تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهندسی کامپیوتر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مهندسی کامپیوتر دیباچه: "انسان باید بیندیشد ولی ماشین باید کار کند." این شعار متخصصان کامپیوتر است، متخصصانی که با پیشرفت و توسعه کامپیوتر توانستهاند مغز و عضلات انسان را از اشتغالات تکراری و پیشپا افتاده نجات بخشند و او را در رفع مشکلات و مسایل یاری دهند تا جایی که در کشورهای صنعتی و پیشرفته، کامپیوتر در زندگی افراد حضوری اجتنابناپذیر دارد.به همین دلیل رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر میپردازد، از اهمیت بسیاری برخودار است. این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیار داشته و تا مقطع دکتری تدریس میشود.مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سختافزار و نرمافزار است.
گرایش سختافزار:
سختافزار جزء فیزیکی کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسکها میشود؛ یعنی اجزاء فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی، سختافزار نامیده میشود برای مثال واحد پردازشگر مرکزی که هرگونه عملیات پردازش در آن صورت میگیرد، مهمترین واحد سختافزاری است.مهندسی سختافزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سختافزاری، کنترل سختافزاری وشبکههای کامپیوتری میپردازد. برای مثال یک مهندس سختافزار میتواند طراحی سختافزاری کند که با ic ها کار کند، با کامپیوتر کار کند، یا از دروازههای کامپیوتر استفاده نماید و در نهایت میتواند به طراحی مدارهای مجتمع دیجیتالی بپردازد. که البته به این بخش از سختافزار بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخته میشود.
درسهای این رشته در طول تحصیل :
دروس مشترک در گرایشهای کامپیوتر :
فیزیک، ریاضی، مبانی کامپیوتر و برنامهسازی، آزمایشگاه کامپیوتر، معادلات دیفرانسیل، ساختمانهای گسسته، برنامهسازی پیشرفته ، آمار و احتمالات مهندسی، ریاضی مهندسی، مدارهای الکتریکی، ساختمان دادهها، زبان ماشین و برنامهسازی سیستم ، مدارهای الکترونیکی ، مدارهای منطقی، طراحی الگوریتمها، طراحی و پیادهسازی زبانهای برنامهسازی، ریز پردازنده، معماریکامپیوتر، شبکههای کامپیوتری ، سیستمهای عامل، کارگاه عمومی.
دروس تخصصی گرایش سختافزار :
سیگنالها و سیستمها، مدارهای الکتریکی، انتقال دادهها، سیستمهای کنترل خطی، الکترونیک دیجیتال، طراحی سیستمهای vlsi ، کارآموزی.
گرایش نرمافزار:
نرمافزار جزء غیرقابل لمس کامپیوتر است. نرمافزار برنامهها و دادههایی است که به کامپیوتر فرمان میدهد که چه عملی را انجام دهد. نرمافزارها عبارتند از:
نرمافزارهای سیستمی و نرمافزارهای کاربردی. نرمافزارهای سیستمی برنامههایی هستند که کامپیوتر برای فعال شدن یا سرویس دادن به آن نیاز دارد و به این دلیل از سوی سازندگان سیستم کامپیوتری عرضه میشود و مهمترین آنها سیستم عامل، برنامههای سودمند و مترجمهای زبان میباشد. نرمافزارهای کاربردی نیز برنامههایی است که کاربر یا خود آنها را مینویسد یا شرکتهای نرمافزاری آنها را تهیه کرده و برای فروش عرضه میکنند.یک مهندس نرمافزار یاد می گیرد که چگونه نرمافزارهای بزرگ و عظیم را طراحی و برنامهریزی کند، تست و ارزیابی نهایی نماید و در نهایت مستند سازد (برنامههای کامپیوتری مورد نظر را تبدیل به دستورالعملهایی کند که قابل استفاده برای عامه مردم باشد).در واقع هدف از گرایش نرمافزار کامپیوتر، آموزش و پژوهش در زمینه زبانهای مختلف برنامهنویسی، سیستمهای عامل مختلف و طراحی انواع الگوریتمها میباشد.
دروس تخصصی گرایش نرمافزار :
ذخیره و بازیابی اطلاعات ، اصول طراحی و ساخت کامپایلرها، اصول طراحی پایگاه دادهها، پروژه آزمایشگاه سیستم عامل، پروژه آزمایشگاه پایگاه دادهها، شبیهسازی کامپیوتری، مهندسی نرمافزار، تحلیل و طراحی سیستمها، پروژه نرمافزار، کارآموزی.
تواناییهای لازم :
مهندس کامپیوتر باید پایه ریاضی قوی داشته و تواناییاش در زمینه فیزیک خوب باشد. همچنین لازم است که فردی خلاق باشد تا بتواند مسائل را از راهحلهای ابتکاری حل کند. راه حلهایی که کمترین هزینه و بهترین کارایی را داشته باشد. در ضمن دانشجویی که وارد این رشته میشود باید همیشه اطلاعاتش به روز بوده و به دنبال فراگرفتن مطالب جدید باشد.
موقعیت شغلی در ایران :
امروزه یک مهندس کامپیوتر اگر علاقهمند به کار باشد، هیچوقت با مشکل بیکاری روبرو نمیشود. بخصوص مهندسین نرمافزار که فرصتهای شغلی بیشتری داشته و برای کار کردن نیز نیاز به امکانات و تجهیزات زیادی ندارند. به همین دلیل در بعضی از کشورها، صادرات نرمافزار یکی از اقلام مهم صادراتی و ایجاد درآمدهای ارزی برای آن کشور است. جالب است بدانید که متخصصان پیشبینی میکند که تا 10 سال دیگر در کشورهای پیشرفته مردم همانقدر که به نیروی برق وابسته هستند، به شبکه اینترنت وابسته خواهند شد؛ یعنی همان طور که اگر امروزه برق برود هیچ کاری نمیتوان کرد، اگر در 10 سال دیگر اینترنت قطع شود تمامی کارها متوقف خواهد شد. روشن است که در چنین جامعهای متخصص کامپیوتر نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن