تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817079481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد ژاپني : ايران سرشار از منابع گياهان دارويي در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاد ژاپني : ايران سرشار از منابع گياهان دارويي در جهان است
علمي آموزشي. ژاپن. ايران . گياهان
توكيو- استاد مركز محيط زيست، سلامتي و علوم دانشگاه چيبا ژاپن، گفت:
ايران از نظر منابع گياهان دارويي ، يكي از غني‌ترين كشورهاي جهان بشمار مي رود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پروفسور فوميو ايكه گامي روز جمعه در در مراسم افتتاح دومين سمينار مشترك ايران و ژاپن در خصوص زعفران و گياهان دارويي ايران در سالن فردوسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو ، افزود: در ايران داروهاي گياهي سنتي اساسا از تركيب گياهان اصلي ساخته مي‌شود ، اما در ژاپن كامپو كه از داروهاي گياهي سنتي ژاپني است ، از تركيب چندين داروي گياهي و عناصر خام و عناصر حيواني تهيه مي‌شود.

ايكه گامي، گفت: بر اساس اطلاعات كاربردي كه از طريق مطالعه بسيار خوب و موفق در در زمينه گياهان دارويي ايران نظير زعفران در مشهد، كاشان ، اصفهان و دماوند در ايران انجام شده است و همچنين اطلاعات ما در رابطه با گياهان دارويي كامپو ،مي توانيم بسياري از گياهان دارويي وحشي نظير آويشن ، رازيانه، شويد، نعناع و گل رز ايران را بيابيم كه زمينه توليد گياهان دارويي در ژاپن ، ايران و همچنين جهان را امكان پذير مي‌سازد.

وي اضافه كرد: بر اساس اين نتايج ما پيشنهاد مي‌كنيم كه همزمان از فناوري‌هاي كشاورزي براي توليد داروهاي گياهي ايراني نظير زعفران استفاده شود.

پروفسور آكيكازو آندو استاد دانشگاه چيبا ژاپن نيز در اين مراسم با ارايه سندي كه نشان‌دهنده قدمت واردات گياهان دارويي به اين كشور است، گفت: بر اساس سند موجود در گذشته گياهان دارويي از طريق جاده ابريشم كه ايران در بخش ديگر اين جاده بود ، وارد اين كشور مي‌شد.

آندو افزود: به رغم اين كه هم اينك در قرن ‪ ۲۱‬ميلادي قرار داريم وضعيت همچنان به حال خود باقي است و گياهان دارويي اين كشور همچنان از مسير جاده ابريشم اما به طرق مختلفي به اين كشور وارد مي‌شود.

به گفته آندو در حال حاضر ‪ ۸۰‬درصد از داروهاي گياهي مورد نياز ژاپن از چين كه در مسير جاده ابريشم و در همسايگي اين كشور قرار دارد، وارد اين كشور مي‌شود.

وي اضافه گرد: با اين حال اين احتمال وجود دارد كه در سالهاي آينده دولت چين بخواهد صادرات گياهان دارويي توليدي اين كشور به ژاپن را متوقف كند و بر اين اساس ما بايد كشور تامين‌كننده جديدي براي گياهان دارويي مورد نياز اين كشور بيابيم.

پروفسور آندو با بيان اينكه ايران در سوي ديگر جاده ابريشم واقع است و بهترين گياهان دارويي جهان در اين كشور قرار دارد، گفت: ما تحقيقاتي را در زمينه گياهان دارويي در ايران انجام داده‌ايم و مشخص شد كه در زمينه گياهان دارويي يكي از كشورهاي بسيار غني است.

وي خاطرنشان كرد: ايران گياهان دارويي زيادي براي مطالعات دارويي بويژه براي اساتيد ژاپني و ايراني دارد و بر اين اساس مسئوليت ما بررسي گياهان دارويي ايران و ارزيابي آنها و ايجاد سيستمهاي سودمند از طريق همكاريهاي مشترك است.

دومين سمينار مشترك ايران و ژاپن در خصوص زعفران و گياهان دارويي ايران با حضور حدود ‪ ۱۴۰‬نفر از استادان دانشگاه‌ها و بخش‌هاي علمي ژاپن و ايران روز جمعه در محل سالن فردوسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو برگزار شد.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن