قابل كنترل نيست.

احمدي مقدم با اشاره به تغيير در شيوه برقراري ارتباطات نيز گفت: اكنون نشاني برگزاري مجالس مبتذل از طريق اينترنت منتشر مي شود و همگان را به حضور در آن فرامي خوانند.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: ما مستنداتي از اين ابتذالات را به نمايندگان مجلس ارائه كرديم و آنان متوجه شدند زير پوست جامعه چه مسائل تكان دهنده اي وجود دارد.

وي اين گونه مشكلات را فراتر از تصورات دانست و ابراز داشت: خيليها از بدحجابي ناراحتند در حالي كه بدحجابي خروجي اين گونه مفاسد است.

احمدي مقدم افزود: ديگرهيچ كجا امن نيست و عكسهاي خصوصي و خانوادگي افراد را به آساني روي اينترنت منتشرمي كنند و آبروي افراد را مي برند.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: گاهي پخش اين گونه صحنه ها از صداوسيما اشاعه فحشا عنوان مي شود، اما سوال در اين است كه چگونه خانواده ها را بايد اگاه كرد.

وي افزود: تصاويرخانوادگي كه درگوشيهاي تلفن همراه ضبط مي شود، پس ازعرضه به موسسات تعمير اين گوشي ها فوري به رايانه ها منتقل و منتشر مي شود و افراد كم شماري اين كارها را نمي كنند.

احمدي مقدم همچين درباره فعاليت گروه هاي خطرناك هشدار داد و اضافه كرد: ما دو برنامه با مشاركت صداوسيما در اين باره توليد كرديم كه محتواي ان مباني فكري و انديشه اي اين گروه هاست كه زاييده تفكر مكاتب غربي است.

فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: تصور نكنيم اين انحرافات ويژه جهان غرب است بلكه اين انديشه ها در كشور ما نيز مريد دارد و از خارج كشور هدايت مي شود.

احمدي مقدم درباره فعال شدن اين فرقه ها در كشور و استفاده اين گروه ها از شيوه هاي فريبكارانه براي جلب مردم و حتي افراد متدين هشدار داد.

وي افزود: در اواخر دولت هشتم شوراي انقلاب فرهنگي راهكارهاي سلبي و ايجابي در اين باره تصويب كرد و حدود 26 دستگاه براي اجراي آن پيش بيني شد كه به گفته آيت الله شاهرودي اين راهكارها چون در دولت پيش تصويب شده در حد رفع تكيلف و حاوي راهكارهاي حداقلي است و مي توانست سخت تر باشد اما در پاسخ گفتم همين راهكارها اجرا شود بهتر از اين است كه هيچ كاري انجام نشود.

احمدي مقدم با اشاره به ابلاغ اين مصوبه درابتداي دولت نهم گفت: پس از جمع بندي و ارزيابي اقدامات مشخص شد نيروي انتظامي در ميان همه دستگاه هاي رسمي در حد توان و امكانات خود جلو رفته و صدا و سيما نيز انصافا خوب به ميدان آمده است.

فرمانده نيروي انتظامي عملكرد دستگاه قضايي را نيز در اين باره خوب دانست و گفت: البته كار در اين دستگاه پيچيده تر است اما اركان اين قوه به خوبي حمايت كرده اند.

احمدي مقدم با اشاره به ديدگاه افرادي كه ساماندهي ناهنجاريهاي اجتماعي را فقط با اقدام فرهنگي نيروي انتظامي ممكن مي دانند گفت: امسال 23 ميليارد تومان بودجه براي اين گونه اقدامات اختصاص داده‏ايم، حدود 6 ميليون نفر ازمردم درهفته نيروي انتظامي از نمايشگاه هاي ما ديدن كردند و براي 10 هزار مدرسه در كشور بسته هاي فرهنگي با هدف آسيب شناسي اجتماعي و اخلاقي ارسال كرديم و مگر از نيروي انتظامي بيش از اين چقدر انتظار كار فرهنگي مي توان داشت.

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه قصد ايجاد نااميدي ندارد، افزود: البته ظرفيتهاي اسلام بسيار بيشتر از تهديدات دشمنان است و اگر ريزش داريم رويشهاي بسياري هم داريم و قرار نيست اينترنت ماهواره و ديگر دستگاه هاي ارتباطي نوين مساجد و نهادهاي ديني را به زاويه براند. وي خطاب به ائمه جمعه تاكيد كرد براي مقابله با اين گونه تهديدات بايد در روشهاي تبليغي تجديدنظرشود.

فرمانده نيروي انتظامي در پايان افزود سرعت پيشرفت ابزارها و روشهاي تبليغي غرب در 10 سال اخير افزايش يافته است و ما نبايد عقب بمانيم.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن