تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805127899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حكمت از شرايط نابرابر اكران فيلم‌هاي سينمايي انتقاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حكمت از شرايط نابرابر اكران فيلم‌هاي سينمايي انتقاد كرد
كارگردان فيلم سينمايي "سه زن" در نشست خبري فيلم با اعلام اينكه با حداقل‌ها به كار فيلمسازي مي‌پردازد، از شرايط نابرابر اكران عمومي فيلم‌ها انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اين نشست امروز دوشنبه 22 مهر با حضور منيژه حكمت كارگردان، پگاه آهنگراني بازيگر و امير پوريا منتقد در فرهنگسراي رسانه برگزار شد و حكمت در ابتداي آن گفت: خوشبختانه در حالي كه وارد هفته دوم اكران "سه زن" مي‌شويم اين فيلم روندي رو به رشد داشته كه البته بخش عمده اين موضوع را مديون اهالي مطبوعات هستم.

وي درباره بحث هويت فرهنگي كه فيلم به آن مي‌پردازد گفت: هويت، فرهنگ و حتي خودمان در اين جامعه گم شده‌ايم. نسل آينده و نسل جوان حرفي براي يكديگر ندارند. نبود حافظه تاريخي يكي از دلايل اين موضوع است. متاسفانه اين فاصله بين نسل من و جوان وجود دارد و نوع نگرش آنها با ما متفاوت است. اين ما هستيم كه اين مشكل را براي نسل جوان به وجود آورديم.

در ادامه آهنگراني درباره شباهت دغدغه‌هاي شخصيت پگاه در "سه زن" با وي گفت: من شخصا درصد زيادي از اين دغدغه‌ها را دارم. اين شرايطي است كه فكر مي‌كنم از طرف خانواده و جامعه براي نسل من به وجود آمده است. نسل قبل از ما زياد تلاش نمي‌كند به ما برسد و نبايد هم اين تلاش را انجام دهد. بايد تعامل بين ما شكل بگيرد.

پوريا نيز در ادامه بيان كرد: هويت ملي در "سه زن" به طور مشخص جايگزين دغدغه‌هاي اجتماعي و روانشناسي "زندان زنان" شده است. به دليل دغدغه‌هاي كارگردان، مسائل فرهنگي و ملي در اين داستان با لايه‌هاي اجتماعي مطرح مي‌شود. اين فيلم به دليل اينكه به برخي شكاف‌ها در جامعه مي‌پردازد به نوعي فيلم انتقادي است.

وي با اشاره به نگاه تماشاگران گفت: تماشاگر ايراني خيلي به تقسيم‌بندي قائل شده است. اين مخاطبين عمدتا درباره هر فيلمي به همسو بودن و نبودن توجه مي‌كنند و اين موضوع باعث شده "سه زن" موقعيت "زندان زنان" را تاكنون نداشته باشد. البته حمايت نكردن سازمان ملي فرش ايران از فيلم و نبود تبليغات تلويزيوني هم يكي از دلايل ناكامي "سه زن" است.

در ادامه حكمت با گله از شرايط اكران فيلم گفت: من ادعا نداريم كه "سه زن" خوب است. مدتي پيش فيلم را به عنوان كاري شهري به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ارائه كردم، اما جوابي نگرفتم. مي‌خواهم بدانم بين سه فيلم "دعوت"، "آواز گنجشك‌ها" و "سه زن" كدام فيلم شهري است؟ ما با حداقل‌ها فيلم مي‌سازيم و با امكانات شهرداري و تلويزيون نمي‌شود رقابت كرد.

پوريا نيز با تاييد صحبت‌هاي حكمت درباره تبليغات فيلم‌ها گفت: تيزرهاي تبليغاتي "آواز گنجشك‌ها" به قدري مفصل و چندجانبه است كه به بيلبورد احتياج ندارد. تعداد سينماهاي فيلمي كه بازيگر آن رضا ناجي است مطمئنا نمي‌تواند با "كنعان" كه چهار ستاره دارد يك اندازه باشد. تيزري كه از تلويزيون براي فيلم مجيدي پخش مي‌شود، آنونس است.

وي ادامه داد: براي فيلم "دعوت" نيز وضع به همين شكل است. ما تاكنون براي تبليغ تلويزيوني يك فيلم چنين تيزري نديده بوديم كه يك بازيگر اجازه داشته باشد در چند دقيقه براي فيلم تبليغ كند. اين يك ويترين است. دفاع من از "سه زن" نيست، زيرا اين فيلم اثر محبوب من نيست. من از يك فيلم در اين شرايط نابرابر دفاع مي‌كنم.

حكمت در ادامه بيان كرد: ما براي يك تيزر 20 ثانيه‌اي سه ميليون هزينه كرديم. تهيه‌كننده "آواز گنجشك‌ها" سازمان بهزيستي و شهرداري است. وقتي با امكانات دولتي فيلم مي‌سازند چرا بايد بگويند ما فيلمساز دولتي نيستيم. اگر حاتمي‌كيا و مجيدي هر كدام فيلم‌هايشان در سينماها 5/3 ميليارد تومان بفروشد، تازه هزينه تيزرهاي انها تامين مي‌شود.

وي افزود: مدير عامل فارابي مي‌گويد سينما فرهنگ براي اكران فيلم مجيدي و حاتمي‌كيا است. انگار ملك وي است كه براي آن چنين نظر مي‌دهد. به رئيس صدا و سيما نامه زدم و خواستم براي پخش تيزر به من تخفيف بدهند، اما هنوز جواب نگرفته‌ام. فيلم من دو سال پيش ساخته شده و تازه اكران شده، فيلم آقايان هنوز در لابراتوار است براي اكران آن سينما در نظر مي‌گيرند.

حكمت درباره پروژه بعدي خود گفت: فيلم بعدي‌ام را حتما در ژانر كمدي مي‌سازم، زيرا با اينچنين فيلم‌هايي تيزر مجاني مي‌دهند و امكانات و سالن در اختيار آنها مي‌گذارند. مسئولان سطح سليقه تماشاگران را پائين آورده‌اند و مي‌گويند اين فيلم‌ها نمي‌فروشد. لطفا اجازه ساخت چنين فيلم‌هايي را بدهيد تا مردم متفكر فيلم خوب در سالن خوب ببينند، مدام از طرف مردم صحبت نكنيد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن