تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816751390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري دبيركل حزب اعتماد ملي؛تخريب از سوي نهادهاي مقدس را نمي‌‏پذيرمتعيين و تكليف براي خاتمي توهين به ايشان استاحمدي نژاد را مهمترين رقيب خود مي‌‏دانم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مشروح نشست خبري دبيركل حزب اعتماد ملي؛تخريب از سوي نهادهاي مقدس را نمي‌‏پذيرمتعيين و تكليف براي خاتمي توهين به ايشان استاحمدي نژاد را مهمترين رقيب خود مي‌‏دانم


تهران- خبرگزاري كار ايران
دبيركل حزب اعتماد ملي آمادگي خود را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" مهدي كروبي صبح امروز در يك نشست مطبوعاتي گفت: با اطلاع از نقاط ضعف و قوت و آگاهي از شرايط موجود و با توجه به اينكه چندين سال است در قدرت نبوده‌‏ايم، با ياري خدا و به عشق نظام، كشور،منافع ملي و مردم آمادگي خود را براي حضور در دهمين انتخابات رياست جمهوري اعلام مي‌‏كنم.
دوست ندارم رياست جمهوري به قيمت تخريب ديگران به من برسد
مهدي كروبي با بيان اينكه در انتخابات رياست‌‏جمهوري دهم شركت خواهم كرد،‌اظهار داشت: اگر توفيق نصيب شود و بتوانم رئيس‌‏جمهور شوم، دوست ندارم كه اين موقعيت با تخريب و توهين ديگران به من برسد.
وي به مردم، اصحاب رسانه،‌نهادهاي انقلابي و گروه‌‏هاي سياسي توصيه كرد كه از هرگونه تخريب و توهين يكديگر پرهيز كنند و تصريح كرد:‌مسووليت‌‏ها مي‌‏آيد و مي‌‏گذرد اما آثار سوء برجاي مانده از تخريب‌‏ها و توهين‌‏ها به افرادي كه هنوز به دنيا نيامده‌‏اند يا دانش‌‏آموزان اول ابتدايي كه اين مسايل را مشاهده مي‌‏كنند، انتقال يافته و اثر مي‌‏گذارد.
برگزاري انتخابات امتحان مهمي براي شوراي نگهبان و سازمان‌‏هاي تابع است
كروبي به بحث نظارت در انتخابات اشاره كرد و گفت: افرادي كه مي‌‏خواهند انتخابات را برگزار كنند، داراي گرايش هستند؛ همانطور كه من هم گرايش دارم اما بايد در امانت‌‏داري بي‌‏طرفي را رعايت كرد. برگزاري انتخابات امتحان مهمي براي شوراي نگهبان و سازمان‌‏هاي تابع و مسوولان اجرايي انتخابات است زيرا جرياني در اين سطح از كار، بيرون نيست و دست آن‌‏ها كوتاه نبوده و امكان ندارد از درون كارهايي كه انجام مي شود، بي‌‏خبر باشند.
كروبي تصريح كرد:‌انتظار داريم كه انتخابات رياست جمهوري دهم، انتخابات خوبي باشد و عملكرد مسوولان اجرايي و نظارتي در آن، الگويي براي آيندگان باشد.
دبيركل حزب اعتمادملي ادامه داد: از الان نبايد بگوييم فردي كه مورد اعتماد ما است، بگويد كه دشمن مي‌‏خواهد در انتخابات نفوذ كند. اين نفوذ دشمن درانتخابات را هيچ‌‏گاه براي لاريجاني، حدادعادل و احمدي‌‏نژاد و احمد توكلي به كار نمي‌‏گيرند اما بر عليه جريان اصلاح‌‏طلب موضع مي‌‏گيرند.
كروبي تاكيد كرد:‌ما مي‌‏گوييم دشمن مي‌‏خواهد در همه جريان‌‏ها مانند مقامات، مسوولين،‌مراجع و انتخابات نفوذ كند، ما هم هميشه از اين نفوذها سربلند بيرون آمده‌‏ايم.
دبيركل حزب اعتماد ملي تصريح كرد: اگر بنا باشد كه از طرف نهادهاي مقدس و مبارك تخريب عليه من صورت گيرد و هدف آن دفاع از جريان خاصي باشد، غيرقابل قبول است و قطعاً پاسخي محكم دريافت خواهند كرد زيرا اين نهادها متعلق به همه ملت است
دولت نهم براي انتخابات رقباي جدي خواهد داشت
به گزارش "ايلنا"، مهدي كروبي در ادامه با بيان اينكه روساي جمهور گذشته آقايان هاشمي و خاتمي دو دوره رئيس‌‏جمهور بودند و در دوره دوم رقيب جدي نداشتند، اظهار داشت: دولت نهم كه تنها يك دوره از مسووليتش گذشته است، از طرف ما رقيب يا رقباي جدي خواهد داشت. بنابراين بايد مراقبت از انتخابات را به طور جدي در دستور كار خود قرار دهد.
تخريب از سوي نهادهاي مقدس را نمي‌‏پذيرم
وي با اشاره به اينكه اعلام كانديداتوري‌‏اش براي انتخابات دهم رياست جمهوري داراي بازتاب‌‏هايي خواهد بود، تصريح كرد: اين بازتاب‌‏ها منفي و مثبت است كه البته امر مطلوب و پسنديده‌‏اي است و اگر افراد، گروه‌‏ها، روزنامه‌‏ها و مطبوعات حرفي عليه من بزنند، بناي دفاع ندارم ولي اگر بنا باشد كه از طرف نهادهاي مقدس و مبارك تخريب صورت گيرد و هدف آن دفاع از جريان خاصي باشد، غيرقابل قبول است و قطعاً پاسخي محكم دريافت خواهند كرد زيرا اين نهادها متعلق به همه ملت است.
وي با اشاره به برنامه‌‏هاي تشكل مطبوعش براي انتخابات آينده اظهار داشت: همان‌‏طور كه بارها گفته شد، در بخش‌‏هاي مختلف اقتصادي، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي داراي اتاق‌‏فكر هستيم و علاوه بر استفاده از پتانسيل نيروهاي حزبي، از افراد متخصص خارج از حزب نيز استفاده مي‌‏كنيم.

مسايل اقتصادي و معيشتي اولويت اول است
كروبي با بيان اينكه مسايل اقتصادي و بخش معيشت مردم اولويت اول برنامه ماست، توضيح داد: فكر مي‌‏كنم كه مهمترين مشكل مردم، مسايل اقتصادي باشد و بر اين اساس، اولويت خود را بر روي مباحث اقتصادي ، كار، توليد و رونق اقتصادي قرار داده‌‏ايم.
دبير كل حزب اعتماد ملي سياست‌‏هاي داخلي را اولويت دوم تشكل متبوعش براي انتخابات دهم رياست جمهوري اعلام كرد و گفت: مسايل اجتماعي مانند آزادي‌‏هاي مشروط مردم، دفاع ازحقوق مردم در حدي در توان مدير كشور است، حفظ آزادي روزنامه‌‏ها و مطبوعات در چارچوب قوانين موجود و به طور كلي امنيت مردم به گونه‌‏اي كه هيچ‌‏گونه جنگ رواني در جامعه وجود نداشته باشد، از ديگر اولويت‌‏هاي بنده است.
كروبي، سياست‌‏خارجي و مسايل بين‌‏المللي را اولويت‌‏هاي بعدي خود برشمرد و افزود: بايد تلاش كنيم كه با همه كشورها به جز اسرائيل ارتباط خوبي داشته باشيم و يا حداقل خصومتي بين ما وجود نداشته باشد. بايد با حفظ اصول، آرمان‌‏ها و ارزش‌‏هايي كه به آن افتخار مي‌‏كنيم كه معلول و نتيجه سال‌‏ها مبارزه مردم شريف ايران است، حركات بين‌‏المللي خود را تنظيم كنيم.
وي ادامه داد: تلاش مي‌‏كنيم دشمن‌‏تراشي نكنيم و با حرف‌‏هاي نسنجيده ،هزينه‌‏اي را به كشور تحميل نكنيم.
پيش شرطي براي حضور ندارم
وي خطاب به مردم گفت: ملت چه به من راي دهند و چه راي ندهند، تا روزي كه زنده هستم، صادقانه با آنها برخورد خواهم كرد. اگر قولي را به آنها داده‌‏ام وبه هر علتي نتوانستم آن را انجام دهم، صادقانه خواهم ‏گفت. آرزويم اين است تا روزي كه هستم به مردم راست بگويم.
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" ، در مورد پيش‌‏شرط‌‏هاي مطرح شده از سوي خاتمي مبني بر حضور در عرصه انتخابات دهم رياست جمهوري اظهارداشت: من براي حضور خود پيش‌‏شرطي تعيين نكرده‌‏ام ولي رابطه ما با خاتمي تنگاتنگ و صميمي است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه "شنيده شده است كه شما براي اعلام كانديداتوري خود با حاكميت رايزني داشتيد و مورد حمايت خواهيد بود" تصويب كرد: بنده با گروه‌‏ها، افراد، روحانيون، زندانيان سياسي قبل ازانقلاب حتي برخي مراجع گفت‌‏وگو و رايزني داشته‌‏ام و حضور مقام معظم رهبري رفته‌‏ام كه امري معمول و متداول است.
وي ادامه داد: حتي زماني كه آقاي خاتمي در سال 76 مي‌‏خواستند كه كانديدا شوند، بنده خدمت رهبر معظم انقلاب رسيدم و از ايشان نظر خواستم كه ايشان همان حرف هميشگي خود را زدند و گفتند كه بنده نه به كسي مي‌‏گويم بياد و نه مي‌‏گويم نيايد؛ به شما هم همين حرف را مي‌‏زنم. اگر شما ملاحظات را درنظر گرفتيد و حضور پيدا كرديد و راي آورديد، مثل بقيه روساي جمهور با شما همكاري خواهم كرد.
مهدي كروبي در خصوص پيشنهاد شوراي حكميت از سوي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه "تفرقه موجب شكست مي‌‏شود" افزود: حضور كانديداهاي متعدد از يك جريان، باعث شكست آنان مي‌‏شود بنابراين پيشنهاد كردم كه چهره‌‏ها وارد شوند و كارهاي خودرا انجام دهند؛ كارها كه پيش رفت در اواخر سال مشخص مي‌‏شود كه چه فردي اقبال بيشتري دارد و مردم بيشتر ازچه فردي حمايت مي‌‏كند.
كروبي با بيان اينكه پيشنهاد شوراي حكميت مورد استقبال احزاب اصلاح طلب قرار گرفته است، اظهار داشت: شوراي حكميت تعبير يكي از دوستان بود و ممكن است در مصاحبه‌‏اي براي مثال اسامي محتشمي‌‏پور ، موسوي‌‏خوئيني‌‏ها و حضرتي را ببرم. اين‌‏ها از اعضاي سياسي هستند كه بنده تنها نام آنها را مثال زده‌‏ام.

تعيين و تكليف براي خاتمي توهين به ايشان است
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه آيا اعلام زود هنگام كانديداتوري شما پيامي براي خاتمي است كه در انتخابات حضور نيابد، گفت: خاتمي براي ما معزز و عزيز است و آمدن و نيامدنش بستگي به نظر خودش دارد. اين كه مردم براي خاتمي تعيين تكليف كنند، توهين به خاتمي است.
وي افزود: مايك حزب داريم كه در آن كارهاي تشكيلاتي انجام مي‌‏دهيم و سال‌‏ها است كه زحمت كشيده‌‏ايم و كار خود را انجام مي‌‏دهيم. امروز وارد اين كشور نشده‌‏ايم، سال‌‏هاست كه كار كرده‌‏ايم و منش و كارما مشخص شده است.
وي درپاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا اعلام كانديداتوري شما نهايي شده است و يا امكان دارد به نفع فرد ديگري كنار بكشيد، تصريح كرد: مسلماً با تصميم آمده‌‏ام و با تصميم خواهم ماند؛ اما براي اين كه اختلافي رخ ندهد، پيشنهاد شوراي حكميت را دادم. حالا كه آمده‌‏ام جدي خواهم بود اما همه اين‌‏ها به روزهاي آخر منوط است يعني بايد ببينم كه مردم چگونه برخورد مي‌‏كند و چه فردي بيشترين اقبال را دارد.
بحث بر سر مسايل اقتصادي و معيشتي محورهاي ديدارم با مراجع بود
دبير كل حزب اعتماد ملي در خصوص سفر به قم و نتايج آن اظهار داشت: ملاقات با مراجع و روحانيون، معمول و متداول است كه بنده خدمت مراجع مي‌‏روم و با آنها رابطه خوبي دارم.
وي افزود: در سفر به قم بر سر مسايل اقتصادي، گرفتاري‌‏هاي مردم، بحث‌‏هاي انتخاباتي و كنگره اعتماد ملي بحث و گفت‌‏وگو شد.
وي مواضع خود در موضوع انرژي هسته‌‏اي را اين‌‏گونه بيان كرد: مساله انرژي هسته‌‏اي زماني كه درمجلس بودم، در چالش بود. بنده بارها اعلام كردم كه در مسايل هسته‌‏اي بايد دو كار انجام دهيم؛ يكي آن كه از حق خود دفاع كنيم و دوم اين كه ضمن عقب نشيني نكردن، با تدبير ، گفت‌‏وگو و اعتمادسازي كار خود را پيش ببريم.
كروبي با بيان اينكه آنهايي كه مخالفت مي‌‏كنند دو دسته هستند،تصريح كرد: دسته اول جنبه سياسي را به ميان مي‌‏آورند و دسته ديگر دغدغه دارند كه بايد تلاش كنيم با اعتمادسازي، دغدغه آن‌‏ها را برطرف سازيم.
وي در مورد اينكه احتمال دارد خاتمي كانديدا شود آيا به نفع او كنار مي كشيد، گفت: عده‌‏اي خواستار حضور من بودند و عده‌‏اي مي‌‏گفتند كه من حضور نيابم؛ اما ما كار تشكيلاتي مي‌‏كنيم و به اين نتيجه رسيده‌‏ايم كه در انتخابات حضور يابيم.خاتمي با تشكيلاتش نيز بايد تصميم‌‏گيري كند.
وي ادامه داد: امكان دارد در روزهاي آخر مسايل تغيير كند، من نمي‌‏گويم استعفا مي‌‏دهم اما استعفا تا 24 ساعت قبل از انتخابات مقدور است.

احمدي نژاد را مهمترين رقيب خود مي‌‏دانم
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه مهمترين رقيب خودرا چه كسي مي‌‏دانيد، اظهار داشت: احمدي‌‏نژاد به لحاظ اينكه در حال حاضر رئيس‌‏جمهور است را مهمترين رقيب خود مي‌‏دانم. در رابطه با اصلاح‌‏طلبان هم هنوز هيچ فردي فعاليت جدي در اين‌‏باره را آغاز نكرده است.
كروبي در خصوص بحران مالي در جهان تصريح كرد: بحران مالي جهان علل مختلفي دارد و قدرت‌‏هايي درصدد رفع آن هستند اما براي من در حال‌‏حاضر،رفع مشكلات داخلي از اهميت زيادي برخوردار است.
وي ادامه داد: از علل بحران مالي در جهان مي‌‏توان به جنگ عراق و آمريكا اشاره كرد زيرا اين جنگ، هزينه سنگيني را بر مردم آمريكا تحميل كرد.
كروبي در پاسخ به اين سوال كه چه گروه‌‏هايي از شما براي حضور در انتخابات دعوت كردند، خاطر نشان كرد: من دبير مجمع روحانيون و از اعضاي موسس اين مجمع بودم. در انتخابات قبلي كه وارد شدم، گروه‌‏هايي از من حمايت نكردند و گروه خودم نيز به چند دسته تقسيم شد، برخي از آن‌‏ها از من حمايت كردند ولي برخي ديگر، حمايت نكردند.
وي افزود: آن‌‏قدر طرفدار در جامعه دارم كه علي‌‏رغم پيش‌‏بيني دوستان، در انتخابات گذشته راي بالايي اخذ كردم ولي مي‌‏دانيد كه چه اتفاقاتي رخ داد.
وي ادامه داد: درحال حاضر نه تنها روحانيون فراواني از من حمايت مي‌‏كنند بلكه رئيس شوراي همبستگي نيز از من حمايت كرده است و از حزب كارگزاران نيز با من صحبت‌‏هاي شده است.
وي درخصوص تفاوت نامه‌‏هاي اين دوره با چهار سال پيش اعلام كر گفت: در آن سال شعار خود را تشكيل دولت مقتدر عنوان كردم اما شعار من دولت مقتدر نيست، شعار من تغيير وضع موجود بر پايه خرد جمعي است.
آنهايي كه پرداخت 50 هزار توماني را مسخره مي‌‏كردند، در حال حاضر شعار آن را سر مي‌‏دهند
وي به طرح پرداخت50 هزارتوماني كه در انتخابات گذشته از سوي وي مطرح شد، اشاره كرد و گفت: در بيان پيشنهاد 50 هزار توماني خيلي احتياط كردم و ترديد داشتم كه اين را بگويم يا نگويم. آنهايي كه آن روز مسخره مي‌‏كردند، در حال حاضر شعار آن را سر مي‌‏دهند .
وي ادامه داد: ما حرف‌‏هاي جديدي در خصوص مسايل تامين اجتماعي و افزايش درآمد مردم داريم.
دولت نهم را در سياست خارجي و اقتصادي ناموفق مي‌‏دانم
به گزارش "ايلنا"، دبيركل حزب اعتماد ملي در ادامه نشست خبري صبح امروز خود در پاسخ به سوالي در مورد ارزيابي خود از كارنامه عملكرد دولت نهم اظهار داشت: متاسفانه اين دولت را در سياست خارجي و مسايل اقتصادي ناموفق مي‌‏دانم و بارها گفته‌‏ام تورم مساله‌‏اي نيست كه فقط دامن نخبگان و دانشگاهيان را گرفته باشد و موضوعي است كه براي همه مردم ملموس است.
كروبي ادامه داد: در بعد سياست خارجي هم اوضاع و احوال ما را مي‌‏بينيد، من نظر خود را مي‌‏گويم و ديگران نيز نظر خود را بيان مي‌‏كنند، در مجموع معتقدم در بخش‌‏هاي متعددي از جمله اقتصادي مشكلات جدي داريم.
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اگر شوراي حكميت در جبهه اصلاحات بر روي فردي غير از وي به اجماع برسد آيا حاضر به اعلام انصراف از كانديداتوري براي انتخابات دهم رياست جمهوري مي‌‏باشد و يا خير؟ گفت: اجازه دهيد زمان بگذرد و كانديداها خود را معرفي كنند آن موقع اعلام مي‌‏كنيم كه چه خواهيم كرد.
وي در مورد شعار جوانگرايي كه در برنامه‌‏هاي خود مطرح كرده است،علي‌‏رغم استعفاي رئيس شاخص جوانان تشكل متبوعش با بيان اينكه از اول انقلاب در اين راستا خط فكري مشخصي داشته است، اظهارداشت: علاقه من به جوانان در مسووليت‌‏هايي كه داشته و دارم كاملا گوياست.
مديرمسوول روزنامه اعتماد ملي در مورد سوالي كه مدعي شده بود برخي مطالب منتشر شده در روزنامه تحت مسووليتش نظام راتضعيف مي‌‏كند و افرادي كه در اين ارگان مشغول فعاليت هستند بعضا وي را قبول ندارند، اظهار داشت: بايد تحمل خود را بالا ببريم لازم نيست هر كس در روزنامه اعتماد ملي كار مي‌‏كند الزاما من را قبول داشته باشد، مهم قبول داشتن نظام است. چرا كه من هم معتقد به حركت در چارچوب جمهوري اسلامي ايران هستم.
وي درتوضيح تكميلي خود در مورد استعفاي يكي از اعضاي حزب اعتماد ملي گفت: وضعيت فردي كه شما از وي نام مي‌‏بريد را نمي‌‏دانم چيست. ولي ريزش در احزاب امري طبيعي است.
بحث هولوكاست هزينه سنگيني براي كشور داشت
دبير كل حزب اعتماد ملي درپاسخ به سوالي در موردبحث‌‏هايي كه در دولت نهم درمورد هلوكاست مطرح شده است و موضع وي در اين مورد در صورت رئيس‌‏جمهور شدن گفت: آنچه كه احمدي نژاد درمورد هلوكاست مطرح كرد، هزينه سنگيني براي كشور داشت و متوجه نشديم كه علي‌‏رغم اين هزينه چه بركاتي براي ما داشت، همان‌‏طور كه تاكيد كردم بايد تلاش كنيم با همه دنيا غير از اسرائيل رابطه درستي تنظيم كنيم و براساس قاعده برد - برد مناسبات سياست خارجي خود را تنظيم كنيم و تا آنجا در ذهنم است تا زمان دولت نهم در جمهوري اسلامي در مورد هلوكاست بحث نشد و هميشه گفته شده است كه ملت فلسطين مظلوم هستند.
در مورد رابطه با آمريكا نتوانستيم از فرصت‌‏ها به خوبي استفاده كنيم
مهدي كروبي در پاسخ به سوالي درمورد ارتباط با آمريكا علي‌‏رغم مواضع خصمانه اين كشور درقبال جمهوري اسلامي ايران گفت: آمريكا منافع خاص خود را دارد، ما هم منافع خود را داريم، ولي معتقدم در شرايط گفت‌‏وگو بايد با قاعده برد- برد كارها را پيش ببريم تا از خصومت‌‏ها كاسته شود، ولي اعلام مي‌‏كنيم تسليم زور نمي‌‏شويم و معتقديم در مورد رابطه با آمريكا فرصت‌‏هايي براي ما پيش آمد كه نتوانستيم به خوبي از آنها استفاده كنيم. همان‌‏طور كه حضرت علي (ع) فرمودند" فرصت‌‏ها چون ابرها مي‌‏گذرد".
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سوالي در مورد شكست جريان اصلاحات در انتخابات‌‏هاي اخير نيز گفت: بايد تلاش كنيم عيوب خود را برطرف نماييم ولي نبايد شرايط انتخابات گذشته را از ياد برد، اگر شكست خورديم اشكال ندارد و اصولا شكست انسان را سرسخت‌‏تر مي‌‏كند.
اصلاح طلب اصولگرا هستم
كروبي درپاسخ به سوالي كه مدعي شده بود شما چرخش قدرت را به سمت گروه‌‏هاي اصولگرا ارزيابي كرده‌‏ايد، گفت: بارها گفته‌‏ام اصلاح طلبي و اصولگرايي يك اصطلاح است و ما و اكثر دوستان اصلاح‌‏طلب اصولگرا هستيم.
وي درپاسخ به سوال ديگري كه مدعي شده بود برخي گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب شما را قبول ندارند، گفت: اين مساله تازه‌‏اي نيست و در اثر اختلافاتي كه پيش آمد اين اختلاف سليقه‌‏ها پديد آمد، ولي اين‌‏كه كسي بگويد بنده اصلاح‌‏طلب نيستم را قبول ندارم چرا كه عملكرد و مشي اصلاح‌‏طلبي را خط فكري افراد مشخص مي‌‏كند،اصلاحات يك حركت سراسري است و بخش عظيمي از جامعه ما اصلاحاتي هستند.
وي در ادامه سخنان خود در مورد مشكلات اقتصادي با اشاره به صندوق ذخيره ارزي در كشورمان گفت: در اين مورد به حرف آقاي مرتضي نبوي اشاره مي‌‏كنم كه گفت "پول نفت را بد خرج كرديم و هزينه‌‏هاي خود را براساس رقم بالاي نفت تنظيم كرديم" .
وي با اشاره به اينكه درصورتي كه مسوول شوم يكي از اهداف من فعاليت بر اساس كارهاي كارشناسي و خرد جمعي گفت: در اين راستا قطعا از نيروهاي مخلص و كارشناس استفاده خواهم كرد.
عوام فريبي نمي‌‏كنم
مهدي كروبي با تاكيد لزوم صداقت با مردم گفت: فردي هستم كه به مردم دروغ نمي‌‏گويم و اگر كاري را نتوانم انجام دهم، عوام فريبي نمي‌‏كنم.
به گزارش"ايلنا"مهدي كروبي در ادامه نشست خبري صبح امروز در پاسخ به سوال خبرنگاري كه نظر وي را در مورد سخنان اخير محمد خاتمي مبني بر اينكه هيچ فردي نمي‌‏تواند اوضاع كشور را همانند چهار سال قبل كند، جويا شد، گفت: من جوابگوي فرمايشات خاتمي نيستم. به من مي‌‏گويند مهدي كروبي از لرستان به شماره شناسنامه 9 و به او مي‌‏گويند سيد محمد خاتمي از استان يزد، رئيس‌‏جمهور.
وي افزود: فكر مي‌‏كنم كه خاتمي با توجه به هشت سال رياست جمهوري‌‏اش، داراي اطلاعاتي است كه براساس آن‌‏ها، اظهارنظر مي‌‏كند. بنده هم از طريق كارهاي مردمي از جمله مجلس شوراي اسلامي و كميته امداد امام خميني (ره) كه انجام داده‌‏ام، اطلاعاتي را كسب كرده‌‏ام و فكر مي‌‏كنم كه وضعيت مناسب نيست. اينكه چه كسي مي‌‏تواند اوضاع را بهبود بخشد يا چه كسي نمي‌‏تواند را نمي‌‏دانم.
كروبي در پاسخ به اين سوال كه "همواره شما حامي افراد براي حضور در انتخابات بوده‌‏ايد بطور مثال در سال 76 از پيشگامان دعوت خاتمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري به شمار مي‌‏رفتيد، آيا اين اعلام كانديداتوري شتابزده نبود؟" گفت: 12 سال پيش نزد مهندس ميرموسوي رفتم تا در انتخابات شركت كند اما نپذيرفت، بعد از آن به نزد خاتمي رفتم كه وي نيز امتناع ورزيد. به همين دليل درمنزل‌‏آقاي آشتياني با حضور اعضاي مجمع روحانيون جلسه‌‏اي تشكيل شد تا آقاي آشتياني، خاتمي را براي حضور متقاعد كند.
حمايت از كانديداي ديگر معنا و مفهومي ندارد
دبيركل حزب اعتماد ملي افزود: چهار سال پيش نيز مجدداً به دنبال ميرحسين موسوي رفتم اما ايشان‌‏ نپذيرفت. اما در اين دوره به دليل اينكه حزب تاسيس كرده‌‏ام و اعضاي حزب، من را كانديداي خود معرفي كرده‌‏اند، ديگر معنا و مفهومي ندارد كه از كسي براي حضور در انتخابات دعوت كنم. در ضمن از هر دوي آن افراد نيز ناكام شدم.
اعلام كانديداتوري تنها براي خارج كردن دوستان از بلاتكليفي بود
مدير مسوول روزنامه اعتماد ملي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينكه مقام معظم رهبري در خطبه‌‏هاي نماز جمعه خود از احزاب و گروه‌‏ها خواستند كه از تبليغات زود هنگام پرهيز كنند، آيا اقدام شما مغاير با آن سخن نيست؟ اظهار داشت: اين سخن رهبري در حافظه‌‏ام نيست. من تبليغات زود هنگام را آغاز نكرده‌‏ام؛ تنها براي اينكه دوستان را از بلاتكليفي خارج كنم، ‌‏حضور خود را اعلام كردم.

در كابينه‌‏ام از نيروهاي اصلاح‌‏طلب تندرو استفاده نخواهم كرد
دبيركل حزب اعتماد ملي درباره نحوه چينش كابينه‌‏اش در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري گفت: بنده كابينه ائتلافي تشكيل خواهم داد كه در آن از نيرو هاي اصلاح‌‏طلب تندرو استفاده نخواهم كرد، بلكه از نيروهاي اصلاح‌‏طلب ميانه‌‏رو، ‌‏اصولگرايان و راست سنتي بهره خواهم گرفت.
دبير كل حزب اعتماد ملي در پايان اين نشست خبري تاكيد كرد: به خاطر اينكه بعدها گفته نشود كروبي كابينه‌‏ خود را تنها از حزب اعتماد ملي انتخاب كرده است از تمامي ظرفيت‌‏ها حتي اصولگرايان استفاده خواهم كرد.
پايان پيام

كد خبر: 451117
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن