تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813741221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - بادامچيان: خاتمي نيايد، كروبي با ماست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - بادامچيان: خاتمي نيايد، كروبي با ماست
سياست - بادامچيان: خاتمي نيايد، كروبي با ماست

محمدرضا يزدان‌پناه:«اسدالله بادامچيان» قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامي با اتخاذ دو موضع متفاوت به فاصله چند ساعت از يكديگر، ابتدا از تخريب رو به فزوني چهره‌هاي انقلابي و خدمت كرده به كشور انتقاد كرد و سپس با حمله به اصلاح‌طلبان، به «سيدمحمد خاتمي» توصيه كرد در انتخابات آينده نامزد نشود و كانديداتوري «عبدالله نوري» را بازي سياسي برشمرد. وي اين مواضع را پس از آن اتخاذ كرد كه نامزدي در انتخابات را حق خاتمي دانست و از «مهدي كروبي» دبيركل حزب اعتماد‌ملي تمجيد كرد. بادامچيان كه به مشهد سفر كرده بود، چهارشنبه‌شب در ديدار با اعضاي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي اين شهر، گفت: «مصلحت نيست خاتمي وارد انتخابات شود زيرا اگر او بيايد، كروبي نيز وارد ميدان انتخابات مي‌شود و راي خاتمي را مي‌شكند.» وي در ادامه ادعا كرد كه «اصلاح‌طلبان به جز خاتمي، فرد ديگري را كه بتواند در انتخابات راي بياورد، ندارند.» بادامچيان گفت: «اصلاح‌طلبان حرف جديدي در انتخابات رياست‌جمهوري ندارند و با شعارها و حرف‌هاي قديمي خود قادر به كسب راي مردم نيستند.» قائم‌مقام موتلفه در عين حال با بيان اينكه «ترسي از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ندارد»، اظهار داشت: «براساس اصل آزادي در جمهوري اسلامي خاتمي حق دارد كانديدا شود و كسي حق بازداشتن او را ندارد.» وي مطرح كردن بحث كانديداتوري عبدالله نوري را نيز يك بازي سياسي عنوان و اضافه كرد: «اگر گروهي بخواهد با مردم بازي كند، مردم به او راي نمي‌دهند.»

تمجيد از كروبي
قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تمجيد از «مهدي كروبي» پرداخت. وي در اين رابطه گفت: «كروبي شخصيتي انقلابي است كه در نهضت امام خميني حضور داشته و با موتلفه قبل از انقلاب در ارتباط بوده است و حتي تا قبل از به قدرت رسيدن اصلاح‌طلبان در مجموعه موتلفه حاضر مي‌شد و اكنون نيز سوابق خود را با موتلفه حفظ كرده است.» بادامچيان در عين حال پيش‌بيني كرد كه «كروبي قطعا در انتخابات رياست‌جمهوري راي نمي‌آورد.» نماينده تهران در مجلس هشتم گفت: «نگاه كروبي با اصلاح‌طلبان ساختارشكن متفاوت است و با ديدگاه‌هاي آنها همخواني ندارد.» وي با اشاره به مخالفت‌هاي اصلاح‌طلبان با كروبي در مجلس ششم، افزود: «برخي افرادي كه در اعتمادملي به دور كروبي جمع شده‌اند، اعتقادي به او ندارند.»
بادامچيان با ابراز علاقه نسبت به حضور تمام جناح‌هاي سياسي در كشور، شكست اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده را مانند شكست ناطق‌نوري در برابر خاتمي دانست و گفت: «خاتمي در صورت كانديداتوري يا راي نمي‌آورد كه اين سبب لطمه به اعتبار اوست يا با راي ضعيف انتخاب مي‌شود كه به علت نداشتن حسن‌ظن مردم در مسووليت خود موفق نمي‌شود.» به مصلحت نبودن نامزدي خاتمي در انتخابات دهم رياست‌جمهوري در حالي توسط بادامچيان مطرح مي‌شود كه همزمان با افزايش احتمال كانديداتوري رئيس‌جمهور پيشين، حجم حملات و توصيه‌ها به او در ميان اصولگرايان افزايش يافته است. اين مسئله همچنين باعث سردرگمي اين جريان و محافل رسانه‌اي آن در انتخاب روش مقابله با موضوع «خاتمي» شده است. روزنامه «كيهان» از جمله مصاديق بارز اين سردرگمي است. اين روزنامه از بدو طرح نام «سيدمحمد خاتمي» براي شركت در انتخابات آتي، از انواع و اقسام حربه‌ها براي منصرف ساختن وي استفاده كرده است. تهديد به ردصلاحيت و نداشتن آراي كافي از جمله اين حربه‌هاست كه به دفعات توسط كيهان مطرح شده اما بي‌نتيجه بودن آنها، ادبيات اين روزنامه در چندوقت اخير به ادبياتي عصبي تبديل كرده است. اين در حالي است كه رسانه‌ها و چهره‌هاي شاخص حامي دولت تلاش دارند تا با مطرح كردن نام ديگر كانديداي بالقوه اصلاح‌طلبان، به شكاف‌ها در اين جريان دامن بزنند. نمايندگان حامي دولت در مجلس هشتم از جمله اين افراد هستند كه در هفته گذشته به طرق مختلف، حمايت خود را از كانديداتوري فردي ديگر به جز خاتمي از سوي اصلاح‌طلبان، اعلام كردند.
امام اجازه تخريب بازرگان را نيز نداد
قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامي علاوه بر سخنراني در دانشگاه فردوسي مشهد، در جمع خبرنگاران اين شهر هم حاضر شد و طي اظهارات كوتاهي از تخريب رو به افزايش چهره‌هاي انقلاب انتقاد كرد. بادامچيان گفت: «تخريب چهره‌هاي انقلابي و خدمت كرده به كشور منطقي نيست و بايد از آن پرهيز كرد. نماينده تهران در مجلس هشتم در اظهارنظري عجيب گفت: «امام خميني حتي اجازه تخريب مهندس بازرگان، نخست‌وزير دولت موقت و آيت‌الله شريعتمداري را ندادند و زماني‌كه روزنامه‌اي خواست شريعتمداري را كه قصد جان امام را كرده بود تخريب كند، امام مانع شد.» همچنين با تاكيد بر وجود آزادي سياسي در كشور، افزود: «بايد هزينه آزادي سخن گفتن احزاب و افراد را در كشور بپردازيم زيرا استبداد تدريجي و داراي هزينه‌هاي سنگين است.»
مخالفت دبيركل موتلفه با اظهارات بادامچيان
در حالي‌كه قائم‌مقام موتلفه معتقد است «اصلاح‌طلبان به علت نداشتن حرف جديد، مدت‌هاست كه تمام شده‌اند»، دبيركل اين حزب اعتقادي متفاوت با بادامچيان را بروز داد. «محمدنبي حبيبي» در گفت‌وگو با خبرگزاري دولتي «ايرنا» گفت: «برخي اصولگرايان معتقدند كه جريان دوم خرداد در معادلات سياسي كاملا حذف شد. اما من معتقدم كه آنها موقعيت خود را كمابيش دارند و در حال احيا هستند.» وي افزود: «اصلاح‌طلبان طرفداراني دارند و فعاليت‌هاي خود را سازماندهي مي‌كنند و نمي‌توان مانع از فعاليت‌هاي آنها در چارچوب نظام شد.»
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن