تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاوررييس جمهوري:امكان دسترسي به‌اسناد كتابخانه ملي براي همه‌فراهم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاوررييس جمهوري:امكان دسترسي به‌اسناد كتابخانه ملي براي همه‌فراهم مي‌شود
داخلي. فرهنگي. نمايشگاه. كتاب.

مشاور فرهنگي رييس جمهوري و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: با اجراي طرح "حافظه رقمي ملي" امكان دسترسي به اسناد و كتابهاي موجود در كتابخانه ملي براي تمام ايرانيان فراهم مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي " علي‌اكبر اشعري " دوشبه شب در آيين اختتاميه نمايشگاه كتاب و نرم افزار طرح دانش افزايي مهر در اهواز افزود:
اجراي آزمايشي اين طرح از آبان ماه آغاز خواهد شد و گام نخست آن نيز تا اواخر امسال افتتاح مي‌شود.

وي با بيان اينكه كتابخانه ملي غني‌ترين مركز نگهداري اسناد ، منابع و كتاب مي‌باشد اظهار داشت:از مزاياي اجراي طرح " حافظه رقمي ملي " فراهم كردن امكان دسترسي همه علاقه مندان از سراسر جهان به اسناد موجود در اين كتابخانه مي‌باشد كه به صورت ديجيتال فراهم مي‌شود.

رييس كتابخانه ملي همچنين در اين آيين كه در موزه هنرهاي معاصر اهواز برگزار شد با اشاره به موفقيت جوانان ايراني درعرصه‌هاي مختلف علمي بيان داشت: در راستاي عدالت علمي بايد امكانات مطالعه و دسترسي به اسناد و كتاب براي همه مردم ايران در نقاط مختلف كشور فراهم شود.

اشعري از اقدامات خوب صورت گرفته در طول دو سال اخير در اين خصوص به ساخت و تجهيز كتابخانه‌ها در نقاط مختلف كشور اشاره كرد و اظهار داشت:
تنها در سال گذشته بالغ بر ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال براي خريد كتاب و ديگر امكانات در كتابخانه‌هاي سراسر كشور هزينه شد كه تحول چشمگيري در اين زمينه است.

مشاور فرهنگي رييس جمهوري همچنين از تاسيس يك مركز علمي براي بهره‌مندي ايران شناسان و دانش پژوهان ساكن در خوزستان خبر داد و افزود:با راه‌اندازي اين مركز كه بزودي انجام مي‌شود علاقه‌مندان به سهولت به اسناد و منابع علمي مورد نياز خود دسترسي خواهند داشت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اجراي طرح دانش افزايي مهر را كه براي نخستين بار در كشور در خوزستان اجرا شده اقدامي مهم و مثبت در جهت رشد علمي اين استان دانست.

استاندار خوزستان نيز در اين آيين گفت:خوزستان كه داراي بيشترين جمعيت جوان در بين استانهاي كشور است به‌دليل كمبود ظرفيت پذيرش مراكزآموزش‌عالي و نيز عواقب ناشي از هشت سال جنگ تحميلي با كاهش تعداد قبول‌شدگان در كنكور روبه رو شده كه براي جبران اين خسارت طرح دانش افزايي مهر ازپارسال در اين استان اجرايي شده است.

"سيد جعفر حجازي " اظهار داشت:اين طرح با نگاه مشاركت همه دستگاههاي اجرايي در امر تعليم و تربيت و با هدف تقويت بنيه علمي فرزندان كاركنان دولت و كاهش معضلات تحصيلي در خانواده به تصويب رسيده و اجرايي گرديد.

وي پيش بيني كرد با برنامه ريزي صورت گرفته تا چهار سال آينده ضمن افزايش تعداد ورودي‌هاي فرزندان اين استان به مراكز آموزش عالي ، نيروي متخصص تحصيل كرده بخش صنعت، كشاورزي ،پزشكي و ديگر بخش‌هاي مورد نياز در اين استان توسط نيروهاي بومي مرتفع شود.

مشاور فرهنگي رييس جمهوري همچنين از نمايشگاه كتاب و نرم افزارهاي آموزشي كه به مدت شش روز در اهواز برپا بود ديدن كرد. ك/‪۶۴۰/۶۴۶/۶۴۸ ۲‬
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن