تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ و آهنگ منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرهنگ و آهنگ منتشر شد
بيست و دومين شماره ماهنامه "فرهنگ و آهنگ" (مهر و آبان) با نگاه ويژه به آثار و زندگي استاد محمدرضا شجريان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده تازه ترين شماره " فرهنگ و آهنگ" به زندگي و آثار محمدرضا شجريان خواننده و استاد مسلم آواز موسيقي ايراني اختصاص دارد؛ حميد متبسم نوازنده تار در يادداشتي با عنوان " موسيقي كلام و ايده هاي آوازي در صداي محمدرضا شجريان " مقوله آواز را به عنوان پديده اي بي نياز از تفسير مي داند و معتقد است كه كلام از هرچه و از هركه باشد در تركيب هاي صوتي و وزني تازه اي قرار مي گيرد و بايد به عنوان پديده اي نو در لحظه تاثير گذار باشد.

پرونده بيست و دومين شماره ماهنامه فرهنگ و آهنگ باگفتگويي با محمدرضا شجريان ادامه پيدا مي كند استاد آواز موسيقي ايران در بخش هايي از اين گفتگو به آموزش آواز اشاره كرده است و چنين گفته است : "آموزش در وهله اول تقليدي صد در صد است هنرجوي آواز تا تقليد نكند نمي تواند ياد بگيرد به شرطي كه صدايش مثل صداي آن خواننده باشد وقتي كاملا به آن شيوه آگاه شد و در اجراي آن شيوه به توانايي دست يافت آن گاه با سليقه و خلاقيت و مجموعه آنچه كه ياد گرفته شيوه خودش بيرون مي آيد كاري كه من كرد".

محمدرضا شجريان همچنين در بخش ديگر از گفتگوي خود در خصوص كنسرت اساتيد موسيقي با يكديگر چنين گفته است : "جامعه نبايد منتظر اين باشد كه ستاره هاي گذشته دوباره بيايند و شگفتي ايجاد كنند خيالتان را راحت كنم اين اتفاق نمي افتد چون ازهم دورشدند و ارتباط به هم خورده هركدام يك راهي رفته اند و ديگر آن ارتباط پيش نمي آيد".

در بخش نوعي نگاه يادداشتي به بهانه كنسرت شهرام ناظري با عنوان "به كجا چنين شتابان..." منتشرشده است و در ادامه اين بخش نگاهي به كنسرت عليرضا قرباني با گروه اشتياق و كوارتت زهي ايراني باعنوان "تولد تدريجي يك ذهن پويا" منعكس شده است؛ مروري بر حضور پاكو پنيا درتهران واجراي گروه فيه مافيه از ديگر مطالب اين بخش است.

چهره هاي اين ماهنامه به گفتگوهايي با خسرو مولانا متخصص آكوستيك ،پري ملكي سرپرست گروه موسيقي خنيا و همچنين مروري بر زندگي حرفه اي فريدون فروغي و راز محبوبيت اين خواننده اختصاص دارد.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن