تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815556338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايده هايى براى شب يلدا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بعضى از ايام در تقويم هر ملتى از اهميت و پشتوانه تاريخى و فرهنگى خاصى برخوردارند. يكى از اين ايام براى ما ايرانيان شب يلدا، آخرين شب فصل پاييز، طولانى ترين شب سال است. در اين شب خانواده هاى ايرانى از هر قوم و مذهبى دور هم جمع مى شوند و سعى دارند طولانى ترين سياهى سال را با خاطره اى خوش از سر بگذرانند. خانم خانه نيز با آراستن منزل و فراهم كردن خوراكى ها و تنقلات مورد علاقه ذائقه ايرانى تلاش مى كند سپرى كردن بلندترين شب سال را براى اهالى خانه و مهمانان آسان تر كند. اين ايده هاى كوچك مى توانند شما را در جذاب تر كردن اين مراسم يارى دهند. براى عملى كردن اين ايده ها به كمترين زمان و وسايلى بسيار ساده نياز داريد كه در اغلب خانه ها موجودند.


بعضى از تنقلاتى كه براى شب يلدا تهيه مى كنيد را مى توانيد خودتان به راحتى در منزل درست كنيد. قلب هاى آبنباتى كه در تصوير ملاحظه مى كنيد خيلى آسان و ظرف مدت كمتر از يك ساعت قابل تهيه هستند. تنها وسيله اى كه ممكن است در منزل نداشته باشيد قالب اين آبنبات ها است. اگر آبنبات ها را بدون چوب درست كنيد مى توانيد از قالب هاى شيرينى و بيسكوئيت معمولى كه ممكن است در خانه داشته باشيد استفاده كنيد. اما چنانچه دوست داريد آبنبات چوبى باشد مى توانيد به راحتى با استفاده از قالب هاى شيرينى پزى كه از يك طرف باز شده اند يا با مقدارى كاغذ آلومينيوم قالب درست كنيد. به جاى دسته هاى پلاستيكى مخصوص كه به عنوان چوب آبنبات استفاده مى شود نيز مى توانيد چوب هاى باريك مخصوص كباب چوبى را در شكاف پايين قالب قرار دهيد و آن را با چسب نوارى كاغذى در جاى خود ثابت كنيد به طورى كه شكاف قالب نيز بسته شود.
قالب ها را در سينى فلزى كه كمى چرب كرده ايد بچينيد. در هريك از آنها يك قطعه ميوه خشك مثل يك برش انجير يا خلال هاى پوست پرتقال يا كيوى قرار دهيد. يك پيمانه شكر، نصف پيمانه عسل و قاشق سوپخورى آب را در يك ظرف كوچك ريخته و روى حرارت اجاق گاز قرار دهيد و هم بزنيد تا به جوش آيد. اين مخلوط را حرارت دهيد تا شكر ذوب شده و قوام بيايد. ظرف را از روى آتش برداشته و در يك ظرف آب سرد قرار دهيد و به آن يك قاشق چايخورى آب ليمو يا كمى وانيل و يا يك قاشق چايخورى نسكافه غليظ اضافه كنيد. مى توانيد طعم دهنده مورد نظر خودتان را نيز به همين ترتيب به مايه آبنبات بيفزاييد. سپس كمى از اين مخلوط را در هريك از قالب ها بريزيد و بگذاريد حدود چند دقيقه بماند و سرد شود. حالا آنها را از قالب جدا كنيد. در صورت تمايل مى توانيد يك قطعه سليفون دور آبنبات بپيچيد و با يك روبان به چوب آبنبات بسته و يك گره پاپيونى بزنيد و به اين ترتيب ضمن محافظت از آبنبات در برابر گرد و غبار به آن زيبايى بيشترى ببخشيد. براى آراستن ميز شام اغلب ما تصور مى كنيم بايد يك گلدان زيبا و مملو از گل هاى زينتى رنگين را در وسط ميز قرار دهيم. حال آنكه هم قيمت گل در اين روزها كم نيست و هم گل آرايى در يك سبد يا گلدان بزرگ نياز به صرف وقت و مهارت در گل آرايى دارد. اگر دوست داريد ظرف چند دقيقه بدون صرف هزينه اى با گياهان زنده به ميزتان طراوت ببخشيد كافى است چند بطرى يا شيشه خالى كه از مواد غذايى، شوينده ها يا مواد دارويى باقى مانده است را خوب بشوييد و تا نيمه از آب پر كنيد. سپس در هر يك شاخه اى يا برگى از يك گياه سبز آپارتمانى يا گياهان مختلفى كه در حياط خانه يا كوچه و خيابان محل زندگى شما يافت مى شوند قرار دهيد. سعى كنيد برگ هايى با اندازه، شكل، رنگ و بافت مختلف را انتخاب كنيد و با اين تنوع بر جذابيت ميز غذا بيفزاييد. براى ميز شام شب يلدا ممكن است از برگ هاى رنگارنگ فصل پاييز براى اين منظور بهره ببريد. يكى ديگر از وسايل آراستن ميز غذا دستمال سفره است. دستمال سفره ها را با روش هاى مختلف تا زدن و يا انواع گوناگون حلقه هاى دست ساز و آماده مى آرايند. پيشنهاد ما براى تزئين دستمال سفره هاى شب يلدا افزودن يك كيسه كوچك شفاف محتوى مقدارى آجيل است. چنانچه كه در تصوير ملاحظه مى كنيد يك پاكت سليفونى كوچك حاوى مقدارى تخم كدو با يك ريسمان همرنگ دستمال سفره به وسط آن بسته شده و با يك برگ كاغذى به رنگ برگ هاى پاييزى آراسته شده است. شما مى توانيد بنا به سليقه خودتان اين پاكت سليفونى را با قطعات ميوه خشك، كشمش، شكلات و يا ساير تنقلات پر كنيد. برگ هاى پاييزى را مى توانيد با استفاده از برگ هاى واقعى كه به عنوان الگو روى كاغذ رنگى مى اندازيد تهيه كنيد و يا مستقيماً از برگ هاى پاييزى طبيعى بهره بگيريد.(شرق)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 438]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن