تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 21 تا 25 درصدي قيمت گوشت مرغ


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كاهش 21 تا 25 درصدي قيمت گوشت مرغ


سرمايه : طي يك ماهه گذشته قيمت گوشت مرغ در بازارهاي مصرف 21 تا 25 درصد كاهش يافت.به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر هر كيلو گوشت مرغ در فروشگاه هاي شهر با قيمت هايي از 2300 تا 2500 تومان به فروش مي رسد. در صورتي كه يك ماه قبل اين نرخ حدود 3200 تومان بوده است هم اكنون در ميادين ميوه و تره بار نيز هر كيلو مرغ به قيمت 2400 تومان عرضه مي شود.

كاهش نسبي و حدود 700 تا هزار توماني قيمت گوشت مرغ در هر كيلو باعث شده پرورش دهندگان مرغ انگيزه لازم براي توليد را نداشته باشند كه اين امر به گفته برخي فعالان بازار موجب كاهش توليد و افزايش قيمت مرغ در آينده نزديك مي شود.
بر اين اساس بسياري از توليدكنندگان و مرغداران جهت جلوگيري از بروز فاجعه اي ديگر و تكرار سريال گراني در بازار مرغ خواستار حمايت دولت و ذخيره سازي مطمئن براي رفع بحران احتمالي در اين بازار شده اند.
فعالان اين بازار نيز معتقدند ارزاني اكنون گراني آتيه را در راه دارد، بنابراين بايد دولت براي مهار تورم و جلوگيري از بحران پيش رو اقدام به خريد و جمع آوري توليدات مازاد بر مصرف با قيمت منطقي كند.

قيمت هر كيلو مرغ به چهار هزار تومان افزايش مي يابد

«اگر وضعيت فعلي بازار مرغ ادامه يابد در شب عيد قيمت هر كيلو مرغ به چهار هزار تومان افزايش مي يابد.»
رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي تهران ضمن بيان مطلب فوق به «سرمايه» گفت: «وضعيت موجود بازار مرغ به ضرر توليدكننده است چرا كه هزينه تمام شده توليد هر كيلو مرغ بيش از 1800 تومان است در صورتي كه قيمت خريد آن در مرغداري هاي كشور كمتر از 1700 تومان است و شركت پشتيباني امور دام نيز هر كيلو مرغ را با قيمت 1570 تومان از توليدكنندگان خريداري مي كند.»
محمد يوسفي گفت: «خريد مرغ از مرغداران با نرخ هايي پايين تر از هزينه تمام شده توليد موجب شده هم اكنون مرغداران در فروش هر كيلو مرغ زنده از 200 تا 300 تومان ضرر كنند.»وي تاكيد كرد: «دولت بايد به داد توليدكننده برسد تا توليدكننده نيز بتواند به داد مصرف كننده برسد در غير اين صورت و بدون حمايت هاي دولت در ماه هاي آينده قيمت هر كيلو مرغ در بازارهاي مصرف به كيلويي چهار هزار تومان خواهد رسيد.»
وي تصريح كرد: «اگر دولت به موقع براي جمع آوري مازاد توليد اقدام نكند و مرغداران همچنان با ضرر به توليد مرغ ادامه دهند در ماه هاي آينده به ويژه در ايامي همچون بازگشت حجاج، عيد قربان و غدير، تاسوعا و عاشورا و... با افزايش ناگهاني قيمت در بازارهاي مصرف روبه رو خواهيم شد.»
رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي تهران با اشاره به توليد يك ميليون و 580 هزار تن مرغ در تهران طي سال گذشته افزود: «امسال با توجه به برنامه و خواسته دولت اين رقم با شش درصد افزايش بايد به يك ميليون و 650 هزار تن برسد اما افزايش توليد مستلزم ياري و حمايت به موقع دولت از توليدكنندگان است.»
وي تاكيد كرد: «تاكنون هيچ گونه جوابي از سوي مسوولان و دولتمردان در جهت حمايت از توليدكنندگان مرغ ارائه نشده، حتي مكاتبات مرغداران با وزارت جهاد كشاورزي نيز بي نتيجه مانده است.»

كاهش 800 توماني قيمت هر كيلو مرغ زنده

در حال حاضر هر كيلو مرغ با قيمت هايي تا 800 تومان ارزان تر از قيمت مرغ در ماه رمضان به فروش مي رسد كه كاهش چشمگيري را نشان مي دهد.
به گفته دبير انجمن صنفي پرورش دهندگان مرغ گوشتي، «كاهش حدود 25 درصدي قيمت هر كيلو مرغ موجب شده مرغداران در هر دوره توليد مرغ دچار خسارت و زياني حدود 24 ميليون تومان شوند.»
علي آذروش با اشاره به توليد 50 هزار قطعه مرغ گوشتي توسط هر يك از مرغداران افزود: «با توجه به زيان 300 توماني توليد هر قطعه مرغ براي مرغداران، ادامه شرايط فعلي براي اين توليد كنندگان ميسر نخواهد بود چرا كه با كاهش قيمت مرغ زنده پس از ماه مبارك رمضان مرغداران محصول خود را با ضرر مي فروشند.»
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن