تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798457420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نکاتی در خانه تكاني


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سلامت:اگراز اصول ايمني و توصيه هاي پزشكي بهره مند شويم مي توانيم مخاطرات خانه تكاني را به حداقل برسانيم.
دكتر علي اخوان بهبهاني
يكي از تغييراتي كه با نزديك شدن نوروز ديده مي شود و چهره شهر را عوض ميكند، است. در روزهاي آخر اسفند از بالاي پشت بام يا ايوان خانههاي شهر، فرش هاي شسته شده آويزان است.خيلياز پنجرهها بيپرده ميشوند و كافي است يك ساعت در شهر بچرخي تا صدها نفر را ببيني كه بالاي نردبان رفتهاند و شيشهها و ديوارها را تميز مي كنند. اين سنت زيبا گاه در اثر عدم رعايت نكات ايمني و سلامتي تبديل به عاملي مي شود كه دردسرزا بوده و سلامت اعضا خانواده به ويژه خانمها را در معرض خطر قرار مي دهد. كتف درد، گردن درد، كمردرد، سوزش و خارش پوست دست و غيره از جمله رايج ترين عواقب و پيامدهاي خانه تكاني غير اصولي و نادرست است.

خانه تكاني مي زند به كمرت!
بدون شك كمر درد بزرگترين مشكلي است كه زنان خانهدار هنگام خانه تكاني با آن مواجه ميشوند. معمولا كمر درد روزهاي آغاز سال نو خانم خانه را آزار ميدهد. جابه جا كردن و يا بلند كردن اجسام سنگين بدون رعايت اصول صحيح، مهمترين عامل ابتلا به كمر درد است كه گاه تا آخر عمر فردمبتلارارنج ميدهد. در اين ايام خانمها فشار مضاعفي به جسم خودوارد ميآورند، در صورتي كه با يك برنامه ريزي صحيح ميتوان قدم به قدم تمام امور مربوط به نظافت و تميز كردن منزل را بدون به خطر انداختن سلامت و تندرستي جسم انجام داد. براي آنكه دچار كمر درد نشويد بهتر است هنگام برداشتن اجسام از روي زمين و يا جابهجا كردن آنها، پشت خود را صاف نگه داريد و قوز نكنيد بلكه زانوها را خم كرده و براي تحمل وزن جسم به عضلات پاي خود تكيه كنيد. اين كار موجب مي شود فشار ناشي از وسايل سنگين بهجاي كمر به مفصل ران منتقل شده و از گرفتگيهاي عضلاني و دردهاي ناگهاني عضلات به ويژه كمر جلوگيري شود.همچنين اگر جسم سنگيني را از زمين بلند كردهايد، براي چرخش به جهت خاصي، هرگز بالاتنه خود را از محل كمر به آن سمت نچرخانيد، بلكه تمام بدن را از محل پاها به آن سمت برگردانيد.
متخصصان توصيه ميكنند اشياء سنگين را به سرعت و با يك حركت سريع و ناگهاني از روي زمين بلند نكنيد. هرگز در حالي كه جسم ديگري را توسط يكي از دستهايتان بلند كردهايد، سعي نكنيد با دست ديگر جسم سنگين ديگري را بلند كنيد.اگر اصرار داريد هر دو بار را همزمان حمل كنيد، ابتدا باري را كه در دست داريد زمين بگذاريد و سپس هر دو جسم را به طور همزمان و با هم بلند كنيد.
توصيه ميشود هميشه به هنگام بلند كردن اجسام سنگين، اول پاها را به اندازه عرض شانه ها باز كنيد و بعد جسم مورد نظرتان را بلند كنيد. اين عمل باعث حفظ تعادل بدن مي شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن