تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812634237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كميته طرح مهر ستاد حمل و نقل سوخت: 3جايگاه سوخت گاز اتوبوسهاي تهران اين هفته افتتاح مي‌شود كرايه اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها در برخي خطوط تهران يكي شده است!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير كميته طرح مهر ستاد حمل و نقل سوخت: 3جايگاه سوخت گاز اتوبوسهاي تهران اين هفته افتتاح مي‌شود كرايه اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها در برخي خطوط تهران يكي شده است!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت گفت: 3 جايگاه جديد سوخت‌رساني به اتوبوسهاي گازسوز تهران اين هفته راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس حسين هاشمي با اشاره به اين كه پيش‌بيني مي‌شد با بازگشايي مدارس 25 درصد سفرهاي درون‌شهري افزوده شود، افزود: بر اين اساس كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت تشكيل شد ، كه اين ستاد در مرحله اول 450 دستگاه اتوبوس و 3 هزار و 500 دستگاه تاكسي ويژه شهر تهران و در مرحله دوم سه هزار و 450 دستگاه اتوبوس، ون و تاكسي براي ساير شهرهاي كشور توزيع كرد.

وي با اشاره به اين كه مرحله سوم طرح مهر با راه‌اندازي سه جايگاه جديد سوخت رساني براي اتوبوسهاي گازسوز و 3 جايگاه سوخت گاز تاكسيها در استان قزوين هفته آينده اجرا مي‌شود، افزود: بر اين اساس با راه‌اندازي جايگاههاي جديد و رفع نواقص جايگاههاي موجود ظرفيت سوخت‌رساني به اتوبوسهاي گازسوز تهران به 4 هزار دستگاه در روز افزايش مي‌يابد كه به اين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود كل مشكلات اتوبوسراني تهران در اين زمينه حل شود.

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت از افزايش 250 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور تا پايان مهر ماه خبر داد و گفت: اين ستاد همچنين برنامه‌هاي خاص ديگري در زمينه توسعه ناوگان در دست اجرا دارد كه بزودي اعلام خواهد شد.

وي با تاكيد بر اين كه تنها با افزايش اتوبوس و تاكسي بهبود عبور و مرور درونشهري حاصل نمي‌شود، افزود: طي 2 سال گذشته تعداد اتوبوسها در برخي از شهرهاي كشور مانند تهران 3 برابر شده است، اما بررسيها نشان مي‌دهد سهم حمل و نقل عمومي در اين شهرها متاسفانه كاهش داشته است كه يكي از عوامل اصلي در اين زمينه نبود سيستم يكپارچه حمل و نقل عمومي درونشهري است. يعني در زمان و مكان مناسب ناوگان حمل و نقل عمومي وجود ندارد تا مردم با كميت و كيفيت به اين ناوگان دسترسي پيدا كنند.

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت با بيان اين كه با روشهاي موجود نمي‌توانيم وضعيت حمل و نقل و ترافيك تهران را بهبود بخشيم گفت: بهتر است مسؤولان حمل و نقل عمومي تهران به جاي آوردن دلايل واهي به دنبال راه‌حل‌هاي اساسي باشند.

وي با اشاره به اين كه 5/82 درصد قيمت اتوبوسها توسط دولت به صورت يارانه پرداخت مي‌شود ، افزود: دولت اين يارانه را در راستاي ارزان بودن استفاده از اتوبوسها و دريافت بليت توسط آنها از مردم مي‌دهد نه اين كه كرايه‌هاي چند صد توماني از مردم گرفته شود!

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت با اشاره به اين كه سياستهاي مربوط به نرخ‌گذاري ناوگان حمل و نقل عمومي در رويكرد استفاده مردم از اين ناوگان بسيار مؤثر است، گفت: متاسفانه نرخ كرايه اتوبوسها در تهران در برخي خطوط طي 2 سال گذشته علي‌رغم كمك‌هاي دولت و به بهانه خصوصي‌سازي بيش از 800 درصد افزايش داشته و حتي در برخي مسيرها نرخ كرايه اتوبوس و تاكسي يكي شده است كه اين امر موجب كاهش رغبت مردم به استفاده از اين وسايط حمل و نقل عمومي شده است.

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت بر مديريت مناسب و هوشمندانه عرضه خدمات در حمل و نقل عمومي تاكيد كرد و گفت: بايد يك سيستم يكپارچه حمل و نقل عمومي شامل اتوبوس، تاكسي، ون، متر و قطار هوايي در تهران ديده شود. از سوي ديگر احداث خطوط ريلي چه زميني و چه هوايي و هر كدام كه زودتر به بهره‌برداري برسد در توسعه حمل و نقل عمومي مقوله بسيار مهمي است.

وي با شااره به اين كه طي 22 سال گذشته بجز مسير «تهران ـ كرج» تنها 35 كيلومتر مترو در پايتخت احداث شده است، افزود: اين در حاليست كه كمك‌هاي دولت در اين بخش طي 3 سال گذشته 3 برابر شده است و شايد يكي از علل پيشرفت كند مترو وضعيت توپوگرافي تهران باشد.

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت با تاكيد بر اين كه متأسفانه مسؤولان حمل و نقل و ترافيك تهران در 3 سال گذشته تنها وقت‌كشي كرده و اجازه نداده‌اند يك سيستم مناسب حمل و نقل عمومي به تهران وارد شود، افزود: البته عملكرد مسؤولان شهرداري تهران در زمينه مناسب‌سازي پياده‌روها خوب بوده ولي حمل و نقل نه!

وي با اشاره به اين كه نظارتي بر عملكرد تاكسي‌ها در تهران وجود ندارد، گفت: متأسفانه علي‌رغم كمك‌هاي دولت در اين بخش و توسعه قابل توجه تعداد تاكسي‌ها و ون‌ها، به دليل عدم نظارت جدي و برنامه اصولي در اين بخش و حتي در حالي كه به اذعان كارشناسان يكي از بهترين وسيله‌ها براي حمل و نقل «ون» است، به دليل مديريت ضعيف، خطوطي به اين خودروها داده شده كه هيچ مسافري ندارد و اين امر موجب سرگرداني اين وسايط نقليه در تهران شده است!

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت ادامه داد: اين در حاليست كه بهترين مسير براي ون‌ها پايانه‌هاي مترو و مسيرهاي پرمسافر با دريافت 30 درصد كرايه كمتر از تاكسي‌هاي اين خطوط است.

وي با اشاره به ورود سالانه 500 هزار خودروي شخصي به تهران ، گفت: طول اين خودروها معادل مسير تهران ــ مشهد است.

هاشمي با تاكيد بر اين كه بايد در كنار افزايش تعداد خودروهاي عمومي ،محدوديتهاي ترافيكي نيز تشديد شود، افزود: در حال حاضر برخي شهرها از تعداد تاكسيها و ادوات حمل و نقل عمومي اشباع شده و بايد گفت كه تاكسي كم نيست ، اما تعداد تاكسيهاي خالي زياد است.

دبير كميته طرح مهر ستاد مديريت حمل و نقل سوخت با تاكيد بر اين كه بايد سياستهاي نظارتي بر ناوگان حمل و نقل عمومي جدي گرفته شود، گفت: هنوز با نقطه مطلوب بسيار فاصله داريم و بايد با كار گروهي و تيمي اين فاصله را پوشش دهيم.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن