تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798941503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2
يك مسؤول سازمان حج و زيارت در گفتگو با قدس تشريح كرد: شيوه جديد تهاجم فرهنگي در جامعه
بيرجند- خبرنگار قدس: مسؤول آموزش معاونت امور روحانيون سازمان حج و زيارت منطقه خراسان نسبت به تغيير اصطلاحات رايج ديني و كمرنگ جلوه دادن آنها در عرف جامعه ابراز نگراني كرد و ازآنها به عنوان مهمترين تهاجم فرهنگي در كشور ياد كرد.

حجة الاسلام والمسلمين حاجي ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار ما تصريح كرد: دشمن شيوه حركتي خود را تغيير داده و به دنبال پررنگ جلوه دادن تفكر و مباني غير الهي و كمرنگ كردن مفاهيم و گزاره هاي موجود در دين مبين اسلام است.
به گفته وي، دشمنان اسلام با استفاده از آخرين ابزارهاي فرهنگي به دنبال از بين بردن حساسيتهاي ديني مردم ما هستند و وقتي حساسيتها نسبت به دين، جامعه و اطراف كاهش يابد به تبع آن آموزه هاي ديني از جامعه رخت بر مي بندد.
وي افزود: وقتي قبح اعمال ريخته شود ديگر عكس العمل مناسبي در مقابل بي ديني از خود نشان نمي دهيم و اين بزرگترين خطري است كه ما را تهديد مي كند.
وي با بيان اينكه هويت دين، برنامه زندگي است، خاطرنشان كرد: دين اسلام حاوي پيامهاي حركتي به سمت كمال است كه به ميزان عمل به اين پيامها زندگي انسان به سمت كمال حركت خواهد كرد به شرط اينكه به دين به عنوان يك نهاد كوچك و مجموعه اي در كنار زندگي نگاه نشود.
مسؤول آموزش مؤسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلامي تأكيد كرد: آنچه دين اسلام از انسان ها انتظار دارد حركت به سمت خداست و اين امر فقط با گسترش تفكر ديني همراه با عمل امكان پذير است.
به اعتقاد وي، پس از تدين بايد به سمت تفكر ديني پيش برويم، آن وقت متوجه خواهيم شد، دين در عرصه زندگي كاربرد داشته و تمامي نيازهاي ما را برطرف مي كند.
حجة الاسلام حاجي ابراهيمي با اذعان به اينكه اساس كار مؤسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلامي، توليد و گسترش مدلهاي اسلامي است، متذكر شد: بايد با نگرش سيستمي به دين، مدلهاي اسلامي بر حسب نيازها توليد شود.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص جنبش علمي و توليد علم اظهار داشت: مؤسسه مطالعاتي راهبردي با سر لوحه قرار دادن كلام مقام معظم رهبري، با برگزاري كارگاههاي آموزشي تخصصي و فراگير در اين امر پيشقدم بوده است.
وي از برگزاري كارگاههاي آموزشي، تفكر و تصميم سازي، تفكر خلاق، روش تدريس، روش تحصيل، روش تحقيق، امر به معروف و نهي از منكر، نگرش سيستمي به دين و مباحث دوره علوم و معارف اسلامي در كشور خبر داد.
حجة الاسلام والمسلمين حاجي ابراهيمي افزود: در اين كارگاهها مباحث تخصصي توليد شده به شيوه اي نو كه برگرفته از مدل اسلامي در تدريس است به فراگيران آموزش داده مي شود.
وي گفت: با توجه به نامگذاري امسال به نام سال نوآوري و شكوفايي توسط مقام معظم رهبري، كارگاه هاي آموزشي نگرشي ديگر براي سطح عمومي طراحي و اجرا شد تا زمينه ساز تفكر منطقي در حوزه معرفت ديني در سطح گسترده باشد.
وي افزود: تاكنون كارگاههاي نگرشي ديگر به مهدويت، زيارت، حج و عمره، قرآن، نماز، روزه و حجاب ميزبان بيش از 30 هزار نفر از سراسر كشور بوده است.
مسؤول آموزش امور روحانيون سازمان حج و زيارت منطقه خراسان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر ميزان تأثيرگذاري كارگاههاي آموزشي مؤسسه اذعان داشت: براساس آمار موجود و ارزيابي هاي انجام شده، بيش از 97 درصد شركت كنندگان در جلسات كارگاه، نگاهشان نسبت به موضوعهاي ارائه شده تغيير كرده است و نكته قابل توجه اين است كه از نظر فراگيران زمان تفكر فردي و مباحثات گروهي است كه در ايجاد انگيزه آنها مؤثر بوده است.
اين مسؤول در خصوص اجراي كارگاه آموزشي روش تحقيق و كارگاه نگرشي ديگر به مهدويت در بيرجند تصريح كرد: در اين كارگاه از روش حل مسأله و تفكر خلاق استفاده شده به نحوي كه فراگيران با استفاده از اطلاعات و منابعي كه در اختيارشان قرار گرفته خودشان مطالب را كشف كنند.
وي افزود: در اين دوره آموزشي، مهارتهاي مختلفي در قالب موضوعهاي تبليغ، تدريس، مشاوره، ارتباط مؤثر و خانواده موفق اشاره شده است.
حجة الاسلام والمسلمين حاجي ابراهيمي ابراز اميدواري كرد: پس از اين دوره، استادان بتوانند مجريان كارگاههاي نگرشي ديگر در بيرجند باشند.
وي اظهار داشت: اميدواريم اين حركتها كه در راستاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حال انجام است، بستري مناسب براي توسعه و ترويج علوم و معارف اسلام بوده و مسؤولان فرهنگي با يك هدف مشترك در جهت رشد و تعميق باورهاي ديني مردم گام بردارند.

كشف آثار مسجدي عظيم در كاوشهاي
باستان شناسي قاين
قاين - خبرنگار قدس: در ادامه كاوشهاي باستان شناسي در جنوب و شرق قاين كه به مركزيت مسجد جامع قاين و در بافت قديم قاين انجام شد، آثار مسجدي عظيم كه نشان عظمت و ويژگيهاي تاريخي آن است، كشف شد.
سياوش صابري معاون حفظ و احياي ميراث فرهنگي در بازديد از كاوش و يافته هاي شهر قديم قاين با اعلام اين خبر گفت: اين آثار كه قديمي ترين اثر در نوع خود در خراسان جنوبي و شرق كشور است، به دنبال مطالعه متون تاريخي و به خصوص سفرنامه ناصرخسرو و جهانگردان صورت گرفت، كشف شد.
صابري با اشاره به آثار و اشياي ارزشمند كشف شده گفت: آثاري كه ارزش موزه اي و مرمت دارند، در موزه ها معرفي مي شوند.
ايراندوست رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قاين نيز گفت: در جريان كاوشهاي بافت قديم قاين كتيبه گچي مربوط به 933 هجري با آثاري از دوران آل بويه، اوايل قرن چهارم و معماري دوران فترت، سلجوقي و صفوي به دست آمده و احتمال دارد با توجه به نوع كاوش و اطلاعات به دست آمده آثار دارالحكومه و مدرسه كهن قاين نيز در ادامه كاوشها از دل خاكها سر برآورد.

بازار سرپوش سبزوار جزو آثار ملي به ثبت رسيد
سبزوار - خبرنگار قدس: شهرستان سبزوار داراي بازارهاي متعددي بوده است كه در حال حاضر فقط بازار سرپوش و حاج زمان باقي مانده است.
اين بازار ظاهراً در امتداد بازار حاج زمان بوده، ولي به دليل احداث خيابان بيهق، اين دو بازار از همديگر فاصله گرفته اند.
بازار سرپوش حدود 140 متر طول دارد و در مجموع 9 مسير ورودي و خروجي دارد كه چهار خروجي مربوط به خيابان اسرار، سه خروجي مربوط به سراهاي دو در (پنبه ايها و هاشم آبادي) يك خروجي به راسته قنادها و خروجي آخر كه در واقع مسير اصلي بازار است در خيابان بيهق مي باشد.در حال حاضر بازار سرپوش 85 حجره و مغازه دارد كه اغلب به طلا فروشي و پارچه فروشي مشغولند. اين مجموعه اخيراً در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

فرضيه هاي عدم ازدواج كارمندان
استاندار خراسان شمالي: چرا برخي كارمندان ازدواج نكرده اند؟!
خوب در پاسخ به سؤال جناب استاندار مي توان سه فرضيه مهم را مطرح كرد:
1- ممكن است دليل عدم ميل به ازدواج كاركنان دستگاههاي اجرايي استان اين مسأله باشد كه آنها آنقدر به شغل و كار خود علاقه مند هستند و از انجام آن لذت مي برند و عاشقش مي باشند كه به قول معروف، با كارشان ازدواج كرده اند و ديگر تمايلي به ازدواج مجدد ندارند!
راه حل: براي حل اين مشكل پيشنهاد مي شود كه در اسرع وقت، با حكم كارگزيني، همسر فعلي اين كارمندان كه همان كارشان مي باشد را طلاق داده، به زبان ساده تر، اين كارمندان را اخراج نمايند و تا زماني كه با در دست داشتن حلقه ازدواج (دست چپ) و شناسنامه مثبت تأهل (دست راست) به اداره مراجعه نكرده اند، در جهت استخدام مجدد آنها هيچ اقدامي صورت نگيرد!
2- اين امكان هم وجود دارد كه كارمندان دستگاههاي اجرايي استان، آنقدر شغل و كارشان سخت و طاقت فرسا و وقت گير است كه ديگر براي آنها حتي فرصت فكر كردن در مورد ازدواج و تأهل و تشكيل خانواده هم پيش نمي آيد، چه برسد به اينكه بخواهند اقدام به ازدواج نمايند!
راه حل: در اين مورد هم مي توان از حربه تعليق و يا مرخصي بدون حقوق استفاده كرد و كارمند مذكور را تا زمان ارايه مدارك محكمه پسند اثبات كننده ازدواجش، از محيط كاري دور نگه داشت!
3- فرضيه سوم اين است كه كارمندان مذكور نيز به مانند هر موجود و مخلوق ديگري بر روي كره زمين، به صورت غريزي و فطري تمايل به ازدواج و تشكيل خانواده دارند، اما آنچه تاكنون موجب شده تا آنها اين ميل دروني شان را سركوب نمايند و تجرد پيشه كنند، ترس آنهاست!
ترسهاي بيمارگونه از موضوعات بيهوده و بي پايه و اساسي مثل اينكه با كدام پول ازدواج كنم؟! مگر با اين حقوق بخور و نمير مي شود زندگي كرد؟! اگر از همين امروز تا 600 ماه آينده هيچ چيز نخورم و نپوشم و تمام حقوقم را پس انداز كنم، خواهم توانست صاحب خانه شوم! من الان با اين حقوق كارمندي، در دخل و خرج خودم مانده ام، آن وقت چگونه مي خواهم خرج چند نفر ديگر را هم بدهم؟! و قس الي هذا... .
كه در حل اين مشكل نيز با استناد به بيت شعري از شاعر مرحوم، اوحدي مراغه اي كه مي فرمايد: حكايتي كه زن و مرد از آن همي ترسند... ضرورتست كه با مرد و زن ببايد گفت!
بايد با برگزاري كلاسهاي آموزشي و همايشها و اطلاع رساني صحيح، اين ترسهاي بيهوده را از ذهن و فكر كارمندان دور ريخت و به جاي آن، شكوفه هاي اميد به آينده اي روشن را از طريق وعده افزايش وام ازدواج، افزايش حقوق متاهلان، ايجاد تسهيلات ويژه براي كارمندان متاهل و... در دل كارمندان كاشت!
سعيد ترشيزي

عطرافشاني مزار شهدا در استانهاي خراسان
خراسان امروز: در ايام هفته نيروي انتظامي آيين عطرافشاني و اهداي گل در مزار شهداي استانهاي خراسان انجام شد.

نهبندان: در گراميداشت هفته نيروي انتظامي مراسم عطرافشاني گلزار شهيدان با حضور امام جمعه، مسؤولان نظامي، انتظامي و اجرايي، بسيجيان، خانواده هاي معظم شاهد و قشرهاي مختلف مردم نهبندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم حجة الاسلام خزاعي امام جمعه نهبندان در سخناني با قدرداني از خدمات و تلاشهاي نيروي انتظامي، نقش نيروي انتظامي در مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ، استقرار امنيت و حراست از تماميت ارضي كشورمان را ستود.
وي گفت: نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در راستاي انجام وظيفه و رسالت مهم و خطير خود شهداي زيادي تقديم انقلاب اسلامي نموده است.
سربيشه: به مناسبت هفته نيروي انتظامي مراسم غبارروبي مزار شهداي شهر سربيشه به طرز باشكوهي برگزار شد.
در اين مراسم كه امام جمعه، چند تن از مسؤولان، خاندان معظم شهدا، فرمانده انتظامي سربيشه با يگان تشريفات نيروي انتظامي حضور داشتند، پس از مداحي و ذكر توسل، مزار شهدا توسط حاضران غبارروبي شد.
در اين مراسم رئيس عقيدتي سياسي انتظامي سربيشه در مقام شهيد و شهادت گفت: پايداري هر ديني به شهادت رزمندگانش است و آسايش و امنيت به بركت خون پاك شهيدان در اين كشور وجود دارد.

تايباد: در گراميداشت هفته نيروي انتظامي و با حضور مردم، مسؤولان و نيروهاي نظامي و انتظامي، گلزار شهيدان شهر تايباد غبارروبي و عطرافشاني شد.
در اين مراسم معنوي گلزار شهيدان شهر تايباد با گلاب ناب شستشو داده شد و براي شادي روح مطهر شهيدان گلگون كفن حمد و سوره قرائت شد.

مه ولات: همزمان با هفته نيروي انتظامي، با حضور امام جمعه، فرماندار و نيروي هاي نظامي و انتظامي شهرستان مه ولات، غبارروبي و عطرافشاني گلزار شهداي شهر فيض آباد انجام شد.شركت كنندگان در اين مراسم معنوي با آرمانهاي شهداي والا مقام انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.

خليل آباد: همزمان با هفته نيروي انتظامي و با حضور جمع كثيري از مردم و مسؤولان، مزار شهداي شهر خليل آباد توسط جان بركفان سبزپوش نيروي انتظامي عطرافشاني و گلباران شد.
در اين مراسم حجة الاسلام امان آبادي رئيس عقيدتي - سياسي نيروي انتظامي خليل آباد اظهار داشت: نيروي انتظامي با برقراري نظم در جاي جاي ميهن اسلامي نقش به سزايي را در حفظ امنيت و آرامش در جامعه دارد.

امام جمعه: استقرار فرمانداري بهترين هديه دولت به مردم جغتاي بود
جغتاي- خبرنگار قدس: بررسي مشكلات و راهكارهاي پيش روي شهرستان جغتاي با حضور مهندس خليلي، مديركل فناوري اطلاعات استانداري خراسان رضوي، كاظمي فرماندار و مسؤولان ادارات شهرستان جغتاي در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
فرماندار جغتاي در اين جلسه گفت: در جغتاي ظرفيتهاي بسيار خوبي براي پيشرفت وجود دارد كه متأسفانه در گذشته در حق اين مردم اجحاف صورت گرفته است كه اكنون پس از گذشت 50 سال از استقرار فرمانداري، مردم اين شهرستان توقع دارند كه رشد اقتصادي در اين شهرستان سرعت بگيرد.
كاظمي مهمترين خواسته را مشخص شدن پستها و چارت سازماني اين فرمانداري و همچنين تجهيز به وسايل الكترونيكي پيشرفته عنوان كرد و گفت: اگر اين مشكل هر چه سريعتر رفع شود كارها با قوت و سرعت بالايي شتاب خواهد گرفت.
فرماندار جغتاي سرعت بخشيدن شركت مخابرات خراسان رضوي به اقدامهاي انجام شده در نصب و تجهيز ملزومات ADSL را از ديگر خواسته ها عنوان كرد.
خليلي مديركل دفتر فناوري اطلاعات استانداري خراسان رضوي در سخناني مهمترين گام استانداري خراسان رضوي در مورد شهرستان جغتاي را ابلاغ چارت سازماني اين فرمانداري عنوان كرد.
وي از مسؤولان ادارات خواست با فرمانداري جغتاي جهت تكميل نيروي اداري خود همكاري لازم را داشته باشند.
امام جمعه جغتاي هم در اين جلسه افتتاح فرمانداري جغتاي را بهترين و شيرين ترين هديه دولت نهم به مردم شهرستان جغتاي عنوان كرد.
حجة الاسلام موحدي پور خواستار توزيع عادلانه امكانات در شهرستانها شد و گفت: متأسفانه توزيع امكانات در گذشته به صورت ناعادلانه انجام مي شد.
وي به موقعيت جغرافيايي جغتاي اشاره كرد و گفت: شهرستان جغتاي در دورترين نقطه شمال غربي خراسان قرار گرفته و تاكنون امكانات به صورت جدي نمي رسيد و اميدوارم با شهرستان شدن جغتاي امكانات بهتري به اين شهرستان داده شود.

دانشگاه آزاد اسلامي آماده پذيرش دانشجوي خارجي
تايباد- خبرنگار قدس:رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تايباد در جمع دانشجويان جديد ورودي سال 87 گفت: براي پذيرش دانشجويان استاني امكان سنجي هاي لازم انجام شده و هم اكنون در حال رايزني هاي اوليه از طريق روابط بين الملل براي پذيرش دانشجويان استاني هستيم.
دكتر محمد رجبي گفت: ساختمان آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تايباد با زيربناي سه هزار و 400 مترمربع در زميني به مساحت 5/1 هكتار در دهه مباركه فجر به بهره برداري مي رسد.
حجة الاسلام سلطاني معاون دفتر نهاد رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي منطقه 9 نيز در اين جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامي به دنبال بالا بردن كيفيت و ترويج و گسترش مسايل معنوي است.
به گفته وي، برگزاري مسابقات قرآن و عترت، نمازهاي جماعات و مسايل معنوي نيز از مهمترين مسايل دانشگاه آزاد در بحث فرهنگي است.
وي افزود: در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامي رتبه اول برگزاري نماز جماعت را به خود اختصاص داد.

برگزاري دومين نمايشگاه تخصصي كتاب و صنايع آموزشي در خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: معاون متوسطه نظري، مهارتي آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: يكي از عرصه هايي كه بايد در آن تلاش گسترده شود، عرصه فرهنگ و تعليم و تربيت است.
اكبرزاده در افتتاحيه دومين نمايشگاه تخصصي كتاب و صنايع آموزشي استان اظهار داشت: امروزه فرهنگ يك قدرت در دنياست كه مي تواند هم روابط داخلي و هم خارجي را توسعه دهد و جهان در قرن بيست و يكم با مناسبت فرهنگي در ميان ملتها تعريف مي شود، لذا توجه به فرهنگ و كتاب و كتابخواني و نشر كتاب از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي به اهداف برگزاري اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در مدارس، ايجاد انگيزه بين دانش آموزان و فرهنگيان براي مطالعه، تأمين نيازهاي مدارس به كتاب و صنايع آموزشي، تقويت و تجهيز كتابخانه ها و آزمايشگاه هاي مدارس، كاربردي كردن آموخته هاي دانش آموزان، استفاده از ظرفيتها و فرصتها در انتشارات مدرسه و صنايع آموزشي و تأمين نياز كتابهاي درسي از جمله اهداف اين نمايشگاه است.

كوتاه از خراسان
امام جمعه جوين تأكيد كرد: اهميت نماز و برپايي آن به جماعت
جوين- خبرنگار قدس: امام جمعه جوين گفت: اهميت نماز و به ويژه بپا داشتن آن بصورت جماعت باعث مي گردد شيطان از انسان فاصله گيرد.
امام جمعه جوين در جلسه ستاد نمازجمعه افزود: برپايي نماز باعث شفافيت روح و جسم مي گردد، و كسي كه نماز را سبك شمرد قبر بر او تنگ شده - ملكي موكل است كه او را اذيت نمايد و حساب سختي گرفته مي شود و عذابي دردناك براي او در عقبي وجود دارد.
امام جمعه ادامه داد: الحمدا... با تلاش و پيگيري انجام گرفته در تمام مساجد شهر، نمازجماعت برگزار شده و استقبال خوبي هم انجام مي گيرد.

كمك كاركنان بنياد شهيد سه شهرستان براي بازسازي گنبد امام موسي كاظم(ع)
خراسان امروز: پرسنل بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان تربت جام، فريمان و قوچان 11 ميليون و يكصد هزار ريال براي بازسازي گنبد امام موسي كاظم(ع) كمك كردند.
در حالي كه بازسازي گنبد مطهر امام موسي كاظم(ع) از سوي ستاد بازسازي عتبات عاليات به مردم مشهد واگذار شده است، پرسنل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي نيز در اين مراسم شركت كردند.
برپايه اين گزارش پرسنل بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستانهاي تربت جام، فريمان و قوچان به ترتيب 7 ميليون و 4 هزار ريال معادل سه خشت طلا، دو ميليون و 500 هزار ريال معادل يك خشت طلا و يك ميليون و صدهزار ريال به بازسازي گنبد مطهر پدر ولي نعمتمان اختصاص دادند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي تأكيد كرد؛ ايجاد پايگاه اطلاع رساني گردشگري تربت جام
تربت جام- خبرنگار قدس: جلسه كار گروه گردشگري شهرستان تربت جام با حضور مسؤولان در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان در اين جلسه از سهم پنج درصدي تربت جام از اعتبارات استاني فرهنگي و گردشگري خبر داد و افزود: با اين اعتبارات مي توان به زيرساختهاي گردشگري در نظر گرفته شده تربت جام كمك كرد و دولت مكلف است كه زيرساختهاي گردشگري را فراهم كند.
وي همچنين درخصوص تكميل مجتمع بين راهي محمودآباد اظهار داشت: اميد داريم كه با همكاري بانكي و تزريق اعتبار به بخش خصوصي جهت راه اندازي اين پروژه، مقدمات رونق گردشگري در اين شهرستان انجام شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در ايجاد پايگاه اطلاع رساني محلي در اين شهرستان تأكيد كرد و افزود: پايگاه اطلاع رساني محلي فرصت مناسب براي معرفي و جذبه هاي گردشگري تربت جام به مسافران است كه مي تواند در انتقال فرهنگي اين شهرستان به گردشگران كمك كند.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور: تحمل سختي ها براي سربلندي لازم است
اسفراين- خبرنگار قدس: مشاور فرهنگي رئيس جمهوري در جمع مردم اسفراين در محل مسجد جامع اين شهرستان گفت: هر ملتي در مسير عزت بايد سختيها را تحمل كند تا به قله عزت و سربلندي دست پيدا كند.

كمك مالي تايباديها به حرم مطهر حضرت موسي بن جعفر(ع)
تايباد - خبرنگار قدس: علي اكبر رمضاني فرماندار تايباد گفت: همگام با مردم خراسان در امر بازسازي حرم مطهر حضرت موسي بن جعفر(ع) مردم شهرستان تايباد و باخرز در اين امر خداپسندانه شركت نموده و با وجود سهميه تعيين شده تهيه 100 خشت طلا، تعداد 208 خشت را به ارزش 5 ميليارد و 200 ميليون ريال تهيه و به حرم مطهر اهدا كردند.

امام جمعه تربت حيدريه: دشمن به دنبال مخدوش كردن امنيت است
خراسان امروز:امام جمعه تربت حيدريه در ديدار با فرماندهي و پرسنل نيروي انتظامي اين شهرستان اهميت و قداست كار نيروي انتظامي كه برقراري نظم و امنيت است را از ابعاد مختلف تشريح نمود. حجة الاسلام و المسلمين شريعتي تبار گفت: امروزه استكبار جهاني و سلطه طلبان كه منافع نامشروع خود را در برابر انقلاب و نظام اسلامي در خطر مي بينند تلاش مي كنند امنيت ما را مخدوش سازند و لذا كار نيروي انتظامي بسيار خطير و حساس است.وي افزود: برقراري نظم و امنيت مرهون ايمان، تعهد، اقتدار، قاطعيت و قانون مداري نيروي انتظامي است.

اهداي كتاب به مراكز و سازمانهاي خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: با هدف توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني از سوي اداره كل امور كتابخانه هاي عمومي خراسان جنوبي تعدادي كتاب به مراكز و سازمانهاي استان اهدا شد.

متجاوزان به يك اثر تاريخي در خراسان جنوبي تحويل مراجع قانوني شدند
بيرجند- خبرنگار قدس: در پي اطلاع پرسنل يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي مبني بر تخريب قسمتي از قلعه تاريخي طبس مسينا، دو نفر از متهمان شناسايي و تحويل مراجع قانوني شدند.براساس قانون هر شخصي كه به تمام يا قسمتي از ابنيه، اماكن، محوطه ها و مجموعه هاي تاريخي، فرهنگي يا تاريخي و مذهبي كه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است خرابي وارد كند علاوه بر جبران خسارتهاي وارده، مجازات مي شود.گفتني است، قلعه قديمي طبس مسينا در فهرست آثار ملي ايران ثبت شده است.

9 يخدان در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: سبزوار به دليل كويري بودن و داشتن تابستانهاي بسيار گرم و نياز مردم به مصرف آب خنك ايجاب مي كرده است كه به فكر احداث بناهايي چون يخدان و آب انبار باشند.
در گذشته سبزوار داراي چندين مجموعه يخدان بوده كه در حال حاضر از اين مجموعه ها 9 يخدان به طور پراكنده در حاشيه جنوب شهر باقي مانده است.
ويژگي معماري يخدانها طوري است كه انبار يخ پايين تر از سطح زمين واقع شده و در روي آن گنبد رفيع و ضخيم از آجر و خشت ايجاد شده است. اين مجموعه متعلق به دوره قاجاريه مي باشد و در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان: مصونيت جامعه از نفوذ فرهنگ بيگانه مهمترين وظيفه است
خراسان امروز: علي رحيمي، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه انجمنهاي فرهنگي و هنري گفت: از جمله اهداف فرهنگ و ارشاد اسلامي استقلال فرهنگي و مصونيت جامعه از فرهنگ بيگانه است كه در اين راستا به منظور ترويج فرهنگ اسلامي و افزايش سرانه مطالعه، اين اداره در يك سال گذشته با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي بيش از 4500 جلد كتاب به مؤسسات فرهنگي، كانونهاي قرآن، هيئات مذهبي و كانونهاي فرهنگي مساجد شهر و روستا اهدا كرده است.
علي رحيمي گفت: بخشي از كتابهاي اهدايي متعلق به نويسندگان و مؤلفان شيرواني است كه به منظور حمايت از توليدات فرهنگي خريداري و اهدا شده است.

مديركل صدا و سيماي خراسان شمالي؛ رسالت رسانه مديريت فرهنگ عمومي است
بجنورد - خبرنگار قدس: مهدوي زاده مدير كل صدا و سيماي خراسان شمالي گفت: مهمترين رسالت و مأموريت رسانه، مديريت فرهنگ عمومي است.
وي نقش رسانه را در رفتار و زندگي فردي و اجتماعي افراد جامعه تأثيرگذار دانست و اظهار داشت: در دنياي امروز ضرورت وجود رسانه اجتناب ناپذير و بدون ارتباطات و اطلاعات زندگي كردن، با مشكلات جدي مواجه شدن است.

سومين جشنواره جوانه هاي شعر رضوي در فردوس
فردوس- خبرنگارقدس: سومين جشنواره جوانه هاي شعر رضوي مرحله شهرستان با حضور شعراي نوجوان و مسؤولان، امام جمعه فردوس در محل تالار محراب برگزار شد.
مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان از نحوه برگزاري و جمع آوري آثار رسيده و نحوه داوري، سخناني ايراد و پس از آن چند تن از شاعران نوجوان اشعار خود را سرودند.

ششمين جشنواره شعر رضوي در گناباد و نيشابور
گناباد - خبرنگار قدس: انجمن ادبي محمد پروين گنابادي با همكاري كانون هنرمندان شهرستان گناباد، ششمين جشنواره شعر رضوي را در دو مرحله شهرستاني و استاني برگزار مي كند.
رئيس اداره ارشاد اسلامي گناباد با اعلام اين خبر گفت: ششمين جشنواره شعر رضوي با محورهاي امام رضا(ع) با تأكيد بر ابعاد مختلف شخصيت، سيره، حرم، كرامت، زيارت، شفاعت و... و همچنين در بخش آزاد با تأكيد بر اشعار مذهبي- مكتبي، ولايي- اجتماعي و عرفاني و شعر محلي در دوم آبان ماه سال جاري در شهرستان برگزار مي شود.
همچنين خبر ديگري حاكي است، ششمين جشنواره شعر رضوي خراسان رضوي در شهرستان نيشابور آغاز به كار كرد.
حميد صمدي سرپرست اداره امور فرهنگي ارشاد خراسان رضوي با بيان اين مطلب گفت: جشنواره شعر رضوي همه ساله در تمام شهرستانهاي استان برگزار مي شود كه برگزيدگان شهرستاني در مرحله استاني كه همزمان با ولادت امام رضا(ع) برگزار مي گردد، با يكديگر رقابت مي كنند.
وي افزود: امسال ششمين دوره جشنواره در استان برگزار مي شود كه روز گذشته در نيشابور افتتاح و اختتاميه آن 15 و 16 آبان ماه در كاشمر برگزار مي شود.
صمدي ادامه داد: در مرحله استاني برگزيدگان جشنواره شهرستاني با يكديگر رقابت خواهند كرد.
وي همچنين از برگزاري نشست دبيران جشنواره شعر رضوي مرحله شهرستاني خبر داد و اظهار داشت: شيوه نامه جشنواره به همه شهرستانها ارسال شده و در جلسه دبيران جشنواره نحوه برگزاري و زمان برگزاري به تصويب رسيد و همه دبيران بر كيفيت جشنواره تأكيد كردند.

نمايشگاه تصويرسازي كتاب كودك
خراسان امروز: نمايشگاه تصويرسازي كتاب كودك از مجموعه كارهاي الهه اعظمي روز گذشته در ميرك گشايش يافت.در اين نمايشگاه 50 اثر تصويرسازي از الهه اعظمي، تصويرگر كتابهاي كودك و نوجوان با استفاده از آبرنگ، گواش، پاستل و كلاژ كه براي گروه سني الف، ب و ج طراحي شده است، به نمايش در آمده است.
گفتني است، بخشي از اين تصاوير در كتابهاي سرخ مثل سيب، آبي مثل آسمان و سياه مثل...، روي خورشيد خانم، هميشه بهار، شبنم و... چاپ شده است.
اين نمايشگاه تا آخر اين هفته همه روزه، در خيابان صاحب الزمان(عج) نبش مولوي شمالي پذيراي عموم علاقه مندان خواهد بود.

«هديه سرزمين رنگارنگ» در حوزه هنري
خراسان امروز:نمايش «هديه سرزمين رنگارنگ» در حوزه هنري مشهد امروز به اجرا در مي آيد.
در اين نمايش به نويسندگي و كارگرداني ايمان ايرانمنش و با محوريت بهداشت و تغذيه كودكان، خانم ها آتنا توكلي، فرشته قاسم زاده، پرستش سلطاني، وجيهه بقايي و صبا خوش نيت به ايفاي نقش مي پردازند.

به طور همزمان در قم و سبزوار؛ كنگره جهاني بزرگداشت سيد عبدالاعلي سبزواري آذر برگزار مي شود
سبزوار- خبرنگار قدس: كنگره جهاني بزرگداشت يكصدمين سال تولد آية ا... العظمي سيد عبدالاعلي سبزواري در دهه آخر آذرماه امسال به طور همزمان در دو شهر سبزوار و قم برگزار مي شود.
دبير اين كنگره به خبرنگار ما گفت: به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگي و مديريت حوزه علميه سبزوار و قم، كنگره جهاني سيد عبدالاعلي سبزواري برگزار مي شود.
دكتر حسين بهروان افزود: بدين منظور فراخوان مقاله اي در هفت محور صورت گرفته كه اين محورها شامل تفسير، حديث، فقه، اصول، فلسفه و كلام، مبارزات سياسي و زندگينامه اين عالم رباني مي باشد.
وي تصريح كرد: همه انديشمندان و استادان حوزه و دانشگاه مي توانند آثار خود را تا پايان آبان ماه به دبيرخانه اين كنگره در شهرهاي سبزوار و قم ارسال كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس اينترنتي seyedAbdolAlasabzevar.ir. wwwو org.Mafakher. WWWمراجعه كنند.
آية ا... العظمي سيد عبدالاعلي سبزواري در سال 1328 هجري قمري در سبزوار به دنيا آمد در 14 سالگي به مشهد مهاجرت و از محضر استادان حوزه علميه مشهد فقه و فلسفه آموخت، سپس به نجف اشرف رفت و به تكميل معلومات خود پرداخت و بعد از مدتي در نجف به تدريس درس خارج فقه و اصول پرداخت و به عنوان مرجع عالي انتخاب شد و بعد از رحلت آية ا... خويي رياست حوزه علميه نجف را بر عهده گرفت. از شاگردان وي مي توان به سيد جمال الدين اسد آبادي، سيد جواد عاملي و سيد جلال يزدي اشاره كرد.
از اين عالم والامقام كتابهاي زيادي در فقه و اصول و علوم ديني باقي مانده كه تعليقات وتشريحاتي بر جواهر الكلام، وافي فيض كاشاني، شرح تعليقي بر اسفار ملاصدرا، تهذيب اصول و مواهب الرحمن في تفسير القرآن از جمله آنهاست.
اين عالم رباني در زمان اقامت امام راحل در نجف از وي و انقلاب اسلامي حمايت كرد و چندين بار درس خويش را در حوزه علميه نجف تعطيل كرد.
وي همواره حامي ملت مظلوم عراق بود و در زمان رژيم بعث عراق چندين بار منزلش به محاصره نظاميان بعثي درآمد. اعزام مبلغ به كشورهاي مختلف جهان از ديگر خدمات ارزنده آية ا... العظمي سيد عبدالاعلي سبزواري بود.حضرت آية ا... العظمي سيد عبدالاعلي سبزواري در سال 1372 هجري شمسي در نجف اشرف در گذشت و تحت تدابير شديد امنيتي رژيم بعث صدام در مسجد محل درس خود به خاك سپرده شد.

اختتاميه هفتمين جشنواره علوم قرآني قوچان
قوچان - خبرنگار قدس: حجة الاسلام محمدزاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قوچان در مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره علوم قرآني اين شهرستان و معرفي برترينها، از برگزاري چندين برنامه فرهنگي هنري همزمان با اين جشنواره خبرداد.
به گفته وي، نمايشگاه بزرگ قرآني نيشابور آثاري از هنرمندان مختلف قوچاني و همچنين آثاري از استاد خوشنويس اسماعيلي قوچاني كاتب بزرگترين قرآن جهان و نيز غرفه هايي شامل معرفي تفاسير قرآني، محصولات قرآني، غرفه نقاشي و قصه گويي كودكان، نرم افزارهاي قرآني، معرفي مؤسسات و دوره هاي قرآني و پاسخگويي به سؤالهاي قرآني ارايه شد.
وي افزود: نمايشگاه انفرادي كاريكاتور داود هوشمند دانشجوي رشته نقاشي با عنوان شب سفيد و با ارائه 28 اثر با مضامين اجتماعي، انتقادي و نمايشگاه خوشنويسي بهار قرآن به صورت مشترك توسط دو خوشنويس جوان قوچاني آقايان صحافي مقدم و جواد لنگري همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 572]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن