تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816422385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جليلي در اختتاميه همايش ائمه جمعه: نماز جمعه يك فرصت و يك رسانه است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جليلي در اختتاميه همايش ائمه جمعه: نماز جمعه يك فرصت و يك رسانه است
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت :نمازجمعه يك فرصت و يك رسانه است كه مخاطبان آن را طرفداران اصلي انقلاب و نمازگزاران تشكيل مي دهند.
به گزارش شبكه خبر، سعيد جليلي در مراسم اختتاميه همايش ائمه جمعه سراسر كشور ، گفت:امروز ما به تهديدات امنيتي به خوبي واقف هستيم كه يك شكل آن به لحاظ سنتي از قبل وجود داشته و آن حفظ مرزها است كه بايد به آن توجه داشت.

وي افزود:بدون شك تهديد كنوني تنها در اين شكل منحصر نمي شود و از زواياي مختلف مي توان مورد تهديد قرار گرفت.

جليلي بابيان اينكه امروز تهديد در اشكال فرهنگي و اقتصادي و از همه مهمتر در شكل رسانه اي آن است، گفت :دشمنان ما از اين ظرفيت ها استفاده مي كنند و اهميت دارد كه براي تقابل با اين رويكرد ساز و كاري منسجم وجود داشته باشد.

وي افزود:امروز فضاسازي رسانه اي براي تخريب افكار عمومي و مرتبط با نگراني هاي امنيتي و عمومي است و لازمه مقابله با آن آگاهي رساني است كه بدون شك ائمه جمعه ازظرفيت هايي هستند كه مي توانند در اين خصوص به نظام كمك كنند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت :كساني كه درطول 30 سال گذشته ما را تهديد كردند، بارها اعلام كرده اند كه قصد تقابل با ما را دارند و از تمام ظرفيت هاي خود به بهترين شكل براي رسيدن به هدفشان استفاده مي كنند.

وي افزود:اگر روند 30 سال گذشته ملاحظه شود در هر زمان دشمنان موضوعي را مطرح كرده اند و براساس آن به فضاسازي عليه دولت و ملت ايران پرداخته اند كه موضوع هسته اي يكي از آنها است.

جليلي گفت: دشمنان، امروز موضوع غني سازي هسته اي را مطرح مي كنند در حالي كه چندسال پيش همين بحث را درباره نيروگاه بوشهر كه فقط براي توليد انرژي بود مطرح مي كردند.

وي افزود :اينگونه نيست كه آنها يك موضوع جدي را بخواهند به عنوان يك دغدغه رسمي درباره ايران مطرح كنند بلكه بهانه جويي هايي دارند كه هر لحظه به يكي از آن ها مستمسك مي شوند و امروز نيز موضوعاتي كه خودشان با فضاي ناامن در جهان ايجاد كرده اند بحث پيرامون موضوع هسته اي است .

وي با اشاره به اينكه دشمنان در موضوع هسته اي سه بخش را مورد توجه قرار داده اند كه همان وضع فعلي گذشته و آينده هسته اي كشورمان است ،گفت: آنها حتي آمريكا با همكاري ها، بحث ها و منطق صحيحي كه ما ارائه كرديم بطور رسمي اذعان كردند، فعاليت هاي امروز هسته اي جمهوري اسلا مي ايران صلح آميز است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت :بحث دوم آنها اين بود كه قصد ما صلح آميزاست اما در گذشته قصد داشته ايم كه از انرژي هسته اي سوء استفاده كنيم ولي در اين باره جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: كه ما به رفتار خودمان اعتماد داريم و آماده ايم كه هر آنچه را مربوط به گذشته است نيز برطرف كنيم .

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: اقدامات ما در پرونده هسته اي گام مؤثري در خلع سلاح دشمنان بود.

جليلي در ادامه سخنراني خود در جمع ائمه جمعه سراسر كشور افزود: ما با آسيب شناسي روند گذشته با طرف هاي مقابل گفتگو كرديم و از آنها خواستيم كه همه پيشنهادها و مشكلات خود را با جمهوري اسلامي ايران يكباره مطرح كنند كه با اين چارچوب كاري كه به توافق آژانس بين المللي هسته اي هم رسيد كل موارد و مشكل آنها به شش مورد خلاصه شد و ما آمادگي خود را براي حل اين شش مورد اعلام كرديم و به پاسخگويي پرداختيم و در نهايت در شش ماه مشكلات پاسخ داده و حل شد و آژانس براي هر كدام رسماً و كتباً نامه داد كه مشكل حل شده تلقي مي شود.

جليلي گفت: بحث ديگري كه در پرونده هسته اي وجود داشت اين بود كه دشمنان در پايان بحث ها و گفتگو ها از ما براي آينده تضمين خواستند و به صراحت بيان مي كردند كه ما منظورمان از تضمين عيني اين است كه شما شرايطي فراهم كنيد كه حتي اگر بخواهيد ، نتوانيد به موقعيت خطرآفرين دست يابيد در واقع منظور آنها اين بود كه شما نبايد دانش هسته اي داشته باشيد.

وي افزود: با اين روندي كه طي شد امروزه طرف هاي مقابل ايران به لحاظ حقوقي هيچ مبنايي ندارند و خود نيز به خوبي مي دانند، از طرفي همين افراد معتقد بودند ايران نه تنها بايد كار هسته اي خود را تعليق بلكه بايد تعطيل كند اما امروز با روند فني و هوشمند دولت و ملت ايران سكوت كرده اند.

جليلي گفت: امروز روند تحولات محيطي چه در عرصه داخلي، چه منطقه اي و بين المللي موقعيت و شرايط ويژه اي را براي جمهوري اسلامي ايران رقم زده و ظرفيتي براي ما ايجاد كرده كه قابل انكار نيست، امروز جمهوري اسلامي ايران در عرصه هسته اي ضمن پاسخگويي به سؤالات در عرصه سياسي به تثبيت سياسي در عين تكثر، نشاط و رقابت سياسي پرداخته است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: به لحاظ منطقه اي كساني كه ميليارد ها دلار با مقاصد خاص در منطقه خاورميانه هزينه كرده اند به اين نتيجه رسيده اند كه جمهوري اسلامي ايران در روند سياسي منطقه تأثير بالايي دارد.

جليلي گفت: امروز مي بينيد در عراق همه تحولات سياسي به گونه اي است كه مسئولان عراقي همه از دوستان ما هستند و اين يك ظرفيت براي جمهوري اسلامي ايران است و در لبنان نيز به همين صورت است.

وي افزود: به لحاظ تحولات بين المللي نيز امروز نظريه پردازان آمريكايي به صراحت در مقالات مهم در مجلات معتبر خود اعلام مي كنند كه دوران تك ابرقدرتي آمريكا به پايان رسيده است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: امروز ايران در همه تحولات منطقه و بين المللي تأثير گذار است و همه دشمنان تلاش مي كنند كه جلوي اين ظهور و بروز را بگيرند. آنها از تثبيت و به رسميت شناخته شدن جمهوري اسلامي ايران راضي نبوده و نيستند اما به لطف الهي خواستة آنها با هزينه مقاومت و هوشمندي هاي دولت و ملت ما به نتيجه نرسيده است.

وي ادامه داد: امروز ما وارد مرحله جديدي شده ايم و از مرحله تثبيت نظام وارد مرحله تثبيت جمهوري اسلامي ايران در منطقه و فضاي بين المللي شده ايم.

جليلي با اشاره به اينكه شرايط امروز ما مورد رضايت دشمنان 30 ساله ما نيست، گفت: همانطور كه خود آنها مي دانند اگر بخواهند با اين فضايي كه براي جمهوري اسلامي ايران فراهم شده است تقابل كنند بحث نظامي كارساز نيست و حتماً بهترين چيز اين است كه آنها به موضوع هاي ديگر تمسك جويند و وظيفه ائمه جمعه و مسئولان فرهنگي جامعه آگاهي بخشي مردم در اين زمينه است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: آنها اميد را در كشور هدف قرار داده اند و سعي دارند موفقيت هاي ايران را ناكامي جلوه دهند و امروز در شرايطي قرار داريم كه بايد موقعيت خود را بشناسيم و با كمك آحاد مردم آن را تثبيت كنيم بر همين مبنا بود كه بعد از گزارش اسفند ماه سال گذشته آژانس اعلام كرديم كه ايران آماده است از ظرفيت هاي خود براي همكاري مشترك در ايجاد صلح جهاني استفاده كند اما اين مسئله جاده يك سويه نيست و بايد ديگران نيز با صداقت همكاري كنند.

جليلي گفت: ما امروز طبق سند چشم انداز بايد 20 هزار مگاوات برق هسته اي داشته باشيم يعني بايد 20 نيروگاه چون نيروگاه بوشهر داشته باشيم، ما براي نيازهاي اقتصادي و توسعه صنعتي كشور لازم است كه چندين ميليارد هزينه كنيم.

وي افزود: ما با آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان قراردادهاي هسته اي داشتيم و همه آنها يك طرفه قرارداد خود را لغو كردند، چه تضميني وجود دارد كه فردا به ما سوخت هسته اي بدهند بنابراين ما بايد اين ظرفيت را داشته باشيم كه براي مصارف نيروگاه ها بتوانيم اورانيوم را غني سازي كنيم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: در بسته پيشنهادي ما حتي موضوع هسته اي را به عنوان يك موضوع همكاري مطرح كرديم، ما در موضوع هسته اي يك عضو آژانسيم و معتقديم هيچ كشوري به اندازه ما به تكاليف خود عمل نكرده است وبه همان نسبت هم بايد از حقوقمان برخوردار باشيم.

وي افزود: ما امروز با تمام تلاش هايي كه در مجموعه نظام و با هزينه ها، تلاش ها و مجاهدت هاي آحاد جامعه، انجام شده به موقعيت خوب رسيده ايم و بايد به بهترين شكل آن را حفظ كنيم و با حركت رو به جلو و پيشرفت همراه باشيم.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن