تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنگره ملي علوم و صنايع غذايي با شركت ‪ ۸۰۰‬متخصص برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كنگره ملي علوم و صنايع غذايي با شركت ‪ ۸۰۰‬متخصص برگزار مي‌شود
داخلي. اجتماعي. علمي. كنگره. علوم.

دبير هجدهمين كنگره علوم وصنايع غذايي ايران گفت: اين كنگره با شركت ‪ ۸۰۰‬نفر متخصص برگزار مي‌شود كه نمايشي از همكاري بين مراكز علمي، دانشگاهي و صنعت است.

به گزارش ايرنا،دكتر سيد علي مرتضوي روز شنبه در يك نشست خبري افزود:
اين كنگره علاوه بر ارايه آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي در دانشگاهها به بررسي چالش‌هاي استان و كشور در حوزه صنايع غذايي مي‌پردازد.

وي اظهار داشت: در تمام دنيا برگزاري اين كنگره‌ها، راهگشايي براي آينده صنايع محسوب مي‌شود.

او گفت: با توجه به مزيت‌هاي نسبي و وضعيت اقليمي، قطب بودن در صنايع غذايي و وجود پتانسيل‌هاي علمي و فني در خراسان رضوي، اين موضوع باعث شده اين كنگره از اهميت ويژه‌اي برخوردار باشد.

وي با اشاره به اينكه متاسفانه تفكر استفاده از علم در صنايع غذايي ما وجود ندارد، گفت: صنايع هر وقت در زمينه‌اي به مشكل برمي‌خورد جهت رفع آن به مراكز علمي و دانشگاهي مراجعه مي‌كنند.

دبير هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران با اشاره به عدم هماهنگي مناسب بين مراكز علمي، دانشگاهي و صنايع گفت: ما اميدواريم با برگزاري اين كنگره‌ها و استفاده از نتايج آن‌ها بتوانيم در جهت گسترش توان علمي و فني صنايع غذايي كشور گام برداريم.

مرتضوي در ادامه با اشاره به اينكه مبحث پژوهش در كشور يك موضوع دستوري نيست، اظهار داشت: پژوهش يك موضوع فرهنگي و درون زا است لذا تا زماني كه اين موضوع درون زا نباشد بعيد است به نتيجه برسد.

دبير علمي هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران نيز در اين نشست، گفت: مشهد براي بار دوم ميزبان اين كنگره خواهد بود كه نخستين بار چهارمين كنگره علوم و صنايع غذايي در سال ‪ ۷۰‬در اين شهر برگزار شد.

دكتر رسول كدخدايي افزود: محورهاي كنگره شامل نانوفناوري، بيوتكنولژي ريز پوشاني، پردازش تصوير، مدل‌سازي و فناوري‌هاي نو و فرآيندهاي غير حرارتي است.

وي بيان كرد: تا پايان مردادماه بيش از ‪ ۵۰۰‬مقاله از داخل و خارج كشور به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده كه از اين تعداد ‪ ۳۴۴‬مقاله پژوهشي و ‪ ۱۵۹‬مقاله به صورت مروري ، گردآوري و ترجمه بوده است.

او با بيان اينكه ‪ ۲۰۰‬پوستر از مقالات در نمايشگاه اين كنگره نصب خواهد شد، گفت: از مجموع اين تعداد ‪ ۶۵‬مقاله به صورت شفاهي در ‪ ۱۰‬جلسه طي دو روز برگزاري كنگره ارايه خواهد شد.

كدخدايي افزود: ارزيابي مقالات توسط داوران منتخب متشكل از اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشوربه ترتيب اولويت و سنخيت با محورهاي همايش براي ارائه به صورت شفاهي و پوستر صورت گرفته است.

هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران ‪ ۲۴‬و ‪ ۲۵‬مهر ماه سال جاري با همكاري استانداري خراسان رضوي، دانشگاه فردوسي مشهد، پارك علم و فناوري خراسان، پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي، انجمن متخصصين علوم و صنايع غذايي ايران و سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي در پارك علم و فناوري خراسان برگزار مي‌شود.ك/‪۲‬
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن