تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819529493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راههاي حفظ شادابي در طول روز


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


فرد- همشهري آنلاين- ترجمه نفيسه راجي:
كمبود انرژي بدن در طول روز باعث سختي براي شما ميشود و مانع لذت بردن شما از انجام فعاليتهاي روزانهتان ميگردد.اگر چه دلايل بسيار زيادي براي كم بودن انرژي افراد در طول روز وجود دارد اما از جمله عوامل بسيار مهعم اين امر استرس هاي زندگي دنياي مدرن ميباشد.انسان براي فائق آمدن برحالتهاي پراضطراب و رها يي از خستگي و حتي افسردگي به انرژي بسيار زياد نياز دارد.
با كشف 6 راه بسيار جالب شما ميتوانيد انرژيتان را در طول روز بازيابيد و شادابي خود را حفظ نماييد.
1- انرژي گرفتن با يك صبحانه خوب
همه ما اين مثل را شنيدهايم كه "شما همان چيزي هستيد كه ميخوريد"،اما اين هم درست است كه شما هنگامي وجود داريد كه غذا ميخوريد.بدن انسان از يك ريتم چرخشي پيروي ميكند و به همين دليل است كه غذاهايي كه هنگام صبحانه و نهار خورده مي شود اگر در زماني ديرتر از اين وقت ها خورده شود به شيوه اي متفاوتتر جذب ميشود.روز خود را با صبحانه اي آغاز كنيد كه انرژيي لازم براي فعاليت شديد در طول روز را به شما بدهد.
مطالعات نشان داده كه اگر شما پروتئين و چربي مورد نياز بدنتان را هنگام صبحانه بخوريد،قادر خواهيد بود وزن خود را پايين نگه داريد و انرژي بيشتري بدست آوريد،برعكس اگر همان چيزها را در موقع شام بخوريد وزن شما افزايش خواهد يافت و فشار خون و بيماري هاي قلبي نيز افزايش مييابد.
2- انرژي مستمر با ميان وعده
اكثر مردم غذاهايي ميخورند كه انرژي زيادي را به شكل كربوهيدرات هاي ساده و قندهايي كه سريع ميسوزند تامين مي كند.اين غذاها انرژي بدن ما را سريع تر از غذاهايي كه در بردارنده انرژي پايدار تر هستند،تخليه ميشود.
يك ميان وعده در صبح و در بعد از ظهر بخوريد.آجيل ها، مغزها، ميوهها، يا غذاهاي غني از پروتئين كه از بذرها درست ميشود ميتواند انتخابهاي خوبي باشد؛اينها به شما كمك خواهد كرد كه انرژيتان را حفظ كنيد و از پايين آمدن قند خون جلوگيري ميكند.براي ميان وعده ها خودتان مخلوطي از مغز بادام، آجيل، مغز گردو، ميوههاي خشك شده، كشمش، يا هر تركيب ديگري را درست كنيد.
3- بازابي انرزي از دست رفته با اكسير جينسنگ
معروفترين ماده انرژي زا اكسير جينسنگ است كه بسيار مغتنم شمرده شده است و براي 5000 سال است كه در سنت هاي پزشكي آسيا استفاده ميشود.جينسنگ را معمولا براي مواردي از قبيل افزايش مقاومت جسمي و روحي،كاهش خستگي وبراي كمك به افزايش تدريجي انرژي استفاده ميكنند. جينسنگ بر خلاف قهوه كه سيستم عصبي مركزي را تحريك ميكند به تدريج انرژي را بالا ميبرد.گزارش شده است كه افرادي كه جينسنگ را ميخورند روي همرفته در بهبود سلامتي آنها مؤثر بوده است. جينسنگ به صورت پودر،كپسول و چاي قابل دسترس است و شما ميتوانيد آنرا در فروشگاهاي مواد غذايي و دارويي پيدا كنيد.
4- دفع سموم از بدن
يكي از دلايل كاهش انرژي بدن توليد سموم در سيستم بدن ميباشد.خوردن آب براي شستشوي مناسب سيستم داخلي بدن ازسموم و هيدراته كردن سلول ها براي جلوگيري از ساخته شدن سموم از محصولات زائد خيلي اهميت دارد.
حداقل 8 ليوان آب در روز در دماي اتاق بنوشيد.اما بهتر است كه جوشاندهايي از برگهاي نعناع، گل داودي، و گل قاصدك بنوشيد تا بتدريج بدنتان را تميز كنند.
5- درست ايستادن انرژي را بالا ميبرد
مادرتان هنگامي كه به شما ميگفت راست بايست از سلامتيتان مراقبت ميكرد.خميده ايستادن نه تنها شما را مسنتر از سنتان نشان ميدهد،بلكه باعث افت شديدي انرژي بدن از طريق كاهش جذب اكسيژن ميشود.هنگامي كه شما ديافراگم و دنده هاي خود را به هم فشرده ميكنيد،تنفس كامل انجام نمي شود و جريان خون به مغز و سر و پاها كند ميشود.براي درستايستادن،چانهتان را به داخل بكشيد و فرض كنيد كه يك خط كشيده مستقيم از نوك سرتان به بالا گذاشته شده است.
6- با ورزش كردن انرژي خود را بالا ببريد
به طور قطع با ورزش كافي سطح بالاي انرژي حفظ مي شود. ورزش به ما كمك ميكند كه بتوانيم با استرس هاي روزانه مقابله كنيم. بدون ورزش انرژي حياتي بدن به سرعت تخليه مي شود. فرصتهاي بسياري در يك روز وجود دارد تا شما فعال باشيد. به جاي استفاده از آسانسور از پلهها بالا برويد.خودرو خود را چند بلوك دورتر از مقصدتان پارك كنيد و اين فاصله را پياده يا با دوچرخه برويد. منزل خود را به جاي جارو برقي با جارو دستي جارو كنيد. هنگام نشسته به جاي قوز كردن صاف بنشينيد.
براي افزايش واقعي انرژي بدن خود اين كار را بكنيد:در طول روز هر يك ساعت 5 دقيقه طناب بزنيد و پس از آن يك ليوان آب بنوشيد.اين كار باعث افزايش گردش خون ميشود، بدن شما اكسيژن بيشتري دريافت ميكند و سموم را ميزدايد.
اميدوارم كه اين مقاله به حفظ انرژي و شادابيتان كمك كند. همچنين اميدوارم كه زندگي شما طولاني، پرانرژي و شاد باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن