تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813162561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش 68 فيلم در روز نخست جشنواره بين المللي سينما حقيقت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايش 68 فيلم در روز نخست جشنواره بين المللي "سينما حقيقت"
68 فيلم مستند برگزيده ايراني و خارجي در نخستين روز جشنواره بين المللي "سينما حقيقت" در سينماهاي فلسطين، قيام و تالار فارابي دانشگاه هنر روي پرده مي رود.


جشنواره بين المللي فيلم مستند ايران "سينما حقيقت" امروز ( سه شنبه ) با حضور بيش از يكصد ميهمان خارجي اعم از مستندساز، مدير جشنواره و شبكه تلويزيوني، خريداران و پخش‌كنندگان جهاني فيلم مستند و همچنين هنرمندان داخلي آغاز شده است .
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، در سالن شماره يك سينما فلسطين كه به نمايش فيلم‌هاي مستند بين‌المللي اختصاص يافته، 22 اثر در بخش‌هاي مسابقه "بين‌الملل"، "چشم‌انداز سينماي مستند لهستان"، "مستند تجربي" و مرور آثار "يورگن لث" روي پرده مي رود.
فيلم‌هاي "وايدا: سرصحنه كاتين"،"بازيافت"، "خري در لاهور"،"مجموعه فيلم‌هاي ويشنيسكي" فيلمساز لهستان از آثار نمايشي روز نخست در سالن شماره يك سينما فلسطين است .
آثار برگزيده بخش "مسابقه ملي" جشنواره نيز در سالن شماره 2 سينما فلسطين اكران مي شود و براي امروز، 15 فيلم از مستندسازان ايراني در جدول گنجانده شده است .
فيلمهاي "راز مرگ دلفين‌ها" از علي عبدي‌پور، "بانوي گل سرخ" از مجتبي ميرتهماسب، "درياچه‌اي كه بود" از پژمان مظاهري‌پور، "درخيابان‌هاي ناتمام" ساخته پيروز كلانتري از آثار نمايشي در سالن شماره دو سينما فلسطين است .
همچنين نمايش 14 مستند ايراني همچون "444 روز " از محمدشيرواني، "ميدان بي‌حصار" از مهرداد زاهديان، "سواحل اشك و زيتون" از رضا برجي، "MIS شهري كه بود" از مهدي كرم‌پور، "زن شهر شوخته" از وحيد وحيديان، "بن‌بست" ساخته مصطفي شيري نيز در تالار فارابي دانشگاه هنر به نمايش گذاشته مي شود.
به گزارش ايرنا، در سالن شماره سه سينما فلسطين همچنين آثاري از بخش‌هاي "سي ‌سال انقلاب اسلامي" ،"كيهان ما"، روزگار ما"، "مرور آثار ريچارد ليكاك" و "مستند بحران" نمايش داده مي شود.
همچنين سالن سينما قيام در نخستين روز جشنواره سينما حقيقت به بخش هاي نمايش‌ ويژه، "آيينه يك جشنواره" ياماگاتا و "آمريكا پس از آمريكا" اختصاص يافته است.
اين رويداد هنري تا 28 مهرماه ادامه دارد.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن