تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805495137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار ما اعلام كرد : چشم انداز عمران و آباداني بندر ماهشهر در حال مطالعه است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شهردار بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار ما اعلام كرد : چشم انداز عمران و آباداني بندر ماهشهر در حال مطالعه است
اشاره :
شهر بندر ماهشهر با بيش از 7 هزار كيلومتر مربع مساحت و 150 هزار نفر جمعيت در جنوب شرقي استان خوزستان و در حاشيه خليح هميشه فارس قرار دارد.
بندر ماهشهر از 2 بافت قديم و جديد شهري تشكيل شده است و وجود بزرگترين تاسيسات بندري كشور و صنايع متعدد پتروشيمي در اين شهر جايگاه ويژه اي به آن بخشيده و باعث رشد اقتصادي و جمعيتي آن گرديده است و به همين دليل نيز افراد و گروه هاي مختلفي اعم از داخلي و خارجي وارد اين شهر مي شوند و از خدمات و امكانات موجود بهره مند مي گردند و همين امر توجه به زيرساخت ها و ايجاد مراكز تفريحي و خدماتي به لحاظ موقعيت ويژه اين شهر بندري و صنعتي به عنوان يك ضرورت مورد توجه مسئولين شهري بوده و انجام چنين بسترهايي نيازمند برنامه هاي مدون شهري و راهبردي مي باشد.
در اين رابطه جهت آشنايي با برنامه هاي شهري با مهندس گلمرادي كه يك سال از تصدي وي به عنوان شهردار بندر ماهشهر مي گذرد گفتگويي انجام داده ايم كه در پي مي آيد.
ة ة
انجام مطالعات راهبردي موجب در كنار هم قرار گرفتن منطقي اهداف و برنامه ها شده و منابع و سرمايه ها را به شكل اصولي و با حداكثر بهره وري در خدمت سياست ها و استراتژي هاي هر سازمان قرار مي دهد.
شهردار بندر ماهشهر با بيان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ما ضمن برشمردن نقش و جايگاه مطبوعات در اطلاع رساني صحيح و به موقع جهت تنوير افكار عمومي نسبت به كارهاي انجام شده و يا در حال انجام را مهم دانست و در خصوص وضعيت شهرداري بندر ماهشهر گفت : در حال حاضر يكي از موانع رشد و توسعه اين شهر صنعتي و بندري به رغم قابليت و استعدادهاي فراوان ساختار اداري ناكارآمد آن مي باشد كه قدرت هرگونه پيشرفت و نوآوري مجموعه را سلب و امور شهري را با هزينه هاي بالاتر و مضاعفي همراه نموده است بنابراين شهرداري نيازمند ساختاري قوي و پويا در چارچوب اداري مي باشد و علاوه بر آن پرسنلي كار آزموده را نياز دارد كه توان تطبيق با شرايط جديد نظام مطلوب مديريت را داشته باشند.
مهندس گلمرادي افزود : به نظر مي رسد با ايجاد ساز وكارهاي مناسب براي شهروندان و مبتني ساختن كليه فعاليت ها به دستاوردهاي علمي و پژوهشي در مباحث شهري با رويكرد جهاني و پرهيز از اقدام سليقه اي و سطحي نگري بتوان عقب ماندگي اين قطب صنعتي را بهبود بخشيد و اين مهم در قالب يك منشور علمي امكان پذير خواهد بود.
مشاركت هاي مردمي
مهندس گلمرادي با اشاره به اينكه سبك هاي مديريت متنوع بوده و در بين آنها سبك مديريت مشاركتي توانسته است به صورت موفق در متحول ساختن سازمان ها نقش آفريني كند گفت : يقينا مفهوم مشاركت همه جانبه مردم يكي از مهمترين نوآوري هاي اجتماعي دنياي امروزي مي باشد و تكيه بر مردم و جا معه شهروندي در قالب يك فرآيند و گردش كارآگاهانه و همه جانبه يكي از سياست برتر و مطمئن در راستاي اهداف سازمانها است .
وي گفت : همه ما مي دانيم داده ها و دانستني هاي جهان امروزي و از طرفي مسائل و مشكلات انبوه و پيچيده چنان سيل وار در شهر جاري است كه هيچ مدير باهوشي به تنهايي نمي تواند آنها را برطرف كند.
وي با اشاره به نقش مهم و اثربخش شهروندان در راستاي عمران و آباداني بندر ماهشهر افزود : اگر هر شهروند براي اداره محيط زندگيش يك مسئله و يك راه حل ارائه بدهد آنگاه بايد انتظار داشت كه چهره شهر عوض بشود.
وي گفت : بايد يقين داشته باشيم جهان بر پايه مشاركت مي چرخد و مديريت شهري راهي جز تن دادن به اين تفكر و مدار مشاركت ندارد البته نهادينه كردن اين تفكر نياز به برنامه ريزي و تغيير فرهنگ حاكم دارد و بايد در بين مردم اعتمادسازي كنيم .
اعتمادسازي
وي افزود : شهروندان بايد به اين باور برسند كه مجموعه شورا و شهرداري در عرصه تصميم سازي و سياست گذاري هايشان نيازهاي اساسي مهم و نقطه نظرات آنها را مدنظر دارند. صداقت در انعكاس مسائل موجود در معرض داوري افكار عمومي قرار دادن تصميم گيري ها در معرفي نقاط ضعف و قوت و موفقيت ها و شكست ها در عرصه تجارب شهري مي تواند پيشتوانه اعتمادسازي جلب همدلي و ايجاد احساس واقعي يگانگي مردم با مجموعه شورا و شهرداري باشد.
وي افزود : اگر در خصوص اعتمادسازي از طريق برنامه هاي عملي كوتاهي شود بايد آمادگي پرداخت هزينه هاي مضاعفي ناشي از وجود اين نقيصه را داشته باشيم .
وي با برشمردن اقداماتي در سطح شهرداري در جهت تكريم ارباب رجوع عنوان كرد : با راه اندازي اتوماسيون اداري در جهت روان سازي امور اداري و يكپارچه نمودن تعرفه هاي موجود در بخش عوارض در جهت كاهش اعمال سليقه از سوي كاربران اقدامات مثبتي در ساختار اداري صورت پذيرفته است .
وي گفت : مصمم هستيم با بهره گيري از سيستم هاي نوين مديريتي در جهت اصلاح همه جانبه ساختار و فرآيندهاي كاري اقدامات ماندگاري را به انجام برسانيم كه البته هم انديشي و همكاري اعضا شورا در اين برنامه هاي تحول گرا ضروري به نظر مي رسد.
تعامل شما با شورا
مهندس گلمرادي گفت : من خودم را عضو هشتم شورا مي دانم و از اين بابت بسيار خوشحالم كه مي توانم با آن كه در شوراي شهر گرايش ها و سليقه هاي سياسي اعضا متفاوت است اما حقيقتا در مجموع تصميمات حول محور منفعت شهر و شهروندان مي چرخد و گواهي مي دهم تاكنون هيچگونه امتياز ويژه اي از سوي شهرداري نصيب اعضاي محترم شورا نشده است .
گلمرادي با بيان اين كه مسائل في مابين شورا و شهرداري از اهميت ويژه اي برخوردار است افزود : همه ما در مجموعه شورا و شهرداري همانند يك پيكره واحد عمل مي كنيم و چنانچه هر كدام از ما در كارمان دچار خلل و نقصاني شويم يقينا كل سيستم مختل خواهد شد و لازم است كه هر كدام از ما هماهنگ با سيستم حركت كنيم و از خود محوري و اعمال سليقه پرهيز نماييم .
وي با تاكيد بر اين كه صرفه جويي و كنترل هزينه ها با توجه به وضعيت بحراني مالي شهرداري از اهميت ويژه اي برخوردار است اعلام كرد : ما بايد در رفتار با مديريت هزينه به گونه اي عمل كنيم كه بيشترين نفع نصيب حداكثر جامعه شود چرا كه ما يك نهاد اجتماعي و خدماتي هستيم .
وي با اشاره به وضعيت نامطلوب ساختار اداري و مالي شهرداري عنوان كرد : براي برون رفت از وضعيت نامطلوب موجود در بخش اداري و نيروي انساني و همچنين وضعيت بحراني مالي بازي در نقش كميته امداد و اداره كار عواقب ناگواري براي شهرداري در پي خواهد داشت و به احتمال قوي در نقطه اي به بن بست خواهيم رسيد.
تعامل شهرداري با ادارات
مهندس گلمرادي گفت : متاسفانه برخي از مشكلات مربوط به ادارات شهري از قبيل آب و فاضلاب مخابرات اداره گاز و ... نارضايتي هاي متوجه شهرداري مي كنند اما بنده اعتقاد دارم مسائل و مشكلات اداري بايد در پشت يك ميز اداري حل شود و مناقشه راه اصولي حل مشكلات نيست و بايد بدانيم مردم اصولا خوششان نمي آيد كه ببينند دو مسئول با يكديگر جدل مي كنند با همدلي و تعامل همه جانبه مي توان بر مشكلات فائق آمد و بنا نيست مردم تاوان اختلافات و سلائق مسئولين را متحمل شوند و در خصوص جذب اعتبارات هر چند كه شروع مسئوليت بنده اوايل تيرماه 86 بود اما خوشبختانه با تلاش همه همكاران خوبم در مجموعه شهرداري توانستيم علاوه بر تحقق بودجه به ميزان 110 ميليارد ريال يعني تقريبا 20 ميليارد ريال از محل اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي را نيز قبل از دوره مالي تعريف شده جذب كنيم .
شايان ذكر است بخش عمده اي از پروژه هاي مذكور براي اولين بار و براساس مطالعات و بهره گيري از مشاورين متخصص و مربوطه انجام پذيرفت .
حاشيه سازي
وي در خصوص مسائل حاشيه اي اظهار داشت : يقينا مديريت هاي عملياتي و اجرايي به دور از حاشيه نمي باشند اما بايد تلاش كنيم كمتر به حواشي بپردازيم چرا كه اگر زمان مردم را صرف مسائل حاشيه اي كنيم مرتكب گناه نابخشودني شده ايم و در حقيقت مفهوم آن ناشكري نسبت به نعمت بزرگ الهي در رابطه با انقلاب و نظام ارزشمند اسلامي است كه به بركت خون شهداي عزيز به امانت در اختيار ما قرار دارد.
وي افزود : معمولا برخي به دنبال قانون شكني و ويژه خواري مي باشند و هيچ گاه آرام نمي نشينند و به دنبال توطئه خواهند بود. بنابراين تلاش خواهيم كرد تا ضعفي در دست آنها قرار ندهيم .
شهردار بندر ماهشهر افزود : همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند هر كس راه نيك را براي خدا انتخاب كند خداي متعال ادامه اين راه را تا وقتي كه او همت و اراده دارد براي او هموار خواهد كرد ما هم با توكل به خدا به راه خود ادامه خواهيم داد.
بخش خصوصي
مهندس گلمرادي گفت : يكي از مهم ترين شاخص هاي توسعه بندر ماهشهر توجه به جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي مي باشد رونق بندر ماهشهر كه از قدمت فرهنگي و غير قابل انكاري برخوردار مي باشد و سالهاست كه اگر لفظ توقف را به كار نگيريم بايد بگوييم از سرعت بسيار اندكي برخوردار بوده است بنابراين يكي از مهم ترين برنامه ها جهت فرار از گره هاي بسيار موجود بر سر راه توسعه بندر ماهشهر بهره گيري از قابليت هاي بخش خصوصي مي باشد و بايد با آغوش باز و بدور از تنگ نظري به استقبال آن برويم .
وي افزود : متاسفانه علي رغم تغيير نگاه مديريتي كلان كشور مبني بر توسعه بخش خصوصي توام با بكارگيري توانمندي هاي اين بخش هنوز توفيق چنداني در اين مورد در سطح شهر به دست نيامده است و نياز است از طريق راهكارهايي از قبيل توسعه فرهنگ مشاركت ايجاد انگيزه بهبود ساختار مديريت شهري و استفاده از مشاوران مرتبط در اين زمينه تلاش و موجبات توسعه ماهشهر عزيز را مهيا نمود.
توسعه فضاي سبز شهري
مهندس گلمرادي با اشاره به اهميت فضاي سبز و نقش آن در بهبود كيفيت محيط زيست به عنوان يكي از شاخص هاي مهم توسعه و پايداري شهر افزود : حفظ و گسترش فضاي سبز از اولويت هاي مهم شهرداري مي باشد هر چند كه متاسفانه وضعيت موجود با سرانه كمتر از يك متر و نيم فاصله زيادي با استانداردهاي موجود دارد.
وي گفت : علي رغم سرزنش و انتقادات شديد از سوي برخي از مسئولين توسط واحد فضاي سبز شهرداري در اقدامي بي نظير در راستاي برنامه هاي بهبود اضطرار حدود 60 هزار نهال در سطح شهر كشت شد كه معادل آمار بيش از 15 سال گذشته بود .
شهردار بندر ماهشهر اقدام مذكور را در قالب طرح يك خانه يك درخت معرفي كرد و ابراز اميدواري نمود : در سال جاري با اجراي طرح يك شهروند يك درخت (معادل 150 هزار نهال ) به طور چشمگير در جهت سرسبزي فضاي شهري اقدام تكميلي انجام دهد .
حمل و نقل عمومي
شهردار ماهشهر با بيان اين كه يكي از شاخص هاي ارزيابي يك شهر خوب روان بودن رفت و آمد آن مي باشد افزود : در بندر ماهشهر سيستم هاي حمل و نقل همگاني شامل اتوبوس و تاكسي وجود دارد كه سامانه حمل و نقل اتوبوسراني در حال حاضر به صورت فعال ارائه خدمت مي نمايد.

وي گفت : تاكسي هاي بندر ماهشهر نيز با انواع تاكسي هاي عادي تاكسي مخصوص فرودگاه تاكسي ون نسبت به جا به جايي مسافران اقدام مي كنند.
وي با تاكيد بر تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي به گونه اي كه شهروندان بتوانند چهار ويژگي يك سفر خوب شهري يعني راحت ارزان سرعت و ايمني را در آن بيابند افزود : مي بايست در جهت رفع مشكلات موجود در زمينه حمل و نقل همگاني با بهره گيري از مزاياي تبصره 13 كه يكي از دستاوردهاي خوب دولت و مجلس محترم مي باشد تلاش كنيم .
به عنوا ن سوخت جايگزين با ابعاد اقتصادي و زيست محيطي از جمله اولويت هاي CNG طرح استفاده از گاز طبيعي فشرده
در بندر ماهشهر با هماهنگي نمايندگي مسكن و CNG كشور در بخش انرژي محيط زيست مي باشد در همين راستا نيز 2 محل CNG شهرسازي شهرستان شناسايي و جهت عمليات اجرايي در اختيار شهرداري قرار گرفته است .
نيز در محدوده صنايع پتروشيمي و مناطق ويژه اقتصادي در حال بهره برداري مي باشد كه CNG در حال حاضر نيز يك جايگاه متاسفانه به علت بعد مسافت عملا كمك حال ناوگان حمل و نقل همگاني و درون شهري نمي باشد.
توجه به بهداشت عمومي
شهردار بندر ماهشهر گفت : با توجه به اهميت بهداشت شهر با برنامه ريزيهاي به عمل آمده و واگذاري خدمات شهري به بخش خصوصي به نتايج قابل قبولي رسيده ايم اما بايد جهت تكميل زنجيره مذكور و توجه به كيفي سازي در اين بخش بيشتر تلاش كنيم .
وي با تاكيد بر اين كه بخش خصوصي در بخش خدمات شهري بايد به شكل قدرتمند حاضر شود نه اين كه از طريق ارتباط هاي غيرمنطقي با ادارات مسئولين و ... كار خود را پيش ببرد افزود : چرخه خدمات شهري در حوزه جمع آوري زباله ظاهرا ساده است ولي در باطن پيچيدگي هاي خاص خود را دارد و چنانچه يك شبانه روز عمليات جمع آوري زباله در سطح شهر صورت نپذيرد آن موقع است كه همه متوجه اهميت موضوع مي شوند; بنابراين نياز است همه شهروندان هماهنگ با مجموعه خدمات شهري همكاري لازم را به عمل آورند.
وي با بيان اين كه در سال گذشته در بخش تامين ماشين آلات مكانيزه خدمات شهري حدود 7 ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت پذيرفته است . افزود : بايد خيلي از فرآيندهاي كاري در سطح شهرداري را بازنگري و شهرداري را از يك پيكره بزرگ و كم خاصيت به يك سازمان چابك و پويا كه بتواند به بهترين شكل در خدمت مردم باشد مبدل كنيم .
وي منفك نمودن كارگران ناكار آمد به تعداد 50 نفر جمع آوري تراكتورها و جايگزيني ماشين آلات مكانيزه حمل زباله دو نوبته كردن زمان كاري كارگران نصب مخازن زباله سرپوش دار و دفن اصولي زباله و انتخاب پيمانكار توانمند را از دستاوردهاي يك سال كاري مجموعه دانست و ابراز اميدواري كرد كه در سال جاري با انجام مطالعات طرح جامع پسماند كه به صورت منطقه اي توسط مشاور متخصص در حال پيگيري مي باشد كه بهبود چشمگيري در اين بخش حاصل شود.
احياي خور ماهشهر
شهردار ماهشهر در خصوص ساماندهي خور ماهشهر گفت : ساماندهي و احياي خور يكي از آرزوهاي ديرينه مردم است ; متاسفانه هزينه هاي انجام شده طي ساليان گذشته به دليل عدم وجود طرح مطالعاتي بي نتيجه بوده است .
وي افزود : براي اولين بار شهرداري با اعتقاد به طرح مطالعاتي پس از اخذ مجوزهاي لازم با انتخاب مشاور واجد شرايط و داراي رتبه دريا و بندر نسبت به انجام مطالعات مرتبط اقدام نموده و براساس برنامه زمان بندي پيش بيني مي شود مطالعات مورد نظر تا پايان شهريورماه سال جاري به سرانجام برسد و يقينا اين مطالعات مورد خط كاري خواهد بود تا اعتبارات مالي تخصيصي به صورت اصولي و اثر بخش در اين راستا هزينه شود.
وي با ابراز اميدواري در خصوص چشم انداز آتي خور ماهشهر گفت : برآورد اوليه هزينه هاي لايروبي و بدنه سازي خور معادل 200 ميليارد ريال بوده كه با شروع عمليات اجرايي براساس مصوبه مربوط به سفر استاني سال 85 رياست جمهور 50 درصد از هزينه مذكور در تعهد صنايع پتروشيمي و 50 درصد از محل اعتبارات دولتي تامين خواهد شد .
شهردار ماهشهر خور ماهشهر را به عنوان يك فرصت قلمداد كرد و گفت : خور ماهشهر با طول 10 كيلومتر و گذر از مركز شهر مي تواند به عنوان يك فرصت طلايي جهت توسعه طلايي جهت توسعه شهر و تفرجگاهي كم نظير در منطقه مورد توجه باشد و اين تفكر در حال پيگيري است هر چند كه وضعيت موجود آن به عنوان يك كانون تهديد كننده بهداشت عمومي شهر قابل ارزيابي مي باشد.
زيباسازي نماي شهر
مهندس گلمرادي با مرتبط دانستن آراستگي شهر و ريخت شهري با شخصيت و معيشت شهروندان وضعيت موجود را غيرقابل قبول دانست .
وي با بيان اين كه مردم بندر ماهشهر مردماني نجيب و ارزشمند مي باشند گفت : لازم است در جهت برون رفت از وضعيت نابسامان موجود مرتبط با بافت و نماي شهري با بهره گيري از متخصصين و براساس مطالعات اقدامات اساسي صورت پذيرد.
وي با اشاره به اقداماتي از قبيل نورپردازي ساماندهي برخي از پاركها اصلاح وضعيت بيلبوردهاي تبليغاتي و اصلاح و زيباسازي ميادين شهري موارد مذكور را ناكافي دانست و اعلام نمود : براي انجام اين موضوع پراهميت در حال شناسايي و گزينش مشاور مطالعاتي هستيم تا بتوان متناسب با جايگاه واقعي ماهشهر در اين بخش به نتيجه قابل قبول برسيم .
وي در ادامه گفت : البته ساماندهي همه جانبه ماهشهر نياز به يك عزمي ملي دارد. چرا كه بندر ماهشهر به لحاظ وجود بزرگترين بندر كشور و از طرفي تعداد صنايع پتروشيمي و در نتيجه ورود و تردد ميهمانان خارجي در سطح شهر مي تواند انعكاس دهنده مختصات كل كشور در اذهان اين گونه عوامل باشد و حقيقتا وضعيت موجود زيبنده كشور نيست .
وي با اشاره به اقداماتي از قبيل راه اندازي 3 مركز شهربازي در سطح شهر براي اولين بار احداث بيش از 30 چشمه سرويس بهداشتي عمومي در 5 نقطه شهر آماده سازي وزير ساخت پارك خطي حاشيه منطقه سوم اصلاح و زيباسازي 7 ميدان اصلي آسفالت و ترميم حفاري ها معادل 4 سال گذشته خريد ماشين آلات مكانيزه خدمات شهري معادل 7 ميليارد ريال اصلاح سيستم خدمات شهري و واگذاري به بخش خصوصي احداث پاركينگ عمومي جنب پارك ياس ايجاد محل جمعه بازار جمع آوري سد معبر و ساماندهي دست فروشان در حاشيه بازار وصال جمع آوري تراكتورها و جايگزيني ماشين آلات نيمه مكانيزه خدمات شهري انجام برنامه مطالعات در زمينه ساماندهي خور ماهشهر و آب خام اصلاح و ايجاد و پياده رو در سطح شهر مشاركت فعال در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي در سطح شهرستان استقرار سيستم هاي مديريت برنامه ريزي دفتر جذب سرمايه گذاري نظام پيشنهادات و انتقادات و همچنين توسعه فضاي سبز و نهال كاري معادل 15 سال گذشته و به صورت بي سابقه گفت : حجم خرابي ها و كاستي ها در اين شهر به قدري زياد است كه نياز به برنامه هاي بهبود اساسي دارد و يقينا بدون مشاركت همه جانبه مسئولين و مردم شريف امكان پذير نخواهد بود.
وي گفت : مسلما در مسير ساماندهي و بهبود وضعيت ماهشهر افرادي منافع طلب و ويژه خوار با ايجاد موانع تاثيرگذار خواهند بود اما مي طلبد اعضاي شورا شهر آگاهانه و مدبرانه شهرداري را در انجام اين ماموريت بزرگ ياري نمايند.
وي ابراز اميدواري كرد : با اتمام پروژه هاي اتوبان آزادي به طول چهار كيلومتر از ميدان كوي سعدي تا جاده كمربندي اهواز اتوبان 17 شهريور از جاده مستغلات تا ميدان شهيد فهميده ورودي مسير هنديجان به طول 4 5 كيلومتر احداث جاده و بلوار حد فاصل اتوبان آزادي (جنب ديوار سپاه ) و پل معلم ناحيه صنعتي شروع عمليات اجرايي ساماندهي خور مطالعه و شروع فاز اجرايي بازار و مركز خريد شهر ساماندهي مراكز تفريحي و احداث باغ پرندگان و همچنين شروع عمليات اجرايي احداث پارك 65 هكتاري و ... بتوان شاهد تحولات چشمگير در اين قطب صنعتي بود.
گرايش جناحي
وي در رابطه با گرايش جناحي گفت : فكر مي كنم در قالب گرايش فراجناحي و مستقل بودن بتوان در عرصه كار و تلاش موفق عمل نمود و در حوزه مديريت اجرايي به دور بودن از مسائل سياسي مي تواند باعث اثربخشي فعاليت ها شود.
وي افزود : لازم است در اين جا نكته اي را بصورت توصيه اعلام كنم و آن اين است كه برخي از مسئولين استاني و شهرستان بايد بين موقعيت سياسي شهردار تمايز قائل شده و اقدامات اداري و اجرايي شهردار را دستاويز موضوعات سياسي قرار ندهند.
آينده بندر ماهشهر
بندر ماهشهر داراي مختصات و ويژگيهاي تاريخي و فرهنگي عميقي مي باشد و يقينا اگر خواست محلي و منطقه اي حاكم شود مي توان اميدوار بود طي چند سال آينده دگرگوني قابل توجهي در اين شهر صورت پذيرد وجود صنايع دريايي بندري و پتروشيمي با موفقيت ممتاز جغرافيايي به لحاظ دسترسي كوتاه و آسان به مراكز جمعيتي دريايي و هوايي ; جايگاه ممتازي براي بندر ماهشهر رقم زده است .
وي در پاسخ به اين سئوال كه توسعه ماهشهر را در چه برنامه اي مي دانيد گفت : توسعه بندر ماهشهر در جميع جهات نيازمند انجام تحقيقات جامع در جهت يافتن راهكارهاي جديد براي برون رفت از مشكلات وسيع اقتصادي و معيشتي است فلذا جهت ايجاد تحول و دگرگوني در سطح بندر ماهشهر نيازمند كارهاي بزرگ و شاخص مي باشيم .
و اما حرف آخر ...
مهندس گلمرادي در پايان ضمن قدرداني از حمايت هاي استاندار خوزستان معاونت امور عمراني مديركل امور شهري فرمانداري رئيس و اعضاي شوراي اسلامي و همه مديران و مسئولان محلي گفت : جز در سايه هم انديشي و تلاش بي وقفه نمي توان ماهشهر را به جايگاه واقعي خود سوق داد و لازم است با پرهيز از اعمال سليقه و خودمحوري با بهره گيري از روش هاي دانايي محوري و دانش محوري از طريق تدوين برنامه هاي راهبردي در اين راستا گام برداريم .
وي با اشاره به اين كه تا زماني كه به صورت اساسي در خصوص تحول اداري و ساختاري مجموعه شهرداري اقدام نشود و از طرفي فرهنگ كار مطالعاتي و علمي در شهرداري نهادينه نشود بايد شاهد اتلاف سرمايه باشيم گفت : با توجه به حجم بالاي خرابي ها لازم است با رويكرد نوآوري و شكوفايي و حركت در بستر علم و تجربه از تكرار كارهاي غلط گذشته جلوگيري كنيم .
وي دست يابي به آينده اي درخشان براي بندر ماهشهر را ممكن و قابل دستيابي دانست و افزود : اگر هدف رضايت خدا باشد و ثابت قدم حركت كنيم و همچنين با قانون شكني و ويژه خواري مقابله شود يقينا با تخصيص منابع و سرمايه در محل دائمي خود شاهد شكوفايي همه جانبه در سطح شهر خواهيم بود.
وي مشكل اصلي عدم پيشرفت و توسعه را صرفا اعتبارات مالي ندانست و گفت : پول يكي از منابع توسعه مي باشد و براي انجام يك موضوع منابع كليدي ديگري هم نياز است . امروز منابع انساني كار را به عنوان سرمايه اصلي سازمان ها نقش اول را در جهت توانمندسازي سازمان هاي بازي مي كنند و بدون نيروي انساني دلسوز و متعهد انجام كارهاي بزرگ كاري آسان نيست .
وي با بيان اينكه در راستاي برنامه ريزي اوليه اقداماتي در سطح شهر و شهردا ري صورت پذيرفته است گفت : براي برون رفت از وضعيت نابسامان موجود مي بايست براساس برنامه ريزي بلندمدت با رويكرد علمي و بهبود اساسي گام برداريم و البته اگر بخواهيم مي توانيم . (و ليس للانسان الا ماسعي )
ماهشهر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي
مهندس گلمرادي شهردار ماهشهر : انجام مطالعات راهبردي موجب در كنار هم قرار گرفتن اهداف و برنامه ها شده و منابع و سرمايه ها را به شكل اصولي و با حداكثر بهره وري در خدمت سياست ها و استراتژيهاي هر سازمان قرار مي دهد
بهره گيري از سيستم هاي نوين مديريتي در جهت اصلاح همه جانبه ساختار و فرآيندهاي كاري اقدامات ماندگاري را در پي دارد كه البته هم انديشي و همكاري اعضاي شوراي شهر در اين برنامه هاي تحول گرا ضروري مي باشد
مهندس گلمرادي شهردار ماهشهر : در خصوص جذب اعتبار خوشبختانه با تلاش همكاران خود علاوه بر تحقق بودجه جاري به ميزان 110 ميليارد ريال موفق شديم مبلغ 20 ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي كه در دوره مالي تعريف شده بود را جذب كنيم
عليرغم انتقادات شديد برخي از مسئولين توسط واحد فضاي سبز شهرداري ماهشهر در اقدامي بي نظير و در راستاي برنامه هاي بهبود اضطراري حدود 60 هزار نهال در سطح شهر كاشته شده كه اين ميزان معادل آمار بيش از 15 سال گذشته مي باشد .
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 853]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن