تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805377156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزينه ازدواج؛ 30 ميليون تومان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: هزينه ازدواج؛ 30 ميليون تومان
جام جم آنلاين: بررسيهاي گروه پژوهشي آسيبهاي اجتماعي دانشگاه شهيد بهشتي نشان مي دهد که يک ازدواج متوسط و معمولي در تهران دست کم 30 ميليون تومان هزينه دارد و همين امر تاثير مستقيمي بر افزايش سن ازدواج در پايتخت ايران داشته است.



به گزارش خبرگزاري مهر، تحقيقات اين گروه دانشگاهي نشان مي دهد که افزايش بي رويه هزينه هاي زندگي يکي از اصلي ترين عوامل کاهش تمايل جوانان در آستانه ازدواج محسوب مي شود.
کارشناسان اجتماعي معتقدند مردان مجرد بيش از دختران جوان نگران تامين هزينه هاي ازدواج هستند و ترس آنان از هزينه هاي سنگين شکل گيري يک زندگي مشترک مانع اصلي تمايل آنها به داشتن يک زندگي مشترک است و چون در ايران مردها بايد براي زندگي مشترک پيشقدم شوند، عواملي نظير افزايش بيکاري و يا نداشتن درآمد کافي باعث مي شود مردان جوان تمايل کمتري به پيش قدم شدن براي زندگي مشترک داشته باشند.
خريد حلقه ازدواج، اجاره تالار عروسي، ماشين عروس و تزئين آن، هزينه آرايشگاه، هزينه عکاسي و فيلمبرداري، خريد عروسي، سفره عقد، لباس عروس و... از جمله هزينه هايي است که براي آغاز يک زندگي مشترک بايد تامين شود که البته در بسياري از مواد بسيار سخت و يا شايد اصلا امکان پذير نباشد.
مراسم ازدواج در استان گلستاندکتر مجيد ابهري محقق و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افزايش هزينه هاي ازدواج مي گويد: افزايش هزينه هاي ازدواج و گرايش به تشريفات باعث شده که جوانان اعم از دختران و پسران کمتر به اين مقوله عاطفي و حياتي فکر کنند.
اين آسيب شناس اجتماعي در ادامه مي افزايد: چشم و همچشميها در برگزاري مراسم، خريدهاي اوليه ازدواج از قبيل زيور آلات، تزئين سفره عقد، تعيين مهريه سنگين، خريد لباسهاي گران قيمت و مسائل حاشيه اي بسيار پر هزينه مانند فيلمبرداري و عکاسي و... يا حتي پذيراييهاي گرانقيمت از ميهمانان از جمله مواردي است که باعث مي شود هزينه هاي ازدواج سر به فلک بکشد.
خريد حلقه ازدواج، اجاره تالار عروسي، ماشين عروس و تزئين آن، هزينه آرايشگاه، هزينه عکاسي و فيلمبرداري، خريد عروسي، سفره عقد، لباس عروس و... از جمله هزينه هايي است که براي آغاز يک زندگي مشترک بايد تامين شود که البته در بسياري از مواد بسيار سخت و يا شايد اصلا امکان پذير نباشد.

به گفته ابهري، از سوي ديگر فشار بر خانواده عروس توسط دختر براي تهيه جهيزيه بسيار سنگين و گران بودن هزينه تامين مسکن علاوه بر تمام مشکلات گفته شده باعث کاهش آمار ازدواج و بالا رفتن آسيبهاي رفتاري و اجتماعي در جامعه مي شود.
اين محقق و استاد دانشگاه به گزارش و بررسي که در 6 ماهه دوم سال گذشته توسط گروه پژوهشي آسيبهاي اجتماعي دانشگاه شهيد بهشتي در مورد هزينه هاي ازدواج انجام شده است اشاره کرده و مي گويد: در اين بررسيها مشخص شد که تشريفات، افزايش هزينه هاي ازدواج و هزينه هاي سربار آن باعث کاهش 70 درصدي تمايل به ازدواج در ميان جوانان ايراني شده است.
ابهري با اشاره به اينکه در بررسي هايمان در سال گذشته سه نوع هزينه را محاسبه کرديم مي افزايد: تا 10 ميليون تومان متوسط هزينه هاي عروسي به جز هزينه مسکن و جهيزيه، 10 تا 50 ميليون تومان همراه با هزينه رهن خانه و جهيزيه و مبلغ سوم نيز از 50 ميليون تومان به بالا همراه با تشريفات بيشتر بود.
اين متخصص علوم رفتاري در ادامه تصريح مي کند: محاسبات ما سال گذشته 15 تا 20 ميليون تومان براي رهن مسکن محاسبه شده بود که البته اين مبلغ در سال جاري 20 تا 25 ميليون تومان در نظر گرفته مي شود.
به گفته ابهري همچنين براساس اين بررسي تنها 5 تا 10 درصد جوانان حاضر به برگزاري ازدواج بدون هزينه هاي تشريفات بودند و 90 درصد جوانان نيز بدون مراسم عروسي حاضر به ازدواج نبوده و عنوان کردند که مگر چند بار مي خواهند ازدواج کنند به همين دليل برگزاري مراسم را ضروري مي دانستند.
اين استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اينکه مشکلات اقتصادي، هزينه هاي زياد مراسم ازدواج، گرفتن وام و... باعث مي شود تا زندگي با تنش فکري و رفتاري، اضظراب و بدهي شروع شود مي گويد: براساس بررسي هاي انجام شده در حال حاضر حداقل 30 ميليون تومان براي شروع زندگي يک زوج براي تامين مخارج عروسي و مسکن لازم است.
کارشناسان معتقدند نبود شرايط لازم براي تشکيل زندگي باعث مي شود آمار بيماري و ناهنجاريهاي رفتاري در جامعه افزايش پيدا کند.
اين در حالي است که بررسيهاي خبرنگار مهر نشان مي دهد که هزينه اجاره سفره عقد حداقل از 100 هزار تا 500 هزار تومان، هزينه آرايشگاه از 200 هزار تا دو ميليون تومان و هزينه فيلمبرداري از 400 هزار تا پنج ميليون تومان است که تمامي اين مبالغ در نقاط مختلف تهران تفاوت دارد و هزينه فيلمبرداري نيز بستگي به نوع فيلم و تعداد دوربين و کيفيت عکسها دارد.
هزينه اجاره خودروهاي آزرا، تويوتا کمري و مزدا 3 براي ماشين عروس با راننده حداقل ساعتي 4 هزار تومان و بدون راننده ساعتي 9 هزار تومان و خودروهاي مورانو ، پرادو و هيوندا با راننده حداقل ساعتي 8 هزار تومان و بدون راننده ساعتي 13 هزار تومان است.
کارشناسان معتقدند نبود شرايط لازم براي تشکيل زندگي باعث مي شود آمار بيماري و ناهنجاريهاي رفتاري در جامعه افزايش پيدا کند.
همچنين هزينه اجاره و تزئين خودروي عروس حداقل از ساعتي 3 هزار تا 15 هزار تومان است که اين مبالغ نيز براساس نوع خودرو و با راننده و يا نبودن راننده همراه خودرو تفاوت دارد. به عنوان مثال خودروهاي آزرا، تويوتا کمري و مزدا 3 با راننده حداقل ساعتي 4 هزار تومان و بدون راننده ساعتي 9 هزار تومان و خودروهاي مورانو، پرادو و هيوندا با راننده حداقل ساعتي 8 هزار تومان و بدون راننده ساعتي 13 هزار تومان است.
اجاره ماشين براي مراسم عروسي مستلزم ارائه چک به مبلغ خودروي اجاره شده است.
از سوي ديگر هزينه اجازه لباس عروس از حداقل 150 هزار تومان تا يک ميليون و 500 هزار تومان و همچنين هزينه خريد حلقه عروسي نيز حداقل 200 هزار تومان در نظر گرفته مي شود.
مبلغ ورودي که براي تالارهاي پذيرايي دريافت مي شود از 200 تا 800 هزار تومان است که اين مبلغ براي باغ ها و ويلاها چندين برابر مي شود و همچنين هزينه سرويس غذا نيز براساس تنوع و تعداد دسر و البته ظروف مورد استفاده متفاوت است و بطور متوسط براي هر نفر از چهار هزار تومان آغاز مي شود.
تهيه شيريني، کيک و ميوه نيز براي مراسم ازدواج هزينه زيادي در بر دارد و براي اين مورد نيز حداقل 400 هزار تومان تا يک ميليون تومان بايد پرداخت شود.
مسکن يکي از مهمترين مواردي است که براي تشکيل زندگي مشترک لازم و ضروري است و با توجه به اينکه در حال حاضر بسياري از جوانان مسکن مستقل ندارند به همين دليل بايد هزينه زيادي براي اجاره و يا رهن آن اختصاص دهند.
بطور مثال هزينه اجاره خانه 50 متري در منطقه 6 تهران ماهانه 500 هزار تومان، در منطقه 14 تهران 420 هزار تومان، منطقه 3 تهران 540 هزار تومان، منطقه يک تهران 720 هزار تومان، منطقه 8 تهران 450 هزار تومان، منطقه 11 تهران 400 هزار تومان، منطقه 9 تهران 370 هزار تومان و در شهرک غرب نيز 900 هزار تومان است.
براساس بررسي هاي صورت گرفته چنانچه يک زوج بخواهد در يکي از مناطق مرکزي شهر خانه اي اجاره کنند بايد ماهانه 500هزار تومان هزينه کند.
بنابراين چنانچه يک زوج بخواهد در يکي از مناطق مرکزي شهر خانه اي اجاره کنند بايد ماهانه 500 هزار تومان هزينه کند.
از سوي ديگر تهيه جهيزيه و خريد حداقل ها براي زندگي زوجين از ديگر هزينه هايي است که براي تشکيل زندگي مشترک بايد پرداخت شود که براساس تحقيقات انجام شده مبلغ آن از 10 ميليون تا 80 ميليون تومان متفاوت است.
براساس آمار سازمان ملي جوانان در حال حاضر حدود 12 تا 13 ميليون جوان در کشور در آستانه ازدواج قرار دارند، اين آمار کمي نيست و نمي توان بي تفاوت از کنار آن گذشت و اکثر اين جوانان از خانواده هاي متوسط هستند که توان تامين هزينه هاي ازدواج را ندارد. بنابراين چنانچه مسئولان براي تامين هزينه هاي ازدواج اين قشر از افراد جامعه چاره اي نيدنيشند مشکلات زيادي گريبان گير جامعه خواهد بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 496]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن