تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816732571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه (مشروح):از بحران اقتصادي جهان شادمان نيستيم/ قرارداد الجزاير روي ريل اجرا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سخنگوي وزارت خارجه (مشروح):از بحران اقتصادي جهان شادمان نيستيم/ قرارداد الجزاير روي ريل اجرا
حسن قشقاوي با بيان اينكه بنا به نظرات كارشناسي مهار بحران اقتصادي جهان در آينده نزديك بعيد به نظر مي‌رسد، گفت: در عين حال جمهوري اسلامي ايران به دليل تاثيرگذاري منفي اين وقايع بر اقشار بحران زده جهان از وقوع چنين پيشامدي شادمان نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت خارجه پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران داخلي و خارجي از تداوم ديپلماسي قفقازي كشورمان در چارچوب مناسبات منطقه‌اي خبر داد و اظهار داشت: در همين خصوص وزير خارجه چهارشنبه هفته جاري به دو كشور تركمنستان و قزاقستان سفر خواهد كرد.

تداوم ديپلماسي قفقازي در ابعاد مختلف

وي افزود: از سوي ديگر ديپلماسي قفقازي جمهوري اسلامي ايران در ابعاد كارشناسي و تخصصي نيز پيگيري خواهد شد و بر همين مبنا هفتم آبان ماه سال جاري شاهد برگزاري همايش بين‌المللي آسياي مركزي و قفقاز با محوريت حوادث اخير قفقاز و پيامد هاي آن از سوي دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت خارجه خواهيد بود.

گلايه از تعجيل رسانه‌ها

نخستين سئوالي كه در اين نشست خبري از قشقاوي پرسيده شد به اخبار منتشر شده مبني بر عدم صدور رواديد براي برخي ميهمانان خارجي مركز بين‌المللي گفتگوي تمدن‌ها مربوط بود كه سخنگوي وزارت خارجه با رد اين اخبار، از تعجيل برخي رسانه‌ها در اين خصوص گلايه كرد و افزود: به هر حال كشور ما همواره ميزبان برگزاري سمينارها و نشست‌هايي از اين قبيل بوده و خوشبختانه ويزاي ميهمانان اين مراسم نيز به ‌موقع صادر شده است.

قشقاوي ادامه داد: درحال حاضر نيز ميهمانان اين همايش در برگزاري آن مشاركت دارند و برحسب تقاضا و سطح افراد، برنامه ‌هايي براي ديدار دسته جمعي و يا فردي با مقامات كشورمان تهيه شده كه اخبار آن متعاقبا در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

كاهش منزلت خارجي نظام؟!

خبرنگار ديگري با اشاره به سخنان اخير آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره آنچه كه رئيس مجلس خبرگان رهبري كاهش ارزش و منزلت نظام در عرصه‌ بين‌المللي و سياست خارجي خوانده بود، سئوال كرد كه وي در پاسخ گفت: البته آقاي هاشمي بايد خودشان جزييات اين مساله را بگويند؛ طبعا اگر منظور ايشان سياست‌ هاي كلي نظام بوده كه خودشان از مدافعان اصلي آن بوده و هستند.

وي افزود: ازسوي ديگر بايد توجه داشته باشيد كه درجمهوري اسلامي ايران نوعي اجماع اساسي درباره تلاشهايي كه در عرصه سياست خارجي كشور صورت مي‌گيرد،‌وجود دارد و اين امر امروز به گونه‌اي بي سابقه قابل مشاهده است.

درخواستي نداشته ايم!

قشقاوي در ادامه سخنانش موضع سابق تهران در خصوص افتتاح دفتر حافظ منافع آمريكا در كشورمان را تكرار كرد و يادآور شد: قبلا اين مساله از سوي روزنامه واشنگتن تايمز مطرح شده بود و به تازگي روزنامه واشنگتن ‌پست نيز مطلبي در اين باره نوشته است؛ اما آنچه در اين خصوص مورد توجه ماست اينكه تا كنون هيچ درخواست رسمي در اين مورد نداشته‌ ايم.

پيگيري تحركات ضداسلامي جديد

سخنگوي وزارت خارجه همچنين از شكل گيري تحقيقاتي براي بررسي صحت و سقم اخبار منتشر شده مربوط به نشست اخير برلين و برگزاري مسابقه ضد اسلامي در آن خبر داد و اظهار داشت: در صورت صحت اين مورد، بدون شك همچون موارد مشابه، جهان اسلام و علمان آن عكس العملي قابل قبول نشان خواهند داد.

وي با ابرازتاسف ازشكل گيري تلاشهاي سازمان يافته جهت اعمال فشارهاي رواني بر جهان اسلام، افزود: اين تحركات عمدتا با هدف‌ تبعيض عليه مسلمانان صورت مي‌گيرد و متاسفانه بايد بگوئيم كه بر اساس مطالعات انجام شده، امروز منحني تبعيض عليه مسلمانان در جوامع غربي بسيار بيشتر از گذشته شده است.

باز هم مطالعات ادعايي ...

قشقاوي نسبت به طرح مجدد موضوع مطالعات ادعايي از سوي برخي اعضاي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز واكنش نشان داد و گفت: ما در بحث مطالعات ادعايي همكاري‌ هاي طبيعي مان را جهت رفع ابهامات موجود داشته‌ايم و بر اساس تصريح قاطع آژانس ايران هيچ انحرافي به سمت سلاح هسته اي نداشته است.

سخنگوي وزارت خارجه در ادامه اظهار داشت: به رغم آنكه در برابر اقدامات داوطلبانه ايران رويكرد خوبي به نمايش گذاشته نشد اما باز ما براي نمايش حسن نيت مان در 200 صفحه پاسخ ادعاهاي مطروحه را براي آنان ارسال كرديم و در واقع در اين چارچوب تمام همكاري‌هاي لازم با اين نهاد بين‌المللي و جهت رفع ابهامات آن انجام گرفته است.

محصولات اشغالگري در افغانستان

وي در ادامه سخنانش نسبت به گسترش ناامني در افغانستان نيز ابراز نگراني كرد و افزود: بدون شك راه حل مشكلات افغانستان، توجه به قانون اساسي اين كشور و مقابله با هرگونه تعامل با افراط ‌گرايان داخلي و خارجي مرتبط با حوادث آن است. در هر حال بايد گفت كه متاسفانه به رغم گذشت چندين سال از اشغال افغانستان امروز غير از افزايش ناامني ها در ابعاد مختلف، ثمره اي مشاهده نمي‌شود.

از بحران اقتصادي جهان شادمان نيستيم

قشقاوي در خصوص بحران اقتصادي كنوني در آمريكا كه عواقب ناخوشايندي براي اقتصادي جهاني در بر داشته است، نيز اظهار داشت: بدون شك توجه بيش از حد و گره زدن منافع اقتصادي كشورها با اقتصاد يك كشور كه بر پايه كاغذ بازي و تعاملات سفته‌ بازانه و بدون پشتوانه‌ استوار گشته، نتايجي غير از اين در پي نخواهد داشت.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به موضع بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران مبني بر لزوم اسقلال كشورهاي مختلف از استعمارگران، تصريح كرد: واقعياتي كه امروز در اطراف مان شاهد هستيم بيشتر يادآور تاكيدات پير فرزانه سفر كرده اي است كه بر لزوم استقلال كشورها در ابعاد مختلف تاكيد داشت.

وي پيش بيني كرد: با توجه به نظرات كارشناسان مهار اين بحران در آينده نزديك بعيد به نظر مي‌رسد اما در عين حال جمهوري اسلامي ايران به دليل تاثيرگذاري منفي آن بر اقشار بحران زده از وقوع چنين پيشامدي شادمان نيست.

انتصاب سفير جديد در روسيه

قشقاوي در پاسخ به سئوالي ديگر درباره انتصاب سفير جديد كشورمان در مسكو اظهار داشت: آقاي سجادي، به عنوان سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در روسيه برگزيده شده وهفته گذشته نيز پس ازاتمام كار سفير سابق ما در مسكو راهي اين كشور شده اند.

غرب به نامه جليلي پاسخ مثبت دهد

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره واكنش كشورهاي غربي به نامه اخير سعيد جليلي به طرف‌ هاي موضوع هسته‌اي ايران، با تاكيد بر لزوم نمايش حسن نيت از سوي طرفهاي مقابل مسئله هسته اي ايران افزود: هر چند كه اين كشورها خودشان به تداوم رويكرد دو سويه اشاره كرده اند اما ما فكر مي كنيم در اين خصوص بايد راه گفتگو باز باشد و اين كشورها با نگاه مسئوليت پذيرانه به نامه دكتر جليلي پاسخ مثبت دهند.

وي تاكيد كرد: حقيقت آن است كه امروز غرب ديگر چاره اي جز اعتماد سازي براي ملت ما ندارد و اميدواريم پس از انجام بررسيهاي لازم نامه اخير دبير شوراي عالي امنيت ملي با پاسخ مثبت به آن شاهد تداوم روند گفتگوها باشيم تا عرصه اعتماد سازي براي ملت ايران هموار شود.

از جزئيات آ‍زادي كشتي ايراني خبر ندارم!

قشقاوي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر درباره اخبار منتشر شده مبني بر آزادي كشتي ايرانيان از دست دزدان دريايي به قيمت تامين نظر اين گروه تروريستي ابراز عقيده نكرد اما اظهار داشت: ظاهرا شصت و دومين كشتي خارجي هم از سوي اين دزدان دريايي ربوده شده اما به طور كلي به اعتقاد ما مسئوليت اصلي چنين حوادثي بر عهده كشورهايي است كه ناوهاي جنگي داشته و ادعاي تامين امنيت نقاط مختلف جهان را مي‌كنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: به هر صورت هر چند كه وزارت خارجه و سفارت ما در اتيوپي پيگير اين مساله بوده‌اند اما مسئوليت اصلي استخلاص اين كشتي بر عهده كشتيراني بوده من خبري ازآنچه شما گفتيد ندارم وبايد جزئيات كار را از كشتيراني سئوال نمائيد.

اخبار العربيه صحيح نبود

وي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر درباره اخبار منتشر شده مبني بر توقيف هواپيماي ناتو در ايران گفت: قرار نيست هر موضوعي كه در كشور اتفاق مي‌افتد، از سوي سخنگوي وزارت خارجه درباره آن توضيح داده شود؛ خوشبختانه در اين زمينه يكي از فرماندهان ستاد كل نيروهاي مسلح توضيحاتي را ارائه كردند و خبر صحيح هم به همان اظهارات و نه اخبار رسانه‌هايي چون العربيه مرتبط مي‌شود.

انكار نمي‌كنم!

قشقاوي در بخش ديگري از سخنانش گفتگوي مشهداني با مقامات كشورمان در خصوص توافق نامه امنيتي آمريكا و عراق را تائيد كرد اما درعين حال خاطرنشان ساخت: من منكر اين موضوع نيستم اما بايد توجه داشته باشيد كه مذاكرات مشهداني بامقامات ايراني طيف گسترده‌اي از موضوعات با اولويت روابط دوجانبه را در بر مي‌گرفت.

قرارداد الجزاير روي ريل اجرا

سخنگوي وزارت خارجه همچنين از برگزاري نشستي با حضور سيد محمد علي حسيني،‌معاون آسياي وزير خارجه كشورمان و همتاي عراقي اش در خصوص مسائل مربوط به اجرايي كردن موافقتنامه 1975 الجزاير خبر داد و گفت: اين مذاكرات ادامه دارد و در حال حاضر در مرحله انجام بررسي هاي كارشناسي هستيم.

انگليس تاجيك را آزاد كند

وي در خصوص آخرين وضعيت نصرت الله تاجيك، سفير سابق ايران در اردن نيز اظهار داشت: آن‌ چه طرف انگليسي در اين خصوص مدعي شده به جمع آوري مداركي در خصوص وضعيت جسماني ايشان مربوط است كه بر اساس اين مدارك متقن، حال اين ديپلمات ايراني به هيچ وجه مساعد نيست و ما اميدواريم مسئولان انگليسي با اعلام بي‌گناهي ايشان هرچه سريع ‌تر استخلاص شان را فراهم كنند.

پيگيري سياست تعامل با اعراب خليج فارس

قشقاوي در پايان سخنانش با تاكيد بر پيگيري سياست تعامل ايران با كشورهاي حوزه خليج فارس، گفت: در همين چارچوب علاوه بر سفري كه قرار است وزير نفت كشورمان به بحرين داشته باشد، دكتر لاريجاني نيز اوايل آبان ماه به اين كشور سفر خواهند كرد؛ درهمين چارچوب عبدالرحمن العطيه، دبيرشوراي همكاري خليج فارس نيزاحتمالا به منظوراجرايي كردن پيشنهادات رئيس جمهور كشورمان به تهران سفري خواهند داشت. سفر وزير خارجه امارات در آبان ماه امسال به ايران نيز در دستور كار ما قرار گرفته است.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن