تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805526191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مشكين‌شهر: بايد عملكرد ستادهاي تدوين برنامه و بودجه در دستگاه‌هاي اجرايي بررسي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده مشكين‌شهر: بايد عملكرد ستادهاي تدوين برنامه و بودجه در دستگاه‌هاي اجرايي بررسي شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم مشكين‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور امروز خود، در ابتدا حضور رييس قوه‌ي قضاييه را در استان اردبيل به ‌ويژه در شهرستان مشكين‌شهر گرامي داشت و روز جهاني عصاي سفيد را تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد با تلاش دولت و مجلس گام‌هاي اساسي در حل مشكلات اين فراموش نشدگان بردارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، يونس اسدي در ادامه افزود: از نمايندگان به خاطر تصويب يك فوريت طرح استاني كردن اعتبارات تملك و دارايي‌هاي سرمايه تشكر مي‌كنم و با وجود كم‌لطفي دوستان در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات، اميدوارم در تصويب نهايي آن در صحن علني براي زدودن محروميت از چهره‌ي استان‌هايمان قدم برداريم و در غير اين صورت همه قبول مي‌كنيم كه در استان‌هاي ما محروميت وجود ندارد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس يادآور شد: يقين دارم كه همكاران با تصويب اين طرح گام بزرگي در راه توسعه‌ي پايدار كشور برمي‌دارند.

وي ريشه‌ تمام ناملايمات و مشكلات كنوني كشور را نبود نسخه توسعه همه‌جانبه كشور عنوان كرد و گفت: برنامه‌ريزي بخشي مانع از توسعه‌ي كشور بوده و به تعداد وزرا و روساي سازمان‌ها و تغييرات، سلايق در مديريت كشور وجود دارد كه بحران عدم انطباق فاجعه‌اي براي اداره امور كشور است، و در شرايط كنوني كه وضعيت كشور از لحاظ گراني، تورم و بيكاري در حالت بحراني قرار دارد، برنامه‌هاي معمولي جوابگو نيست.

اسدي اظهار كرد: دولت به فكر جان خود بوده و سال آخر عمر خود را سپري مي‌كند؛ در حالي كه مجلس اول راه و در فكر آوازه است. رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس به جاي ارايه‌ي چارچوب‌هاي فكري مورد نياز و طرح‌هاي راهگشا براي حل مشكلات كنوني كشور، سعي دارد كه مرد شماره يك تذكرات مجلس لقب گيرد كه اميدوارم مركز پژوهش‌ها براي مشكلات كشور راهكار ارايه دهد.

نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر در خانه ملت ابراز اميدواري كرد كه مركز پژوهش‌هاي مجلس براي مشكلات كشور راهكار ارايه دهد؛ چرا كه برنامه براي اداره امور كشور در قالب برنامه‌هاي ‌٥ ساله نوشته مي‌شود و بايد تمامي ابعاد توسعه‌ي كشور را در بگيرد.

وي افزود: در سال چهارم اجراي برنامه توسعه هستيم و از روند اجراي برنامه‌ي ‌٥ ساله توسعه به هيچ عنوان خبري نداريم؛ در حالي كه به نظر مي‌رسد حداكثر ‌١٠ تا ‌١٥ درصد از قانون برنامه چهارم اجرايي شده است و بايد پرسيد مسووليت عدم تحقق اهداف برنامه و نظارت بر آن با چه كسي است.

اسدي با طرح اين سوال كه آيا لازم است كه در صورت عدم موفقيت در اجراي برنامه چهارم توسعه، مجددا در وزارتخانه‌ها، سازمان‌هاي مركزي و دستگاه‌هاي اجرايي استان‌ها، ستادهاي عريض و طويل تدوين برنامه ‌٥ ساله پنجم ايجاد شود، تا هم حداقل يك سال از وقت كلي دستگاه‌هاي دولتي گرفته شد و هم هزينه‌ي هنگفتي براي تدوين برنامه پرداخت شود، تصريح كرد: اين ستادها كار بيشتري انجام نداده و همه مي‌دانيم كه يك سري قابليت‌ها، مزيت‌ها و محدوديت‌ها و تنگناها در اسناد توضيح و نوشته شده، مجددا از آن كپي‌برداري و به عنوان قانون برنامه آورده مي‌شود. بنابراين جلوي اين امر را چه كسي بايد بگيرد كه پيشنهاد مي‌كنم مجلس يك سنت‌شكني بزرگي را پايه‌گذاري كند و آن هم تمديد اجراي برنامه چهارم توسعه است تا ببينيم آيا واقعا در غياب تدوين برنامه جديد، اتفاقي مهم خواهد افتاد؟

اين عضو كميسيون كشاورزي خاطرنشان كرد: دولت براي هر دستگاهي به كرات لايحه نه چندان مهمي را به مجلس ارايه مي‌دهد كه به ‌جز وقت‌گيري دردي را دوا نمي‌كند، بنابراين پيشنهاد مي‌كنم كه اين قبيل موارد به طور مثال با عنوان لايحه تنظيم روابط بين‌المللي يا هر عنوان ديگري به صورت متمركز و سالانه و يا حتي در قالب لوايح برنامه آورده شود؛ چرا كه قانون برنامه بايد شامل همه موارد باشد.

به گفته اسدي، اين وضعيت نه تنها معضلي براي اداره امور كشور است كه تنها وقت دستگاه‌هاي اجرايي را مي‌گيرد، بلكه فرصت پرداختن به مسايل مهم كشور را از دستگاه‌هاي اجرايي سلب كرده كه دولت بايد در لايحه بودجه هزينه‌هاي جاري را بر مبناي صفر تنظيم و تصويب كند.

وي گفت: نظارت مجلس بر اجراي قوانين برنامه و بودجه تاكنون در تفريغ بودجه نمود داشته و آن هم با يك سال تاخير كه در نتيجه عملا خلاء نظارتي مجلس مخصوصا در بحث برنامه و بودجه بسيار مشهود است.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اين‌كه امروز مد شده است كه اكثر وزارتخانه‌ها اعلام مي‌كنند كه دست به مطالعات و آمايش مي‌زنند، گفت: در حالي كه چنان‌چه از نام آن پيداست آمايش سرزمين به معناي مطالعات بخشي نيست و مطالعات بايد به صورت جامع باشد و تمام استعدادها، قابليت‌ها، واقعيت‌ها، محدوديت‌ها و تنگناهاي منافع كشور را در ارتباط با هم و در چارچوب و خط و مشي‌هاي اسناد فرادستي ببينند.

وي يادآور شد: مراكز ملي آمايش سرزمين هم بيش از اين نبايد در تدوين طرح مطالعات آمايش تعلل كنند، چون در وضعيت كنوني كشور به مطالعات بيش از هر چيز نيازمنديم.

نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر به مسايل شهرستان حوزه‌ي انتخابيه‌ي خود اشاره كرد و گفت: اين شهر با پيشينه‌ي تاريخي درخشان از تمامي نعمت‌هاي خدادادي بهره برده و با وجود همه‌ي لطف و كرامت خداوند، بيكاري در اين شهرستان هميشه بالاترين نرخ را داشته و اكثريت مشاغل كاذب در دست جوانان اين شهرستان است.

اسدي تصريح كرد: نرخ رشد جمعيت در شهرستان مشكين‌شهر منفي ‌٣/١ دهم درصد به بركت مهاجرت جوانان بيكار است.

وي با بيان اين‌كه فقر و محروميت يقه ما را گرفته و ول نمي‌كند و درآمد سرانه‌ي ما گوياي اين واقعيت است، تصريح كرد: حاصل تبعيض، تنگ‌نظري، بي‌توجهي و بي‌برنامگي جز بيكاري، فقر و محروميت نيست و آيا كسي تاكنون فكر كرده كه در اين شهرستان با اين همه نعمت خدادادي، مردم آن در فقر و محروميت زندگي مي‌كنند؟

نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر در خانه ملت افزود: وزارت جهادكشاورزي براي كشاورزي، وزارت نيرو براي آب، وزارت صنايع و معادن براي صنعت و معدن، سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري براي مناطق گردشگري و قابليت‌هاي آن و ساير دستگاه‌هاي اجرايي در انجام وظايف خود در اين شهرستان فاقد برنامه هستند و دستگاه‌هاي اجرايي متولي بخش‌هاي سرگردان و در روزمرگي گرفتارند.

وي اظهار كرد: چرا سد سبلان كه مي‌توانست در طول ‌٤ سال به بهره‌برداري برسد، ‌١٩ سال است كه هنوز تمام نشده و شايد تا ‌١٠ سال ديگر نيز با وضعيت كسري اعتبارات به اتمام نرسد.

اسدي افزود: به بخش كشاورزي بي‌توجهي مي‌شود و در شهرستان مشكين‌شهر بيش از ‌٢ ميليون درخت بارور هلو در طول ‌٢ سال خشكيد و از بين رفت و كشاورزان را با فقر و بيكاري روبه‌رو كرد، و چرا هيچ دردمندي پيدا نشد كه به درد آنها برسد؟

عضو كميسيون كشاورزي مجلس اظهار كرد: در سال خشكسالي حدود يكصد ميليارد تومان به كشاورزان اين شهرستان خسارت وارد كرد، در حالي كه با اين مبلغ مي‌توانستيم تمام آب‌هاي جاري شهرستان را مهار كنيم و مسووليت اين ظلم با كيست؟

وي در ادامه هم‌چنين به مشكلات ديگر اين شهرستان اشاره كرد و افزود: تعجبم از اين است كه با وجود همه‌ي پتانسيل‌ها و قابليت‌ها و نعمت‌هاي خدادادي در شهرستان مشكين‌شهر چرا مردم در فقر و محروميت زندگي مي‌كنند و جوانان ما دربدر بوده، اميدوارم از خواب غفلت بيدار و قدر نعمت‌هاي خدادادي را بدانيم، در غير اين صورت از عذاب خدا در امان نيستيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن