تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813188837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شما هم فست فود ميخوريد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: با توجه به استاندارها با سختي ميتوانيم بگوييم که سيب زمينيهاي سرخ شده بعنوان نوعي سبزي ناميده ميشوند زيرا رستورانهايي که اين مواد را سرو ميکنند ....


راهنمايي در خصوص سلامتي غذاهاي فست فود در رستوران ها:

اين مقاله حاوي اطلاعات و نکته هاي بسياري در خصوص تداوم سلامتي به هنگام خوردن غذا در بيرون از خانه است يا زماني که در رستورانهاي فست فود ميخواهيم تمام گروههاي غذايي را مصرف کنيم.

آيا شما فکر ميکنيد که غذاهاي فست فود حاوي مواد مغذي هستند؟

تحقيقات نشان ميدهد که آمريکا بعنوان يک کشور استفادهکننده از غذاي فست فود مشهور است و هر روز از بين 4 تا 10 نفر از افراد آمريکا غذاي فستفود ميخورند. بيشتر اين اشخاص بنا به دلايلي مثل کمبود وقت و ارزان بودن از اين غذاها استفاده ميکنند. اگر شما در خارج از خانه غذا ميخوريد رستورانهاي فست فود اغلب بعنوان ارزانترين گزينه انتخاب ميشوند متاسفانه غذاهاي فست فود داراي کالري بالا، نمک زياد و چربيهاي بالايي هستند و اغلب فاقد ويتامينها و مواد معدني مهم ميباشند بنابراين رستورانهاي فستفود انتخابي براي کامل رسيدن مواد مغذي به بدن نيستند. اخيراً سيب زمينيهاي سرخشده ( در روغن زياد) تنها گزينه براي غذاي گياهي در خيلي از رستورانهاي فست فود است. با توجه به استاندارها با سختي ميتوانيم بگوييم که سيب زمينيهاي سرخ شده بعنوان نوعي سبزي ناميده ميشوند زيرا رستورانهايي که اين مواد را سرو ميکنند مقدار زيادي چربي، نمک يا شکر به سيب زمينيهاي سرخ شده اضافه ميکنند بطوري که مقدار لازمه بيش از مقدار معمولي ميباشد و اين درست نيست که اين غذاها را جزء غذاهاي با منبع سبزيجات نام ببريم. هنگاميکه به رستورانهاي فست فود غذاهاي سالميرا پيشنهادميکنند اين خود مردم هستند که بايد آنها را انتخاب کنند. انتخابهاي خوب غذايي به شما کمک خواهد کرد که يک رژيم غذايي سالم داشتهباشيد. بخاطر داشتهباشيد کنترل اندازه غذا، چربي زياد، سس هاي کالري دار و آب معدنيها به ميزان مناسب استفاده شود. دانستن آنکه کدام يک از غذاهاي فست فود سالمتر از بقيه هستند به شما کمک خواهند کرد که کمتر دچار اشتباه شويد و همچنين بچههايتان را تشويق کنيد که انتخابهاي سالمي را انجام دهند.

رستورانهايي که غذاي فستفود سرو ميکنند دستورالعملهاي جديدي را طرح کردند. مثلاً بيشتر رستورانهاي فست فود اطلاعات غذايي خود را داخل وب سايت خود نوشتهاند. دقت داشتهباشيد زماني که ميخواهيد از غذاهاي فست فود استفاده کنيد بهتر است از غذاهاي پرکالري و غير مغذي اجتناب نماييد. مثلاً افزودنيهاي کالريدار مثل سسها، کرمها، پنيرها و غيره. مثلاً ميتوانيد ساندويچهاي خود را بدون سس سفارش دهيد يا از سسهاي با چربي کم يا بدون چربي استفاده کنيد. شما ميتوانيد انتخابهاي مغذيتر و داراي چربي کمتر را انتخاب کنيد.

برخي ازانتخابهاي فست فود سالم شامل مواد زير است:

1- ميوه با ماست

2- سيب زميني پخته با سبزيجات به جاي سيب زميني سرخ شده با پنير

3- سالادهاي بدون سس يا سسهاي با چربي کم يا بدون چربي

4- همبرگر ساده و کوچک

5- شير بدون چربي

6- ساندويچ باکالري کم

7- ساندويچ ماهي

زماني که غذاي شما ناسالم است بدانيد که اغلب اوقات اين غذاها با سسهاي ناسالم مزهدار شدهاند و رنگها و مزههاي آنها تغيير کرده است. منظور از سسهاي ناسالم، سسهايي است که به سرعت فاسد ميشوند مثل:

1- سس پنير

2- سس تارتار

پيشنهاد غذا براي کودکان در رستورانهاي فست فود:

هنگاميکه شما با فرزندانتان بيرون از منزل هستيد اين نکته مهم است که چگونه غذاهاي خوب فست فود را دررستورانها ميتوان انتخاب کرد. بچهها دوست دارند که بيرون از خانه غذا بخورند ولي رشد تعداد افرادي که اضافه وزن دارند و يا داراي چربي اضافه هستند، زياد شده است و اين موضوع به اين معني است که بزرگترها مسئوليت بيشتري براي انتخاب درست و مناسب مواد مغذي دارند و مسئله مهم اينست که به بچهها کمک کنيم تا انتخاب خوبي داشتهباشند. آمارها نشان ميدهد که نزديک به يک سوم از بچههاي آمريکايي هر روز از غذاهاي فست فود استفاده ميکنند و کالري بالاي اين غذاها منجر به افزايش وزن بچهها ميشود. وقتي که به همراه فرزندتان مجبور به خوردن غذا در اين رستورانها هستيد مشکل است که جوانان، سالاد را به جاي چيزبرگرها انتخاب کنند ولي شما ميتوانيد مانع شويد از اينکه آنها به سمت انتخابهاي غير سالمتر بروند.

در زير بعضي نکات مهم وجود دارد که شما ميتوانيد به خاطر داشته باشيد:

1- نوشيدنيها مثل نوشابه داراي کالري زيادي هستند و مواد مغذي ندارند. بچهها ميتوانند به جاي آن آب و شير بخورند.

2- مانع شدن از خوردن ناگت مرغ

3- دوري از سرخکردنيها. به جاي آن ميتوانيد از سبزيجات و ميوهها مثل انگور استفاده کنيد که به غذاي شما فيبر و ويتامين اضافه ميکند.

4- جعبه کودک را براي کودکان خود سفارش دهيد. زيرا آنها جعبههاي جالبي هستند و اسباب بازي داخل اين جعبه ها را بيشتر از غذا دوست دارند و به آنها اجازه بدهيد که جعبه کودک را انتخاب کنند و از رستورانها بخواهيد به جاي مواد سرخ کردني، مواد ديگري را جايگزين کنند.

5- در رستورانهايي که جايي براي نشستن دارند اجازه بدهيد که مرغ، ماکاروني و سبزيجات را انتخاب کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن