تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819894046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تازه‌هاي نشر«تفسير موضوعي قرآن كريم» نوشته «صفيه جوادي» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با تازه‌هاي نشر«تفسير موضوعي قرآن كريم» نوشته «صفيه جوادي» منتشر شد
گروه انديشه: كتاب «تفسير موضوعي قرآن كريم»، نوشته «صفيه جوادي»، به همت انتشارات سلسال، روانه بازار نشر شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، كتاب حاضر در 9 فصل تدوين شده است. فصل اول به شناخت قرآن، فصل دوم به معرفي قرآن از زبان قرآن و اوصاف آن، فصل سوم به روش فهم و مراحل فهم قرآن، فصل چهارم به نماز و تفسير قرآن، فصل پنجم به خدا در قرآن، فصل ششم به رابطه انسان با خدا، فصل هفتم به روابط اجتماعي در قرآن، فصل هشتم به سنت‌هاي الهي در قرآن و فصل نهم به بينش و انديشه در قرآن مي‌پردازد.

در مقدمه كتاب آمده است: قرآن اين بزرگ‌ترين هديه الهي و معجزه جاويد پيامبر(ص) كه خداوند با فرود آوردن آن بر پيامبرش بر همه بشريت تا پايان جهان منت نهاد، كتابي است كه انسان را از ظلمت جهل و كفر به روشنايي علم و ايمان رهبري مي‌كند.

قرآن نوري است كه راه بشر را روشن مي‌‌كند، در مان كننده دردها، مايه شفاي جان‌ها، رحمت براي مؤمنين و راهنمايي است كه به بهترين آيين هدايت مي‌كند. توصيف‌هاي بسيار ديگر كه گوياي اين حقيقت است كه بايستي هر چه بيشتر و عميق‌تر در معارف ناب و گران‌بهاي آن بينديشيم و از درياي بي‌كران آن قطره‌اي بنوشيم. زيرا قرآن خود به تفكر و انديشه و بينش در آيات قرآن و آيات آفاتي و انفسي و دعوت و تشويق و ترغيب مي‌نمايد و مرتبا مي‌كند.

قرآن مجموعه كاملي از معارف بشري و علوم انساني است كه در تمام زمينه‌هاي زندگي انسان سخن گفته و راه‌كارهاي مشكلات انسان را پيش‌روي او نهاده است. بنابراين بر همه به ويژه انديشمندان و محققين لازم و ضروري است كه در موضوعات قرآن مطالعه و تدبر نمايند و معارف و ديدگاه‌هاي قرآن را در مسائل مورد نياز جامعه به ويژه نسل جوان و تحصيل كرده‌ي امروز كشف و پاسخ سئوالات و شبهات فكري و عقيدتي آنان را براساس قرآن بيابند مبادا كه آورنده قرآن در روز قيامت از مهجوريت آن در بين مسلمانان شكوه كند.

چاپ اول كتاب «تفسير موضوعي قرآن كريم»، نوشته «صفيه جوادي» در 192 صفحه وزيري به همت انتشارات سلسال، با بهاي 25000 ريال، 9 مهر ماه سال جاري منتشر شده است.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 757]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن