تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به تازه هاي ارتباطات در نشريات


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به تازه هاي ارتباطات در نشريات
" وب سايت سالنامه ملل متحد افتتاح شد "،" جرائم در فضاي سايبر " و" ايران ، مقام چهارم رشد ثبت اسامي دامنه در جهان " ازجمله تازه ترين مباحث خبري روزنامه ها در حوزه ارتباطات مي باشد .


* وب سايت سالنامه ملل متحد افتتاح شد
- وب سايت سالنامه ملل متحد كه با استفاده از آن مي توان به 59 جلد از متن كامل عمده ترين كتاب مرجع اين سازمان جهاني دسترسي پيدا كرد ، افتتاح شد . علاقه مندان و به ويژه دانشجويان ، استادان دانشگاه ،پژوهشگران علوم سياسي و روابط بين الملل مي توانند از طريق اين وب سايت به آدرس unyearbook.un.org به 59 نسخه اين سالنامه كه حاوي فعاليت ها و دستاوردهاي نظام ملل متحد در 60 سال از 1946 تا 2005 است ، دسترسي داشته باشند .
( خراسان / شنبه 20 مهر )
********************************************
* صنعت IT در جهان رو به صعود است
- بر خلاف شرايط نابسامان اقتصاد جهاني ، كارشناسان مراكز تحقيقاتي گارتنر و فارستر پيش بيني مي كند كه صنعت جهاني فناوري اطلاعات در حالت كلي سيري صعودي را طي مي كند و در حالي كه وضعيت كلي آن از اقتصادي جهاني بهتر است ،بر رشد سالانه آن افزوده خواهد شد. كن مك گي و مارك مك دونالد از تحليلگران مركز گارتنر در گزارشي اعلام كردند : " در حال حاضر سرعت رشد فناوري از آنچه كه پيش تر پيش بيني كرده بوديم نيز بيشتر است. اما تا زماني كه وضعيت تجارت و بازرگاني رونق نيابد ، اين صنعت نيز ب ميزان واقعي رشد خود نخواهد رسيد ". اندرو بارتلز يكي از محققان مركز فاستر پيش بيني كرده است كه در سال جاري ميلادي ميزان خريد تجهيزات IT در دنيا 4/5 درصد رشد خواهد كرد و كه اين رقم از پيش بيني هاي 4/3 درصدي ماه مي بيشتر است.
( ابراراقتصادي / شنبه 20 مهر )
******************************************
* ايران ، مقام چهارم رشد ثبت اسامي دامنه در جهان
- ايران از نظر رشد ثبت اسامي دامنه هاي كشوري در 5 سال گذشته در بين 60 كشور بزرگ ترين دامنه كشوري ، پس از چين ، ويتنام و اسپانيا در رتبه چهارم قرار دارد. دكتر سياوش شهشهاني ، رئيس مركز ثبت دامنه ir در ايران ، با بيان اين مطلب در نشست مطبوعاتي كه به مناسبت ثبت يكصد و هزارمين نام دامنه برگزار شد، گفت : از نظر تعداد كل دامنه ها ، ايران در جايگاه 39 جهان و نهم آسيا قرار دارد.
********************************************
* اولين تصاوير ماهواره اي گوگل ارسال شد
- ماهواره GeoEye1 كه به منظور تصويربرداري هوايي از طرف گوگل به فضا فرستاده شده بود ، اوليت تصاوير را به زمين ارسال كرد. نقشه هاي گوگل از اين پس با استفاده از تصاوير GeoEye1 ، با كيفيت ترين ماهواره تجاري جهان ، داراي دقت و وضوح بالاتري خواهند بود . اين ماهواره كه صبح روز 6 سپتامبر 2008 ميلادي از پايگاه هوايي وندنبرگ در ايالت كاليفرنيا به منظور تصوير برداري از زمين به سفارش شركت گوگل به فضا فرستاده شده بود ، اولين تصاوير خود را به زمين ارسال كرد. به گفته مسئولان GeoEye1 ، اين ماهواره با سرعت 5/4 مايل در ثانيه به دور زمين حركت مي كند و از فاصله 680 كيلومتري زمين تصاوير سياه و سفيد و رنگي تهيه خواهد كرد.
( ابراراقتصادي / شنبه 20 مهر)
********************************************
* جرائم در فضاي سايبر
- جرائم اينترنتي تنها محدود به كلاهبرداري نمي شوند . انتشار اخبار كذب ، افترا ، ازار و اذيت ، سوء استفاده از پست الكترونيك ، ارسال مطالب و تصاوير و فيلم هاي مستهجن و نقض حق مالكيت مادي و معنوي افراد ، هك كردن و ويروسي كردن سايت ها از جمله جرائم ديگر اينترنتي محسوب مي شوند .
قوانيني كه در حوزه اينترنت و جرائم اينترنتي تدوين مي شود ، لازم است حفظ و احترام افراد و اعاده حيثيت آنها و مجازات مجرمان را دنبال كند. طبيعي است كه هر قدر فناوري توسعه مي يابد هم امكان به وجود آمدن جرائم بيشتر مي شود و هم امكان كنترل همان جرائم به وجود مي آيد.
( ايران / يكشنبه 21 مهر )
********************************************
* گشايش چشم انداز مقدماتي از اخلاق در فضاي مجازي
- از آنجا كه فناوري اطلاعات ، تحولات سياسي – اجتماعي وسيع و شگرفي را پديد آورده است ، مشكلات اخلاقي جديد و منحصر به فردي در اين حوزه ايجاد شده كه نيازمند رسيدگي است . امروز اشخاص با هويت هاي مجازي در فضاي الكترونيكي ظاهر مي شوند ، با يكديگر به گفتگو مي پردازند و با هم قول و قرار مي گذارند و گاهي غافل مي شوند كه ممكن است با كسي سخن مي گويند كه كاملا هويتي جداي از آنچه بروز داده ، دارد . اين يك هويت مجازي است ، هويتي كه البته كاربردهاي خاص خود را در محيط الكترونيك دارد و مي تواند كارآمدي خاص خود را نيز داشته باشد . برخي معتقدند كه بحث از اخلاق فناوري اطلاعات داراي عناصري منحصر به فرد است و همين امر ما را در مواجهه با فضاي رايانه اي يا محيط هاي شبكه اي ملزم مي سازد تا توجهي اختصاصي به مسائل آن داشته باشيم .
(‌رسالت / يكشنبه 21 مهر )
********************************************
* طراحي نسخه مجازي بزرگ ترين كاخ جهان
- نسخه مجازي از شهر ممنوعه معروف در چين كه قرن ها قلمرو اختصاصي امپراطوران اين كشور بوده توسط IBM ساخته و راه اندازي شد . اين شركت فناوري آمريكايي با همكاري مقامات چيني و موزه Palace براي ساخت نسخه تعاملي و متحرك از شهر ممنوعه سه سال زمان صرف كرد.
به گفته مسئولان اين پروژه ، هدف از ساخت نسخه مجازي اين كاخ فراهم كردن امكان مشاهده آن براي افرادي كه نمي توانند از نزديك به بازديد از آن بپردازند و براي شناخت بيش تر آن دسته از افرادي كه پيش از اين از آن بازديد كرده اند ، بوده است . ( ابراراقتصادي / يكشنبه 21 مهر )
********************************************
* نگاهي به پديده جهاني شدن رسانه ها ، مخاطبان ، ديگر يكسان نمي انديشند
- جهان كنوني با شتاب در حال تحول است و اينترنت يكي از عوامل اصلي جهاني شدن به شمار مي رود . نخستين بار در جهان ، شبكه تلويزيوني CNN موفق شد عنوان آغازگر جهاني شدن را از آن خود كند . هر چند پديده جهاني شدن تنها بعد رسانه اي را در بر نمي گيرد و شامل كليه ابعاد زندگي اجتماعي بشر مي شود .
جهاني شدن ترجمه واژه Globalization است. سياره اي شدن ، كوچك شدن ، دهكده جهاني ، فراگير شدن جهان و يكپارچگي جهان از ديگر ترجمه هاي اين واژه است. از آنجا كه اين پديده كاملا مبتني بر تفكر رايج در غرب است نمي توان معادل صحيح و كاملي براي آن در زبان فارسي تعيين كرد.نتايج فرايند جهاني شدن ، شكل گرفتن جامعه اي فراملي است كه اگر درتمام ابعاد آن تحقق يابد ،نقش سياسي و فرهنگ دولت ها در آن كاهش يافته ، قوانين و ارزش هايي فراملي بر ساختار اقتصادي ، سياسي ،فرهنگي و اجتماعي آن حكمفرما خواهد شد.
( همشهري / دوشنبه 22 مهر )
********************************************
* رشد ارتباطات ؛ سرنوشت كشورها را به هم پيوند مي دهد
- جامعه كنوني ، تحت تاثير رشد فناوري اطلاعات و ايجاد جامعه اطلاعاتي ( Information Society) خود را رها از مناسبات قبلي و در مواجهه با مناسبات جديد مي بيند . در چنين شرايطي مي توان گفت كه سرنوشت و حال همه كشورها چه در متن و چه در حاشيه به هم پيوسته شده است.
تغيير پارادايم هاي گوناگون در دهه هاي اخير جو بي تفاوتي به داشته هاي ملي را نزد بسياري از شهروندان كشورهاي مختلف جهان به ويژه كشورهاي در حال توسعه ، گسترش داده است . اين موضوع همزمان با رشد ارتباطات در جهان كنوني ، موجب تقويت انگيزه هاي جهان وطني و يا افسردگي و بي انگيزگي تحت هر شرايط شده است.
( ابراراقتصادي / دوشنبه 22 مهر )
*****************************************
اطلاع/1350
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن