تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايازي:براي حفاظت از حريم 5 منطقه، حريم‌بان مشخص كرده‌ايم طلايي: آسيب‌پذيري حوزه‌هاي مديريت شهري در مسايل مالي كم نبوده و نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ايازي:براي حفاظت از حريم 5 منطقه، حريم‌بان مشخص كرده‌ايم طلايي: آسيب‌پذيري حوزه‌هاي مديريت شهري در مسايل مالي كم نبوده و نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

مشاور عالي شهردار تهران ارائه گزارشي از طرح ناحيه‌محوري شهرداري تهران، اعلام كرد: در طرح ناحيه‌محوري در مناطق يك، پنج، 19، 20، 15 و 22، حريم‌بان براي حفاظت از حريم مناطق مشخص كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدهادي ايازي كه امروز سه‌شنبه در يكصد و سي و پنجمين جلسه علني شوراي شهر تهران حاضر شده بود، تصريح كرد: يكي از رويكردهاي اصلي شهرداري تهران، در اجراي طرح ناحيه محوري، جلوگيري از توسعه ساختاري و نيروي انساني بدنه شهرداري تهران بوده است.

وي يادآورشد: هم اكنون 122 ناحيه و 374 محله در شهر تهران وجود دارد و 13 ناحيه موجود در شهر تهران وسعت و جمعيت بيشتري نسبت به 976 شهر كشور دارند و به همين دليل اداره نواحي به همان اندازه اداره شهرها اهميت دارد.

مشاور عالي شهردار تهران با بيان اين مطلب كه در هر يك از اين 976 شهر كشور، به طور متوسط 150 نيروي انساني شاغل وجود دارد، افزود: حداكثر نيروي انساني فعال در هر يك از نواحي شهر تهران 42 نفر است.

وي عنوان كرد: جهت‌گيري طرح ناحيه محوري، تعامل جدي با شوراياري‌ها و بازتعريف جديدي از مديريت شهري در سطح محلات است و بايد در جريان اجراي طرح ناحيه محوري، موضوع تمركززدايي پيگيري شود.

به گفته ايازي، پيش از اجراي طرح ناحيه محوري تنها 14 مسووليت در نواحي در قالب حوزه‌هاي خدمات شهري وجود داشت كه در طرح جديد 95 وظيفه از جمله وظايف ترافيكي، عمراني و شهرسازي و نواحي محول شده است.

وي با تاكيد بر اين كه اجراي طرح ناحيه‌محوري، واگذاري وظايف شهرداري به بخش خصوصي مانند راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك را محقق كرده است، بيان كرد: پيش از اجراي طرح ناحيه‌محوري، واگذاري وظايف به نواحي با كمبود نيروهاي كارآمد و نبود مراجع ذيصلاح براي نظارت بر اجرا وجود داشت و با شكست مواجه شده بود.

مشاور عالي شهردار تهران در توضيح اهداف اجراي اين طرح، خاطر نشان كرد: تمركززدايي از طريق واگذاري امور به نواحي، تحقق مديريت محله‌اي، افزايش بهره‌وري در منابع و نيروي انساني، افزايش رضايتمندي مردم، تسريع و تسهيل و افزايش كيفيت خدمات ارائه شده و توسعه مشاركت مردم در اداره امور شهر، از جمله اهداف اصلي اين طرح است.

ايازي به مقاومت برخي از مديران مناطق در واگذاري امور به نواحي اشاره كرد و گفت: گسترش نيافتن سازمان شهرداري، افزايش كارآمدي و كارايي، افزايش نيافتن تعداد نيروي انساني، ‌تقويت نگاه سيستمي بر مديريت شهري، برخورداري از توان بخش‌هاي غيردولتي در اداره امور و ارتقاي سطح دانش و مهارت نيروي انساني از جمله اصول اجراي طرح ناحيه محوري است كه مي‌تواند، به مرور زمان مقاومت بدنه شهرداري را كمتر كند.

وي گفت: پيش از اين، نگاه به نواحي شهرداري تهران عمدتا در قالب اقدامات خدمات شهري بود و به همين دليل ميانگين سطح سواد مديران در نواحي، پايين‌تر از سوم راهنمايي بود، اما در حال حاضر و با ارتقاي سطح مديران نواحي 106 نفر از آن‌ها داراي تحصيلات ليسانس و سه نفر نيز فوق ليسانس هستند.

مشاور عالي شهردار تهران با اشاره به آزمايشي بودن طرح ناحيه محوري در مدت شش ماه كه به پايان رسيده است، گفت: پس از آسيب‌شناسي اين شش ماه، ايرادات طرح بررسي و به نواحي ديگر تعميم داده شده است.

ايازي مهم‌ترين مشكل در اجراي طرح ناحيه‌محوري را كمبود نيروي انساني كارآمد به ويژه در حوزه‌هاي شهرسازي و عمراني، عنوان كرد و افزود: آموزش مستمر مديران و كاركنان شاغل در بدنه شهرداري‌هاي نواحي در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران نكات و سوالاتي را خطاب به مشاور عالي شهردار تهران مطرح كردند.

خسرو دانشجو ـ سخنگوي شوراي شهر تهران ـ به اشكالات جدي مطرح شده در طرح ناحيه‌محوري اشاره كرد و گفت: چه تضميني وجود دارد، تا اشكالاتي كه قبلا در حد يك نايب در حد نواحي شهرداري وجود داشته است، حالا در حد يك تيم وجود نداشته باشد؟

وي گفت: در سازمان‌هاي مديريتي كه گستردگي زيادي دارند، هماهنگي در اجرا بسيار اهميت دارد و به وضوح ديده مي‌شود كه يك منطقه از يك بخشنامه استفاده مي‌كند و منطقه ديگر، روش ديگري دارد و وقتي از آن‌ها در اين مورد سوال مي‌شود، بر درست بودن روش خود اصرار دارند.

سخنگوي شوراي شهر تهران تاكيد كرد: بايد فرمول خاصي براي هماهنگي بين اين نواحي وجود داشته باشد.

وي با بيان اين كه واگذاري حوزه‌هاي نظير شهرسازي به نواحي شهرداري، فوايد و مضراتي را با هم دارد، اظهار كرد: با استفاده از نيروهاي متخصص در حوزه شهرسازي، اين واگذاري مي‌تواند موثر و مفيد باشد، اما همان طور كه شما اطلاع داريد، سطح سواد و تحصيلات نيروهاي نواحي پايين است، چطور مي‌خواهيم به يك‌باره سطح تحصيلات نواحي را بالا ببريم و از كجا قرار است اين همه نيرو پيدا كنيم؟

دانشجو تاكيد كرد: در حال حاضر نيز براي انتصاب برخي از مديران مياني به دليل سطح تحصيلاتشان مشكل داريم و حتي برخي از معاونان نيز به لحاظ تخصص سر جاي خودشان قرار ندارند، آيا فكري براي اين شرايط كرده‌ايم؟

در ادامه اين جلسه همچنين مرتضي طلايي ـ عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران ـ گفت: در ساماندهي جغرافيايي و گسترش نواحي شهر تهران ايراداتي وجود دارد كه از جمله آن مي‌توان، به سه ناحيه در منطقه هشت تهران اشاره كرد.

وي گفت: آسيب‌پذيري در حوزه مديريت شهر تهران كم نيست و همواره آسيب‌هاي مالي در گذشته، حال و آينده وجود داشته و دارد.

طلايي تصريح كرد: تنوع ماموريت و گستردگي حوزه‌ها، باعث شده است كه نظام نظارتي مناسبي وجود نداشته باشد .

وي خواستار ايجاد يك نظام دقيق و منطبق بر جمعيت و گستردگي نواحي شد، تا به اين ترتيب زمينه‌هاي آسيب پذيري در نواحي كاهش يابد.

در اين جلسه همچنين احمد مسجد جامعي ـ رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران ـ تاكيد كرد: روش مديريت معمول اين است كه در موضع بالا و برتر ننشينيم و براي مردم از دور تصميم‌ نگيريم.

وي بيان كرد: در برخي از مناطق تهران، هنوز جنبه‌هاي اصلي شهر نشيني محقق نشده است و اين مناطق بيشتر شبيه لكه‌هاي جمعيتي هستند كه نه جزو شهر حساب مي‌شوند و نه افراد آن شهروند هستند و در عين حال رابطه ميان اين لكه‌هاي جمعيتي با خودشان و نهادهاي تاثير گذار در حاكميت تعريف نشده است، به عبارتي شهر شكل نگرفته و شهروندي به وجود نيامده و به همين دليل تدبير مربوط به اين بخش از شهر بسيار ويژه و خاص خواهد بود و بايد براي مديريت اين مناطق از مردم و مديريت‌هاي محلي استفاده كرد.

مسجد جامعي با تاكيد بر اين كه منظم شدن فضاهاي گسسته در شهر نياز به گذر زمان دارد، ادامه داد: نحوه عملكرد مديران نواحي و جدي گرفتن مسووليت از سوي آن‌ها بسيار زياد بر موفقيت طرح ناحيه محوري تاثيرگذار است.

وي گفت: بايد نسبت و تعامل منطقي بين شوراياري‌ها و طرح ناحيه‌محوري تعريف شود و همچنين تجديد نظري در تشكيلات آن‌ها صورت گيرد.

در اين جلسه همچنين رسول خادم ـ رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ـ گفت: نزديك كردن ساختار اجرايي شهرداري‌ها به مردم در مقياس‌هاي جغرافيايي و جمعيتي در تحقق اهداف آن‌ها نقش جدي خواهد داشت.

وي گفت: لاغر شدن ساختار شهرداري بايد در تمام سطوح آن مشاهده شود و قطعا اين موضوع نيازمند يك دوره گذار است و به يك‌باره اتفاق نمي‌افتد.

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران در عين حال تاكيد كرد: لازم است تا در مورد تاثيرات بودجه‌اي و تشكيلاتي اين طرح نيز در بودجه سال 88 بررسي بيشتري صورت گيرد، همچنين بايد در مورد ساختار مديران و نيز انتقال وظايف از شهرداري مركز به نواحي بررسي بيشتري داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: محدوده جغرافيايي نواحي و محلات در حال حاضر در برخي از موارد تطبيق لازم را ندارند و بايد با رويكرد اجتماعي نسبت به اين فقدان تطبيق و حل آن اقدام كنيم.

در ادامه اين جلسه همچنين حسن بيادي ـ نايب رييس شوراي شهر تهران ـ كه امروز در غياب مهدي چمران، رياست جلسه شورا را بر عهده داشت، گفت: به نظر مي‌رسد، مهم‌ترين مشكل در اجراي طرح ناحيه محوري، معاونان مناطق هستند كه مقاومت‌هايي از سوي آن‌ها صورت مي‌گيرد.

وي به ايراد ساختاري در مجموعه شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: وقتي امور مناطق را به يك معاونت مي‌سپاريد، شهرداران مناطق نسبت به اين ساختار مقاومت مي‌كنند.

بيادي گفت: شهرداران مناطق در واقع معاونان اصلي شهردار هستند، ‌اما وقتي اين ساختار را كوچك كرده و در زير مجموعه يك معاونت كه درجه كمتري نسبت به شهرداري‌هاي مناطق دارد، قرار مي‌دهيد، اين نارضايتي به وجود مي‌آيد.

وي در توضيح صحبت‌هاي خود، گفت: مثلا باقرشهر در گذشته يكي از نواحي شهرداري تهران بود، اما در حال حاضر شهرداري و فرمانداري مستقل دارد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه سخنگوي شهرداري تهران در پاسخ به اعضا، با اشاره به امكان به وجود آمدن مضرات و فوايد فراوان در واگذاري امور شهرسازي به نواحي شهرداري تهران، گفت: در حال حاضر نرم افزاري به صورت آنلاين براي شهر تهران مشخص شده و اين نرم‌افزار تعيين مي‌كند كه اداره شهرسازي ناحيه در همان سطح چه تعداد ساختمان در حال ساخت و ساز دارد و در چه مرحله‌اي از بازديد است.

وي با تاكيد بر اين كه اين نرم افزاري از طريق فيبرنوري فعاليت مي‌كند،‌ تصريح كرد: در حال حاضر با استفاده از سيستم‌هاي IT، زمينه بسياري از تخلفات گرفته شده است و از اين طريق حتي بسياري از تصديگري‌ها و اقدامات غيرمجاز نيز كاهش يافته‌اند.

مشاور عالي شهردار تهران تاكيد كرد: براي برطرف كردن بي‌نظمي‌هاي حاصل از ناهماهنگي ميان اجزاي يك ناحيه آموزش‌هاي مستمري به صورت مداوم در سطح ناحيه صورت گرفته و در عين حال نظارت‌هاي مداومي توسط ستاد مركزي شهرداري و ستادهاي نواحي صورت مي‌گيرد، در عين حال هر يك از اعضا هر 45 روز يك‌بار در جلسات توجيهي شركت مي‌كنند و در اين جلسات معاونان شهرداري مركز، معاونان و زيرمجموعه‌ها حاضر هستند و بسياري از مشكلات در اين جلسات برطرف مي‌شود.

وي گفت: اگر چه لازم است تا اين سيستم ناحيه محوري به طور مداوم مورد بازنگري قرار گيرد، اما اقدامات كنترلي ويژه‌اي در بخش ساخت و ساز و نواحي وجود دارد.

ايازي در پاسخ به اظهارات طلايي ـ عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران ـ يادآورشد: در برخي از مناطق تناسب جغرافيايي و جمعيتي وجود ندارد و اين اشكال به زودي بررسي و مرتفع خواهد شد و براي جلوگيري از آسيب پذيري‌هاي مناطق، تمهيدات حراستي را در سطح نواحي پيش‌بيني كرده‌ايم.

وي همچنين در پاسخ به اظهارات احمد مسجد جامعي، تاكيد كرد: بايد بين محدوده جغرافيايي نواحي و محدوده محلات تطبيق ايجاد كرد و اين موضوع را هر چه سريع‌تر پيگيري مي‌كنيم.

مشاور عالي شهردار تهران همچنين خاطرنشان كرد: مقاومت‌هاي پرسنل شهرداري يكي از واقعيت‌هاي اجراي اين طرح است، اما اين مقاومت‌ها طي يك سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده، كاهش يافته و نزديك به 40 درصد وظايف شهرداري مركز به شهرداران نواحي محول شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن