تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانستنی های پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شناسايي روشهاي جديد براي درمان سكته مغزي

دانشمندان در تلاش براي كشف روشهاي درماني جديد سكته مغزي، برشهايي از بافت مغز انسان را در پژوهش جديد مورد مطالعه قرار دادهاند.
اين دانشمندان در جستجوي داروهاي جديدي هستند كه بتوانند مانع از مرگ سلولهاي مغزي ناشي از سكته شوند.
در اين تحقيقات، دكتر سرگي كروف، متخصص اعصاب در كالج پزشكي دانشكدههاي پزشكي و مطالعات فارغ التحصيلان جورجيا در اين باره اظهار داشت: علت مرگ سلولها آن است كه پس از سكته مغزي خون و اكسيژن كافي به مغز نميرسد.
مغز سالم حدود 20 درصد از انرژي كل بدن را استفاده ميكند كه حدود 50 درصد از آن براي حفظ و پمپاژ سالم مقدار مناسب سديم و پتاسيم در درون و اطراف سلولهاي مغزي مورد نياز است.
دكتر كروف ميگويد: سكته مغزي در واقع سوخت لازم موسوم به atp براي اين پمپاژ را هدر ميدهد كه در اين حالت سلولهاي عصبي و سلولهاي پشتيبان فاقد سوخت لازم براي فعاليتهايشان خواهند شد و در نتيجه اين سلولها منفعل ميشدند.
محققان ميگويند: اگر به زودي سوخت به اين سلولها نرسد و كارشان را از سر نگيرند، ميميرند. در نتيجه بخش عمدهاي از سلولهاي مغزي پس از سكته تلف ميشوند.
به گفته محققان؛ اگر بتوان به اين سلولها كمي اكسيژن بيشتر در ناحيه آسيب ديده رساند در نتيجه احتمال احياي آنها وجود دارد. محققان تاكنون داروهاي مختلفي را روي بخش آسيب ديده مغز حيوانات آزمايشگاهي تست كردهاند و يك پژوهش كوچك نيز روي بافتهاي انساني انجام دادهاند.
آنها ميگويند: ما هم اكنون تنها يك داروي تصويب شده براي درمان سكته مغزي داريم و به همين خاطر به كشف روشهاي جديد معالجه اين بيماري نيازمند هستيم. اين محققان معتقدند؛ مطالعه روي بافتهاي انساني به شناسايي روشهاي جديد درماني كمك ميكند و به نتايج اميد بخشي در اين زمينه دست يافتهاند.
بادگرفتگی گوشها

تغییرات در ارتفاع، مانند آنچه هنگام پرواز تجربه میکنید میتواند باعث احساس ناراحت کننده "بادگرفتگی" در گوش شود.
اگر در این حالت سعی کنید که با خارج کردن شدید هوا از بینی، احساس فشارتان را برطرف کنید، ممکن است پرده گوشتان سوراخ شود یا باکتریها از درون حلقتان به درون عمیقترین بخشهای گوشتان کشیده شوند.
عمل به این توصیهها به شما کمک میکند که به نحوی بیخطر هنگام پرواز فشار درون گوشهایتان را کاهش دهید:
* حدود یک ساعت پیش از زمانی که قرار است هواپیما پرواز کند، از خانه خارج شوید، و یک داروی ضداحتقان (مانند سودوافدرین) مصرف کنید.
* سعی کنید که به آرامی فشار درون گوشتان را همگام با تغییرات ارتفاع با خمیازه کشیدن کاهش دهید.
* به بلعیدن آب دهانتان ادامه دهید تا به رفع بادگرفتگی گوشهایتان کمک شود.
هنگامی که هواپیما در حال بلندشدن و فرودآمدن است، آدامس بجوید.
* اگر هنوز در گوشهایتان احساس بادگرفتگی میکنید، هوا را به درون ریههایتان بکشید، بینیتان را بسته نگهدارید، و بعد در حالی که دهانتان را بسته نگهداشتهاید، به آرامی هوا را ازبینیتان بیرون بفرستید، تا زمانی که احساس راحتی کنید. بسیار مراقب باشید که این کار با شدت بیش از حد انجام ندهید.
سودمندی ویتامین دی برای دختران نوجوان

بررسی های اخیر نشان می دهد،دختران نوجوانی که ویتامین دی در آنان بیشتر باشد، بهتر از دیگر همسالان خود می توانند فعالیت های بدنی همچون پرش یا دو را انجام دهند.
بررسی بر روی حدود صد دختر دوازده تا چهارده ساله در انگلیس نشان می دهد، دخترانی که میزان ویتامین دی در بدن آنان بیشتر است، ماهیچه های قوی تری در مقایسه با همسالان خود دارند و از این رو می توانند حرکات ورزشی را بهتر از آنان انجام دهند.
تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود که ویتامین دی در جلوگیری از ابتلای افراد به دیابت، بیمارهای قلبی و برخی سرطان ها نقش موثری دارد و دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.
نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب در روز، می تواند هفتاد و پنج درصد از ویتامین دی مورد نیاز بدن را تامین کند.
بدن انسان روزانه حدود چهارصد میلی گرم ویتامین دی نیاز دارد که بر اساس این تحقیق، بیشتر دختران نوجوان این میزان ویتامین را دریافت نمی کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن