تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشعري:كتابهاي كتابخانه ملي در اختيار كاربران اينترنتي قرار مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اشعري:كتابهاي كتابخانه ملي در اختيار كاربران اينترنتي قرار مي گيرد
اهواز - خبرگزاري مهر: رئيس كتابخانه ملي و مشاور فرهنگي رئيس جمهوري گفت: با افتتاح طرح حافظه رقمي (ديجيتال) ايران در آبان ماه سال جاري، كاربران اينترنتي امكان دسترسي به كتابهاي كتابخانه ملي به صورت ديجيتالي را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، علي اكبر اشعري شب گذشته در مراسم اختتاميه نمايشگاه طرح مهر استان خوزستان گفت: براي اينكه كليه ايرانيها در سراسر دنيا به منابع و كتابهاي مورد نياز خود دسترسي داشته باشند و تحقيقات و پژوهشهاي خود را با صرف كمترين هزينه و وقت انجام دهند در حال اجراي طرح حافظه رقمي ملي هستيم كه آبان ماه سال جاري فاز اول آن افتتاح مي شود.

وي ادامه داد: كتابخانه ملي، منابع فراوان و مختلفي دارد كه همه افراد كشور قادر نيستند به آنها دسترسي دشته باشند ولي با اجراي اين طرح كتابهاي موجود در كتابخانه ملي به صورت رقمي در اختيار علاقمندان قرار مي گيرند.

اشعري با اشاره به اينكه شرايط تاريخي و استعداد ايرانيان زمينه را براي پيشرفت روزافزون كشور آماده كرده است، گفت: هم اكنون ملاحظه مي شود كه در تمام مراكز علمي اثري از ايرانيان ديده مي شود و اين موضوع بايد دستاويزي براي جهش علمي كشور باشد.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور با اشاره به اينكه بايد عدالت علمي در كشور گسترش يابد، عنوان كرد: در يك سال اخير فعاليت هاي خوبي در كتابخانه هاي عمومي سراسر كشور صورت گرفته و طبق اعلام وزارت ارشاد بالغ بر 20 ميليارد ريال كتاب خريداري شده است.

رئيس كتابخانه ملي ايران ادامه داد: كتابخانه هاي كشور در يك سال اخير سعي كرده اند نياز روز مخاطبين خود را تامين كنند و در همين راستا مشاهده مي شود كتابهاي موجود در كتابخانه هاي عمومي كشور مثل گذشته كهنه و فرسوده نيست.

استاندار خوزستان نيز در اين مراسم گفت: هدف از اجراي نمايشگاه طرح مهر در استان خوزستان افزايش سطح كيفي تحصيل و قبولي دانش آموزان خوزستاني در كنكور است كه در اين خصوص نهايي بين كاركنان دولت توزيع شد تا آنان با شرايط بهتري وسايل كمك آموزشي و درسي را تهيه كنند و در اختيار فرزندان دانش آموز خود قرار دهند.

سيد جعفر حجازي با اشاره به اينكه در خوزستان كمبود متخصص بومي وجود دارد، تصريح كرد: با همكاري دانشگاههاي استان، مدارس و دانش آموزان، سطح قبولي استان در كنكور سراسري سال اخير دو رتبه افزايش پيدا كرد ولي بايد اين رتبه در سالهاي آينده باز هم افزايش پيدا كند زيرا ظرفيت استان بيش از اينها است.

خوزستان؛ رتبه سوم عضويت در كتابخانه ها، رتبه 22 فضاي كتابخانه اي

وي با اشاره به كمبود شديد فضاي كتابخانه اي در استان خوزستان گفت: در بخش عضويت در كتابخانه هاي عمومي كشور، استان رتبه سوم را در اختيار دارد ولي در بخش فضاي كتابخانه اي رتبه بيست و دوم را دارد كه اين نشان دهنده استقبال مطلوب خوزستانيهاي از موضوع كتابخواني است ما هم سعي كرده ايم فضاي كتابخانه اي استان را افزايش دهيم.

حجازي ادامه داد: در همين راستا در آينده اي نزديك هشت كتابخانه را خيرين و 16 كتابخانه را ساير دستگاه هاي دولتي در استان خوزستان مي سازند و در اختيار اداره كتابخانه هاي عمومي خوزستان قرار مي دهند.

وي همچنين به راه اندازي قرائت خانه ها در پاركهاي خوزستان اشاره كرد و اظهار داشت: اين قرائت خانه ها توسط شهرداري ها ساخته و توسط استانداري تجهيز مي شود و در نهايت در اختيار اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان قرار مي گيرند.

نمايشگاه طرح مهر استان خوزستان به مدت چهار روز برگزار شد و به صورت رسمي شب گذشته به پايان رسيد.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن