تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815251839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سفر هيأت دولت محقق شد؛ تصويب 115 طرح براي عمران و آباداني خراسان شمالي


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: در سفر هيأت دولت محقق شد؛ تصويب 115 طرح براي عمران و آباداني خراسان شمالي
بجنورد - عليزاده: رئيس جمهور در نشست مطبوعاتي پايان سفر هيأت دولت به خراسان شمالي در جمع خبرنگاران با قدرداني از حضور باشكوه و استقبال مردم اين استان به مصوبات هيأت دولت پرداخت و گفت: تصويب 27 طرح بزرگ صنعتي براي اين استان از

مهمترين مصوبات هيأت دولت در اين سفر بود كه به اعتبار 900 ميليارد تومان در استان انجام مي شود و در آينده اي نزديك شاهد پيشرفتهاي بسيار خوبي در اين استان خواهيم بود.
به گزارش خبرنگار قدس در بجنورد، وي افزود: براساس مصوبه هيأت دولت براي تشويق سرمايه گذاران بخش خصوصي، اجراي طرحهاي توليدي و صنعتي در داخل شهركهاي صنعتي و طرحهاي گردشگري براي مدت 10 سال از پرداخت ماليات معاف خواهند بود.
رئيس جمهور ساخت و بهسازي 11 هزار مسكن روستايي را از ديگر مصوبات هيأت دولت برشمرد و گفت: علاوه بر اين ميزان، در صورتي كه استان توان جذب بيش از اين ميزان را نيز داشته باشد محدوديتي براي افزايش آن وجود نخواهد داشت.
وي تصويب طرح توسعه راه هاي استان خراسان شمالي، تجهيز و بهسازي فرودگاه بجنورد و ناوبري فرودگاه را از ديگر مصوبات اين سفر اعلام كرد و گفت: ارتقاي فرودگاه بجنورد به يك مرحله بالاتر و تجهيز اين فرودگاه و ناوبري آن براي پرواز در تمام شرايط آب و هوايي مهيا مي شود.
وي احداث راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان را از ديگر مصوبات اعلام كرد و گفت: با انجام اين طرح بزرگ شاهد رشد و شكوفايي هر چه بيشتر منطقه خواهيم بود.
احمدي نژاد با اشاره به تصميمات هيأت دولت درخصوص ساماندهي سكونتهاي غيررسمي در حاشيه شهرهاي بجنورد و شيروان گفت: وزارت مسكن و شهرسازي موظف شد تا 20 هكتار زمين براي ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي در اختيار شهرداري و شوراي اسلامي شهر قرار دهد و با استفاده از تسهيلات، سكونتهاي غيررسمي ساماندهي شود تا ديگر شاهد آنچه كه در احمدآباد رخ داد نباشيم.
وي تأمين آب براي توسعه كشت گلخانه اي و طرحهاي احياي مرمت قناتهاي استان و اختصاص 250 ميليارد ريال براي احداث 36 فضاي ورزشي در مناطق روستايي، سه گود ورزش باستاني در شهرهاي استان و ايجاد سقف گود چشمه زينل خان اسفراين (محل برگزاري كشتي باچوخه استان) را از مصوبات هيأت دولت در بخش ورزش اعلام كرد و اظهار داشت: با اجراي اين طرحها تحول چشمگيري در ورزش استان رخ مي دهد.
رئيس جمهور همچنين ايجاد خط لوله انتقال نفت از سبزوار به اسفراين را از مصوبات ديگر دولت در استان بيان كرد و افزود: با ايجاد اين خط لوله خط انتقال مطمئني براي تأمين فرآورده هاي نفتي خراسان شمالي فراهم مي شود.
دكتر احمدي نژاد، اتمام برق رساني به تمامي روستاهاي 20 خانوار و برپايي جشن بزرگ در اين بخش تا پايان سال جاري در استان، عدم محدوديت در واگذاري تلفن همراه و ثابت به مشتريان، ساخت بيمارستان 320 تختخوابي در بجنورد و 200 تختخوابي در شيروان و ارايه كمك به راه اندازي شبكه سيماي استاني،تجهيز دانشگاه هاي استان و ايجاد دانشكده هاي هنر و علوم قرآني را ازمصوبات هيأت دولت برشمرد و افزود: در بودجه سال آينده سهم اعتباري دانشگاه هاي استان خراسان شمالي افزوده مي شود و براي تأمين كادر پزشكي منابع تشويقي از جمله واگذاري زمين ارزان قيمت تصويب شده است.
رئيس جمهور تصويب شروع عمليات اجرايي فاز سوم نيروگاه سيكل تركيبي شيروان تا پايان سال 89 و تخصيص تسهيلات لازم براي تجهيز ناوگان حمل و نقل درون شهري، ايجاد 13 منطقه نمونه گردشگري و سه پايگاه امداد و نجات جاده اي را از ديگر مصوبات جلسه هيأت دولت دراستان خراسان شمالي برشمرد.
گفتني است، در دومين جلسه هيأت دولت در استان خراسان شمالي 115 طرح براي آباداني و عمران استان خراسان شمالي در بخشهاي صنعتي، كشاورزي، بهداشتي، فرهنگي، اقتصادي، راه سازي و عمران، آموزش گردشگري، محيط زيست، انرژي به تصويب رسيده است.
امروز بيشتر نيازمند حضور روحيه ايثارگري هستيم
رئيس جمهور، استان خراسان شمالي را به لحاظ ترويج فرهنگ ايثارگري در كشور جزو استانهاي نمونه و برتر كشور دانست و تأكيد كرد: امروز بيش از گذشته و در تمامي شؤون، كشور به حضور روحيه انقلابي و ايثارگري خانواده معظم شهدا نيازمند است.
به گزارش خبرنگار قدس در بجنورد، دكتر احمدي نژاد در جمع خانواده معظم شهدا و ايثارگران استان خراسان شمالي افزود: امروز، روز مسؤوليت من و شماست و البته حركت در مسير حق همواره با موانع و مشكلاتي رو به روست، اما به فضل الهي سختي هاي بشريت رو به پايان است.
وي در ادامه گفت: براي حل گره هاي اقتصادي و سياسي در داخل و خارج از كشور به جاي ترجمه تئوري هاي مادي گرايانه بايد روحيه انقلابي و ايثارگري خانواده معظم شهدا و جانبازان سرافراز را ترويج كنيم.گفتني است، پيش از سخنان رئيس جمهور، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران خراسان شمالي لوح تقديري به رئيس جمهوري اهدا كردند.
دولت در صدد گسترش آباداني در تمامي نقاط ايران است
رئيس جمهور گفت: دولت در صدد است با اصلاح امور اقتصادي، آباداني را در همه نقاط ايران گسترش دهد، به گونه اي كه همه مردم بتوانند از منابع كشور بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار ما در بجنورد، احمدي نژاد دربازديد از روستاي محروم جمي با بيان اينكه در طرح تحول اقتصادي اصلاح همه امور اقتصادي كشور از جمله توزيع عادلانه يارانه ها پيش بيني شده است، تصريح كرد: امروز دولت به ازاي هر نفر حدود يك ميليون تومان يارانه مي پردازند كه توزيع بعضي از آنها به طور عمومي ضرورتي ندارد.
وي اضافه كرد: امروز كساني كه بنزين و گاز مصرف مي كنند، در حقيقت از يارانه بيشتري بهره مند مي شوند اما اهالي جمي كه از گاز و بنزين كمتر بهره مندند، در واقع از يارانه كمتري نيز استفاده مي كنند و اين نمي تواند عادلانه باشد. از اين رو دولت طرح تحول اقتصادي را طراحي كرده است تا حداقل يارانه ها به طور عادلانه در بين همه آحاد جامعه توزيع شود.
وي همچنين با اشاره به اقدامات دولت براي عمران روستاي جمي اظهار داشت: از اقدامات ضروري تكميل شهرك 200 واحدي نيمه كاره است و دولت با اختصاص بودجه نسبت به تكميل آن اقدام خواهد كرد. همچنين از آنجا كه اين روستا داراي بيش از 400 خانوار است، دولت در نظر دارد تسهيلات لازم را براي ساخت 200 واحد ديگر را انجام دهد.
به همدلي مردم و مسؤولان نياز داريم
وزير نيرو در جلسه شوراي اداري شهرستان اسفراين در جمع مسؤولان دستگاه هاي اجرايي گفت: آنچه در حال حاضر به آن نياز داريم تا دشمن نتواند بر ما نفوذ كند و نقشه شوم آنان را به نااميدي مبدل سازد، وحدت و همدلي مردم و مسؤولان با يكديگر است.
به گزارش خبرنگار قدس در اسفراين، وي گفت: دولت محكم و استوار ايستاده است و بايد مواظب باشيم خطاهايي را كه در گذشته مرتكب شده ايم، دوباره تكرار نكنيم. ملت ما تيز هوش است و كسي نمي تواند آنان را فريب دهد.
مهندس فتاح با اشاره به تورم موجود در كشور و بويژه در دنيا، گفت: در تمام دنيا اين تورم وجود دارد و در كشور ما حتي كمتر از كشورهاي ديگر بوده است. اين يك مصيبت جهاني است، اما دولت در صدد رفع مشكل و پايين آوردن اين تلاطم است.
وي افزود: اگر فقط يك مورد از اين تهديدها و قطعنامه ها عليه ايران براي بعضي از كشورها صادر شود، آن كشور از هم خواهد پاشيد، اما اين قطعنامه ها تنها مشكلي را براي كشور ما ايجاد نكرده، بلكه رئيس جمهور و مردم ما استوارتر و محكمتر در برابر آنان ايستاده اند.
سفرهاي استاني موجب تحول در استانها شده است
معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: سفرهاي استاني دولت نهم موجب ايجاد تحول در استانهاي كشور شده است.
به گزارش خبرنگار قدس در بجنورد، علي سعيدلو در حاشيه دومين سفر استاني رئيس جمهور به خراسان شمالي اظهار داشت: دولت در دور دوم سفرهاي استاني به دنبال تصويب مصوبات بهتر براي شكوفايي استانهاي كشور در مناطق شهري و روستايي است.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن