تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813027274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استعفا به استيضاح اولويت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: استعفا به استيضاح اولويت دارد
قانونگذاري- گروه سياسي:
عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي درخصوص طرح استيضاح وزير كشور گفت: استعفاي كردان به استيضاح او اولويت دارد.

به گزارش خبرنگار همشهري، محمدرضا ميرتاج‌الديني در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: درباره كردان 2راهكار وجود دارد؛ يكي اين است كه از طريق دولت و با استعفاي كردان مسئله حل شود و مورد ديگر اينكه موضوع استيضاح مطرح شود.

نماينده مردم تبريز در خانه ملت ادامه داد: طرفداران هر كدام از اين دو ديدگاه معتقدند كه بركناري كردان بايد به شكلي انجام شود كه به مصالح ملي خللي وارد نشود؛

اولويت بر اين است كه بركناري او از سوي دولت انجام شود و استيضاح‌كنندگان هم منتظر واكنش دولت هستند.

جواب منفي

از سوي ديگر، يك نماينده مردم تهران در مجلس گفت: آقاي كردان مي‌خواست با من صحبت كند، اما من گفتم كه اين موضوع قابل مصالحه نيست كه ما با هم كنار بياييم و از استيضاح چشم‌پوشي كنيم و به شوخي گفتم كه اول استعفا بدهيد و بعد با هم ديدار كنيم.

علي مطهري در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح استيضاح وزير كشور در مجلس و اينكه چرا اين طرح هنوز به هيأت‌ رئيسه مجلس تقديم نشده است، افزود: چون هفته آينده مجلس تعطيل است اگر ديروز اين طرح به هيأت‌ رئيسه مجلس تحويل داده مي‌شد، بايد همين ديروز يا جلسه آينده كه چهارشنبه اين هفته است اعلام وصول مي‌شد و پس از آن بايد ظرف 10روز وزير در جلسه علني مجلس حاضر مي‌شد و به استيضاح‌كنندگان پاسخ مي‌داد؛

بنابراين چون به تعطيلات مجلس مي‌خورد مشكل پيش مي‌آمد و نمايندگان بايد از حوزه‌هاي انتخابيه خود به تهران مي‌آمدند.

وي اضافه كرد: براساس مشورت با طراحان استيضاح تصميم گرفته شد تا اين طرح روز چهارشنبه تقديم هيأت رئيسه مجلس شود.

مبارزه سياسي

عضو فراكسيون اكثريت مجلس در پاسخ به سؤالي درباره تعيين مهلت براي استعفاي كردان و نحوه اعلام اين مهلت به دولت عنوان كرد: از طريق رسانه‌ها اين موضوع اعلام شد، همچنين به وسيله برخي از دوستان در اين زمينه پيغام شفاهي داديم.

مطهري افزود: اين فاصله زماني ايجاد شده تا هنگام تحويل طرح استيضاح به هيأت‌ رئيسه مجلس فرصتي براي دولت است كه حتي‌المقدور كار را به وسيله استعفا پايان دهد، در آن صورت مسئله كردان به‌صورت كم هزينه‌تر حل و فصل مي‌شود.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه رئيس‌جمهوري تمايل ندارد تا كردان را كنار بگذارد و مي‌خواهد وي را در كابينه حفظ كند، اظهار داشت: اين يك مبارزه سياسي است بايد تلاش كنيم مجلس را با مذاكرات گوناگون آماده كنيم؛ البته فضاي مجلس هرچه پيش آمديم آماده‌تر شده است.

محورهاي استيضاح

دريافت حقوق بدون داشتن مدرك تحصيلي مورد ادعا، عضويت در هيأت علمي دانشگاه بدون داشتن مدرك تحصيلي و اظهارات خلاف واقع در باره مدرك تحصيلي در روز بررسي راي اعتماد از محورهاي طرح استيضاح علي كردان به شمار مي‌رود.

اين در حالي است كه ديروز به شكل غيررسمي بار ديگر در راهروهاي مجلس شنيده شد كه كردان استعفاي خود را به رئيس‌جمهوري تحويل داده است؛گرچه اين موضوع رسما از سوي هيچ مقام يا منبع دولتي تاييد نشده است.

يك نماينده مجلس كه خواست نامش فاش نشود در اين باره به مهر گفت: از مسئولان دولتي شنيده‌ام كه كردان استعفا داده اما رئيس‌جمهوري هنوز با آن موافقت نكرده است.

نامه نمايندگان به احمدي‌نژاد در مورد كردان

جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با نگارش و امضاي نامه‌اي درباره وزير كشور خواستار تصميم‌گيري رئيس‌جمهوري در اين باره شده‌اند.

در اين نامه كه هم‌اكنون در مرحله امضا قرار دارد و به‌احتمال زياد تا فردا براي رئيس‌جمهوري ارسال خواهد شد، نمايندگان 3 وضعيت پيشنهادي را در رابطه با كردان بيان كرده‌اند.

نمايندگان در نامه خود به رئيس‌جمهوري در مرحله اول خواستار عزل وزير كشور توسط احمدي‌نژاد هستند و در مرحله دوم به استعفاي شخص كردان از سمت وزارت كشور تاكيد دارند و در مرحله آخر اعلام كرده‌اند كه درصورت عدم‌تحقق اين 2 وضعيت گام بعدي يعني اقدام نمايندگان به طرح استيضاح كردان در دستور كار قرار خواهد گرفت.

گلايه از بي‌تفاوتي

اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، در نامه‌اي سرگشاده به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از آنچه بي‌تفاوتي نمايندگان به ماجراي مدرك جعلي وزير كشور خوانده، گلايه كرد.

به گزارش پايگاه خبري اين تشكل، در اين نامه آمده است: آيا وكلاي محترم مي‌دانند كه اين روزها مدرك نداشته آقاي كردان نقل هر محفلي گشته است؟ آيا مي‌دانند كه اين مسئله سوژه‌اي براي حمله به گفتمان انقلاب اسلامي شده است؟

آيا مي‌دانند كه وضعيت مدرك تحصيلي وي و سكوت مجامع قضائي، دولتي و نمايندگان محترم و حاشيه امن كردان مردم را نسبت به دولت و مجلس اصولگرا بدبين كرده است؟

آيا مي‌دانند جامعه دانشگاهي خصوصاً استادان بزرگوار خون دل مي‌خورند كه چرا نمايندگان به شخصي اعتماد كرده‌اند كه چندين سال است با مدرك جعلي در فضاي دانشگاهي به تدريس پرداخته است؟

آيا مي‌دانند اگر يك فرد عادي چنين اقدامي كرده بود و استدلالش تنها اين بود كه ديگران جعل كرده‌اند، محاكم قضائي با او چه مي‌كردند؟ شما سرنوشت انتخابات آينده را به چه كسي مي‌سپاريد؟

آزمون اصولگرايي

جنبش عدالتخواه دانشجويي ديروز در نامه‌اي خطاب به رئيس‌جمهوري خواستار برخورد قاطع احمدي‌نژاد با كردان شدند.

در بخشي از اين نامه آمده است: شبهه‌هاي مطرح شده در مورد مدرك وزير كشور كه با اعتراف وي صحت آن تاييد شد، مصداق عيني ‌عمل نكردن به قانون و اخلاق و نداشتن شايسته‌سالاري و مهم‌تر از آن نبود شفافيت در عملكرد و ‌صداقت نداشتن با مردم و در تضاد عيني با شعارهاي عدالتخواهانه‌اي است كه موجب اقبال به حضرت عالي بوده است.

مسئله اصل اين مدرك نيست، بلكه صداقت نداشتن با مردم و شفافيت عملكردها ست.

در بخش ديگري از نامه جنبش عدالتخواه دانشجويي تاكيد شده است كه اين جنبش به‌عنوان سرباز ولايت فقيه و انقلاب اسلامي مقابل تخطي از قانون خواهد ايستاد و به اين مسئله كه آزمون اصولگرايي و قانونگرايي دولت نهم تبديل شده است، به‌عنوان ملاكي براي تصميم‌گيري براي آينده نگاه خواهد كرد.

واكنش به توصيه لاريجاني

علي كردان، به سخنان اخير علي لاريجاني، كه گفته بود: وزير كشور ملاقاتي با من داشت كه بنده در آن ديدار خطاب به ايشان تاكيد كردم كه لازم است شما تصميمي در اين خصوص بگيريد و اگر اين موضوعي است كه اشتباهي در آن پيش آمده، شما بايد حقيقت را بيابيد، واكنش نشان داد.

به گزارش همشهري، كردان پس از پايان مراسم معارفه مرتضي تمدن به‌عنوان استاندار جديد تهران، در حلقه محافظاني كه اجازه نمي‌دادند خبرنگاران به وي نزديك شوند در پاسخ كوتاهي به پرسش يكي از خبرنگاران درباره توصيه‌ لاريجاني به وي گفت: آقاي لاريجاني ديدگاه و موضع خود را دارد و من نيز ديدگاه و موضع خود را دارم.

وي خطاب به خبرنگاران افزود: شما هميشه سعي مي‌كنيد كه مسائل و موضوعات فرعي را جايگزين مسائل اصلي كشور كنيد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن