تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820772146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايزه بزرگ به باغچه پلاستيکي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: جشنواره تئاتر کودک
جايزه بزرگ به باغچه پلاستيکي رسيد
جام جم آنلاين: برگزيدگان شانزدهمين جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار جديد اصفهان و رئيس مرکز هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد اسلامي در تالار هنر اصفهان معرفي شدند.



به گزارش مهر،در بخش مسابقه نمايشنامه نويسي اين جشنواره حامد زحمت کش و حميد بوربور در نمايشنامه جالباسي و حسن بين لو به خاطر نمايشنامه گل بيحوصله و کيومرث قنبري آذر حائز رتبه شناخته شدند.
همچنين در بخش ايران اين جشنواره به داوري داود کيانيان، منوچهر اکبرلو و آزيتا حاجيان نتايج زير توسط هيئت دواران اعلام شد.
طراح صحنه برگزيده:
از بين طراحان صحنه نمايشهاي ميترا حکيم هاشمي از "زندگي بسيار کوتاه است" امير مشهدي عباس در نمايشنامه "موشه رو کي مي خوره" و "ما آدم کوچولوها خيلي بزرگيم"، ديپلم افتخار و تنديس جشنواره و مبلغ 4 ميليون ريال به امير مشهدي عباس، طراح صحنه "نمايش موشه رو کي مي خوره" اهدا شد.
طراحي لباس برگزيده:
هيئت داوران در اين بخش، هيچ طراحي را در مقايسه با طراحي ساير نمايشها با فاصله شاخص نديد لذا در اين بخش، انتخابي صورت نگرفت.
موسيقي نمايش برگزيده:
هيئت داوران به دليل ساخت قطعات موسيقي، متناسب با فضاهاي مختلف اجرا و نيز هدايت صحيح نوازندگان و همسرايان، ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 4 ميليون ريال را به علي اشرفي خراساني آهنگ ساز و نوازنده نمايش "خورشيد حسنک" اهدا نمود.
شعر نمايش برگزيده:
در اين بخش از مسابقه نيز به به دليل کم توجهي سرايندگان اشعار نمايشها به اين نکته اساسي که شعر نمايش بايد بخشي جدا نشدني و نه تفنني از متن نمايشنامه باشد و بي توجهي نويسندگان به استفاده از شاعران در سرودن اشعار متن در اين بخش نيز هيئت داوران اشعار شاخصي را به عنوان برگزيده در نظر نگرفت.
بازيگري خردسال برگزيده:
در جشنواره امسال، با توجه به حضور قابل توجه بازيگران خردسال هيئت داوران از ميان بازيگران خردسال مهرانا خادمي در نمايش "اول اوست آخر اوست"، شادي شهبازي در نمايش "ما آدم کوچولوها" و کيانا شهنام نيا در نمايش "سيندرلا در بن بست" ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و اهداي کالاهاي فرهنگي تا مبلغ 4 ميليون ريال را به کيانا شهنام نيا بازيگر نقش کيانا در نمايش "سيندرلا در بن بست" اهدا نمود.
بازيگري مرد:
از ميان نقشهاي قنطورس با بازي مهدي حسامي در نمايش "ما آدم کوچولوها"، پدر کيانا با بازي در نمايش "سيندرلا در بن بست" و گربه با بازي مهرداد باقري در نمايش "موشه رو کي مي خوره"، ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 6 ميليون ريال به مهرداد باقري بازيگر نقش گربه در نمايش "موشه رو کي مي خوره
" اهدا شد.
بازيگري زن:
هيئت داوران در گزارش خود در خصوص انتخاب بازيگر زن نمونه آورده است با توجه به افت کيفيت حضور بازيگران زن در اين جشنواره در هر صورت از ميان بازيگران نقش مترسک در نمايش "زندگي بسيار کوتاه است" و بازيگر نقش باد سياه و زن پير در نمايش "خورشيد حسنک"، ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 6 ميليون ريال به مونا بيگي بازيگر نقش مترسک در نمايش "زندگي بسيار کوتاه است" اهدا شد.
نمايشنامه نويسي:
هيئت داوران شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان از ميان نويسندگان نمايشنامههاي "زندگي بسيار کوتاه است" از هدي مهدي آبادي، "سيندرلا در بن بست" از اميد نياز و" ما آدم کوچولوها خيلي بزرگيم" از وحيد فقيهي، ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 8 ميليون ريال را به آقاي اميد نياز نويسنده نمايشنامه "سيندرلا در بن بست" اهدا نمود.
کارگرداني برگزيده:
هيئت داوران بخش ايران از ميان کارگردانان نمايشهاي "زندگي بسيار کوتاه است" مهدي مهدي آبادي، "سيندرلا در بن بست" اميد نياز، "ما آدم کوچولوها خيلي بزرگيم" وحيد فقيهي و "جالباسي" حامد زحمتکش و مجيد بور بور،ديپلم افتخار ، تنديس جشنواره و مبلغ 10 ميليون ريال را به آقاي اميد نياز براي کارگرداني نمايش "سيندرلا در بن بست" اهدا نمود.
نمايش برگزيده:
همچنين هيئت داوران بخش ايران اين جشنواره نمايشنامه "سيندرلا در بنبست" به کارگرداني اميد نياز را براي راهيابي به جشنواره تئاتر فجر برگزيد.
آراء هيئت داوران بخش بين المللي شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان اصفهان
در بخش بين الملل شانزدهمين جشنواره بينالمللي تئاتر کودک و نوجوان نيز نيکلاي کروگلوف، کريم داکروب، اسماعيل شفيعي، مسلم قاسمي، سپيده خليلي داوري اين بخش را بر عهده داشتند که نتايج ذيل نتيجه اين هيئت داوري است.
بخش نمايشنامه نويسي:
بر اساس اعلام داوران اين بخش هيچ نمايشنامه و نمايشي مناسب کانديداتوري نبود.
بخش موسيقي:
در اين بخش نيز با توجه به موسيقي مناسب با فضاي کار و کيفيت مطلوب، موسيقي نمايشهاي "باغچه پلاستيکي" از ايتاليا و نمايش "دکتر آو وي وه" از آلمان را کانديد شده که جايزه اين بخش شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 800 دلار به نمايش نمايش "دکتر آو وي وه" از آلمان به بربل ماير اهدا شد.
طراحي صحنه:
هيئت داوران در اين بخش نيز نمايشهاي "باغچه پلاستيکي" از ايتاليا، "دکتر آو وي وه" از آلمان و "شلان کشي" از ايران را کانديد ا نمود که جايزه اين بخش شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 800 دلار به رجب علي فلاح اهدا شد.
بازيگري زن: در بخش بازيگري زن نيز ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ هزار دلاربه آيدا صادقي بازيگر نمايش "شکار بزرگ شنبه" اهدا شد.
بازيگر مرد:
هيئت داوران در اين بخش از بيانيه خود در خصوص انتخاب بازيگر مرد آورده ضمن تشکر بازي روان و زيباي بازيگر نقش جغرافيدان و حسابدار در نمايش "شازده کوچولو"، جايزه اين بخش شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ هزار دلار به بازيگر نقشه شنبه در نمايش "شکار بزرگ شنبه" رسول نقوي اختصاص يافت.
کارگرداني:
کارگردانان نمايشهاي "سرگذشت الک" از اروگوئه ، "باغچه پلاستيکي" از ايتاليا و "شکار بزرگ شنبه" از ايران کانديدا شدند که جايزه اين بخش شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ هزار و 200 دلار به شهرام کرمي کارگردان نمايش "شکار بزرگ شنبه" اهدا شد.
جايزه ويژه هيئت داوران:
هيئت داوران در بخش جايزه ويژه نيز به خاطر نگاه عميق اما ساده به آموزش مفاهيم والا و جهاني به کودکان و توجه به نياز آنها به بازي و استفاده از امکانات ساده و در دسترس، جايزه اين بخش شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ هزار و 500 دلار را به هکتور جيراندولوپز نمايش "قصه هايي با آت و آشغالها" از برزيل اهدا نمود.
جايزه بزرگ جشنواره:
همچنين جايزه بزرگ شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان با توجه به وجود کانديداهايي چون "سرگذشت اولک" از اروگوئه ، "باغچه پلاستيکي" از ايتاليا و "شکار بزرگ شنبه" از ايران شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ دو هزار دلار به نمايش "باغچه پلاستيکي" از کشور ايتاليا اهدا شد.
همچنين در بخش ديگري از اين جشنواره نمايشنامه خاله سوسکه توسط تماشاگران کودک شانزدهمين جشنواره بينالمللي تئاتر کودک و نوجوان انتخاب و علاوه بر آن نيز کارگردان نمايشنامه شلان کشي به خاطر محتواي فرهنگي نمايشنامه مورد تقدير قرار گرفت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن