تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806970494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش دين در دنياي معاصر/مذهب به هسته روحاني مشترك ميان اديان مي‌پردازد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش دين در دنياي معاصر/مذهب به هسته روحاني مشترك ميان اديان مي‌پردازد
شركت‌كنندگان در همايش بين‌المللي "دين در دنياي معاصر" با اشاره به اينكه دنياي امروز نياز مبرمي به صلح دارد، گفتند: بايد از مذهب، روحانيت و ارزشهاي معنوي براي صلح استفاده كرد، چرا كه مذهب مي‌تواند به هسته روحاني مشترك ميان اديان بپردازد، از اين رو بايد براي همزيستي بهتر و تأكيد بر مشتركات با درك تفاوتها حركت كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، كيل مگنه بوندويك نخست وزير سابق نروژ صبح امروز در همايش بين‌المللي "دين در دنياي معاصر" با اشاره به اينكه حقوق بشر و آزادي مذهب قسمت اساسي از كار را تشكيل مي‌دهند، اظهار داشت: بايد به اعتقادات و نحوه زندگي اقليتها احترام گذاشت و به آنها و شهروندان يك كشور مساوي نگاه كنيم.

وي با تأكيد بر اينكه اكثريت مردم بايد حقوق اقليت را از نظر مذهبي و رسوم به رسميت بشناسند و بايد به اديان احترام گذاشت، تصريح كرد: هر چيزي حد و حدودي دارد و نقض حقوق بشر مورد قبول نيست و مذاهب نبايد هويت خود را از دست بدهند.

نخست وزير سابق نروژ با اشاره به اينكه ما چالشهاي مهمي داريم كه كمبود و فشار دائم بر جوامع مسلمان در غرب در جهان ناراحتي ايجاد مي‌كند، يادآور شد: افراد و گروههايي به نام اسلام به اين مشكلات دامن مي زنند؛ اما بايد توجه داشت كه عناصر افراطي در هر دو طرف وجود دارد.

بودندويك با تأكيد بر اينكه اصل عدالت و داوري مسئله بسيار مهمي در مقابله با تروريسم به شمار مي رود، تصريح كرد: ترس از اسلام نبايد وجود داشته باشد؛ گفتگوهاي مذهبي داخل جوامع از اهميت بسياري برخوردار است. افزايش دانش و گفتگوهاي مستمر تنها راه مبارزه با تبعيضها به شمار مي رود و بايد بتوان ايده هاي مختلف و راه حلي پيدا كنيم تا به ترويج گفتگوها دامن زند.

مري رابينسون رئيس جمهور سابق ايرلند و رئيس كميسيون عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد در همايش "دين در دنياي معاصر" اظهار داشت: در كشورهايي كه اقليت وجود دارند نياز به درك آنها نيز وجود دارد و ما از هر ديني كه هستيم وظيفه اخلاقي داريم تا اقليتها را درك كنيم. رهبران مذهبي ما بايد نفرت و تندروي را به نفع صلح كنار زنند.

وي با اشاره به اينكه بايد از مذهب، روحانيت و ارزشهاي معنوي براي صلح استفاده كرد، ياد آور شد: در دنياي امروز نياز مبرمي به صلح وجود دارد؛ اما متأسفانه تندوري و افراط نيز وجود دارد كه تدابير و راهكارهايي كه مي تواند به حل مشكلات سياسي و مذهي كمك كند.

وي افزود: 12 تا 14 نوامبر قرار است در روتردام همايش جهاني رهبران ديني برگزار شود كه طي آن مسئله گفتگوي اديان بررسي مي شود.

پرودي نخست وزير سابق ايتاليا و رئيس سابق كميسيون اتحاديه اروپا در همايش بين المللي "دين در دنياي معاصر" با تأكيد بر اينكه از سال 1989 كه جنگ سرد به پايان رسيد، نقش مذهب در دنياي جديد بيشتر شد، گفت: در كتابهاي مقدس قرآن، انجيل و تورات قرائتهاي مختلفي از خشونت وجود دارد كه افراد به خاطر توجيه خودخواهي خود به قرائتهاي خودخواسته اقدام مي كنند.

وي در ادامه ياد آور شد: هر مذهبي اعتقاد دارد كه بايد از خشونت دوري شود و براي اين منظور حد و مرزهاي بين المللي از ديرباز وجود داشته است. فرهنگها اصولي دارند كه مشترك است كه احترام به صداقت، كرامت انساني، حقوق ديگران و تمامي مخلوقات خدا كه برابر آفريده شده اند از آنها به شمار مي روند. اما متأسفانه شاهد رشد خشونت مذهبي هستيم كه واقعيت تلخي است.

پرودي با بيان اينكه بايد به ارزشهاي مشترك عمل كنيم و به تفاوتها احترام بگذاريم، اظهار داشت: حال زمان آن فرا رسيده است كه ترس اقليتها را بگيريم و شفاف عمل كنيم و از حقوق اقليتها دفاع و بر آن تأكيد كنيم. بنابراين اسقفها و آيت الله ها نيز بايد از تجربيات و توانمنديهاي خود استفاده كنند.

نخست وزير سابق ايتاليا با تأكيد بر اينكه بايد جوانان را به گفتگوي اديان گوناگون آموزش دهيم و در مدارس و دانشگاهها نيز از مواد درسي آن بهره مند شد، تصريح كرد: مذهب مي‌تواند به هسته روحاني مشترك ميان اديان بپردازد. از اين رو مي‌توان نقش دين را در روند سياسي مورد توجه قرار داد، چرا كه ارتباط ميان سياست و مذهب از روند خشونت جلوگيري مي كند.

پرودي با تأكيد بر اينكه بدون معنوت نمي توان زندگي كرد و بايد گام به گام براي همزيستي بهتر و تأكيد بر مشتركات با درك تفاوتها حركت كنيم، افزود: من پيشنهاد مي كنم كه از ارزشهاي مشترك استفاده و با حترام به يكديگر زندگي كنيم تا ثمر آن را در همه جاي دنيا ببينيم.

همايش بين‌المللي"دين در دنياي معاصر"، 22 و 23 مهر ماه، به ميزباني بنياد گفتگوي تمدنها و سخنراني رئيس مؤسسه بين‌المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها در تهران برگزار مي‌شود.

كوفي عنان دبير كل سابق سازمان ملل متحد، رؤساي جمهوري سابق سوئيس، سريلانكا، ايرلند، پرتغال و نخست وزيران سابق نروژ، فرانسه، سودان و بوسني و نيز فدريكو مايور، دبيركل سابق يونسكو و رومانو پرودي رئيس سابق كميسيون اتحاديه و انديشمنداني از كشورهاي مصر، پاكستان، انگلستان، آلمان از جمله ميهمانان اين همايش بودند.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن