تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817220447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه سه موشك بالستيك راآزمايش كرد نمايش قدرت كرملين


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: روسيه سه موشك بالستيك راآزمايش كرد نمايش قدرت كرملين
گروه بين الملل: روسيه در يك نمايش قدرت غيرمعمول كه به گفته كارشناسان از زمان جنگ سرد در هيچ جا ديده نشده ، سه موشك دوربرد شليك و بازدارندگي هسته اي خود را قدرتمند اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دو فروند از اين موشك ها از زيردريايي هاي هسته اي شليك شدند و موشك سوم از روي زمين و زير نظر دميتري مدودف رييس جمهور روسيه، در شمال غربي اين كشور شليك شد.
اين دومين آزمايش موشك هاي بالستيك قاره پيما از سوي روسيه و تازه ترين مورد در يك سري رزمايش هاي نظامي برجسته نيروهاي زميني، دريايي و هوايي و يگان هاي هسته اي استراتژيك روسيه محسوب مي شود.
دميتري مدودف پس از پرتاب موشك گفت: اين نشان مي دهد كه قدرت بازدارندگي ما منظم است.
وي بدون اشاره به جزييات بيشتر افزود: البته ما گونه هاي جديدي از نيروها و تجهيزات را به ارتش معرفي خواهيم كرد.
پاول فلگنهائر تحليلگر نظامي مستقل در اين باره، اظهار مي دارد: اين مانورها بيانگر عزم روسيه براي تدارك درگيري هاي نظامي بزرگ است.
فلگنهائر درباره پرتاب اين موشك ها كه بخشي از مانو رهاي نظامي بزرگ تحت عنوان "ثبات 2008" و با حضور تمام نيروهاي نظامي بود، گفت: اين يك تمرين براي جنگ با آمريكا بود.
وي خاطر نشان كرد: اين ها بزرگترين رزمايش هاي استراتژيك در طول بيش از 20 سال گذشته هستند. اين مانور در راستاي مانور هايي است كه در نيمه اول دهه 1980 برگزار شد و از آن زمان نمونه آنها نه در روسيه و نه در آمريكا برگزار نشده است.
ايگور ديگالو، سخنگوي نيروي دريايي روسيه، آزمايش تقريبا همزمان موشك هاي بالستيك قاره پيما را از زيردريايي هاي مستقر در درياي اوختسك در شمال ژاپن و درياي بارنتس در شمال شرقي نروژ تاييد كرد و گفت: اين آزمايش ها از قبل طرح ريزي شده بودند.
ديگالو در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه از شمال غربي روسيه، اذعان داشت كه آزمايش موشك هاي بالستيك روسيه از سوي نيروي دريايي طي دو روز غير معمول است.
يك زير دريايي در درياي بارنتس نيز روز شنبه يك موشك را شليك و انجام آنرا موفقيت آميز خواند.
وي اظهار داشت: موشك ها درست به هدف خوردند.
خبرگزاري ها گفتند كه اين موشك ها از درياي بارنتس و پايگاه مخفي پلستسك درست به اهداف در شبه جزيره كامچاتكا در فاصله چند هزار كيلومتري در شرق برخورد كردند.
مسكو پيش از اين بارها از گسترش سيستم دفاع موشكي آمريكا در اروپاي شرقي اظهار نارضايتي كرده بود. هر چند ايالا ت متحده مدعي است استقرار اين سيستم دفاع موشكي براي مقابله با تهديداتي نظير ايران در نظر گرفته شده است اما مقامات روسيه تاكيد دارند استقرار اين سيستم در كشورهايي نظير لهستان و جمهوري چك قدرت موشكي روسيه را تضعيف كرده و امنيت ملي اين كشور را به خطر مي اندازد.
گسترش پيمان ناتو نيز يكي ديگر از مواردي است كه مسكو به شدت به آن واكنش نشان مي دهد. هر چند هنوز پيوستن كشورهايي نظير گرجستان و اوكراين به پيمان ناتو همچنان در حد حرف باقي مانده است اما روسيه اين اقدام را نيز گامي ديگر در جهت تضعيف جايگاه منطقه اي خود وتهديد منافع ملي اين كشور قلمداد مي كند.
از جانب ديگر دخالت هاي مسكو در استان هاي جدايي طلب گرجستان كه در نهايت به درگيري نظامي تمام عيار ميان اين دو كشور انجاميد بهانه كافي براي پيوستن تفليس به پيمان ناتو را پديد آورد.
پس از نبرد چند روزه قفقاز نه تنها گرجستان بلكه بسياري ديگر از كشورهاي شرق اروپا كه خود را در خطر حمله نظامي و اقدامات دخالت جويانه اين كشور مي ديدند خواستار پيوستن به پيمان ناتو شدند.
واكنش آمريكا و اتحاديه اروپا به اقدامات نظامي روسيه در منطقه قفقاز شائبه آغاز يك جنگ سرد جديد را پديد آورد. شائبه اي كه هر چند بسيار زود تضعيف شد اما همچنان به صورت كامل برطرف نشده است.
روسيه علي رغم امضاي توافق نامه اي به ميانجيگري فرانسه همچنان نيروهاي خود را به صورت كامل از مناطق اشغالي گرجستان خارج نساخته است. هرچند ناظران اروپايي هفته گذشته تاييد كردند كه روس ها اقدامات مناسبي براي آغاز عقب نشيني از خاك گرجستان انجام داده اند اما اين اقدامات به هيچ وجه تاكنون رضايت كامل گرجستان و كشورهاي غربي را جلب نكرده است.
از سوي ديگر و پس از چند مورد سفر مقامات ناتو و سران آمريكايي به گرجستان كه به معني آمادگي كامل اين نيروها براي حمايت نظامي از گرجستان در برابر روسيه قلمداد شد، اينك روس ها نيز تصميم گرفته اند با راه اندازي يك مانور نظامي توان موشكي و هسته اي خود را بار ديگر براي رقباي غربي خود يادآوري كنند.
البته به نظر مي رسد اين نمايش قدرت روسيه تنها به مانور نظامي ختم نمي شود بلكه مقامات كرملين تصميم گرفته اند اقتدار خود در مواضع ديپلماتيك را نيز به رخ بكشند. به اين ترتيب سرگئي لا وروف، وزير امور خارجه روسيه در خواست خروج نيروهاي روسي از منطقه آخالگوري را برخلا ف توافق انجام شده ميان مدودوف و ساركوزي خواند.
لاوروف در جريان سفر به آلمان ا فزود:" به ما اطلاعاتي در مورد ابراز تاسف برخي كشورهاي اروپايي در مورد عدم خروج نيروهاي روسي از آخالگوري مي رسد. اين درخواستها با توافق مدودوف و ساركوزي در تضاد كامل است. درسند امضا شده توسط دو رئيس جمهوري به خروج نيروهاي روسي از اوستياي جنوبي و آبخازيا و همچنين مناطق اطراف آن اشاره شده است".
لاوروف در پايان گفت:" آخالگوري در در داخل مرزهاي اوستياي جنوبي واقع شده و لذا جزو توافق فوق قرار ندارد".
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن