تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816415083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تازه ها
تازه ترين اظهارات قرضاوي عليه ايران و علامه فضل الله
با فرو كش كردن تب ناشي از اظهارات جنجالي قرضاوي درباره ايران و تشيع اظهارات دوباره وي جنجال هايي درپي داشته است . به گزارش « السياسه » چاپ كويت قرضاوي كه از او به عنوان مبلغ اسلام در برخي كشورهاي عربي ياد مي شود در نامه اي به احمد كمال ابوالمجد كه او را عامل تفرقه در جهان خوانده بود نوشت : آيا مي داني در ايران نام كسي كه عمر يا عثمان باشد كشته مي شود آيا مي داني اقليت هاي ديني در ايران مورد هجوم دولت هستند قرضاوي همچنين در اين نامه به شدت به علامه فضل الله حمله كرده و ناآرامي هاي عراق را نتيجه جنگ مذهبي و تبليغ شيعه در عراق دانسته است . بنابراين گزارش قرضاوي درگيري هاي فلسطين را هم نتيجه تبليغ شيعه در آنجا مي داند و مي افزايد : شيعيان ايران از برخي سران فلسطين در حمله به ديگر گروه ها حمايت مي كنند و اين گناهي نابخشودني است . گفتني است قرضاوي كه مدتي است بر ايران و تشيع شمشير بسته به رغم چنين پيشينه و عقيده هايي مورد توجه ويژه برخي سازمان هاي اختلاف افكن قرار داشته و همچنان مورد حمايت آنهاست .
دبيركل شيعيان كويت : قرضاوي بايد خلع لباس شود
دبيركل تجمع علماي شيعيان كويت از دانشگاه الازهر خواست تا قرضاوي را به دليل اظهاراتش خلع لباس كند. روزنامه الوطن چاپ كويت نوشت : محمد فهري با انتقاد شديد از اظهارات اخير يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان از الازهر خواست تا وي را خلع لباس كند. فهري هم چنين از الازهر خواست تا قرضاوي را از هرگونه مصاحبه و حضور رسانه اي منع كند چرا كه با اظهاراتش به تمامي اهل سنت و علماي آن بي حرمتي مي كند و موجب اختلاف ميان مسلمانان مي شود; علاوه بر آن اقداماتش در راستاي خدمت به صهيونيست ها و دشمنان اسلام است . وي هم چنين سكوت در برابر اظهارات تفرقه افكنانه رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان را حرام دانست و افزود : آن هايي كه در اين باره سكوت پيشه مي كنند در اين جنايت هولناك كه همان تفرقه افكني ميان مسلمانان و خدمت به منافقان و دشمنان خدا است شريكند. فهري در ادامه از دولت قطر خواست تا تابعيت قطري قرضاوي را لغو و او را از اين كشور طرد كند چرا كه اظهارات كينه توزانه اين شخص لكه ننگي بر چهره تمامي علماي مسلمان به شمار مي رود.
نفوذ تجهيزات جاسوسي به سازمان هاي دولتي كشور
كم كاري و سهل انگاري نهادها و ارگان هاي مسئول سبب شده است تا استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي و مخابراتي مشكوك با قابليت فرستادن اطلاعات به شركت هاي سازنده در ادارات و سازمان هاي دولتي متداول شود. به گزارش سايت « تابناك » در همين زمينه از چندي پيش يكي از برندهاي معتبر سازنده دستگاه هاي مخابراتي و مودم هاي رايانه اي اقدام به نصب تجهيزات الكترونيكي پيچيده در محصولات خود كرده است تا همه اطلاعات دريافتي و ارسالي از سوي اين مودم با عمليات ويژه به شركت سازنده فرستاده شود و حتي اطلاعات موجود در حافظه اين كامپيوترها نيز تخليه و ارسال مي شود. اين در حالي است كه به رغم تذكر نهادهاي مسئول اين نوع مودم تنها از يكي از سازمان هاي بزرگ دولتي جمع آوري شده و همچنان شيوع استفاده از آن كه به دليل قيمت پايين و قابليت بالا بسيار جذاب است در بسياري ارگان هاي دولتي و حتي برخي نهادهاي امنيتي به چشم مي خورد. بايد خاطرنشان كرد كه مودم هاي ) مورد استفاده بوده غالبا Dial - Up ) و همچنين مودم هاي خانگي ( ADSL شركت « يو . اس ... » سازنده انواع بي سيم كه در اينترنت پرسرعت ( (خارج از رايانه ) مورد استفاده قرار مي گيرد و بازار اصلي فروش اين محصولات در كشورهاي حوزه خاورميانه و جهان External از نوع سوم است . اين در حالي است كه پيش از اين گزارش هايي مبني بر ورود محموله هاي بزرگ گوشي تلفن همراه از عراق و با همكاري نيروهاي آمريكايي به كشور دريافت شده بود كه با قيمت كم اما قابليت جاسوسي از مكالمات و اطلاعات فرد دارنده گوشي در ايران توزيع شده بود.
سوييس مركز عمليات سيا در اروپا مي شود
سفارت آمريكا در برن هماهنگ كننده فعاليت هاي سازمان اطلاعات و امنيت مركزي آمريكا در اروپا مي شود. به گزارش روزنامه « تاگس شاو » چاپ آلمان سفارت آمريكا در سوييس هماهنگ كننده فعاليت هاي يگان هاي اطلاعاتي و جاسوسي سيا در اروپا مي شود. با اين حال خبرها حاكي است با اينكه سفارت آمريكا در برن پيش از اين نيز اين وظيفه را بعهده داشته اما اين موضوع هيچگاه رسما اعلام نشده بود. اعلام اين مطلب از سوي آمريكا واكنش هاي مخالفي را در اروپا بدنبال داشته است . كشورهاي اروپايي پيش از اين بارها مخالفت خود را با فعاليت هاي سيا بويژه ايجاد زندانهاي مخفي در كشورهاي اروپايي به واشنگتن هشدار داده اند. « ديك مارتي » نماينده ويژه پارلمان اروپا در مورد تحقيق پيرامون زندانهاي سري سازمان سيا با ابراز ترديد در مورد اين خبر گفت اين اقدام رويكردهاي منفي بيشماري را عليه برن برمي انگيزد زيرا به اين ترتيب اين كشور به مركز فرماندهي عمليات سيا در اروپا تبديل خواهد شد. در حال حاضر سفارت سوييس در تهران بعنوان دفتر حافظ منافع آمريكا فعاليت مي كند. روابط سياسي ايران و آمريكا پس از حمله دانشجويان پيرو خط امام به سفارت ايالات متحده در تهران در سيزدهم آبان 1358 قطع شد و پس از آن سفارت سوييس عهده دار حفاظت از منافع سياسي آمريكا در ايران بوده است .
اخبار ضد و نقيض درباره طرح ترور متكي در پاكستان
طرح ترور وزير امور خارجه در هنگام ورود به پاكستان خنثي شد. به گزارش روزنامه دولتي « خورشيد » به نقل از شبكه خبري الجزيره وزارت كشور پاكستان اعلام كرد فردي كه با انداختن پوشينه قصد داشت خود را همزمان با ورود وزير امور خارجه ايران در فرودگاه اسلام آباد منفجر كند بازداشت شد. اين خبر از سوي مقامات كشورمان تاييد يا رد نشده است اما با توجه به اعلام وزارت كشور پاكستان و نيز بازتاب آن در رسانه هاي اين كشور مشخص است كه ترور اين مقام عالي رتبه كشورمان طرحي برنامه ريزي شده براي تداوم مشكلات سياسي و ناامني هاي چند هفته اخير در پاكستان است كه اوج آن در انفجار هتل ماريوت اسلام آباد بود. وزارت كشور پاكستان در خبر اعلامي خود از توانايي سازمان هاي امنيتي پاكستان در بازداشت افراد انتحاري تمجيد كرده است . در همين حال سفير كشورمان در اسلام آباد اخبار مربوط به كشف ترور منوچهر متكي در سفر به پاكستان را تكذيب و طرح اين مسائل را در حد شايعه توصيف كرد. شاكري با تكذيب اخبار مربوط به ترور نافرجام وزيرامور خارجه كشورمان تصريح كرد : مسائل گفته شده شايعه است و در پاكستان اين چنين مسائلي زياد روي مي دهد. وي ادامه داد : بحث كشف موادمنفجره از يك فرد موضوع مجزايي بوده و اصلا ربطي به سفر متكي به پاكستان ندارد و مانند هر مكان و كشور ديگري ممكن است اتفاقاتي روي دهد.
مشكل ويزاي كوفي عنان و رومانو پرودي حل شد
موانع صدور رواديد دبير كل سابق سازمان ملل و نخست وزير سابق ايتاليا براي سفر به ايران جهت شركت در كنفرانس « دين در دنياي جديد » و همايش تجليل از سيد محمد خاتمي رفع شد. به گزارش سايت « الف » كنفرانس « دين در دنياي جديد » و همايش گراميداشت شخصيت علمي فرهنگي و بين المللي سيدمحمد خاتمي در حالي در هفته جاري به ترتيب در تهران و يزد با حضور شخصيت هاي برجسته علمي و رهبران مذهبي و سياسي از كشورهاي فرانسه اسپانيا ايتاليا ايرلند مصر سودان مراكش آمريكا بوسني و پاكستان برگزار مي شود كه وزارت امور خارجه ايران همكاري لازم را با برگزاركنندگان اين دو همايش در صدور رواديد مهمانان به عمل نياورده و حتي در ابتدا با صدور رواديد كوفي عنان دبير كل سابق سازمان ملل و رومانو پرودي نخست وزير سابق ايتاليا مخالفت كرده بود. علي اكبر اوليا نماينده يزد در مجلس هفته گذشته ضمن گلايه از عدم همكاري وزارت امور خارجه ايران با برگزاركنندگان اين همايش گفت : « وزارت امور خارجه در حالي كه از چندي پيش ليست اسامي مهمانان شركت كننده در همايش تجليل از خاتمي را دريافت كرده بود حتي تا سه چهار روز گذشته رواديد برخي از آنها را صادر نكرده و رواديد تعدادي ديگر را با حداكثر تاخير صادر كرد. » به گفته اوليا تاخير در صدور رواديد مهمانان سبب شد برخي از آنها از جمله كوفي عنان دبير كل سابق سازمان ملل متحد امكان سفر به ايران را براي شركت در همايش تجليل از خاتمي از دست بدهند. هفته گذشته برخي منابع خبري مدعي شدند وزارت خارجه براي عدم صدور رواديد كوفي عنان تحت فشار بوده است . با اين حال حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه از عدم صدور رواديد براي كوفي عنان و ديگر مهمانان اظهار بي اطلاعي كرد.در هر حال يك منبع موثق كسب اطلاع كرد كه به دستور يك شخصيت بلند پايه جمهوري اسلامي مشكل رواديد عنان و پرودي رفع شد و اين دو با وجود تاخير در صدور رواديد چهارشنبه هفته جاري وارد تهران مي شوند . كنفرانس « دين در دنياي جديد » از 21 تا 24 مهر ماه به ميزباني بنياد گفت وگوي تمدن ها در تهران برگزار خواهد شد. اين كنفرانس كه با همكاري مركز صلح و حقوق بشر اسلو به رياست كيل مگنه بوندويك نخست وزير سابق نروژ برگزار خواهد شد در ادامه كنفرانس تيرماه 1387 اسلو و نيز سه كارگاه تخصصي با موضوعات « مذهب دموكراسي و افراط گرايي » و « مذهب وسياست » برگزار مي شود. كوفي عنان دبيركل سابق سازمان ملل وزراي جمهوري سابق سوئيس سريلانكا ايرلند پرتغال و نخست وزيران سابق نروژ فرانسه سودان و بوسني و نيز فدريكو مايور دبيركل سابق يونسكو و رومانو پرودي نخست وزير سابق ايتاليا در اين همايش شركت دارند. كنفرانس همايش گراميداشت شخصيت علمي فرهنگي و بين المللي سيد محمد خاتمي از سوي كانون يزدي تباران در تاريخ 24 مهرماه در يزد و با شعار « يزد بستر تمدن باستاني و مظهر گفت و گو » با حضور چهره هاي برجسته داخلي و خارجي برگزار مي شود. در اين مراسم نكوداشت محمد رضا عارف به نمايندگي از كانون يزدي تباران و رومانو پرودي نخست وزير سابق ايتاليا به نمايندگي از مهمانان خارجي به سخنراني خواهند پرداخت . اجراي اين مراسم نيز برعهده دكتر جلالي نماينده سابق ايران در يونسكو خواهد بود.
« كردان مدركت كو » ; « مجلس نظارتت كو »
ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي با دانشجويان دانشگاه شيراز با حاشيه آغاز و با سر و صدا و اعتراض پايان يافت . در بدو ورود آقاي لاريجاني به تالار فجر دانشگاه شيراز دانشجويان با شعارهاي مختلفي از وي استقبال كردند. از طرح شعار « خاتمي پاينده رئيس جمهور آينده » توسط عده اي دانشجويان و طرح شعار « احمدي احمدي حمايتت مي كنيم » مي شد به وجود دانشجويان 2 طيف اصلاح طب و اصولگرا در جلسه پي برد. رئيس مجلس پس از قرار گرفتن پشت تريبون در واكنش به شعارهاي دانشجويان گفت : دانشجوياني كه در سمت راست جلسه نشسته اند تكليف انتخابات رئيس جمهوري آينده را مشخص كردند. گروهي از دانشجويان با شعار « كردان مدركت كو » « مجلس نظارتت كو » و « كردان بايد استيضاح شود » به بيان عقايد خود پرداختند. در ادامه اين جلسه دانشجويان در خصوص مدرك كردان و نظارت مجلس سئوال كرده و خواستار استيضاح كردان شدند. لاريجاني در پاسخ به اين گروه گفت : ما مدرك كردان را نديده ايم تنها با اكتفا به گفته او عمل كرده و به او اعتماد كرده ايم . دانشجويان اعلام كردند : كردان پيش از اين معاون صدا و سيما در زمان رياست شما بوده چرا در آن زمان مدركش ارزيابي نشده است . همچنين دانشجويان با اعتراض اعلام كردند چگونه براي استخدام در مشاغل بسيار پايين نياز به گزينش و بررسي تمام مدارك متقاضي است اما مدرك يك وزير تنها براساس گفته او مورد تاييد قرار مي گيرد.
واشنگتن پست : گشايش دفتر ديپلماتيك آمريكا در تهران تا يك ماه ديگر
يك روزنامه آمريكايي با اشاره به موضوعات مهم در گذار سياست خارجي دولت بوش براي ساكن بعدي كاخ سفيد از اعلام گشايش دفتر ديپلماتيك آمريكا در تهران در اواسط ماه آينده خبر داد و مدعي شد : دولت بوش درنظر دارد از طريق اعلام گشايش بخش حافظ منافع خود در تهران در اواسط ماه نوامبر (آبان ) يك گام موثر و غافلگيرانه را بردارد. روزنامه واشنگتن پست نوشت : بهترين نكته درباره انتخابات رياست جمهوري آمريكا جدايي آن از انتخابات گذشته است اما اين انتخابات همچنين مي تواند يك شكاف خطرناك را ايجاد كند و آن يك دوره ابهام در زماني است كه دولت جديد افراد جديد را انتخاب و سياستهاي خود را شكل مي دهد. از سوي ديگر مشكلات جهان وخيم تر شده است . « ديويد ايگناتيوش » نويسنده اين مطلب نوشته است : اين يك مرحله گذار است اين اقدام سردي روابط را خواهد شكست و نوعي از گفتگو با ايران را براي رئيس جمهور آينده آمريكا آسانتر خواهد كرد گفتگويي كه لازم و ضروري است . نويسنده افزوده است دولت بوش درنظر داشت تا در ماه گذشته ايجاد اين بخش در تهران را اعلام كند اما حمله روسيه به گرجستان و نگراني نسبت به برداشت سياسي در انتخابات آمريكا آنرا به تاخير انداخت .
برژينسكي : عبارت تروريسم اسلامي اشتباه است
مشاور امنيت ملي پيشين امريكا در دوران رياست جمهوري جيمي كارتر تاكيد كرد نبايد همه مسلمانان را افراطي تلقي كرد و استفاده از عبارت تروريسم اسلامي اشتباه است . به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره زبيگنيو برژينسكي گفت وقتي از تروريسم اسلامي سخن گفته شود درواقع همه مسلمانان در يك جبهه قرار مي گيرند. اين نوع تعريف نتيجه معكوس براي حل مشكل به همراه دارد. اين نوع سخن گفتن از مسلمانان شبيه آن است كه از تروريسم در ايرلند شمالي در قالب « تروريسم كاتوليكي » سخن گفته شود و اين پديده را تروريسم كاتوليكي توصيف كنيم . بايد درصحبت از اسلام بسيار دقت كرد. اكثر مسلمانان افراطي نيستند. اكثر دولتهاي اسلامي نسبتا ميانه رو هستند. البته چالش بنيادگرايان افراطي وجود دارد. اما حتي همه اين عناصر در قالب اقدامات شبه نظامي برضد امريكا جهت گيري نكرده اند. اين مقام سابق امريكايي در ادامه افزود : ما در افغانستان با القاعده و طالبان مواجه هستيم . مشكل اساسي افغانستان از نظر سياسي طالبان است . آيا طالبان در اقدامات تروريستي در انگليس يا اسپانيا و يا فرانسه و امريكا دخيل بوده است پاسخ اين سوال منفي است . القاعده در خارج از افغانستان فعاليت كرده است . رژيم طالبان با پايبندي به نوعي اصول اخلاقي با رويكردي ابلهانه از تحويل دادن اعضاي القاعده به ما خودداري كرد. بهرحال ما در افغانستان با دو مشكل كاملا متفاوت مواجه هستيم . يكي از اين مشكلات طالبان است كه يك پديده با اصالت واقعي افغاني است . در واقع طالبان پديده اي است كه به پشتونهاي افغانستان مربوط مي شود. مشكل ديگر القاعده است كه يك سازمان تروريستي جهاني است . اين دو مشكل با هم همپوشاني هايي دارند اما يكسان نيستند. بايد در تمايز قائل شدن ميان اين دو هوشيار بود.
ردپاي صهيونيسم در مرگ مشكوك هايدر
درپي مرگ هايدر رهبر حزب راستگراي اتحاد براي آينده اتريش در يك حادثه رانندگي در جنوب اتريش گمانه زني هاي زيادي در مورد دست داشتن موساد سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در مرگ وي وجود دارد. چيزي كه باعث تقويت اين امر شده سابقه عمليات تروريستي رژيم صهيونيستي در اروپا و بويژه آلمان و اتريش مي باشد. پيروزي راست گرايان افراطي و ازجمله حزب هايدر در انتخابات كه توانست 11 5 درصد راي را در انتخابات كسب نمايد در حالي كه در انتخابات سال 85 اين ميزان 4 درصد بود باعث نگراني شديد اسرائيلي ها شد بنحوي كه دولت اسرائيل پس از اعلام نتايج انتخابات پارلماني اتريش با صدور بيانيه اي نگراني خود را از اين اتفاق ابراز داشت . « يغال بالمور » سخنگوي وزارت امور خارجه اسرائيل در اين باره گفت : « ما تحولات اتريش را لحظه به لحظه و با نگراني بسيار تعقيب مي كنيم . در آنجا كساني وارد پارلمان شده اند كه از خارجي ها نفرت دارند و هولوكاست را نفي مي كنند و با نئونازي ها نيز روابط دوستانه بسيار نزديكي دارند » .
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن