تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816701816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/تحولات فلسطين/ محمود الزهار: نشست فتح و حماس ‌٢٥ اكتبر (‌٤ آبان) در قاهره برگزار مي‌شود - تاكيد عباس بر وجود نشانه‌ي مثبت در مذاكرات فلسطيني‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /تحولات فلسطين/ محمود الزهار: نشست فتح و حماس ‌٢٥ اكتبر (‌٤ آبان) در قاهره برگزار مي‌شود - تاكيد عباس بر وجود نشانه‌ي مثبت در مذاكرات فلسطيني‌ها
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

محمود الزهار از توافق در خصوص برگزاري يك نشست بين جنبش‌هاي فتح و حماس در قاهره در 25 اكتبر (4 آبان) خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود الزهار از رهبران برجسته‌ي جنبش حماس، در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه اظهار داشت: بر اساس ديداري كه بين هيات اعزامي حماس به قاهره با مسوولان مصري انجام شد، توافق اوليه بر سر برگزاري نشست جنبش‌هاي فتح و حماس در قاهره در بيست‌و‌پنجم ماه جاري ميلادي صورت گرفت.

وي تاكيد كرد كه هيات حماس در ديدار با عمر سليمان، رييس اطلاعات مصر به بررسي طرح مصر جهت پايان دادن به شكاف داخلي فلسطين پرداخته است.

وي بر ضرورت دستيابي به توافق‌نامه‌ي نهايي بين فتح و حماس و ابزار لازم جهت موفقيت اين توافقنامه و اجراي عملي آن بين شش تا 9 ماه آينده تاكيد كرد.

الزهار خاطرنشان كرد: جدول كاري نشست جنبش‌هاي فتح و حماس شامل بررسي راه‌كارهاي موجود جهت حل اختلافات بين دو طرف در خصوص تعدادي از نقاط مربوط به طرح تشكيل دولت وفاق ملي، سازمان دهي سازمان آزادي بخش فلسطين و تجهيزات امنيتي فلسطين با كمك كارشناسان عرب است.

اين رهبر برجسته‌ي حماس عنوان داشت: سه ساختار براي تشكيل دولت آينده وجود دارد كه عبارتند از دولت وحدت ملي، دولت وفاق ملي و دولت تكنوكرات كه توافق بر سر تشكيل دولت وفاق ملي و هرگونه دولتي كه شامل نمايندگان گروه‌هاي فلسطيني در كنار شخصيت‌هاي مستقل و شغلي باشد، صورت گرفته است.

الزهار همچنين از توافق موجود بر سر ابزارهاي مربوط به پيگيري نقاط مورد بحث در خصوص تشكيل دولت آتي خبر داد و افزود: ديدار دو جانبه‌ي فتح و حماس در قاهره يكي از اين ابزارها است كه نشست گروه‌هاي فلسطيني و پس از آن تشكيل كميته‌هاي اجرايي جهت اجراي توافق‌نامه‌هاي صورت گرفته بين جنبش‌هاي فتح و حماس را به دنبال خواهد داشت.

وي در خصوص جدول زماني براي اجراي اين طرح گفت: بنا به پيش‌بيني‌هاي برادران مصري به نظر مي‌رسد، اين طرح شش تا 9 ماه ديگر به طول بينجامد.

الزهار اشاره‌اي به موضوع برگزاري انتخابات شوراي قانون‌گذاري فلسطين و يا رياست تشكيلات خودگردان نكرد و افزود: در حال حاضر مهمترين امر بازگرداندن امور به وضعيت گذشته است و اتحاد موسسات فلسطيني در كرانه‌ي باختري و نوار غزه ضروري است.

در عين حال عزام الاحمد، رييس جبهه‌ي پارلماني فتح نسبت به زمان برگزاري نشست جنبش‌هاي فتح و حماس ابراز بي‌اطلاعي كرد.

وي افزود: تاكنون موعد برگزاري اين نشست به طور رسمي از سوي مصر به جنبش فتح ابلاغ نشده است.

الاحمد همچنين بر ضرورت مشاركت تمامي گروه‌هاي فلسطيني در مذاكرات تاكيد كرد و گفت: طرح مصر كه مورد موافقت جنبش فتح قرار گرفته است، به شكاف داخلي فلسطين پايان مي‌دهد و در برگيرنده‌ي راه‌كارهاي لازم جهت حل و فصل مشكلات است.

اين مقام جنبش فتح بار ديگر تاكيد كرد: بايد ابتدا بر سر طرح مصر به توافق رسيد و پس از آن مذاكرات را آغاز كرد.

از سوي ديگر محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز در پايان سفر به هند در جمع خبرنگاران به وجود نشانه‌هاي مثبت در مذاكرات گروه‌هاي فلسطيني با ميانجي‌گري مصر اشاره كرد.

وي تاكيد كرد كه پس از تصويب طرح عربي مبتني بر مذاكرات گروه‌هاي فلسطيني با نظارت مصر در قاهره، در خصوص برگزاري انتخابات رياست تشكيلات خودگردان فلسطين و شوراي قانون‌گذاري فلسطين، تصميم‌گيري خواهد كرد.

محمود عباس همچنين پيش‌بيني كرد كه طرح مصر تا پايان اكتبر و يا نوامبر آماده شود.

نايب رييس دفتر سياسي حماس پس از ديدار با رييس سازمان اطلاعات مصر اظهار داشت كه مصر پيش از پايان ماه جاري ميلادي رهبران فتح و حماس را براي ديدار دو جانبه دعوت خواهد كرد.

موسي ابو مرزوق، نايب رييس دفتر سياسي حماس نيز در گفت‌وگويي خبري اظهار داشت: به منظور بررسي مسائل مورد اختلاف بين طرفين پنج كميته تشكيل خواهد شد؛ كميته نخست درباره دولت، كميته دوم درباره ساف، كميته سوم درباره انتخابات، كميته چهارم درباره سرويس‌هاي امنيتي و كميته پنجم درباره بازگرداندن اوضاع به قبل از 14 ژوئن 2007.

ابومرزوق كه رياست هيات اعزامي حماس به قاهره را برعهده دارد به اعضاي تشكيل‌دهنده اين كميته‌ها هيچ اشاره‌اي نكرد و گفت: ديدار با عمر سليمان، رييس سازمان اطلاعات مصر در فضايي صميمي و مثبت برگزار شد و طي آن همه مسائل مورد اختلاف بين فتح و حماس مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

نايب رييس دفتر سياسي حماس در بخشي ديگر از سخنانش اظهار داشت: مصر موضع نهايي خود را درباره حل مسائل مورد اختلاف مطرح و پس از آن حماس نيز ديدگاه خود را ارائه خواهد داد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني فلسطين، وي ضمن بيان اين مطلب خاطرنشان ساخت كه حماس با پيشنهاد مصر براي تشكيل حكومت وحدت ملي كه همه گروه‌هاي فلسطيني از جمله فتح را در بربگيرد، موافق است.

ديدار بين سليمان و هيات حماس در ادامه رايزني‌هاي مصر براي برگزاري گفت‌وگوي فراگير ملي كه در آن 13 گروه از جمله دو جنبش اصلي فلسطين يعني فتح و حماس شركت دارند، صورت مي گيرد.

ابو مرزوق درباره موضوع انتخابات مجلس و رياست تشكيلات خودگردان اظهار داشت: ما به قانون پايبند هستيم و به تصميم كميته انتخابات پايبند خواهيم ماند.

وي اظهار داشت: از نظر ما اين انتخابات بايد بر اساس قوانين انجام شود و هر گونه تغيير در آن بايد بر اساس توافق ملي صورت گيرد و ابزاري قانوني براي انجام آن وجود داشته باشد.

وي تاكيد كرد: ما خواهان وحدت ملي هستيم و قصد خروج از اجماع كلي نداريم.

وي افزود: نشست‌هاي فتح و حماس تا اواخر ماه جاري به پايان مي‌رسد اما كميته‌هايي كه براي بررسي نقاط مورد اختلاف تشكيل مي‌شود، به دليل پيچيدگي مسايل مورد اختلاف جهت نتيجه‌گيري به چند ماه فرصت نياز دارند.

اين مقام جنبش حماس، سازمان آزادي بخش فلسطين را با ساختار فعلي فاقد مشروعيت دانسته و افزود: در حال حاضر اين تشكيلات شاهد حضور حقيقي تمامي گروه‌هاي فلسطيني نيست در صورتي كه چنين سازماني بايد نماينده‌ي اقشار مختلف مردم فلسطين باشد.

وي موافقت جنبش حماس را با حضور كارشناسان عرب جهت آموزش و كمك به سازمان‌دهي تشكيلات امنيتي اعلام كرد.

از سوي ديگر نبيل عمرو، سفير فلسطين در مصر و نماينده‌ي دايم فلسطين در اتحاديه‌ي عرب گفت: محمود عباس با تمامي طرح‌ها و پيشنهاداتي كه به بازگشت وحدت، به اراضي فلسطين منجر شود، موافق است.

وي افزود: محمود عباس ضمن هماهنگي كامل با تمامي گروه‌هاي فلسطيني براي موفقيت مذاكرات ملي فراگير و يا مذاكرات دو جانبه‌ي گروه‌هاي فلسطيني تلاش مي‌كند.

عمرو نيز به نشانه‌هاي مثبت در مذاكرات دو جانبه‌ي مصر و گروه‌هاي فلسطيني و مذاكرات مقامات اين كشور با جنبش حماس اشاره كرد و آن را نشانه‌ي پيشرفت در روند تحقق وفاق ملي فلسطين دانست.

وي سازمان آزادي بخش فلسطين را صاحب مشروعيت قوي سياسي و مسوول تصميم‌گير‌ي‌هاي استراتژيكي براي مردم فلسطين دانست و عنوان داشت: ضمن آن كه رياست تشكيلات خودگردان فلسطين، شوراي ملي فلسطين و كميته‌ي اجرايي نسبت به انجام اصلاحات گسترده‌ي داخلي در اين سازمان اقدام مي‌كنند، جنبش حماس نيز بايد مشروعيت آن را به رسميت بشناسد.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن