تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806675747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر تأكيد شد:معنويتهاي انحرافي؛ تهديدي براي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر تأكيد شد:معنويتهاي انحرافي؛ تهديدي براي جوانان
خبرگزاري مهر- گروه دين و انديشه: گرايش جوانان طي سالهاي اخير به معنويت افزايش يافته اما چيزي كه در اين ميان حائز اهميت است حفظ اين قشر از معنويتهاي انحرافي و آشنا كردن آنها با مؤلفه‌هاي معنويت حقيقي است . برخي كارشناسان اعتقاد دارند فرهنگ ديني جوانان مورد غفلت مسئولان است.

نواب: كمك به زيردستان مبناي عرف و عقل است

حجت الاسلام ابوالحسن نواب رئيس دانشگاه مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب قم اظهار داشت: معنويت نياز اصلي انسان است و تفاوت اصلي انسان به عنوان يك حيوان با ساير حيوانات اين است كه داراي قوه درك بوده و اين امر فرق اصلي انسان و حيوان است. اين درك زماني به تعالي مي رسد كه انسان هدف خود از آفرينش را كه عبادت تلقي شده تحقق بخشد. همه انسانها بايد به هدف خلقت جامه عمل بپوشانند و شناخت خدا، محو در خدا، معرفت خدا به عنوان يك اصل تلقي شود.

حجت الاسلام نواب تأكيد كرد: شاكله جواني انسان براي آينده وي تعيين تكليف مي كند. از اين رو جوان بايد در جواني شالكه اصلي خود را بر هدف اصلي عالم تنظيم كند در عالم هدفي جز معنويت نيست. اگر هدف خور و خواب و زندگي مادي باشد، تفاوتي با حيوان نيست.

رئيس مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب قم يادآور شد: نوع دوستي يكي از كمالات بشري است كه اسلام هم آن را تأكيد كرده است. احكام اسلام دو دسته است برخي تأسيسي بوده كه يعني اسلام آنها را ايجاد كرده اند برخي امضايي محسوب مي شود به طوري كه عقلاي جهان اين كار را انجام مي داده و اسلام آن را تأييد كرده است. مبناي عرف و عقل بشر كمك به زير دستان ، همنوعان و همه انسانها بوده كه در اسلام به عنوان يك ارزش بسيار مورد تأكيد قرار گرفته است . در بيانات ائمه به كرات تأكيد شده كه هركس شنيد يك فرد مي گويد كه مردم مرا دريابيد و كسي جوابش را ندهد، مسلمان نيست.

معنويتهاي انحرافي جوانان امروز را تهديد مي‌كنند

حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه و مدير گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي اظهار داشت: بحث معنويت و مباحث زير مجموعه آن چون نوع دوستي امور فطري بوده كه انسان بالفطره به آن گرايش دارد. هر انساني براساس فطرت خود معنويت دوست و خير خواه است. به طور طبيعي درباره جواناني كه از فطرت سالم تري برخوردار بوده و كمتر گرفتار آسيبها، انحرافها و آغشتگي هاي كمتري روح آنها را آلوده كرده، ويژگي هاي فطري در آنها بروز و ظهور بيشتري دارد، بنابراين قابليت در نسل جوان در اين ارزشها فراوان است. از اين رو بايد شيوه ها و روشهايي به كار گرفته شود كه اين ارزشها را بالنده تر و استعداد ها را به فعليت تبديل كند و با مديريت فرهنگي و معنوي مانع از زنگار اين ارزشهاي فكري شد.

اين استاده حوزه و دانشگاه تصريح كرد: بسياري از جريانهاي انحرافي در حال حاضر به نام معنويت، نوع دوستي و خيرخواهي رواج يافته و از نهادهاي مربوطه مجوز گرفته و فعاليت مي كنند. معنويت حقيقي تكامل روح و نفس است و همانطور كه در قرآن براي نفس مراتبي ذكر شده نفس اماره، نفس لوامه، نفس ناطقه، نفس ملهمه، نفس مطمئنه، نفس راضيه و مرضيه اشاره شده و انسان پس از طي مراحل مختلف آن به معنويت تكامل هستي شناسي دست يافته است.

وي با اشاره به اينكه معنويتي كه در اسلام بر آن تأكيد شده معنويت حقيقي است يادآورد شد: وقتي حقيقت اين معنويت اسلامي را شناختيم بايد مراقب باشيم معنويتهاي انحرافي به ويژه معنويتهاي انحرافي نوظهور جايگزين معنويت حقيقي نشوند. برخي مكاتب شعار نوع دوستي مي دهند اما وقتي تشخيص به نوع انسان از سوي آن مكتب مي رسد ممكن است ادعا كنند كه كارگران يا سرمايه داران داراي نوع انسان نيستند. در حال حاضر برخي متفكران ليبراليست وقتي به نوع انسان اشاره مي كنند مقصود آنها از انسان غربي ها است كه مقصود غرب جغرافيايي نيست بلكه هركسي است كه غرب فرهنگي را پذيرفته است.

خسروپناه افزود: اگر يك اسرائيلي از بين برود فرياد آنها بلند مي شود اما وقتي اين همه فلسطيني كشته مي شوند هيچ كس از حق آنها دفاع نمي كند. همين مبنا در نظريه دموكراسي هم نهفته است. كشوري كه مرتب در انتخابات شركت مي كنند اظهار مي دارند كه دموكراتيك نيست چرا كه غرب فرهنگي را نپذيرفته اگر غرب فرهنگي را بپذيرد اما ديكتاتورترين كشور باشد آن دولت را دموكراتيك مي دانند. بايد دقيقا معنويت را تعريف كرده مؤلفه ها و شاخصه ها جريانهاي انحرافي كه خود را به عنوان معنويت معرفي كرده و سبب مي شوند نسل جوان ما از نماز و عبادت خدا فاصله بگيرد شناسايي كرده و آنها را به جوانان بشناسانيم.

حجت الاسلام خسروپناه در پايان تأكيد كرد: از همه مهمتر نهادهاي فرهنگي چون سازمان تبليغات اسلامي و حوزه هاي علميه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد معنويت را به صورت نظام‌مند تعريف كرده و دقيقا اعلام كنند كه انسان معنوي چه شاخصه ها و مؤلفه هايي دارد و چگونه مي توان اين شاخصه‌ها را در خود ايجاد كرد. به عبارت بهتر بايد ازمعنويت نسخه ايجاد كرد و در قالبهاي مختلف ارائه داد.

خاتمي: جاذبه فطري اسلام جوانان را به معنويت سوق مي‌دهد

آيت الله سيد احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: در ماه رمضاني كه گذشت شاهد اقبال گسترده جوانان به آموزه هاي ديني و جلسات معنوي ماه رمضان بوديم. هم حضور در نمازهاي جماعت و جمعه و هم حضور در ليالي مبارك قدر از سوي جوانان بسيار پررنگ و مسرت بخش بود.

وي با اشاره به اينكه اين امر گوياي اين مطلب است كه سرمايه گذاري دشمنان جهت تهاجم فرهنگي به دين به مقدسات تا حد زيادي ناكام مانده است، گفت: نكته مهم در اين عرصه اين است كه يقين داشته باشيم مردم ما عموماً و جوانان خصوصاً هيچ گاه با معنويت، دين و ارزشها خداحافظي نخواهند كرد.

آيت الله خاتمي تصريح كرد: مهم است دريابيم جاذبه اي كه جوانان را به سوي معنويت مي كشاند چيست، بي ترديد اين جاذبه فطري بوده و بايد با تمام توان تلاش كنيم زيباييهاي برجسته مكتب را به اين نسل پرتلاش نشان دهيم. همانطور كه امام رضا (ع) فرمود كه اگر مردم زيبايي هاي معارف ما را بيابند از ما تبعيت خواهند كرد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: مقام معظم رهبري بر اين نكته تأكيد كرده اند كه از جلوه هاي برجسته ماه رمضان دگردوستي در اين ماه بود. سفره هاي افطاري به ويژه سفره هاي افطاري مساجد و گذرهاي عمومي بسيار چشمگير بود. اين يعني حضور دين در عرصه زندگي اجتماعي . ماه رمضان جلوه ديگري را هم در جمعه پاياني خود به نمايش گذاشت و آن جلوه تنفر از بيگانگان و اسلام ستيزان بود. مردم ما با همان شكوهي كه در ليالي مبارك قدر خدا را خواندند با همان شكوه در روز قدس فرياد مرگ بر آمريكا و اسرائيل سر دادند و اين مجموعه يعني ماه رمضان كانوني براي ابراز عشق به خداوند، ابراز دگردوستي و عينيت دين با سياست است.

اعرافي: فرهنگ ديني جوانان مورد غفلت مسئولان است

حجت الاسلام عليرضا اعرافي رئيس جامعه المصطفي در رابطه با تأكيد مقام معظم رهبري بر گسترش معنويت و خيرخواهي ميان جوانان ايراني گفت: در پرتو انقلاب و نهضتي كه به وجود آمده شاهد رويكرد مناسب جوانان به سمت معنويت بوديم. اين رويكرد را بايد در مقايسه با موجهاي ضداخلاقي و هجوم فراواني قرار داد كه برضد اخلاق جوانان صورت گرفته و تاحدي است كه مقام معظم رهبري را به "ناتوي فرهنگي" تعبير كرده اند.

حجت الاسلام اعرافي با اشاره به هجوم اخلاقي به جوانان، ناتوي فرهنگي و عصر ارتباطات گفت: در چنين شرايطي با مشاهده رويكرد معنوي و اخلاقي جوانان، بايد ابراز مسرت كنيم، اين اتفاق مسرت بخش از بركات انقلاب اسلامي، نهضت بزرگ مردم و ملت شريف ما، خونهاي شهدا و دفاع مقدس است كه كه با وجود اين هجومها و تيرهاي زهرآگيني كه به سمت جوانان رها مي شود در عين حال موج معنويت و گرايش به دين در آنها رواج دارد.

رئيس جامعة المصطفي گفت: طبيعي است كه توجه به احيا و بازسازي مساجد و شعائر ديني نقش مهمي در تقويت معنوي و اخلاقي دارد، اگر روحانيت و مجموعه مسئولان، مساجد را احيا كنند، نظم و سازماندهي خوبي بر آن حاكم كنند مساجد مي توانند قطب خوبي براي جذب جوانان باشند.

وي بر حفظ موجي كه ماه مبارك رمضان درگرايش جوانان به مساجد، نماز جماعت و جمعه ايجاد كرده تأكيد و اظهار داشت: اهتمام مسئولان سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه ها در اصلاح گرايشات معنوي و اخلاق گرايي جوانان نقش مهمي برعهده دارد. اين نكاتي است كه قابل توجه برنامه ريزي است، البته در اين زمينه اقداماتي انجام شده اما باز هم مي توان مساجد، مدارس و نهادهاي آموزشي را با نگاهي نو بازسازي كرد تا جوانان را به سمت معنويت در اين مراكز هدايت كرد .

حجت الاسلام عليرضا اعرافي تصريح كرد: به طور طبيعي خود جوانان به ويژه جواناني كه در اين عرصه پيشگام بوده اند مي توانند نقش تعيين كننده اي داشته باشند، در حال حاضرانجمنها، كانونها، هيئتها، و تشكلهاي فراوان مذهبي را خود جوانان برپا كردند و اين محافل در دهه اخير در ايجاد اين فضاي معنوي براي جوانان سهم قابل توجهي برعهده داشته اند. اين مجموعه ها بايد ساماندهي، هدايت و پشتيباني شوند ، اما متأسفانه سازمان ملي جوانان و بخشهاي مسئول اين امور كمتر به تشكهاي جوانان در حوزه هاي فرهنگ و ديني و مذهبي پرداخته و به نوعي كم كاري و ضعف در اين نهادها مشاهده مي شود. در مجموع مي توان گفت پتانسيل و ظرفيت جوانان بالا بوده و كم كاري بيشتر متوجه مسئولان است.

پرهيز از نگاههاي سياسي لازمه زندگي اخلاقي است

دكتر عماد افروغ جامعه‌شناس و عضو هيئت علمي پژوهشكده علوم انساني و مطالعات فرهنگي تصريح كرد: مدتهاست منتظرم مقام معظم رهبري اشاره اي مستقيم به مسئله اخلاقي كنند و از اينكه اينك بر روي اين موضوع انگشت گذاشتند و نوع‌دوستي و خيرخواهي را مد نظر قرار دادند، خوشحالم. چرا كه به نظر مي رسد جامعه ما بيش از حد سياست زده و اقتصاد زده شده است. با توجه به جايگاه بلند رهبري توصيه‌هاي اخلاقي ايشان كارسازتر از توصيه‌هاي ديگران است.

دكتر افروغ تصريح كرد: هر قدر ديگران سعي كنند اخلاق و معنويت را بسط دهند، تذكر و توصيه‌هاي رهبري چيز ديگري است كه قابل مقايسه با برد ديگران نيست. اين را سالها با پوست و استخوان خود درك كرده‌ايم و يكي از مسائل نظام ولايي به برد عمل توصيه‌هاي ولي فقيه برمي‌گردد. معتقدم كه بيشترين قشري كه از نوعدوستي و معنويت گرايي در جامعه برخوردارند، جوانان هستند و مقام معظم رهبري همه را مورد توجه قرار داده و بر روي جوانان تأكيد فراوان كردند.

اين جامعه‌شناس با اشاره به اينكه يكي از شعارهاي انقلاب اسلامي ايران كه در خارج از كشور مورد تأكيد قرار دارد، بسط معنويت در روابط انساني و اجتماعي است، افزود: انقلاب اسلامي ايران در بعد جهاني داراي 3 بعد است.

وي حضور خدا در ساحت خردورزي و ساحت انديشه كه از آن به عنوان علم الهي ياد مي شود، بسط و توسعه معنوي در اجتماع و نگاههاي عزت‌مدارانه در حيات سياسي و اقتصادي را اين سه بعد عنوان كرد و گفت: اين نگاه بعد بين‌المللي دارد. اما بر دو وجه اول كه نشانه انقلاب اسلامي است كمتر سرمايه‌گذاري مي‌كنيم و در پيشبرد مسائل ملي از آن كمتر استفاده مي‌كنيم و در سطح داخل از بعد سياسي و اقتصادي از آن بهره‌مند مي شويم. اما از بعد معنوي آن كه ريشه در فرهنگ ما دارد، غافل مي‌شويم.

افروغ با بيان اينكه فاصله‌گيري از لذايذ دنيوي، فاصله‌گرفتن از منيت فردي و توجه به غير را بايد در اخلاق، معنويت، نوع‌دوستي و خيرخواهي جستجو كرد، گفت: يعني خود ما محور نيستيم، بلكه در اخلاق توجه به غير فراوان ديده مي‌شود. در اخلاق توجه به غير نهفته است كه اصل طلايي اخلاق است. اينكه گفته مي‌شود آنچه را كه براي خود نمي‌پسندي براي ديگري هم مپسند و برعكس آنچه را براي ديگري نمي‌پسندي براي خود هم مسپند توجه به غير در دين اسلام در آن نهفته است كه جزء ذاتي آن است كه همان اصل طلايي اخلاق به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اينكه معنويت فراتر از اخلاق است كه عالم معنا را مي گشايد و دريچه ديگري كه توجه به خدا است را باز مي‌كند و پشتوانه مستحكمي براي اخلاق است، اظهار داشت: از هنگامي‌كه ماه مبارك رمضان به پايان مي‌رسد به‌گونه‌اي ديگر برخورد مي‌كنيم و مي‌فهميم پاي سفره الهي نشستن يعني چه؟ بعد از ماه رمضان هم بايد همين را حفظ كنيم و نه تنها در مسائل شخصي بلكه در معنا، سياستها و رفتارهاي خود نيز آن را حفظ كنيم.

عضو هيئت علمي پژوهشكده علوم انساني و مطالعات فرهنگي با اشاره به اينكه سؤال اساسي اين است كه دولت منسوب به جمهوري اسلامي (هر دولتي پس از انقلاب اسلامي ايران) چه بايد بكند كه تصميم او اخلاقي باشد و چه نبايد بكند كه تصميم او غيراخلاقي نباشد؟، تصريح كرد: در نظام ديني كه اخلاق در آن سرلوحه است بايد نوع‌دوستي، معنويت و اخلاق به سياستش خط دهد. ترجمه صريح از زيستن اخلاقي مي‌تواند در پرهيز از نگاههاي سياسي به تمام مقولات باشد و هنگامي كه سياست به اخلاق خط بدهد، زيستن غيراخلاقي است.

اين جامعه‌شناس با اشاره به مسئله نوع‌دوستي كه مقام معظم رهبري بر گسترش آن تأكيد كردند، گفت: نوع‌دوستي يعني همه ما احساس مشترك و واحد داشته باشيم. همه ما بندگان خدا هستيم و از يك تبار مشترك برخورداريم. نوع‌دوستي يعني نگاهي يكسان به سرشت و جوهره انساني. يكي از شرايط ضروري براي استقرار صلح جهاني هم همين نوع‌دوستي و احساس مشترك نسبت به جوهره واحد انساني است. اينكه سعدي شيرين سخن مي گويد " بني آدم اعضاي يكديگرند، كه در آفرينش ز يك گوهرند" ناظر به شرط لازم براي صلح جهاني هم هست. اين نگاهها كه معطوف به نابرابري در خلقت انساني است يكي از موانع عام‌گرايي و نوع‌دوستي در حيات انساني به شمار مي‌رود. حضرت اميرالمؤمنين (ع) مي‌فرمايند كه هيچ فرقي ميان انسانها در خلقت و سرشت آنها نيست. يعني در خلقت همه يكسان هستند و هيچ تفاوتي در خلقت آنها وجود ندارد.

آموزش قرآن بايد مبتني بر رابطه‌اي معرفتي با آيات آن باشد

آيت الله محمدعلي تسخيري دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با اشاره به اينكه تأكيد مقام معظم رهبري بر مسئله معنويت و بالابردن سطح آن در ميان جوانان انعكاسي است از تأكيد اسلام بر اين نكته، اظهار داشت: روايات زيادي در قرآن كريم وجود دارند كه خواستار آشنايي جوانان با مسائل قرآني است كه اگر اين امر محقق شود نقش عظيمي بر آنها خواهد گذاشت و آنها را انسانهاي خير قرار مي دهد.

وي با بيان اينكه قرآن كريم در اين مسير الگوهاي زيادي را نشان داده است، تصريح كرد: به طور مثال حضرت يوسف (ع) انسجام جالبي ميان زيباييهاي ظاهري و زيباييهاي باطني دارد كه مشكلات را تحمل كرده و حتي در زندان نيز دست از عبادت خداوند بر نداشته است.

آيت الله تسخيري با تأكيد بر اينكه بيش از 70 درصد از نسل امروز را جوانان تشكيل مي دهند، به فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: تأكيد مقام معظم رهبري نيز بر اين قشر است تا آنان به سمت تكامل معنوي و انساني هدايت شوند كه اگر جوانان هدايت شوند گويي همه ملت را هدايت كرده ايم. بايد اينها را با اصول اسلام آشنا كرد و از سوي ديگر بايد از آموزه هاي قرآن جهت تأثيرگذار و تأثير پذيري بهره مند شد. به تعبير حضرت علي (ع) بايد كتاب خدا را به نطق در آوريم.

وي اظهار داشت: اگر بتوانيم جوانان را با محبت و عشق قرآن كريم آشنا كنيم راه عظيمي را در مسير معنويت طي كرده ايم، قرآن به مؤمنان مي گويد: "آيا وقت آن نرسيده است كه مؤمنان به مرحله خشوع قلبي برسند." بنابراين با مربيان خوب و ممتاز تأثير و تأثر وجداني ميان خواننده قرآن و آيات قرآني به وجود مي آيد، آنگاه در راه تكامل قرآني قرار گرفته ايم.

مسئولان زمينه گسترش نوعدوستي و خيرخواهي را فراهم كنند

دكتر محمدعلي آذرشب رئيس مركز مطالعات فرهنگي ايران و عرب با تأكيد بر گسترش و افزايش چشمگير و روزافزون گرايش نوجوانان و جوانان ايران اسلامي به معنويت، يادآور شد: حضور جوانان مؤمن دانشگاهي در مراسم پر شور اعتكاف و روزه داري آنها طي ماه مبارك رمضان و همچنين افطارهاي جمعي نشانه اي براي تأييد اين افزايش گرايش است.

وي در ادامه با انتقاد از عملكرد ضعيف رسانه ها در پوشش و انعكاس گردهماييهاي معنوي نوجوانان و جوانان، گفت: فعاليتهاي گروهي جوانان در مناسبتهاي مذهبي و ديني نبايد از نگاه رسانه ها دور بماند، انعكاس مناسب اين مجالس ضرورتي براي نمايش معنويت بالا و والاي جوان ايراني براي مخاطبان داخل و خارج است .

آذرشب فضاي مدارس و دانشگاهها را پايگاههايي براي تجلي و نمايش معنويت نوراني و الهي در نوجوانان و جوانان معرفي كرد و افزود: شهركهاي مسكوني نيز مي توانند با داشتن متولي و مسئول مشخص بسترهاي لازم براي گردهماييهاي معنوي ساكنان را فراهم آورند.

وي در مورد گسترش نوعدوستي و خيرخواهي نيز در ميان اقشار مختلف مردم كه اغلب به صورت پنهاني انجام مي شود گفت: مسئولان معتمد مي توانند اعتماد عمومي را جلب و زمينه و بستر فعاليتهاي بهتر و بيشتر در اين زمينه را فراهم آورند.

رسانه‌ها معنويت‌گرايي جوانان را ضعيف منعكس مي‌كنند

حجت‌الاسلام موسوي هوايي با تأكيد بر گسترش و تقويت حضور جوانان در مراسم عبادي و معنوي، مظاهر ناهنجاريهاي اجتماعي را درصد بسيار كمي از جوانان مؤمن اعلام كرد و گفت: رسانه‌هاي مختلف در مورد انعكاس معنويت‌گرايي در جوانان ضعيف عمل مي‌كنند.

حجت الاسلام سيد جواد موسوي هوايي در پي فرمايشات رهبر معظم انقلاب در نماز امروز عيد فطر مبني بر گسترش و تقويت روحيه معنويت در جوانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آنچه رهبري مطرح مي كنند حاصل نگاهي دقيق و كارشناسي شده است كه نتيجه سوابق مبارزاتي ايشان، ارتباط نزديك با جوانان و فهم و درك دقيق جامعه است.

وي با تأكيد بر اينكه آمارهاي اخير نيز حاكي از گسترش معنويت در ميان قشر نوجوان و جوان جامعه است و اين مهم به هيچ عنوان قابل شك و ترديد نيست گفت: نمونه بارز گسترش حضور معنوي جوانان در مراسم عبادي مختلف، اعتكاف است كه هر سال رو به افزايش بوده به طوري كه بسياري از جوانان به دليل همين افزايش از حضور در مراسم باز مي مانند. نچه برخي مواقع به عنوان ناهنجارهاي اجتماعي در ميان نسل جوان مطرح مي شود تنها درصد بسيار كمي از اين گروه عظيم را در بر مي گيرد، اما به واسطه تبليغات منفي برجسته شده و بسيار به چشم مي آيند در حاليكه اين گروه سست ايمان كه البته درون پاكي دارند در مقابل خيل عظيم جوانان معتقد بسيار اندك هستند.

وي با يادآوري اينكه شيطانهاي دروني و بيروني خطرهاي كمين كرده براي نسل نوجوان و جوان جامعه ايران هستند، شيطان دروني را همان شيطان قسم خورده اي معرفي كرد كه سعي در انحراف دروني انسانها دارد و شيطان بيروني را نيز دشمنان اسلام و مسلمانان خواند كه با هدف قرار دادن نسل جوان و با انواع توطئه ها سعي در تخريب فكري و معنوي اين گروه، به منظور ضربه به ايران اسلامي دارند .

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب از توطئه هاي دشمنان با عنوان "ناتوي فرهنگي" ياد كرده اند، افزود: دشمنان ايران اسلامي با انواع ترفندها در تلاش براي تسخير جوانان و ضربه زدن به انقلاب و اهداف بلند نظام هستند .

حجت الاسلام موسوي هوايي با تأكيد بر ضرورت توجه بيشتر رسانه هاي مختلف به حضور جدي و گسترده جوانان در صحنه هاي عبادي و معنوي، گفت: اين انعكاس رسانه اي علاوه بر تشويق و دلگرمي جوانان مؤمن و خداجوي، در گرايش گروه اندك بي توجه به مسائل عبادي و ديني نيز بسيار مؤثر خواهد بود .

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي نقش رسانه فراگير و تصويري تلويزيون را بسيار مؤثر خواند و گفت: علاوه ر رسانه ها، سازمانهاي فرهنگي نيز در تبليغات مناسب قشر جوان و ايجاد انگيزه در اين گروه مؤثر هستند كه نبايد از نقش و رسالت خود غافل باشند . نمايش حضور گسترده جوانان در مراسم عبادي و معنوي مختلف علاوه بر نقش دروني، فراتر از مرزها را نيز دربرگرفته و پاسخي است براي تمامي تبليغات منفي كه به منظور انحراف و تخريب جوانان انجام مي شود .
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن