تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي سال گذشته صورت گرفت؛اخراج 366 هزار اتباع افغاني غير مجاز از كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طي سال گذشته صورت گرفت؛اخراج 366 هزار اتباع افغاني غير مجاز از كشور
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي از اخراج 366 هزار اتباع افغاني غير مجاز طي يك سال گذشته از كشور خبر داد .

به پزارش خبرنگار مهر، سردار كاظم رضايي در جمع خبرنگاران گفت: 500 ميليارد تومان جهت كنترل مرزها بودجه نياز است كه اميدواريم ظرف چند سال آينده تكميل شود.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت : در هر 7 كيلومتر از مرزهاي كشور بايد يك پاسگاه مرزباني ايجاد شود.

وي در رابطه با گروگانهاي حادثه سراوان، گفت: در حال حاضر كشور پاكستان را مسئول مي دانيم چرا كه گروگانگيران برابر با اخبار و اطلاعات در پاكستان هستند اما كشور پاكستان اقدام خاصي در جهت دستگيري اين افراد نمي كند.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي همچنين در رابطه با كنترل مرزهاي كشور گفت: اولويت اول مرزباني منطقه شرقي كشور است.

وي با بيان اينكه 8 هزار و 755 كيلومتر مرز در كشور داريم ، گفت: طي يك سال گذشته تحولات بسيار بزرگي در خصوص مرزباني بوجود آمده است كه از جمله آن ارتقاء 70 درصدي تجهيزات الكترونيكي مانند استفاده از دوربين هاي ديد در شب، رادارها و وسايل ارتباط الكترونيكي است.

وي همچنين از تكميل و انسداد مرز در جنوب شرقي كشور تا پايان سال خبر داد و گفت: تا پايان سال جاري در منطقه زابل كه يكي از بزرگترين مناطق ورود مواد مخدر، قاچاق انسان و قاچاق سوخت است ديوار كشي مي شود و تحت كنترل پليس قرار مي گيرد به صورتي كه هر فردي قصد عبور از مرز را داشته باشد در اين منطقه تحت كنترل پليس خواهد بود.

رضايي همچنين اولويت دوم مرزباني را منطقه شمال غربي ايران كه مرز مشترك بين عراق و تركيه است ذكر كرد و گفت: اين منطقه يكي از مناطق بزرگ ورود مشروبات الكلي و قاچاق سلاح به كشور بود كه در حال حاضر با حفر كانال و ايجاد موانع و ساخت پاسگاه هاي مرزي ورود قاچاق و مشروبات الكلي در اين منطقه به صورت چشم گيري كاهش يافته است.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي درباره بودجه اختصاص يافته به مرزهاي كشور در سال جاري گفت: بر اساس مصوبات 103 ميليارد تومان بودجه به مرزهاي كشور اختصاص يافت است كه پليس 42 ميليارد تومان آن را به 2000 كيلومتر از مرزهاي شرقي تخصيص داده است.

رضايي درباره عملكرد يك ساله مرزباني از اول مهر سال 86 تا مهر 87 گفت: در موضوع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با كشف 23 تن و 666 كيلو انواع مواد مخدر، 7 درصد افزايش كشف داشتيم، در موضوع سلاح 10 درصد افزاش، در موضوع مشروبات الكلي با كشف 8 هزار بطري 3 درصد افزايش ، در موضوع قاچاق سوخت با توجه به سهميه بندي بنزين 26 درصد كاهش و در موضوعات محصولات فرهنگي 147 درصد افزايش كشفيات داشتيم.

وي در رابطه با خروج غير مجاز از كشورگفت: در مدت ياد شده 4 هزار و 42 نفر دستگيري داشتيم كه 6 درصد افزايش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي دهد همچنين در رابطه با ورود اتباع غير بيگانه به كشور با 46 هزار و 186 نفر دستگيري، 82 درصد افزايش را نشان مي دهد .

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور از اخراج 366 هزار تبعه افغان در مدت ياد شده خبر داد و گفت: پليس در مرزهاي آبي كشور 105 فروند شناور متجاوز كه بدون مجوز وارد آب هاي كشور شده بودند را توقيف كرد.

رضايي درباره وضعيت امنيتي مرز اروند رود گفت: در سال 84، 4 مورد درگيري بزرگ در اين مرز رخ داد اما خوشبختانه در سال جاري اين منطقه به يكي از امن ترين مرزهاي كشورتبديل شده است.

وي گفت: 30 نفر طي يك سال گذشته در مرزهاي كشور بر اثر درگيري هاي به وجود آمده به شهادت رسيدند.

وي درباره وضعيت ورود اتباع عراقي و مرزهاي غرب كشور گفت: روزانه 3 هزار نفر از طريق مرزهاي مشترك ايران و عراق ازكشور خارج و وارد مي شوند.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي همچنين از بكارگيري حيوانات براي كنترل اطراف پاسگاه هاي مرزي خبر داد و گفت: به هر پاسگاه مرزي يك حيوان جهت هشدار غير مجاز داده مي شود.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن