تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813024891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين مانور مردمي واكنش اضطراري محلات برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخستين مانور مردمي واكنش اضطراري محلات برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

نخستين مانور شهروندان تهراني عضو در گروه‌هاي داوطلبان واكنش اضطراري محلات (دوام) صبح روز پنجشنبه 18 مهر ماه به مناسبت هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي به طور همزمان در پنج محله از پنج منطقه تهران برگزار شد.

به گزارش سرويس «اجتماعي» ايسنا، گروه‌هاي مردمي شركت كننده در اين مانور، عمليات محصور كردن محدوده حادثه، پاكسازي معابر، مداواي جراحت‌هاي سطحي، اطفاء حريق‌هاي محدود و اطلاع رساني به اهالي محله در مورد مخاطرات احتمالي را تمرين كردند.

اين مانور توسط معاونت آموزش و مشاركت‌هاي مردمي اين سازمان مديريت پيشگيري و مقابله با بحران شهر تهران و ستادهاي مديريت بحران مناطق چهار، شش، هشت،10 و 17 انجام شده و شهروندان عضو انجمن واكنش اضطراري محلات (دوام) به ترتيب در محلات شميران نو، يوسف آباد، نارمك، بريانك و ابوذر غربي در اين مانور همكاري داشته‌اند و در واقع اين مانور فرصتي براي تقويت، سنجش و ارزيابي توانايي داوطلبان گروه "دوام" براي رسيدن به هدف "خودامدادي و ديگر امدادي" است.

بر اساس اين گزارش جمعي از شركت‌كنندگان داخلي و خارجي شركت‌كننده در سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت خطرپذيري بلايا در منطقه اكو در محل اجراي اين مانور در منطقه چهار (شميران نو) حضور داشتند و سپس از پايگاه ويژه پشتيباني مديريت بحران منطقه چهار واقع در خيابان وفادار، پارك پليس و تجهيزات امداد و نجات استقرار يافته در اين پايگاه بازيد كردند.

به گزارش ايسنا، تشكيل گروه‌هاي داوطلب واكنش اضطراي در واقع نخستين حركت سازمان يافته مردمي به شمار مي‌آيد كه بر اساس ساختار تشكيلات غيردولتي در حوزه مديريت بحران سامان يافته و در حال حاضر طرح پايه آن در پنج محله از پنج منطقه تهران اجرا شده است و دومين مرحله آن تا پايان امسال از سوي اين سازمان در هشت محله منتخب در مناطق 11، 3، 7، 12، 13، 14، 16 و 19 و با همكاري ستادهاي مديريت بحران اين مناطق، شوراياري‌هاي محلات و ساكنان محلات اجرا خواهد شد.

همچنين تا پايان سال 1390 در تمامي محلات تهران 371 گروه "دوام" تشكيل مي شود و اعضاي اين گروه همچنين از تجهيزات امداد و نجات برخوردارند كه اين تجهيزات در كانتينرهاي مستقر در مدارس و مساجد محله ذخيره شده است.

هدف از تشكيل گروه‌هاي داوطلبان واكنش اضطراري محله (دوام) كاهش خسارات جاني و مالي شهروندان تهراني از طريق توانمندسازي و تقويت ظرفيت جوامع محلي براي آمادگي مقابله با بحران، واكنش اضطراري هنگام بروز بحران و بازسازي پس از وقوع بحران به ويژه بحران هاي ناشي از زلزله، كمك رساني سريع در 72 ساعت اوليه بروز حوادث وايجاد پل ارتباطي بين جوامع محلي و ساختارهاي عمومي و دولتي مديريت بحران است.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن