تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819548450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیام ارسالی رئیس انجمن جامعهشناسی ایران به همایش منطقهای آسیبهای اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به نام آنکه جان را فکرت آموخت رشد و توسعه دانش جامعهشناسی حاصل تأملات نظری و مطالعات و پژوهشهای تجربی متفکران علوم اجتماعی و جامعهشناسان درباره مسائل و آسیبهای اجتماعی بوده است. دغدغههای جامعهشناسان کلاسیک، همچون مارکس، دورکیم، وبر، درباره مسائل ناشی از شرایط مدرن و پژوهشها و اندیشهورزیهای آنان برای فهم و تبیین آنها، به منظور مقابله با آن مسائل و مشکلات و ایجاد جامعهای آسودهتر و انسانیتر، دانش و بصیرت جامعهشناسی را ایجاد و فربه کرد. امروز نیز بخش بزرگی از برنامهها و مطالعات جامعهشناسان معطوف به مسائل و آسیبهای اجتماعی و چارهجویی برای حل آنهاست.
در دهههای اخیر، تحولات توسعهای همه مناطق و استانهای کشور را فراگرفته و صورتهای سنتی بافتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنها را دستخوش دگرگونی کرده است. این دگرگونیها بر میزان و پیچیدگی مسائل و آسیبهای اجتماعی افزوده است و مدیران اجتماعی و سیاسی را وادار ساخته تا برای مهار و کاهش آنها، برنامههایی طراحی و اجرا کنند. طراحی و اجرای هیچ برنامه موفقی بدون مطالعات همه جانبه و شناخت دقیق واقعیت امکانپذیر نیست. در همین راستا، انجمن جامعهشناسی ایران، به عنوان فراگیرترین سازمان صنفی علمی جامعهشناسان و پژوهشگران اجتماعی کشور، علاوه بر برگزاری نشستهای فراوان و مشارکت در برگزاری همایشهای گوناگون، دو همایش ملی در باره مسائل و آسیبهای اجتماعی برگزار کرده است که مجموعه مقالههای آنها منتشر شده و مورد رجوع و استفاده دانشجویان، پژوهشگران و مدیران قرار میگیرد.
با آنکه مسائل اجتماعی در بسیاری از جوامع و مناطق مشابهتهایی دارند و از الگوها و قانونمندیهای یکسانی پیروی میکنند، اما در هر جامعه و منطقه جنبههای اختصاصی خود را دارند. در نتیجه، چارهجویی برای حل و یا تعدیل و تخفیف مسائل اجتماعی، نیازمند مطالعات و پژوهشهای خاص آن جامعه و منطقه است. بنابراین، مدیران منطقهای برای حل مسائل اجتماعی منطقه خود نیازمند همکاریهای پژوهشی و مشورتی متخصصان علوم اجتماعی هستند. از این رو، مسائل اجتماعی عاملی است که میتواند کارشناسان، پژوهشگران و صاحبنظران علوم اجتماعی را به مدیران اجرایی نزدیک سازد و زمینه یک همکاری علمی - اجرایی را فراهم آورد که نتیجه آن میتواند به کاهش آسیبها و مسائل اجتماعی بیانجامد و یک توسعهیافتگی متوازنتر و پایدارتر منطقهای را در پی داشته باشد که موجب بهروزی مردم هر منطقه و نهایتاً کشور خواهد شد.
انجمن جامعهشناسی ایران از آغازین روزهای فعالیت خود، به توسعه و تقویت شبکه ارتباطات علمی متخصصان و کارشناسان علوم اجتماعی در مناطق مختلف کشور اهتمام ویژهای داشته و اقدام به تأسیس دفاتر استانی نموده است. این دفاتر میتوانند کانونی برای فعالیتهای علمی و تقویت هویت جمعی تحصیلکردگان علوم اجتماعی هر منطقه باشند و با فعالیتهای علمی خود در محل و منطقه، بر نقش دانش اجتماعی در تصمیمگیریهای اداری و اجرایی و مدیریت اجتماعی و فرهنگی بیافزاید. هم اکنون شمار دفاتر استانی انجمن به بیش از ده دفتر رسیده است.
دفتر استان چهار محال بختیاری، با آنکه عمری کوتاه دارد، با همت و تدبیر همکاران ما در دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز علمی و آموزشی استان، آغازی نیکو داشته است. برگزاری همایش منطقهای آسیبهای اجتماعی زاگرس جنوبی، با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری و دفتر انجمن جامعه‏شناسی ایران در این استان، از همان ابتدا مورد استقبال و حمایت هیأت مدیره انجمن جامعهشناسی ایران قرار گرفت؛ چرا که باور ما بر این بود که چنین فعالیتهایی زمینهساز افزایش اعتماد به نفس پژوهشگران و صاحبنظران اجتماعی منطقهای، شکوفایی ظرفیتهای علمی و کارشناسی در سطح منطقه، تقویت روابط و پیوندهای مدیران اجرایی و پژوهشگران و صاحبنظران اجتماعی و تولید دانش بومی متناظر به مسائل اجتماعی منطقه خواهد شد.
امید است که همکاری نزدیک نهادهای علمی و اجرایی منطقهای که برگزاری این همایش یکی از جلوههای آن است، در چارچوب بررسی مسائل و آسیبهای اجتماعی خاص منطقه تداوم یابد و مسئولان منطقه با بهرمندی از دانش و بصیرت متخصصان جامعهشناسی و سایر علوم اجتماعی بتوانند با اجرای برنامههای واقعگرایانهای که بر اساس مطالعات علمی طراحی شدهاند، برای توسعه متوازن و پایدار منطقهای و کاهش آسیبها و مسائل اجتماعی اقدامات موثری انجام دهند و برای مردم این دیار یک زندگی پررونق و همراه با امنیت و آرامش فراهم آورند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن