تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816286572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شفافيت و قانونمندي قرارداد بازيكنان از ضروريات توسعه ورزش است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "شفافيت و قانونمندي" قرارداد بازيكنان از ضروريات توسعه ورزش است
داخلي. اجتماعي. ورزشي. شفافيت. قانون.

گزارش از: عيسي عطاپور
"شفافيت و قانونمندي" در هركاري از جمله امور ورزشي لازم و ملزوم يكديگر بوده و براي پيشبرد امور بايد به آن گردن نهاد و معتقد بود.

كارشناسان تاكيد دارند: وجود اين دو عامل اساسي مي‌تواند به پويايي و شكوفايي امور از منظر مجريان و مردم منجر شود كه همزمان جامعه مي‌تواند از آن بهره‌مند شود.

اين دو عامل ارزشمند در تمام زمينه‌ها مي‌تواند ضمن ارتقاي جايگاه جامعه به عنوان يك جامعه سالم و قانونمند، اصل صداقت و درستكاري را در جامعه نهادينه كند، بدون آنكه نيازي به نظارت آنچناني احساس شود.

"شفافيت و قانونمندي" در ابعاد ورزشي نيز نقش اساسي برعهده دارد و به سازمانهاي ورزشي و ورزشكاران كمك مي‌كند دريك فضاي سالم وپرنشاط به فعاليت قانونمند خود ادامه داده و از هرگونه انحراف احتمالي جلوگيري شود.

همه ساله و در انتهاي فصل و آستانه آغاز فصل جديد رقابتها، بحث نقل و انتقال بازيكنان درجامعه مطرح مي‌شود و به تبع آن لزوم شفافيت درعقد قراردادها و قانونمندي دراين زمينه مورد تاكيد قرار مي‌گيرد.

آنچه دراين زمينه نقش حياتي ايفا مي‌كند، پايبندي ورزشكاران به قانون و شفافيت باشگاهها دربستن قرارداد است كه اغلب اين امر لحاظ نمي‌شود.

اكثراوقات شنيده مي‌شود كه‌ورزشكاران‌از اعلام ميزان قراردادشان با باشگاه ها طفره مي‌روند و باشگاهها نيز كه اغلب آنها به‌انحاي مختلف از بودجه دولت و يا بيت‌المال استفاده مي‌كنند، چندان به اين امر خطير اهميتي نمي‌دهند.

شايد يكي از دلايل اعلام نكردن ميزان قرارداد ورزشكاران فرار از پرداخت ماليات به‌دولت باشد و اين زيبنده‌كساني كه براي دولت و ملت فعاليت مي‌كنند، نيست.

دراينجا سووال اين است كه آيا وزارت اموراقتصادي و دارايي در اين‌زمينه اقداماتي را انجام مي‌دهد و برنامه‌هايي براي‌شفافيت در نوع قراردادها و اخذ به موقع ماليات دارد يا خير؟
نبود شفافيت و قانونمندي در هر زمينه، به مرور زمان منجر به بي‌اعتمادي جامعه نسبت به متوليان امر خواهد شد كه نمي‌توان از تبعات بعدي آن گريخت و درقبال اين مسووليت سنگين و بديهي شانه خالي كرد.

شايد دراين زمينه مطالب زيادي در وسايل ارتباط جمعي گفته و نوشته شده باشد،ولي‌آيا از سوي مسوولان به اين دو سووال پاسخ قانع‌كننده داده شده است؟ براي روشنگري بيشتردراين زمينه به سراغ چند تن ازكارشناسان ورزشي كه دسترسي به آنها آسانتربود، رفته و نظرات آنها را جويا شديم كه توجه خوانندگان را به آن جلب مي‌كنيم.

يكي ازكارشناسان فوتبال كه سابقه‌بازي درتيم فوتبال تراكتورسازي را دارد و خواست نامش درج نشود،بااشاره به نبود اتحاديه بازيكنان فوتبال درايران و مبهم بودن آينده مالي فوتباليست‌هاي ايراني، گفت: اگراتحاديه بازيكنان فوتبال درايران تاسيس شود واين اتحاديه زمينه بيمه‌هاي مختلف را براي بازيكنان فراهم آورد درآن صورت مبالغ قراردادها به طور ناخواسته از سوي بازيكنان اعلام خواهد شد.

وي افزود: هيچ مانعي از سوي فدراسيون فوتبال و يا نهاد ديگري براي اعلام مبالغ قراردادها وجود ندارد و موضوع عدم اعلام مبلغ قرارداد، با موافقت مديران باشگاه و بازيكن صورت مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: در صورتي كه خواسته‌هاي فوتباليست‌ها و ساير ورزشكاران برآورد شود آنها با رغبت نسبت به اعلام مبلغ قراردادشان اقدام نموده و تمامي مراحل قانوني قراردادشان از جمله پرداخت ماليات درست را به طور كامل انجام خواهند داد.

مدير عامل باشگاه تراكتورسازي تبريز نيز گفت:هيچ مانعي براي اعلام مبالغ قراردادها وجود ندارد و در صورت توافق و رضايت طرف ديگر قرارداد، مبالغ آنها از سوي باشگاه دراختيار جامعه قرار مي‌گيرد.

"ناصر شفق" گفت: شفاف‌سازي مبلغ قراردادها ، شبهات موجود در اذهان عمومي را از بين مي‌برد و در محافل ورزشي، آرامش به ارمغان مي‌آورد.

وي كه از مديران ورزشي كشور محسوب مي‌شود، بر شفاف‌سازي مبلغ قراردادها تاكيد كرد و افزود:در صورت تمايل بازيكنان به اعلام مبلغ قراردادشان ، هيچ مانعي از سوي وي بر سرراه ورزشكاران وجود ندارد.

شفق كه به گفته خود به صورت رايگان در باشگاه تراكتورسازي فعاليت مي‌كند ، با اشاره به مبلغ قرارداد"فراز كمالوند" سرمربي اين تيم گفت: با توافقي كه بين وي و كمالوند حاصل شده است مبلغ قرارداد وي "‪ ۹۰۰‬ميليون ريال" در جمع رسانه‌هاي عمومي اعلام گرديد.

مديرعامل سابق تيم پالايشگاه تبريز و مشاوركنوني تراكتورسازي نيز فرار از ماليات را دليل اصلي آشكارنشدن قيمت قراردادها عنوان كرد و گفت: در صورت تعريف واضح قانون ماليات ورزشي، امتيازدار كردن بازيكناني كه ماليات درست مي‌پردازند با آنهايي كه ماليات غيرواقعي مي‌پردازند، مي‌تواند بازيكنان را به اعلام واقعي دستمزدشان و به تبع آن پرداختن صحيح ماليات تشويق كند.

"عظيم خطيبي" از تاسيس كميته قراردادها در تراكتورسازي براي جلوگيري از هرگونه تخلف مالي در باشگاه چه از سوي بازيكنان و چه ساير اعضاي باشگاه خبر داد و گفت: در صورت تمايل بازيكنان، مبلغ قرارداد آنها از سوي اين كميته در اختيار جامعه قرار مي‌گيرد.

يكي از بازيكنان تيم فوتبال شهرداري تبريز كه خواست نام وي برده نشود، گفت:تمامي فوتباليست‌هاي حاضر در ليگ‌هاي ايران مبلغ قراردادشان نجومي نيست و عده كمي از اين فوتباليست‌ها قرارهاي بالاي صد ميليون توماني دارند.

وي اظهار داشت:تمامي هم‌تيمي‌هاي وي در هر باشگاهي كه حضور داشته‌اند پس از ثبت قرارداد با فدراسيون و قبل از گرفتن تمامي مبلغ دستمزدشان، ماليات آن را مي‌پردازند.

وي گفت:عده انگشت شماري از فوتباليست‌ها با ترفندهاي مختلف از جمله ساخت و پاخت با باشگاه و غيره از پرداخت ماليات واقعي دستمزدشان طفره مي‌روند.

اين بازيكن كه سابقه بازي در چند تيم كشور را دارد با اشاره به مشكلات فوتباليست‌هاي كشور و عدم توجه مسوولان فدراسيون به آنها، گفت: فوتباليست‌ها خواسته‌هايي دارند كه ساليان سال است كسي به آنها توجه نداشته و ندارد.

وي افزود: نداشتن بيمه و تامين شغلي از مشكلات اغلب فوتباليست‌هاي ايراني است كه در صورت برطرف شدن آن، با رغبت نسبت به پرداخت ماليات خود اقدام خواهند كرد.

بازيكن تيم فوتبال ماشين‌سازي نيز يكي از دلايل نگفتن مبلغ قرارداد از سوي بازيكن و يا باشگاه را برخلاف افكار موجود در جامعه، حفظ آبروي خود بازيكن اعلام كرد وگفت:مبلغ قرارداد برخي بازيكنان بخصوص بازيكنان شهرستاني در حد پايين بسياري پاييني قرار دارد و نگفتن آن به صلاح خود بازيكن است.

وي گفت: برخي از بازيكنان نيز با حقوق ماهيانه در برخي از تيم‌ها توپ مي زنند و آن هم نياز به شفاف‌سازي ندارد.

"احد نظرزاده" كارشناس با سابقه فوتبال، دليل اصلي عدم شفاف‌سازي در مبلغ قرارداد بازيكنان را كم بودن مبلغ قرارداد و اعلام نكردن آن از سوي بازيكن براي حفظ آبرو،زياد بودن مبلغ قرارداد و فرار بازيكن و باشگاه از ماليات و دلال بازي در بستن قرارداد بازيكنان دانست.

وي اظهار داشت: تا زماني كه اين موضوع در فوتبال كشور وارد مجراي قانوني خود نشود، فوتبال ما بدون حاشيه نخواهد بود.

وي بيش از ‪ ۵۰‬درصد حواشي فوتبال كشور را ناشي از عدم شفاف‌سازي در مبلغ قرارداد بازيكنان دانست.

يكي ديگر از كارشناسان فوتبال نيز فرار از ماليات را دليل اصلي اين كار دانست و افزود: همچون ساير افراد جامعه ، بازيكنان فوتبال نيز براي فرار از ماليات ترفندهاي مختلفي از جمله اعلام غيرواقعي مبلغ قرارداد دارند كه اين موضوع بايد از سوي باشگاه‌ها حل شود.

"بيوك صباغ" گفت: براي جلوگيري از اين كار بازيكنان ، بايد فرهنگ پرداخت صحيح ماليات در جامعه اجرايي شود.

به‌هرحال،اگر باشگاه‌ها خواهان جذب سرمايه بخصوص سرمايه بخش خصوصي در ورزش و رفع هرگونه شبهه در مورد باشگاه خود هستند بايد براي شفاف‌سازي مبلغ قرارداد بازيكنان و كليه مصارف باشگاه خود اقداماتي را انجام دهند.ك/‪۴‬ ‪۵۴۳/۵۸۶/۷۲۳۳‬
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن