تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني تصريح كرد: قرآن تفاوتي بين مرد و زن قائل نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: حضرت آيت الله صافي گلپايگاني تصريح كرد: قرآن تفاوتي بين مرد و زن قائل نشده است
اين مرجع تقليد با استشهاد به آياتي از قرآن مجيد فرمودند: «يكي از امتيازات بزرگ اسلام، حجاب و التزام زنان و خواهران به حفظ حجاب است».
آفتاب: حضرت آيت الله صافي گلپايگاني صبح امروز با اعضاي برگزاركننده همايش حجاب در دانشگاه علوم پزشكي بابل ديدار كردند.

به گزارش سرويس فرهنگ و انديشه آفتاب، اين مرجع تقليد با استشهاد به آياتي از قرآن مجيد فرمودند: «يكي از امتيازات بزرگ اسلام، حجاب و التزام زنان و خواهران به حفظ حجاب است».

ايشان به آياتي از سوره احزاب اشاره كردند و فرمودند: «تنها ملاك قرآن براي برتري تقوي است كه در اين آيات، قرآن ارزش‌هاي حقيقي را به مرد و زن نشان داده است و از آنها خواسته است كه اين ارزش‌ها را حفظ كنند و تفاوتي بين مرد و زن قائل نشده است».

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني با اشاره به حركت خزنده غرب در محو فرهنگ حجاب در جامعه اسلامي، به سير تاريخي آن اشاره كردند و افزوند: «يكي از نخست‌وزيران اسبق انگلستان در نطقي صراحتاً مي‌گويد مادامي كه كعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامي باشد، ما نمي‌توانيم سيادت و آقايي خود را داشته باشيم و بايد قرآن را بسوزانيم، كعبه را از بين ببريم، - كه وهابيت را براي رسيدن به همين هدف به عربستان آوردند- و عفت و حجاب را از بانوان مسلمان بگيريم».

ايشان ادامه دادند: «از اينرو امان‌ا...خان را در افغانستان آوردند كه مردم افغانستان مجالي براي پياده كردن نقشه‌هاي استعماري به وي ندادند، كمال آتاتورك در تركيه روي كار آمد كه منجر به حكومتي سكولار شد و در ايران نيز رضاخان را علم كردند تا ريشه دين را از جوامع اسلامي بخشكانند».

معظم‌له با انتقاد از وضعيت حجاب بعضي از بانوان فرمودند: «شنيده شده‌ است مسلماناني كه از كشورهاي مسلمان به ايران مي‌آيند از وضعيت حجاب بعضي از بانوان در ايران اظهار تعجب مي‌كنند و آن را خلاف تصورات خود مي‌دانند».

حضرت آيت‌ا... صافي با اشاره به رسوايي‌هاي اخلاقي سردمداران كشورهاي غربي

” شنيده شده‌ است مسلماناني كه از كشورهاي مسلمان به ايران مي‌آيند از وضعيت حجاب بعضي از بانوان در ايران اظهار تعجب مي‌كنند و آن را خلاف تصورات خود مي‌دانند... “

اظهار داشتند: «غرب مبتذل‌ترين فرهنگ‌ها را دارد كه حتي حيوانات هم اين فرهنگ را ندارند؛ حال كساني كه دعوت به آزادي و بي‌بندوباري مي‌كنند و با حجاب معارضه دارند؛ در واقع فرهنگ اصيل و نهادينه شده ما را مي‌خواهند به فساد بكشانند و فرهنگ فاسد خود را جايگزين آن نمايند».

معظم‌له فرهنگ حجاب و چادر را يك افتخار دانستند و فرمودند: «زن‌هاي مسلمان 1400 سال با چادر، عفت و پاكدامني زندگي سالمي را براي همسر و فرزندانشان بوجود آوردند و در محيط عائله‌ اسلامي به گونه‌اي زندگي مي‌كردند، كه هيچ رنجش خاطر و تحميلي صورت نگيرد».

ايشان حفظ حجاب و چادر را مظهر امر به معروف و نهي از منكر خواندند و تصريح كردند: «وقتي كه خواهران با چادر به بيرون مي‌روند، در واقع جهاد مي‌كنند و ثواب مي‌برند؛ حفظ حجاب و چادر مظهر امر به معروف و نهي از منكر است».

اين مرجع عاليقدر با تمجيد از چادر مشكي و انتقاد از ترويج چادرها و لباس‌هاي رنگارنگ بيان داشتند: «اين كه چادر متحدالشكل و مشكي باشد، بسيار اهميت دارد. متأسفانه كاري مي‌كنند

” اين كه چادر متحدالشكل و مشكي باشد، بسيار اهميت دارد. متأسفانه كاري مي‌كنند كه هر كسي يك رنگي درست كند و بپوشد كه اين عين زينت است و بعد از آن، كار به اين حد متوقف نخواهد شد... “

كه هر كسي يك رنگي درست كند و بپوشد كه اين عين زينت است و بعد از آن، كار به اين حد متوقف نخواهد شد».

معظم‌له به واقعه كربلا و اسير شدن اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم اشاره كردند و ادامه دادند: «حضرت زينب سلام الله عليها در مجلس يزيد، يكي از آن ماده‌هايي كه با آن، يزيد را محكوم نمودند و داراي اهميت بسيار است، مكشوف نمودن صورت اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم است كه بيان اين مطلب در آن مقطع زماني و با آن همه مصيبت، نشان دهنده اهميت حجاب در دين اسلام است».

ايشان خطاب به برگزاركنندگان اين همايش توصيه كردند: «بايد افرادي در اين همايش سخنراني كنند كه اول خودشان متعبد باشند؛ غرب‌گرا نباشند و تحت تأثير فرهنگ‌هاي فاسد قرار نگرفته باشند؛ و بايد بانوان را به آن چيزي كه در اسلام ارزش است، تشويق نمود».

معظم‌له با ابراز تأسف از جابجايي ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها تأكيد كردند: «زني كه در خانه به امر خانه‌داري مشغول است، بيكار نيست، بلكه بهترين كارها را دارد و اين كار خيلي بهتر از كار وزارت و وكالت است؛ مگر تربيت فرزندان كار كوچكي است و ثواب كمي دارد؟ اگر بانوان بفهمند كه خانه‌داري و تربيت فرزندان صالح و همسرداري چقدر ثواب دارد، در اين كار ذره‌اي كوتاهي نخواهند كرد».

معظم‌له در پايان از بانوان متديني كه ارزش‌هاي ديني را پاس مي‌دارند، تشكر و قدرداني نمودند.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن