تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس بيمارستان شفاي اهواز: تعداد بيماران سرطاني در خوزستان رو به افزايش است خوزستان روي كمربند تالاسمي واقع شده‌است بيماران با مشكلات عديده‌اي مواجه‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس بيمارستان "شفا"ي اهواز: تعداد بيماران سرطاني در خوزستان رو به افزايش است خوزستان روي كمربند تالاسمي واقع شده‌است بيماران با مشكلات عديده‌اي مواجه‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

رئيس بيمارستان "شفا"ي اهواز گفت: احداث مركز پيوند مغز استخوان يكي از اولويت‌هاي مهم اين بيمارستان است كه در صورت تامين بودجه لازم، عملي خواهد شد.

دكتر محمد پدرام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار داشت: احداث مركز پيوند مغز استخوان مورد موافقت وزارت بهداشت و استانداري خوزستان قرار گرفته است، پيش‌بيني مي‌كنيم بودجه‌اي حدود 2 ميليارد تومان براي ساخت ساختمان و تجهيز آن نياز باشد كه به تامين اين هزينه از طريق مراجع نامبرده نيازمنديم.

وي يادآور شد: بيمارستان شفا تنها مركز آموزشي و درماني فوق تخصصي ارائه دهنده خدمات به بيماران سرطاني و خاص(هموفيلي، تالاسمي، سيكل سل و ...) در تمامي سنين در استان خوزستان و استان‌هاي همجوار (ايلام، كهگيلويه‌وبويراحمد و لرستان) و همچنين بيماران سرطاني كشور جنگ‌زده عراق است.

پدرام افزود: تعداد بيماران سرطاني در استان خوزستان رو به افزايش است بطوري‌كه سالانه بيش از يك هزار مورد جديد ابتلا به بيماري سرطان در كودكان و بزرگسالان به ثبت مي‌رسد. از سال 64 كه اين مركز تاسيس شده تاكنون 20 هزار مورد بيمار سرطاني در اطفال و بزرگسالان شناسايي شده است.

وي خاطرنشان كرد: استان خوزستان بر روي كمربند تالاسمي واقع شده است. تالاسمي در اين منطقه شيوع بالايي دارد كه اغلب به علت درصد بالاي ازدواج‌هاي فاميلي در استان است. به اين منظور مركز تشخيص قبل از تولد را راه‌اندازي كرده‌ايم كه با انجام كارهاي مشاوره‌اي در مرحله اول و انجام كارهاي ژنتيك در زوجين و سپس نمونه‌برداري از جنين، بيماري را تشخيص و در صورت مبتلا بودن، سقط جنين را قبل از چهار ماهگي انجام مي‌دهيم كه از تولد نوزاد بيمار جلوگيري مي‌كند. در اين راستا خدمات جانبي ديگري به بيماران و مردم در مورد كليه بيماري‌هاي خوني و بيماري‌هاي بدخيم و اختلالات سيستم ايمني داده مي‌شود.

دكتر پدرام تاكيد كرد: اين بيمارستان خدمات جانبي ديگري نظير فيزيوتراپي، آزمايشات خوني، پاتولوژي، سونوگرافي و راديولوژي و مشاوره براي بيماران و ساير مردم انجام مي‌دهد. هم اكنون 200 بيمار هموفيلي و داراي اختلالات انعقادي و 5 هزار بيمار تالاسمي از خدمات مستمر اين مركز بهره‌مند هستند.

وي در مورد دلايل آمار بالاي سرطان و تالاسمي در خوزستان گفت: مشكلات ژنتيكي، عوارض ناشي از جنگ تحميلي، وجود صنايع سنگين، آلودگي آب آشاميدني به دليل ورود فاضلاب‌ صنعتي، خانگي و همچنين سموم شيميايي آلودگي‌هاي محيطي و گرد و غبار از جمله عوامل گسترش روز افزون اين بيماري در استان خوزستان است.

پدرام در مورد بخش‌هاي جديد بيمارستان "شفا"ي اهواز گفت: بخش سرپايي خون‌گيري با 23 تخت اختصاصي و امكانات لازم و تغذيه همراه و خود بيمار و 2 اورژانس بزرگسالان و اطفال و مراكز شيمي‌درماني سرپايي را احداث كرده‌ايم.

پدرام در پايان يادآور شد: اين مركز، تك تخصصي و جزو بنيانگذاران رشته خون و سرطان كودكان در ايران است. سطح درمان در اينجا با كيفيت مطلوب انجام مي‌شود و متخصصان فراواني در اين مركز تربيت شده‌اند. از مهمترين مشكلات اين مركز و بيماران، هزينه‌هاي درماني بالاست كه حدود 2 برابر درآمد خودگرداني است؛ همچنين مشكلات تهيه دارو و فقر مالي بيماران و طولاني بودن دوره درمان نيز از مشكلات عمده‌اي است كه بيماران با آن روبه‌رو هستند؛ به همين دليل از مردم و خيرين تقاضا داريم كه از اين بيماران حمايت‌هاي لازم و بيش از پيش داشته باشند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن