تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816052238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن پست مدعي شد:زمان گشايش دفتر ديپلماتيك آمريكا در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: واشنگتن پست مدعي شد:زمان گشايش دفتر ديپلماتيك آمريكا در تهران
يك روزنامه آمريكايي از اعلام گشايش دفتر ديپلماتيك آمريكا در تهران در اواسط ماه نوامبر خبر داد و مدعي شد: دولت بوش در نظر دارد از طريق اعلام گشايش بخش حافظ منافع خود در تهران در اواسط ماه نوامبر (آبان) يك گام موثر و غافلگيرانه را بردارد.


به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نوشت: بهترين نكته درباره انتخابات رياست جمهوري آمريكا تفاوت آن از انتخابات گذشته است، اما اين انتخابات همچنين مي‌‌‌تواند يك شكاف خطرناك را ايجاد كند و آن يك دوره مبهم در فاصله زماني خداحافظي دولت بوش و شكل‌گيري دولت جديد است.
ديويد ايگناتيوس نويسنده اين مطلب نوشته است: اين يك مرحله گذار است و اينكه روند اوضاع به طرف اشتباهي پيش برود، امري ساده و آسان است . يكي از موضوع‌ها در اين گذار سوريه است كه اغلب سياست آمريكا در خاور‌ميانه را پيچيده كرده است. بشار اسد رييس جمهور سوريه از آمريكا خواسته است تا به عنوان حامي‌‌‌ مذاكرات غيرمستقيم صلح با اسرائيل به تركيه و فرانسه بپيوندد.
به عقيده نويسنده، آمريكا بايد در اين زمينه گام‌هاي لازم را بر دارد و از سوي ديگر واشنگتن و دمشق بايد راهي را كه پس از حملات 11 سپتامبر براي تبادل اطلاعات در زمينه تهديد مشترك از جانب گروه‌هاي افراطي ايجاد كردند، بار ديگر باز كنند.
در ادامه اين مطلب آمده است: موضوع ديگر در اين گذار روند صلح خاور ميانه است. يك صلح واقعي دور از دسترس است، اما اگر زيپي ليوني بتواند يك كابينه جديد را ظرف چند هفته آينده تشكيل دهد، جاي اميدواري است كه دو طرف از يك سري اصول براي توافق وضعيت نهايي حمايت كنند.
به عقيده نويسنده، دشوارترين موضوع درگذار سياست خارجي آمريكا مي‌‌‌تواند عراق باشد. باراك اوباما نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا خواستار يك جدول زماني براي خروج از عراق است، اما دولت بوش و جان مك كين رقيب جمهوريخواه وي خواستار رويكردي بر مبناي شرايط و حضور مداوم در آنجا هستند.
مذاكرات آمريكا و عراق درباره توافقنامه امنيتي رو به پايان است و عراقي‌ها خواستار دستورالعمل‌هاي محسوسي براي عقب‌نشيني مرحله‌اي آمريكا تا پايان سال 2010 هستند.
در ادامه اين مطلب آمده است: در مورد افغانستان هم اوباما و هم مك كين بر لزوم اعزام نيروهاي بيشتر اتفاق نظر دارند، اما شفاف سازي‌هاي كمي‌‌‌ درباره اينكه چه بايد كار كرد، وجود دارد. بازنگري گزينه‌‌‌هاي سياسي دولت آمريكا بايد سودمند باشد به ويژه اگر راهبردي را براي حكومت بهتر و نه فقط اعزام بيشتر ارائه كند.
ايگناتيوس ايران را بزرگترين چالش سياسي احتمالي براي رييس جمهور آينده آمريكا دانسته و افزوده است كه به نظر مي‌‌‌رسد دولت بوش در نظر دارد از طريق اعلام رسمي‌‌‌گشايش بخش حافظ منافع خود در تهران در اواسط ماه نوامبر يك گام موثر و غافلگيرانه بردارد. اين اقدام سردي روابط را خواهد شكست و نوعي از گفت‌وگو با ايران را براي رييس جمهور آينده آمريكا آسان‌تر خواهد كرد، گفت‌وگويي كه لازم و ضروري است. نويسنده افزوده است: دولت بوش در نظر داشت تا در ماه آگوست ايجاد اين بخش در تهران را اعلام كند، اما حمله روسيه به گرجستان و نگراني نسبت به برداشت سياسي در انتخابات آمريكا آن را به تاخير انداخت.
واشنگتن پست كره شمالي را موضوع ديگري در گذار سياست خارجي آمريكا معرفي كرده و نوشته است: يك جدايي شديد در سياست آمريكا در قبال اين موضوع خطرناك خواهد بود. بوش در تلاش است تا از طريق برنامه‌اي راهي را براي تاييد حركت كره شمالي به طرف خلع سلاح هسته‌اي ايجاد كند كه رييس جمهور آينده مي‌‌‌تواند اين برنامه را ادامه دهد.
ايگناتيوس افزوده است: در نهايت اينكه روابط آمريكا و روسيه هم پس از شوك حاصل از بحران گرجستان نياز به مديريت دارد و واشنگتن بايد راه را براي ادامه گفت‌وگو با مسكو ادامه دهد.
پيشينه طرح تاسيس دفتر ديپلماتيك آمريكا
به گزارش دنياي اقتصاد ، براي اولين بار،اواخر تيرماه سال جاري، جيمز روبين، دستيار وزير امور خارجه‌ آمريكا در دولت بيل كلينتون كه اكنون در دانشكده امور بين‌الملل و عمومي‌‌‌دانشگاه كلمبيا تدريس مي‌‌‌كند،در مقاله‌‌‌اي كه در روزنامه نيويورك تايمز منتشر شد، نوشت: آزمايش‌‌‌‌هاي موشكي اخير ايران درست زماني رخ داد كه بارقه‌هايي از پيشرفت در مذاكرات هسته‌‌‌‌اي ميان تهران و غرب ديده شد. اين مذاكرات موفق باشد يا نباشد، اكنون زمان آن فرا رسيده است كه واشنگتن يك دفتر ديپلماتيك در تهران بگشايد.
وي افزود:‌ يك مقام عالي رتبه به من گفته است كه كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا به دنبال دريافت تاييد بوش براي برقراري يك دفتر حفاظت از منافع در پايتخت ايران است. اين ايده‌ هوشمندانه‌اي است كه دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان بايد از آن حمايت كنند.
در ادامه اين مقاله آمده بود كه آمريكا از سال 1979 تاكنون ديپلماتي را به ايران نفرستاده است،‌ منافع واشنگتن را دولت سوئيس در تهران مديريت مي‌كند. اما واشنگتن مي‌تواند مانند ديگر كشورهاي متخاصم نظير كوبا يك بخش حفاظت منافع را در تهران بگشايد؛ در حالي كه روابط ديپلماتيك رسمي ‌‌‌همچنان در حال تعليق است.
اين دفتر در سفارت سوئيس در تهران به تقاضاهاي صدور ويزا و ديگر مسائل كنسولي رسيدگي خواهد كرد. چنين دفتري نبايد براي عمليات جاسوسي به كار گرفته يا اين طور در نظر گرفته شود؛ چنين چيزي مي‌تواند فرصتي را براي ديپلمات‌هاي آمريكايي فراهم كند تا سياست‌هاي پيچيده‌ اين كشور را به صورت دست اول نظاره كنند.
در اين مقاله كه از سوي برخي از تحليل گران ايراني، كاربرد ديپلماسي عمومي توسط آمريكا تعبير شد، تصريح شده بود كه اگر منصفانه رفتار كنيم بايد گفت كه دولت بوش در دور دوم با مهارت بيشتري رفتار كرد.
شوراي امنيت سازمان ملل تحريم‌هاي ضعيفي را عليه ايران اعمال كرد. اما حتي اين اتحاد جديد ميان قدرت‌هاي بزرگ در جلوگيري از حركت ايران به سمت توانايي توليد سلاح هسته‌‌‌‌اي با شكست روبه‌رو شد. و پيشرفت فن‌آوري موشكي ميان برد را آن طور كه آزمايش يك هفته‌اي موشك شهاب 3 نشان داد، متوقف نكرد.
البته ممكن است كه تهران از حضور ديپلماتيك آمريكا در اين كشور خودداري ‌كند. در اين صورت واشنگتن امتيازاتي را در رابطه با جامعه بين‌المللي به دست مي‌آورد.
هم چنين ممكن است تهران موافقت كند، اما درخواست پرواز مستقيم ميان آمريكا و ايران را نيز مطرح كند. در هر حال همان منطق ارتقاي تبادلات مردمي‌ ‌‌مي‌تواند در خصوص خطوط مستقيم هم مطرح شود.
پيشرفت اساسي در خصوص ايران بايد در انتظار دولت جديد باشد كه فراتر برود و مجموعه‌اي قوي‌تر از مشوق و غيرمشوق‌ها را ارائه دهد. در عين حال ايده‌ گشايش دفتر ديپلماتيك عاقلانه است و بايد براساس ارزش‌هايي مورد قضاوت واقع شود.
پس از اين مقاله و پس از حضور ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا در مذاكرات گروه 1+5 با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، برخي از مقام‌‌‌‌هاي آمريكايي از بررسي اين طرح در دولت بوش خبر دادند، اما حدود يك هفته پيش، برخي از رسانه‌‌‌‌هاي آمريكايي خبر دادند كه دولت بوش بررسي اين طرح را به دليل جلوگيري از تاثير اين طرح بر انتخابات رياست جمهوري آمريكا ،به دولت بعدي اين كشور واگذار كرده است.
گوردون جاندروئه، سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا درباره‌ گزارش آسوشيتدپرس مبني بر انصراف دولت آمريكا از گشايش دفتر حفاظت منافع در تهران گفت: من از اظهار نظر درباره تاملات داخلي (دولت بوش) خودداري مي‌كنم، اما آمريكا به گسترش تماس‌ها با مردم ايران علاقه‌مند است و ما اين هدف را از طريق برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و آموزشي دنبال مي‌‌‌كنيم. اما پس از اين اظهار مبهم جاندروئه، كاندوليزا رايس واگذاري تصميم گيري درباره طرح تاسيس دفتر ديپلماتيك آمريكا در تهران را تكذيب كرد.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن