تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804778690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير ستاد اقامه نماز استان همدان: نماز با صدور بخشنامه عملي نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير ستاد اقامه نماز استان همدان: نماز با صدور بخشنامه عملي نمي‌شود
خبرگزاري فارس: دبير ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز مسئله‌اي نيست كه با دستورالعمل و صدور بخشنامه بتوان آن را عملي كرد بنابراين بايد اين انگيزه را در خود و ديگران مخصوصاً در سطح ادارات ايجاد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، سيد ‌مرتضي حسني‌حلم پيش از ظهر امروز در نشست فصلي دبيران ستاد اقامه نماز در سالن جلسات اداره كل تأمين اجتماعي استان با تأكيد بر توجه ويژه به نماز ادارات افزود: نماز ركن اصلي و مرز بين كفر و اسلام است و در اسلام هيچ چيز شاخص‌تر و ارزشمندتر از نماز نيست.
وي گفت: براساس روايات وارده و احاديث معتبر، نماز نشانه مسلماني است و پيامبر اكرم (ص) نيز فاصله ميان اسلام و كفر را نماز دانسته است.
دبير ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به جايگاه نماز در اسلام اظهار داشت: بعد از ايمان و شهادتين، اولين چيزي كه در قيامت از انسان بازخواست مي‌شود نماز است و همچنين قرآن حرف اول و آخر را در مورد نماز زده است.
وي افزود: درست است كه نماز انسان را از فحشا و منكر باز مي‌دارد ولي مصداق‌هاي فحشا و منكر يكي دو تا نيستند، بلكه تمام كار‌هايي كه موجب نارضايتي خداوند مي‌شود جزو منكرات هستند بنابراين نماز واقعي بايد ما را از همه اين منكرات باز‌دارد.
حسني‌حلم تأكيد كرد: كوتاهي در امر نماز به خود ما بر‌مي‌گردد چرا كه در اصل و ذات نماز هيچكس نمي‌تواند شك كند و اگر همه مسئولان، مديران و مردم نسبت به اقامه نماز اهتمام ورزند جامعه گلستان مي‌شود.
دبير ستاد اقامه نماز استان، اشاعه فرهنگ نماز در جامعه را وظيفه فرد فرد جامعه اسلامي دانست و تصريح كرد: بايد تلاش كرد تا جامعه، جامعه نمازي شود و تنها خواندن نماز به معناي نمازي بودن فرد، جامعه، شركت، سازمان و اداره نيست، بلكه سمت و سوي جامعه بايد به سوي نماز حركت كند.
وي اظهار داشت: با اجراي كامل نماز، كلام خداوند در جامعه تحقق پيدا مي‌كند و جامعه نمازي جامعه‌اي است كه در آن ناهنجاري‌‌ها و مسائل ضد‌اخلاقي رواج پيدا نكند.
حسني‌حلم گفت: نماز ظاهري و ريايي نمي‌تواند جامعه را از مسائل ضد‌اخلاقي و ضد‌اسلامي پاك كند، همان طوري كه خوارج نماز مي‌خواندند و كساني كه امام حسين (ع) را در كربلا به شهادت رساندند نيز اهل نماز ظاهري بودند ولي صفات و كاركردهاي نماز در آنها به وجود نيامده بود.
وي بر ايجاد انگيزه الهي در بين نمازگزاران ادارات توسط دبيران ستاد اقامه نماز دستگاه‌هاي اجرايي تأكيد كرد و گفت: بايد نيازسنجي كرد و انگيزه الهي براي رسيدن به حقيقت در نماز را ايجاد كرد.
دبير ستاد اقامه نماز استان افزود: نماز مسئله‌اي نيست كه با دستورالعمل و صدور بخشنامه بتوان آن را عملي كرد بنابراين بايد اين انگيزه را در خود و ديگران مخصوصاً در سطح ادارات ايجاد كرد.
معاون فرهنگي ستاد اقامه نماز نيز در اين جلسه هدف از نشست دبيران ستاد اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي را تبيين برنامه فرهنگي نماز دانست و افزود: تشريح فعاليت‌هاي آموزشي، تشريح برنامه‌هاي پيگيري و نظارت بر آنها و ارزيابي از عملكرد فعاليت‌هاي دستگاه‌ها و ادارات در موضوع نماز از ديگر اهداف برگزاري اين نشست است.
حسن كرمي‌نور با اشاره به موضوعات مطروحه در نشست فصلي دبيران ستاد اقامه نماز ادارات خاطر‌نشان كرد: رابطه نماز با وظايف شغلي، آثار نماز در ارتباط با كاركردهاي نماز، عوامل جذب نماز و موانع اقامه نماز در ادارات و سازمان‌ها از موضوعات اصلي اين نشست محسوب مي‌شود.
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن