تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌دروغ پردازي‌هاي جديد نيويورك تايمز عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ‌دروغ پردازي‌هاي جديد نيويورك تايمز عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران
خبرگزاري فارس: در حالي كه بازرسي‌هاي مستمر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هيچگونه انحرافي را در برنامه هسته‌اي ايران نشان نداده است، يك روزنامه آمريكايي در ادامه طرح اتهامات تازه مدعي شد كه بازرسان آژانس در حال تحقيق درباره كمك يك دانشمند روسي به برنامه هسته‌اي ايران هستند.


به گزارش فارس، نيويورك تايمز در اين باره به نقل از اين مقامات آمريكايي و اروپايي كه نامشان را فاش نكرد مدعي شد كه تحقيقات درباره اين امر مطرح است كه آيا يك دانشمند روسيه به انجام آزمايشات پيچيده مربوط به منفجر كردن سلاح هسته‌اي كمك كرده است يا خير.
اتهامات ادعايي درباره برنامه هسته‌اي صلح‌آميز ايران در حالي مطرح مي‌شود كه ايران عنوان كرده اين اتهامات ساخته و پرداخته آمريكا است و مدارك آن جعلي است. تهران همچنين از آژانس خواست تا براي تحقيق درباره اصل بودن اين اتهامات، اصل اسناد مربوطه در اختيار تهران قرار گيرد كه اين امر با مخالفت‌هاي آمريكا مواجه شده است.
محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز در گزارش اخير خود از اين كه نتوانسته به خاطر مخالفت برخي از طرف‌ها مدارك اصلي مربوط به اين اتهامات ادعايي را به ايران ارايه كند، ابراز تأسف كرد.
با اين حال نيويورك تايمز در ادامه جوسازي‌هاي خود عليه برنامه هسته‌اي كشورمان به نقل از مقامات مجهول‌الهويه مدعي شد كه بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به دنبال كسب اطلاعات از دانشمندي هستند كه به اعتقاد آنها در اقدامي خودسرانه به عنوان مشاور در آزمايشاتي عمل كرده است كه در سند طولاني دريافتي از سوي اين آژانس درج شده است.
به گفته اين مقامات، اين اسناد به نظر موثق مي‌آيند. با اين حال آنها توضيحي درباره اين امر ندادند كه چرا گمان مي‌كنند اين دانشمند از جانب دولت روسيه مشغول اين كار نبوده است.
به ادعاي اين روزنامه، اين نخستين‌ باري است كه آژانس ادعا مي‌كند ايران ممكن است از يك دانشمند خارجي در توسعه سلاح هسته‌اي كمك گرفته باشد.
اتهامات درباره مطالعات ادعايي در نشست محرمانه آژانس مطرح شد اما در آن زمان "علي‌اصغر سلطانيه" نماينده كشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اين اتهامات را بي‌اساس خوانده و فعاليت‌هاي ايران را درباره سلاح‌هاي متعارف خوانده بود.
به گفته اين روزنامه به نقل از دو نفر از شركت‌كنندگان در آن جلسه محرمانه، اولي هاينونن، معاون پادماني البرادعي عنوان كرد كه فعاليت‌هاي ايران كاربردي به جز توسعه سلاح‌ هسته‌اي ندارد.
اين روزنامه به نقل از هاينونن نوشت كه وي در آن زمان اعتراف كرد كه آژانس اطلاعات كافي در اين مرحله در دست ندارد تا درباره ماهيت اين اتهامات و بي‌اساس بودن يا صحت آن نتيجه‌گيري كند.
اين در حالي است كه علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي درباره صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تاكيد كرد: تهران بارها اعلام كرده‌ درصدد دستيابي به سلاح‌هاي هسته‌اي نيست و اين موضوعي است كه امام خميني (ره) و آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب بر آن تاكيد كرده‌اند و از كشورهاي داراي سلاح‌هاي هسته‌اي خواسته‌اند اين سلاح را منهدم كنند. اين مسئله نيز خواسته علما، شخصيت‌هاي فرهنگي و افكار عمومي مردم ايران است.
وي افزود: اگر هدف ايران از فعاليت‌هاي هسته‌اي دست‌يابي به سلاح‌هاي اتمي بود، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از پيمان جلوگيري از گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي خارج مي‌شد و اين فرصت را از دست نمي‌داد، اما تهران به اين پيمان و شروط آن متعهد باقي ماند، بدون اين كه خواستار بازنگري در هيچيك از بندهاي آن شود.
انتهاي پيام/.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن