تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806910724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايگاه مطلوب ايران در پروژه‌هاي بين‌المللي زمين شناسي و اكتشافي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جايگاه مطلوب ايران در پروژه‌هاي بين‌المللي زمين شناسي و اكتشافي
اقتصاد. معدن. زمين شناسي
معاون وزير صنايع و معادن و رييس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور گفت: ايران علاوه بر بي‌نيازي در انجام پروژه‌هاي اكتشافي داخلي از جايگاه بسيار مطلوبي در سطح بين‌المللي برخوردار است.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان زمين شناسي و اكتشافات
معدني كشور، محمدتقي كره‌اي با بيان اينكه طي سالهاي گذشته بيشتر فعاليتهاي اكتشافي از سوي شركتهاي خارجي انجام مي‌شد، تصريح كرد: ايران علاوه بر بي‌نيازي در انجام پروژه‌هاي اكتشافي داخلي از جايگاه مطلوبي در سطح بين‌المللي برخوردار است و در زمان حاضر در بيش از ‪ ۲۰‬كشور جهان به انجام فعاليتهاي زمين شناسي و اكتشاف معادن مشغول است.

وي افزود: سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني ايران طي سالهاي اخير عملكرد بسيار سازنده‌اي در افغانستان داشته كه برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي بيش از ‪ ۴۰‬نفر از كارشناسان اين كشور در ايران بخشي از اين فعاليتها است.

كره‌اي با اشاره به فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور در سطح بين‌المللي ، خاطرنشان كرد: ايران متولي ايجاد پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين كشورهاي عضو همكاريهاي اقتصادي اكو است و از سويي فعاليتهاي كشورمان در بسياري از كشورهاي آسيايي و همچنين كشورهاي آمريكاي لاتين از جمله كلمبيا، اكوادور، بوليوي، برزيل، ونزوئلا و كوبا گسترش يافته است.

رييس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور گفت: بيشتر كشورهاي فعال در امر انجام مطالعات زمين شناسي و اكتشافي، نتايج مطالعات و دستاورد داده‌هاي علمي و تحقيقاتي
خود را در اختيار كشورهاي متقاضي قرار نمي‌دهند و اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از كشورهاي بسيار قدرتمند و مطرح در مطالعات علوم زمين در خاورميانه و آسيا شناخته شده كه بسياري از كشورها خواهان توسعه همكاريهاي دو جانبه خود با ما هستند.

وي در خصوص فعاليتهاي اخير شوراي عالي اكتشاف، گفت: وظايف كاري مربوط به هر كدام از اعضاي حاضر در شوراي عالي اكتشاف آماده شده كه با برگزاري نخستين جلسه شوراي معاونان
طي هفته آينده در وزارت صنايع و معادن، دستورالعملهاي مورد نظر به هر گروه ابلاغ خواهد شد.

كره‌اي در پاسخ به سوالي مبني بر كم بودن ميزان فعاليتهاي اكتشافي در كشور و عملكرد سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور در اين خصوص، يادآور شد: با توجه به پتانسيل
بالاي معدني موجود در كشور، سرمايه‌گذاري و توجه كمتري به اين بخش شده كه بر همين اساس وزير صنايع و معادن با تاكيد بر تشكيل شوراي عالي اكتشاف خواهان نگاه ويژه به منظور برنامه ريزي هماهنگ در بخش اكتشاف و جلوگيري از موازي كاري‌هاي موجود شد.

معاون وزير صنايع و معادن با اشاره به طرح ثبت محدوده‌هاي معدني به صورت مكانيزه كه تا پايان سال جاري نهايي و اجرا خواهد شد، خاطرنشان كرد:
با توجه به انتظار دولت نهم به منظور توسعه نقش بخش معدن در اقتصاد كشور بايد جهش عظيمي در فعاليتهاي اكتشافي صورت گيرد كه برهمين اساس طرح ثبت محدوده‌هاي معدني به صورت مكانيزه در سه استان قزوين، سمنان و زنجان به صورت آزمايشي و به منظور رفع بخشي از مشكلات موجود در حال انجام است.

رييس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور در پاسخ به سوالي مبني بر حضور كمرنگ كارشناسان كشورمان در بخش زمين شناسي و اكتشاف افغانستان علي رغم مناسبات سياسي بسيار گسترده با ايران، يادآور شد: طي سالهاي اخير تنها به ‪ ۲‬كشور مجوز انجام فعاليتهاي زمين شناسي و اكتشافي از سوي دولت افغانستان صادر شده كه هزينه‌هاي مطالعات نيز از سوي سازمانهاي بين‌المللي تامين خواهد شد كه بر همين اساس تنها ايالات متحده آمريكا موفق به انجام مطالعات ژئوفيزيك هوايي و هايپر اسپكترال شده است.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن