تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816718402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساعت بيولوژيک تو چند است ؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مي گويند ناپلئون ، فلورانس نايت انگل و مارگارت تاچر تنها چهار ساعت مي خوابيدند. اديسون هم معتقد بود خوابيدن ، جز اتلاف وقت چيزي نيست . اما هر کس که تنها يک شب خوابش به هم ريخته باشد، مي داند بيخوابي چيزي نيست که بتوان آن را دست کم گرفت .
پيش از هر چيز بايد يادآوري کنم که شما يک سوم عمر خود را در رختخواب مي گذرانيد. هميشه از من مي پرسند چند ساعت در شب بخوابيم تا سالم باشيم . ميمون ها که نزديک ترين خانواده حيواني به ما هستند 10 ساعت در شبانه روز مي خوابند. ببرها 16 ساعت ، گربه ها 12 ساعت ، گوسفندها 4 ساعت ، فيل ها 3 ساعت و زرافه ها يک ساعت و نيم . اما ميزان خواب آدم ها از 5 تا 11 ساعت در نوسان است . عده ايي مي گويند هفت و نيم ساعت خواب در شبانه روز براي آدم ها مناسب است . نظر من را اگر مي خواهيد ميزان خواب هر کس همانقدر است که بعد از آن احساس خواب آلودگي نکند.

هيچ چيز بدتر از بدخوابي نيست . اگر کمتر از آنچه بدن تان نياز دارد بخوابيد، زندگي خود را به خطر انداخته ايد. خواب بر عکس تصور اکثر مردم ، براي استراحت بدن نيست . انرژي ذخيره شده در خواب تنها به اندازه کالري موجود در يک نان تست است . مهم ترين فايده خواب کمک به رشد عقل است . براي ادراک ، تفکر خلاق ، صحبت ، يادگيري و به خاطر سپردن چيزها به خواب احتياج داريم . اگر 17 ساعت مداوم کار کنيم و نخوابيم ، کارايي ما به اندازه کسي که پنج صدم در صد الکل در خونش وجود دارد، پايين مي آيد. پنج صدم در صد الکل در خون ميزان مجاز مستي در انگليس هنگام رانندگي است .

آدم هاي کم خواب دست به تصميمات غيرمنطقي مي زنند و تمرکز بسيار کمي دارند. آنها خيلي زود عصبي و پرخاشجو مي شوند و احتمال زمين خوردن يا تصادف کردن آنها در روز بسيار بالاست . اگر خواب تان به هم ريخته است ، بايد بدانيد که بيماري هاي بسياري در راهند. کم خوابي سيستم ايمني بدن شما را ضعيف مي کند. رندي گاردنر بعد از 11 روز بي خوابي ، رکورد بيدار ماندن را شکست . او بعد از روز چهارم دچار توهم شده بود و فکر مي کرد يک فوتباليست مشهور است . بدخوابي تنها مشکل شما نيست ، مشکل اطرافيان شما هم هست که بايد اخلاق بدتان را تحمل کنند. آدم هاي بدخواب معمولا قدرت حاضر جوابي ندارند و نکته طنزهاي ظريف را متوجه نمي شوند. شايد براي همين است که به ندرت صداي خنده هاي شما را مي شنوم .

اما در عوض خواب مناسب با کاهش از استرس و تپش هاي نامنظم قلب ، قلب را سالم نگه مي دارد. خواب به حافظه و يادگيري کمک مي کند. هنگامي که مي خوابيد، مغز شما اطلاعات جديدي را که دريافت کرده ، طبقه بندي و منظم مي کند. از سوي ديگر خوابيدن شما را لاغر نگه مي دارد. خواب هورمون هاي اشتها را کنترل مي کند و مانع پرخوري شما مي شود. بنابراين خواب بر عکس آنچه اديسون مي گفت کار بيهوده يي نيست . با خواب مناسب مي توانيد از کارهايي که دوست داريد، لذت ببريد و کمتر اشتباه کنيد.

اگر شما از آن دسته آدم هايي هستيد که با بالش خود سر جنگ دارند و هر روز که از خواب بيدار مي شوند، زير چشم شان بيشتر از شب قبل گود افتاده ، بايد بگويم راه هاي بسياري براي خواب مناسب وجود دارد که مي توانيد به کمک آنها زندگي خودتان را دوباره بسازيد. بحث من درباره شيوه هاي شمردن گوسفند نيست . به محققان سوئدي هم کاري نداريم که بتازگي ثابت کرده اند دميدن در ساز بادي ديدگريدو (که يک ساز سنتي استراليايي است ) باعث مي شود راحت تر بخوابيم و کمتر خرخر کنيم . نکته هايي که من در اينجا به آنها اشاره خواهم کرد حاصل سال ها بي خوابي من و همسرم هستندأ پس لطفا آنها را جدي بگيريد:

اگر 20 دقيقه در رختخواب بوديد و خوابتان نبرد، از قطار خواب جا مانده ايد. بلند شويد و کاري خسته کننده انجام دهيد تا دوباره خوابتان بگيرد. غلت زدن در رختخواب و لعنت فرستادن به پشه ها تنها به ضربان قلب شما مي افزايد و خوابتان را به تعويق مي اندازد. خودتان را در معرض نور شديد قرار ندهيد. نور به مغز پيام مي دهد تا از خواب بيدار شود. خواندن کتاب در نور کم بسيار بهتر از تماشاي تلويزيون خواهد بود.

ورزش کردن به خواب راحت شما کمک مي کند. اما بايد بين ورزش کردن و زمان خواب تان حداقل چهار ساعت فاصله باشد.

از اتاق خواب تان تنها براي خوابيدن استفاده کنيد، نه کتاب خواندن وتلفن زدن .

تنها وقتي که خواب تان مي آيد، به رختخواب برويد.

قبل از رفتن به رختخواب از نيکوتين ، کافين و پروتئين پرهيز کنيد. چاي ، قهوه ، نوشابه ، شکلات ، سيگار و بسياري از مواد مخدر خواب شما را به تعويق مي اندازند.

آدم هايي که درآمد کمتري دارند، بيشتر مي خوابند، اما شب ها بيشتر از ثروتمندان از خواب مي پرند و بدخواب مي شوند. براي خواب خوب بايد شغل مناسبي براي خود بيابيد و از استرس هاي فقيري و ثروتمندي بکاهيد.

بدنتان را براي خوابيدن آموزش دهيد. موسيقي ملايم يا تمرين هاي مدي تيشن مي تواند بسيار مفيد باشد. به عنوان مثال چشم هايتان را ببنديد و روي نفس کشيدن تان تمرکز کنيد و با شکم نفس بکشيد، نه قفسه سينه .

يک ساعت و نيم قبل از خواب به حمام آب گرم برويد.

هيچ وقت با شکم گرسنه نخوابيد و قبل از خواب غذاي مفصل هم نخوريد. يک غذاي سبک قبل از رفتن به رختخواب بسياري از مشکلات شما را حل خواهد کرد. مي گويند خوراک بوقلمون خواب مي آورد، اما شما مي توانيد يک ليوان شير گرم و چند بيسکويت بخوريد.

زمستان ها خوابيدن در يک اتاق سرد با پتوي کافي ، بهتر از خوابيدن در اتاق گرم است .

هر روز سر ساعت مشخصي بيدار شويد و سر ساعت معيني به رختخواب برويد. سعي کنيد ساعت بيولوژيک بدن تان را به کار اندازيد. مثلا صبح ها بعد از بيدار شدن ، پنجره را باز کنيد و چند دقيقه به آفتاب نگاه کنيد تا مغزتان باور کند صبح شده است .

به اتاق خوابتان برسيد و آن را تبديل محيطي زيبا و خوشايند کنيد. اما از آوردن کامپيوتر و تلويزيون به آن خودداري کنيد. يادتان باشد خواب از همه چيز لذت بخش تر است . ميان خواب و چت هاي اينترنتي هميشه بايد يکي را انتخاب کنيد.

غذاهاي تند و پر ادويه خواب را مي پرانند . غذاهاي تيرامين دار نظير پنير، پيتزاي پپروني و سس سويا هم دشمنان قسم خورده خواب هستند.

چرت هاي طولاني نيمروز را ترک کنيد. چرت بعد از ظهر بايد 15 دقيقه باشد.

اگر از درد شانه ، گردن ، شکم يا سينه رنج مي بريد، بخاطر بارداري نمي توانيد راحت بخوابيد يا اگر تصادف شديد به استخوان هاي شما آسيب رسانده ، حتما با پزشک خود مشورت کنيد و از بالش ها و تشک هاي مخصوصي که در بازار وجود دارد، استفاده کنيد. بيخوابي بهبود شما را به تعويق مي اندازد و بر جنين شما تاثيرات منفي بسياري مي گذارد.

اگر شست پاي شما در رختخواب مي خارد، بدانيد که يک بيماري هورموني داريد و کافي است خودتان را به پزشک نشان دهيد.

اگر سن شما از 60 سال گذشته است ، اگر در زندگي خود سابقه افسردگي داريد و اگر يک زن هستيد، راه هاي فوق تنها اندکي از مشکلات بيخوابي شما را حل خواهد کرد. ده دقيقه ماساژ يا بهره بردن از بوهاي معطر در رخت خواب ، شايد پلک هاي شما را سنگين کند، اما خواب سنگين ، رويايي است که بايد با آن خداحافظي کنيد.

جذابيت هاي دنياي ما آنقدر زياد شده که کمتر کسي دلش مي آيد چشم هايش را روي هم بگذارد و چند ساعتي با دنياي سينما، اينترنت و تلويزيون خداحافظي کند. امروز بيخوابي دامن گير بچه هاي ما نيز شده است . آيا در اطراف خود کودک زير ده سالي را سراغ داريد که روزانه 12 تا 15 ساعت بخوابد؟ اين تازه آغاز مشکلات نسل هاي آينده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن