تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798910110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 (صفحه سه)


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 (صفحه سه)
يك مسؤول عنوان كرد: كمبود 80 درصدي نيرو در جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي از كمبود 80 درصدي نيرو در اين سازمان خبر داد.

محمود قريب با اشاره به فعاليتهاي هلال احمر خراسان جنوبي از ابتداي سال جاري خاطرنشان كرد: با توجه به خشكساليهاي پياپي در سطح استان، هشت هزار و 140 سبد كالا توسط امدادگران جمعيت هلال احمر استان در مناطق آسيب ديده از خشكسالي توزيع شده است.
وي ضمن اعلام آمادگي امدادگران براي كمك به آسيب ديدگان حوادث از برگزاري 118 دوره آموزشي عمومي براي داوطلبان در سطح مناطق روستايي و اقشار مختلف استان خبر داد.
وي افزود: در اين دوره ها، سه هزار و 323 نفر در استان از آموزشهاي عمومي هلال احمر بهره مند شدند.
وي با اذعان به اينكه در سال جاري توجه ويژه اي به روستاهاي مرزي شده است، تصريح كرد: 330 سبد غذايي، بهداشتي و پوشاك به ارزش 210 ميليون ريال در بين عشاير استان توزيع شده است.وي در ادامه از احداث سايت امداد و نجات استان خبر داد و افزود: اقدامهاي اوليه براي ايجاد اين سايت انجام شده است.اين مسؤول در خصوص واكسيناسيون حجاج و زائران عتبات عاليات نيز اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاري، 6 هزار و 651 نفر از زائران عتبات عاليات و بيت ا... الحرام توسط هلال احمر استان واكسينه شدند.
وي افزود: هم اكنون جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي با چهار شعبه و هفت پايگاه امدادي در شهرستانهاي استان ارايه خدمات مي كند.وي همچنين از توزيع 600 چادر گروهي به ارزش 900 ميليون ريال بين عشاير استان خبر داد.
وي با اشاره به فعاليت مجتمع علمي - فرهنگي امدادگران جوان استان خاطرنشان كرد: در اين مجتمع، تمام امكانات رفاهي در اختيار دانش آموزان بي بضاعت مقطع دبيرستان قرار گرفته است.
وي يادآور شد: مجتمع علمي - فرهنگي امدادگران جوان در حال حاضر در شهرستانهاي بيرجند و قاين فعاليت مي كند.
تشريح برنامه هاي هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي
وي هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي را از 18 تا 25 مهرماه اعلام كرد و افزود: اجراي رزمايش، معرفي طرحها و پروژه هاي شاخص استان در خصوص پيشگيري از حوادث، طرح موضوعات آموزشي در جلسات استاني و اتخاذ تصميمات، آشنايي مردم با نقاط حادثه خيز استان و تأكيد بر تدابير پيشگيرانه از جمله برنامه هاي اين هفته در استان است.
معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي نيز تعداد جوانان عضو هلال احمر در استان را 32 هزار نفر اعلام كرد. فائزه موهبتي با يادآوري اينكه، جوانان عضو هلال احمر، فعاليتهاي بشردوستانه و عام المنفعه اي در طول سال انجام مي دهند، خاطرنشان كرد: اجراي طرح برپايي پستهاي نوروزي، طرح كاروانهاي نيكوكاري، برگزاري اردوهاي كشوري، استاني و شهرستاني، اهداي خون و ديدار با سالمندان و بيماران از جمله فعاليتهاي جوانان هلال احمر استان است.
وي همچنين از فعاليت 11 كانون دانشجويي در سازمان جوانان جمعيت هلال احمر استان خبر داد.
اجراي رزمايش «لحظه صفر»
مسؤول اداره آموزش جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي نيز با تشريح برنامه هاي آموزشي اين نهاد، از اجراي رزمايش بزرگ «لحظه صفر» همزمان با هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي در استان خبر داد.
مصطفي ذاكر هدف از اجراي اين رزمايش را آماده سازي و توان افزايي تيمهاي هلال احمر در مقابله با حوادث احتمالي عنوان كرد.
به گفته وي اين رزمايش براي اولين بار در استان با همكاري ستاد حوادث پيش بيني نشده استان اجرا مي شود.
وي افزود: حداقل 10 تيم 33 نفره واكنش سريع پس از فراخواني در اين رزمايش حضور مي يابند كه نقاط ضعف و قوت اين نيرو توسط كارشناسان بررسي مي شود.
معاون امور داوطلبان جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي نيز گفت: هم اكنون 30 سازمان غيردولتي، مردم نهاد و خيريه در طرحهاي مختلف بهداشتي و درماني جمعيت هلال احمر استان همكاري مي كنند.ولي ا... دادرس با اشاره به فعاليت 5 هزار عضو داوطلب در جمعيت هلال احمر استان بيان كرد: اين داوطلبان در چهار گروه حمايت، مشاركت، مهارت و هدايت با سازمان همكاري مي كنند.

شهردار در گفتگو با قدس اعلام كرد: دليل تأخير افتتاح رسمي پروژه 100 متري مشهد
خراسان امروز - معتمدي: شهردار مشهد در خصوص دليل تأخير در بهره برداري از پروژه 100 متري در عيد سعيد فطر گفت: اين پروژه از چندي قبل در حال بهره برداري است، اما براي بهره برداري رسمي روز عيد سعيد فطر انتخاب شد.

مهندس پژمان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تلاش شد اين بهره برداري با حضور برخي مقامهاي عالي كشوري، با توجه به وسعت پروژه، انجام شود كه به دليل فراهم نشدن اين مسأله افتتاح رسمي پروژه در عيد سعيد فطر انجام نشد.
وي ادامه داد: با اين حال در تلاشيم در سالروز ولادت حضرت رضا(ع) با حضور برخي مقامهاي عالي كشور افتتاح رسمي اين پروژه انجام شود.
وي همچنين با اشاره به هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي گفت: رزمايش فراخوان مديران، تجهيزات و امكانات امداد و نجات مشهد با محوريت شهرداري برگزار شد.
وي گفت: در اين رزمايش ميزان آمادگي سازمانها و ادارات و شهرداري در خصوص مقابله با حوادث پيش بيني نشده سنجيده مي شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه شهرداري در شرايط عادي بيشترين خدمات را به مردم ارايه مي دهد بايد براي ارايه خدمات در شرايط بحراني نيز آماده باشد.

شهروندان بيرجندي از برخورد پليس با ناهنجاريهاي اجتماعي مي گويند؛ تأثير نمايشگاه نيروي انتظامي در افزايش آگاهي و اطلاعات خانواده ها
بيرجند- خبرنگار قدس: نمايشگاه نيروي انتظامي با شعار «هدف من، امنيت و آرامش توست» در محل نمايشگاه بين المللي بيرجند برپا شد و چند روزي (15 تا 21 مهر) ميزبان علاقه مندان بود.يك شهروند بيرجندي به نمايش گذاشتن انواع موادمخدر سنتي و صنعتي را گام مؤثري در آشنايي خانواده ها با اين مواد خطرناك عنوان مي كند و مي گويد: هيچ شناختي در خصوص موادمخدر ندارم، اما در اينجا اين امكان فراهم آمد كه اين مواد را از نزديك ببينم و اطلاعاتي در مورد اثرات سوء مصرف آنها كسب كنم.حسيني ارايه كتابچه هاي آموزشي را هم يك اقدام مثبت ديگر مي داند كه مردم از خطرات پيش رو و ناهنجاريهاي اجتماعي مطلع مي گردند.كامران نژاد، يك شهروند كه همراه خانواده از نمايشگاه بازديد كرده، فعاليت پليس را در راستاي طرح امنيت اجتماعي ستود و خواستار ادامه برخورد با اشرار و اراذل شد.به نظر وي، طرح هميار پليس و آشنا كردن بچه ها از دوران كودكي با قوانين راهنمايي و رانندگي و مقيد نمودن آنها در تأكيد بر رعايت مقررات و اصرار بر دقت ديگران مي تواند در درازمدت نتيجه بسيار مطلوبي داشته باشد.يك شهروند ديگر نيز مي گويد: فعاليتهاي ديگر نمايشگاه مثل نشستهاي علمي - تخصصي ويژه خانواده و ارايه هشدارهاي پليسي در خصوص نحوه مراقبت از منزل، خودرو و موتورسيكلت خوب و آموزنده بود.ارشاد، 6 ساله نيز شهرك ترافيك را بهترين نقطه نمايشگاه مي داند و دوست دارد دوباره هم بيايد. پدرش نيز كه او را همراهي مي كرد، راه اندازي شهرك آموزش ترافيك و آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان را مناسب مي داند و مي گويد: ارايه جورچين ها، انواع بازيهاي كودكانه و لوحهاي فشرده آموزشي در اين زمينه بسيار مفيد است و كودكان آموزشهاي لازم را فرا مي گيرند.يكي از بانوان نيز كه در نشستهاي علمي تخصصي ويژه خانواده شركت كرده، مي گويد: «شنيدن مشكلات مراجعان و اختصاص وقت كافي در اين زمينه نشان دهنده درايت پليس زن نيروي انتظامي است و همين نشستها هم مي تواند در ارتقاي اطلاعات خانواده ها مؤثر باشد.»
در غرفه راهنمايي و رانندگي نيز 34 نقطه حادثه خيز بيرجند و معابر شهرستانها به نمايش درآمد و نمودارهايي نيز از چگونگي وضعيت تخلفات در سال جاري و مقايسه آنها با سال گذشته نصب شد.يك شهروند در اين زمينه مي گويد: در يكي از تابلوهاي اين غرفه واژه «تصادف» كاملاً درشت و به رنگ قرمز ثبت شده و 14 پيامد وحشتناك تخلفات رانندگي نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي كند كه اين مسأله مي تواند در كاهش تصادفات مؤثر باشد.

يك مسؤول در گفتگو با «خراسان امروز» خبر داد؛ كنترل و مهار بيماري سل در خراسان رضوي
خراسان امروز - طيراني: مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريها در دانشگاه علوم پزشكي مشهد از كنترل و مهار بيماري سل در خراسان رضوي خبر داد و گفت: هم اكنون ميزان بروز بيماري سل اسمير در اين استان در هر صد هزار نفر 13 مورد مي باشد.
دكتر محمدعلي رضايي در گفتگو با خبرنگار ما افزود: ميزان شيوع اين بيماري در شهرستانهاي تربت جام، تايباد، سرخس و جنوب شهرستان مشهد نسبت به ساير شهرستانهاي استان شايع تر است.
وي تصريح كرد: بيماري سل در تمام كشور و به تبع آن خراسان رضوي به صورت پراكنده وجود دارد و معمولاًدر افراد طبقه اقتصادي پايين تر به دليل فقر غذايي و رعايت نكردن بهداشت فردي شايع تر است.
وي با اشاره به اينكه احتمال انتقال بيماري سل در فصل سرما به دليل حضور در محيطهاي سربسته بيشتر است، خاطرنشان ساخت: با توجه به آنكه زمان انتقال تا هنگام بروز بيماري ممكن است چندين ماه يا يك سال به طول بينجامد، نمي توان تشخيص داد سل در چه فصلي شايع تر است.
دكتر رضايي در خصوص علايم و درمان سل اسمير مثبت گفت: افرادي كه علايم مشكوك نظير سرفه بيش از دو هفته، تعريق شبانه، كاهش وزن و دفع خلط خوني داشته باشند، مي توانند با مراجعه به مراكز بهداشتي درماني، خانه ها و پايگاههاي بهداشتي نسبت به انجام اقدامهاي تشخيصي و درماني اقدام و از خدمات رايگان بهره مند شوند.
در همين رابطه مسؤول مركز بهداشت شماره دو مشهد نيز گفت: بيماري سل از جمله بيماريهاي عفوني خطرناك است كه از طريق ميكروبي به نام (باسيل سل) از فردي به فرد ديگر منتقل مي شود.
دكتر حميدرضا قربان زاده در تشريح بيماري سل افزود: ميكروب سل به صورت ذرات بسيار ريز از طريق سرفه يا عطسه وارد هوا شده و ظرف مدت 48 ساعت اين ميكروب به نقاط مختلف بدن منتقل مي شود، اما پس از آن سيستم دفاع بدن اجازه گسترش فعاليت به ميكروب را نمي دهد.
وي با اشاره به اينكه درمان دارويي در كاهش انتقال بيماري بسيار مؤثر است، گفت: افرادي كه به مدت طولاني در تماس نزديك با بيماران مسلول واگير قرار دارند، بيشترين ميزان خطر ابتلا به سل را دارا مي باشند و همچنين مكانهاي پر ازدحام، كوچك، سربسته، كم نور، بدون تهويه مناسب و مرطوب شرايط انتقال اين بيماري را تشديد مي كند.
وي در ادامه يادآور شد: تابش مستقيم آفتاب طي پنج دقيقه با ميكروب سل آن را از بين مي برد.
وي در خصوص اينكه چه افرادي بيشتر درصدد ابتلا به بيماري سل قرار دارند، گفت: افرادي كه در تماس نزديك و مستمر با بيمار مبتلا به سل ريوي هستند، افرادي كه به مدت طولاني در مراكز خاص (نظير زندانها، آسايشگاهها و...) نگهداري مي شوند، معتادان به موادمخدر، افرادي كه تماس شغلي مداوم با بيماران مسلول دارند، افراد مبتلا به ايدز، سرطان سر و گردن، نارسايي مزمن كليوي و مواردي ديگر بيشتر از سايرين درصدد ابتلا به سل قرار دارند.
دكتر قربان زاده در خصوص درمان بيماري سل ريوي خاطرنشان ساخت: خوشبختانه امروزه با داروهاي موجود درمان اين بيماري به صورت قطعي انجام مي گيرد و بيشتر داروهاي ضد سل خوراكي است و نيازي به بستري در بيمارستان ندارد.

شناسايي 50 بيمار مبتلا به سل در خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: بيماري سل يكي از قديمي ترين بيماريهاي شناخته شده بشر است كه با وجود شناخت داروهاي مؤثر، هنوز يكي از بزرگترين معضلات بهداشتي جهان به شمار مي رود.
وي درباره وضعيت شيوع اين بيماري در استان نيز گفت: در سال 84، 128 نفر در استان به بيماري سل مبتلا بودند و ميزان موفقيت در درمان اين بيماري در سطح استان 79 درصد بود.
دكتر شاهين فر افزود: با اقدامهاي صورت گرفته در سال 87 موفقيت در درمان به بيش از 80 درصد رسيده است.وي تعداد بيماران مسلول شناسايي شده در پنج ماهه نخست امسال را 50 نفر اعلام كرد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر تمام بيماران مسلول در استان تحت پوشش مراكز بهداشتي - درماني قرار دارند و درمان آنها نيز به صورت رايگان انجام مي شود.

معاون توانبخشي بهزيستي خبرداد؛ شناسايي هزار نابينا و كم بينا در خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: حسين اردوني، معاون توانبخشي بهزيستي خراسان جنوبي با بيان اينكه هزار نابينا و كم بينا در استان شناسايي شده اند، گفت: در حال حاضر خدمات بهزيستي شامل افراد نابيناي بالاي 25 سال مي شود كه توانايي اشتغال ندارند.
وي همچنين با اشاره به فعاليت مركز شبانه روزي نابينايان در استان گفت: اين مركز به افراد نابينايي كه از تحصيل بازمانده اند و اغلب روستايي هستند، به صورت شبانه روزي خدمات مي دهد.وي آموزش بريل، خدمات كتابخانه و توانبخشي اجتماعي را از جمله ديگر خدمات اين مركز ذكر كرد.وي با اشاره به عملكرد بهزيستي متذكر شد: ايجاد سامانه هاي الكترونيكي با هدف استفاده نابينايان از رايانه با استفاده از نرم افزارهاي پيشرفته يكي ديگر از خدمات بهزيستي به نابينايان است كه اين گروه پس از آموزش مي توانند از خدمات اينترنت استفاده كرده و داده ها را به صوت تبديل كنند.
وي در خصوص اشتغال نابينايان نيز گفت: با توجه به اينكه يكي از خدمات اصلي سازمان به نابينايان آموزش اپراتوري تلفن است، نابينايان مشمول 3 درصد استخدام در دستگاههاي دولتي اند، اما متأسفانه با آنكه بايد بر طبق اين مصوبه 60 درصد پستهاي اپراتوري به نابينايان تخصيص يابد، اين قانون اجرا نمي شود.
وي درخصوص مسكن نابينايان عنوان كرد: در حال حاضر 50 نابينا مشمول طرح مسكن «سكني گستر» هستند كه سازمان بهزيستي هزينه اي معادل 4 ميليون تومان را براي هر نفر نابينا بر عهده گرفته است.وي با اشاره به اينكه طبق قانون اماكن و معابر عمومي بايد براي معلولان مناسب سازي شود، گفت: اين مسأله اكنون به يكي از چالشهاي نابينايان تبديل شده كه متأسفانه با توجه به لازم الاجرا بودن، اين قانون هنوز عملي نشده است.

امام جمعه جغتاي: نيروي انتظامي در مبارزه با مفاسد اجتماعي تنهاست
جغتاي- خبرنگار قدس: كاظمي فرماندار جغتاي وظيفه اصلي نيروي انتظامي را توليد امنيت دانست و گفت: پيشبرد انقلاب و نظام در گرو امنيت است و امروز ايران يكي از امن ترين كشورهاي جهان است كه اين امنيت را مديون تلاش نيروي انتظامي هستيم.
امام جمعه جغتاي هم مقوله امنيت را از مسايلي دانست كه دولتمردان ما بر آن تأكيد دارند.
حجة الاسلام والمسلمين موحدي پور گفت: تأمين امنيت به تنهايي توسط نيروي انتظامي امكان پذير نيست و اين امر همكاري مردم و تمام نهادها را مي طلبد.
امام جمعه جغتاي نيروي انتظامي را در بحث مبارزه با مفاسد اجتماعي تنها دانست و گفت: در كشور وزارتخانه ها و نهادهاي متعددي وجود دارند كه هر يك از آنها در قبال امنيت اجتماعي سهيم هستند و بايد با اين نيرو همكاري داشته باشند.خبيري فرمانده انتظامي جغتاي هم در سخناني به عملكرد نيروي انتظامي جغتاي در 6 ماهه نخست سال جاري پرداخت و گفت: در اين مدت تعداد 610 فقره پرونده ارسالي به دادگستري، 200 فقره پرونده منجر به سازش، تشكيل 211 فقره پرونده راهور و 79 پرونده جرايم عمومي از مهمترين عملكردهاي نيروي انتظامي جغتاي بوده است.

استاندار خراسان جنوبي: نيروي انتظامي با پشتوانه مردمي در اوج اقتدار است
بيرجند- خبرنگار قدس: استاندار خراسان جنوبي با بيان اينكه سرمايه اساسي پليس مردم هستند، امنيت پايدار در ايران را مرهون مشاركت مردم دانست.
سيد صولت مرتضوي در آيين صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي در زمان صلح، مسؤوليت امنيت داخلي و دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را بر عهده دارد.به گفته وي، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به پشتوانه مردمي در اوج اقتدار قرار گرفته است.وي با اشاره به ويژگيهاي نيروي انتظامي، پشتوانه معنوي را مهمترين ويژگي پليس ايران دانست و خاطر نشان كرد: رمز موفقيت پليس ما، مردم محوري و اتكا به خداوند است.وي گفت: استان خراسان جنوبي، جزو امن ترين استانهاي كشور است.
بخش سي تي اسكن بيمارستان تايباد بزودي افتتاح مي شود
خراسان امروز: نماينده مردم تربت جام و تايباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: بزودي بخش سي تي اسكن تنها بيمارستان شهرستان تايباد افتتاح مي شود.
غلامرضا اسداللهي با بيان اين مطلب افزود: طي ديداري كه با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داشته ايم مقرر شد هر چه سريعتر اين مصوبه اجرا شود.وي با اشاره به اينكه در ديدار با استاندار خراسان رضوي نيز اين موضوع مطرح شد، گفت: بعضي از شهرستانها در نوبت نصب دستگاه است كه تايباد يكي از آن شهرستانهاست.اين نماينده مجلس درخصوص تأسيس شهرك سليس و سراميك تصريح كرد: اين پروژه در سفر اول هيأت دولت به شهرستان مصوب شده بود كه استاندار خراسان رضوي پيگير اجراي آن در شهرستان است.وي تأكيد كرد: مطالعات اين طرح در آينده اي نزديك آغاز خواهد شد كه اعتبارات عمراني و مدت زمان اجراي آن از سوي كارشناسان مشخص مي شود.

برگزاري همايش منطقه اي طب ورزشي در كاشمر
كاشمر- خبرنگار قدس: دو همايش منطقه اي طب ورزشي در آبان ماه و مهندسي زلزله در اسفندماه امسال در واحد كاشمر برگزار خواهد شد.رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشمر با بيان اين مطلب گفت: دبيرخانه اين دو همايش تشكيل شده است و فراخوانهاي مربوطه اعلام شده است.
دكتر محمدجعفري درباره همايش طب ورزشي افزود: تاكنون 32 مقاله علمي در دبيرخانه همايش طب ورزشي ثبت شده است و پيش بيني مي شود تعداد مقالات تا پايان مهلت مقرر به 50 مقاله افزايش يابد.

كلانتري خرو فقط يك خودرو دارد!
خرو- خبرنگار قدس: پرسنل و مسؤولان كلانتري 18 خرو با امام جمعه اين شهر ديدار كردند.
حجة الاسلام والمسلمين دستجردي در اين ديدار گفت: با توجه به جمعيت بالاي شهر خرو و وجود شهرك صنعتي خيام و روستاهاي پرجمعيت همجوار تنها يك خودروي نيروي انتظامي در كلانتري اين شهر مي باشد كه با توجه به وسعت اين شهر اين خودرو جوابگوي همزمان چندين مأموريت در اين شهر نيست.وي همچنين درخصوص مسايل راهنمايي و رانندگي اين شهر نيز گفت: با توجه به داشتن كيوسك راهنمايي و رانندگي، متأسفانه نيروي كادر راهنمايي و رانندگي در اين شهر وجود ندارد.

كشف 58 كيلوگرم ترياك در گناباد
گناباد- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي گناباد از كشف 58 كيلوگرم موادمخدر (ترياك) در محور بجستان- بردسكن توسط مأموران انتظامي گناباد خبرداد و گفت: مأموران انتظامي شهرستان گناباد از يك دستگاه تريلر كه از مقصد زاهدان به سمت سبزوار در حركت بود مقدار 58 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.
سرهنگ قاسم قادري افزود: در اين رابطه 2 نفر دستگير و تحويل مقامهاي قضايي شدند.

دستگيري 90 قاچاقچي در فريمان
فريمان - خبرنگار قدس: سرهنگ مقدسي، فرمانده انتظامي فريمان گفت: در 6 ماهه گذشته بيش از 300 كيلوگرم مواد مخدر، 1601 حلقه لوح فشرده مبتذل، 35 دستگاه ماهواره و 4 قبضه سلاح شكاري و جنگي كشف و ضبط شده و 90 نفر قاچاقچي نيز در اين مدت دستگير شده اند.
وي افزود: در هفته ناجا پليس در بسياري از مدارس حاضر شده و پيرامون رعايت قانون راهنمايي و رانندگي و تأمين امنيت با دانش آموزان صحبت كرد كه مورد استقبال اوليا و مربيان قرار گرفت.

چه خبر
خراسان امروز: بيش از يكهزار و 500 بسته غذايي و بهداشتي در بين خانواده هاي محروم 20 روستاي استان خراسان رضوي توسط بسيج سپاه امام رضا(ع) توزيع شده است.
* رئيس مركز كنترل ترافيك مشهد از نصب 6 تابلوي بالاسري پيام متغير (VMS) در سطح اين شهر خبر داد.
تايباد: غلامرضا اسداللهي، نماينده مردم شهرستانهاي تربت جام و تايباد در مجلس شوراي اسلامي از خدمات و زحمات كاركنان هنگ مرزي و نيروي نظامي و انتظامي تايباد تقدير و تجليل كرد.
* صديقه ملازميان، معاون دادستان و رئيس دايره سرپرستي دادسراي عمومي و انقلاب مشهد گفت: تنها در سه ماهه اول سال جاري بيش از 300 مجوز اخذ گذرنامه براي كودكان بي سرپرست (فاقد پدر و مادر) و واجد شرايط قانوني، در اين دايره صادر شده است.
خليل آباد: همزمان با هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي، رژه موتوري و ماشين آلات ادارات شهرستان خليل آباد برگزار شد.
همچنين خبر ديگري حاكي است، به همين مناسبت، دانش آموزان خليل آباد در كلاسهاي امداد و نجات شركت كردند.
نيشابور: فرماندهي انتظامي نيشابور گفت: پليس تمام توان خود را براي ايجاد امنيت دانشجويان به كار خواهد گرفت.
سرهنگ پاسدار ابوالقاسم باروح در نشستي با دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور افزود: دانشجويان مي توانند به عنوان نسل پويا و فعال جامعه، همواره ناجا را در انجام رسالت خطير خود ياري كنند.
* مدير جهاد كشاورزي نيشابور گفت: اگر خدمات شبانه روزي جامعه دامپزشكي نبود، جامعه دچار بحرانهاي مختلف غذايي و بهداشتي مي شد.
* مسابقات قرآني مددجويان زندانهاي خراسان رضوي در زندان نيشابور برگزار شد.
اين مسابقات در رشته هاي قرائت، مفاهيم، حفظ و اذان با حضور بيش از 120 مددجوي فعال در زمينه علوم قرآني برگزار شد.
ششطراز: مهدي گلچين، سرپرست بخشداري ششطراز گفت: بازرسان بايد بدون هيچ گونه تعللي در بازرسي از نانوايان، عملكرد آنان را به دقت بررسي و از ارائه نان غيرمرغوب و يا غيربهداشتي جلوگيري كنند.
جوين: باشگاه جوانان كشاورز جوين طي ابتكاري جديد براي خدمات رساني به جوانان و فارغ التحصيلان جوياي كار آمار و اطلاعات آنان را جمع آوري كرده است.
محمدعلي شمس آبادي عضو هيأت امناي اين دانشگاه گفت: با همكاري و مساعدت مسؤولان و دست اندركاران امور اداري و استخدامي، نسبت به جمع آوري آمار و اطلاعات اقدام و اين آمارها در اختيار مسؤولان قرار گرفت.
گناباد: پرسنل نيروي انتظامي گناباد با حضور در مركز انتقال خون، 70 واحد خون خود را اهدا كردند
* دكتر مجددي معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گناباد در مراسم روز سالمند گفت: بعد از كاشان، شهرستان گناباد بيشترين جمعيت سالمند را دارد.
بشرويه: به مناسبت گراميداشت روز جهاني كودك 320 نفر از كودكان مهدها و مراكز پيش دبستاني بشرويه با عبور از خيابان اصلي بشرويه در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين شهر اجتماع كردند.
در اين مراسم كه جمعي از اولياي دانش آموزان و مسؤولان محلي حضور داشتند، برنامه هاي ويژه فرهنگي شامل قصه، بازي و پانتوميم اجرا شد.
بجنورد: همزمان با سفر هيأت دولت به خراسان شمالي بيش از 152 مورد درخواست و شكايت توسط معاون وزير كار و امور اجتماعي و رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان رسيدگي شد.

توسط دستگاههاي اجرايي؛ مانور بزرگ زلزله فردا در مشهد برگزار مي شود
خراسان امروز: مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: مانور بزرگ زلزله دستگاههاي اجرايي خراسان رضوي همزمان با هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي در مشهد برگزار مي شود.
دكتر عليزاده بيرجندي افزود: در اين مانور كه 24 مهرماه جاري به طور همزمان برگزار مي شود تمام ارگانهاي دولتي، سازمانها و دستگاههاي اجرايي خراسان رضوي شركت دارند.
وي اظهار داشت: اين مانور با محوريت دفتر بازسازي سوانح غيرمترقبه خراسان رضوي و جمعيت هلال احمر به منظور فراهم كردن زيرساختهاي لازم، آموزشهاي امداد و نجات و آموزش خود امدادي برگزار مي شود.
وي گفت: در اين مانور اداره هاي كل استان در قالب 11 گروه سازماندهي شده و در برگزاري مانور مشاركت دارند.وي اظهار داشت: در اين مانور اقدامهاي ايمني در محيط كار نظير قطع گاز و برق و در اختيار گرفتن اقلام ضروري نظير جعبه كمكهاي اوليه صورت گرفته و امدادرساني و اسكان حادثه ديدگان انجام مي گيرد.
وي افزود: بايد چنين مانورهايي در طول سال چند مرتبه برگزار شود تا تمام دستگاههاي اجرايي آماده كامل در برابر حوادث غيرمترقبه نظير زلزله را داشته باشند.

هدف
معرفي قهرمان مسابقات تيراندازي در تربت حيدريه
تربت حيدريه- خبرنگار قدس: همايش پياده روي هفته سالمندان ويژه برادران و خواهران بالاي 60 سال در تربت حيدريه برگزار گرديد، در اين همايش كه جمع زيادي از سالمندان شركت داشتند، حاضران مسير ميدان مركزي تا ميدان كاشاني را طي نمودند.
در پايان جوايزي از سوي مركز بهداشت، شوراي اسلامي شهر و شهرداري و تربيت بدني به نفرات برتر اهدا شد. همچنين خبر ديگري حاكيست گروه 61 توپخانه و موشكي محرم در مسابقات تيراندازي مقام اول را كسب كرد.

تجليل از 100 دانشجوي قهرمان عرصه ورزش در نيشابور
نيشابور - خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور گفت: از 100 دانشجوي قهرمان عرصه ورزش اين دانشگاه كه در رشته هاي مختلف ورزشي در كشور و منطقه عناويني را به خود اختصاص داده اند، تجليل مي شود.
دكتر عليرضا متولي زاده افزود: برگزاري همايش تجليل يكي از عواملي است كه مي تواند به كسب موفقيتهاي بيشتر توسط دانشجويان ورزشكار و جذب ورود دانشجويان بيشتر به عرصه ورزش منجر شود.
وي همچنين از تشكيل انجمنهاي مختلف ورزشي براي دانشجويان دختر و پسر اين واحد دانشگاهي با هدف ارتقاي كمي و كيفي سطح فعاليتهاي ورزشي اين دانشگاه خبر داد و افزود: دانشجويان ورزشكار با سابقه قهرماني كه متعهد به اخلاق پهلواني هستند در رأس اين انجمنها قرار خواهند گرفت.

تصويب 65 پروژه ورزشي توسط هيأت دولت در خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: داورزني مدير كل تربيت بدني خراسان شمالي گفت: هيأت دولت در دومين جلسه خود در استان خراسان شمالي 65 پروژه ورزشي را براي ورزش استان تصويب كرد كه براي اين 65 پروژه مبلغ 238 ميليارد ريال اختصاص داده شده است.
وي افزود: اختصاص اين اعتبار موجب تحولي چشمگير در ورزش استان خواهد شد.
وي همچنين افزود: براي بازسازي سه ورزشگاه بجنورد، شيروان و اسفراين كه به طور ميانگين بالاي 40 سال عمر دارند نيز 15 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
وي همچنين مصوبات دور اول سفر هيأت دولت به استان خراسان شمالي را 12 پروژه ورزشي اعلام كرد و گفت: از اين پروژه ها كه براي هر كدام سه ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته بود تاكنون هشت پروژه به بهره برداري رسيده و چهار پروژه ديگر نيز بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه تا دهه فجر سال جاري به بهره برداري خواهند رسيد.

بهره مندي روزانه 6 هزار نفر از امكانات ورزشي آستان قدس رضوي
خراسان امروز: مدير عامل تربيت بدني آستان قدس رضوي از بهره مندي 6 هزار ورزشكار استان از امكانات و فضاهاي ورزشي اين مؤسسه به صورت روزانه خبر داد.
جمشيد مهريار گفت: روزانه سه هزار نفر به صورت پوششي از مراكز آموزشي متوسطه و دانشگاهي و سه هزار نفر به صورت آزاد از خدمات و امكانات مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي استفاده مي كنند.
وي مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي را بستري مناسب براي جذب و شكوفايي ورزشكاران استان عنوان كرد و افزود: اين مؤسسه با مساحتي بالغ بر 20 هكتار و با جذب مربيان كارآزموده توانسته است تاكنون موفقيتهاي بسياري براي كشورمان كسب كند، بطوري كه در سال 86 هشت ورزشكار از آستان قدس رضوي روانه مسابقات برون مرزي شدند و نيمي از آنها نيز براي كشورمان مقام كسب كردند.
مهريار عنوان كرد: 70 درصد مربيان مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي، داراي مدرك كارشناسي و بالاتر و يا مدرك سطح يك مربيگري هستند كه اين امر اهميت مسأله را در اين مؤسسه پررنگ مي كند.

برگزاري مسابقات هنرهاي فردي و كشتي پهلواني خراسان رضوي
خراسان امروز: از سوي هيأت پهلواني زورخانه اي خراسان رضوي، مسابقات هنرهاي فردي و كشتي پهلواني قهرماني استان در رده سني بزرگسالان، وزن 90- كيلوگرم با شركت تيمهاي شهرستانهاي مشهد مقدس، سبزوار، نيشابور، تربت جام، كاشمر، گناباد، فريمان، خليل آباد، بجستان، طرقبه و چناران در مشهد برگزار شد.
اين مسابقات در رشته هنرهاي فردي در رشته سنگ مصطفي مقدم از مشهد، در رشته كباده احمد فسنقري از سبزوار، در رشته چرخ، ابوالفضل رمضان نژاد از كاشمر، در رشته چرخ تيز احسان يوسفيان از مشهد، در رشته ميل بازي سيد احمد غفاريان از مشهد و در رشته ميل سنگين حسن گلرخ از سبزوار به مقام اول استان دست يافتند.
در رشته كشتي پهلواني در وزن 80 كيلوگرم نيز حميد دهدار از مشهد، سيد محمد رضوي از نيشابور و محمود قنبري از چناران مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند و در وزن 90 كيلوگرم محمدحسن حاجي آبادي، سيد علي رضوي هر دو از نيشابور و محمد محجوب از چناران عنوانهاي اول تا سوم را به دست آوردند.

پياده روي عمومي در روستاي بيلند گناباد
گناباد- خبرنگار قدس: به منظور ترويج ورزش همگاني و ايجاد نشاط و شادابي پياده روي عمومي با همت دهياري شوراي اسلامي بيلند و اداره تربيت بدني گناباد با حضور جمع زيادي از اهالي روستاي بيلند برگزار شد.در اين مراسم خانواده ها به همراه فرزندانشان شركت كرده بودند.
محمدي بخشدار مركزي گناباد هدف از اجراي اين پياده روي را ايجاد شور و نشاط و شادابي در بين خانواده اعلام كرد و گفت: بنا داريم ورزش همگاني را در سطح روستاها احيا و ترويج كنيم.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 892]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن