تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817030484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درصورت تصويب نهايي طرح قانون خدمت وظيفه عمومي تغيير مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: درصورت تصويب نهايي طرح قانون خدمت وظيفه عمومي تغيير مي كند
مجلس شوراي اسلامي يك فوريت طرح اصلاح موادي از قانون خدمت نظام وظيفه عمومي را تصويب كرد.
فوريت اين طرح در جلسه علني ديروز مجلس در دستوركار قرار گرفت و كرمي نماينده كرمان در خصوص لزوم فوريت آن اظهار داشت: قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب سال 63 است و در زمان جنگ تحميلي شرايط دفاعي كشور تصويب شد لذا در شرايط فعلي اين قانون نيازمند اصلاح و بازنگري است.
وي افزود: با توجه به اينكه يكي از دغدغه هاي جوانان و خانواده هاي آنان مسئله سربازي است لذا از نمايندگان درخواست داريم تا به يك فوريت اين طرح راي دهند تا اين قانون با سرعت بيشتري به روز شود.
نماينده كرمان معافيت تحصيلي براي دانش آموزان، دانشجويان، طلاب و ايرانيان مقيم خارج از كشور و معافيت هاي پزشكي و همچنين حمايت از نخبگان را از نجات نقاط مثبت اين طرح عنوان كرد.
اكثر وقت مجلس باز هم صرف بررسي آئين نامه شد
بخش عمده اي از وقت گرانبهاي مجلس در نشست علني ديروز همانند جلسات روزهاي اخير صرف بررسي اصلاح موادي از آئين نامه داخلي مجلس شد.
در اين رابطه نمايندگان با اصلاح ماده 195 آئين نامه مقرر كردند چنانچه پاسخ هاي هر وزير به سوالات نمايندگان سه بار با تشخيص اكثريت مجلس قانع كننده نباشد، در مرحله سوم راي مجلس به قرار راي عدم اعتماد خواهد بود و رئيس جمهور بايد وزير جديدي را معرفي كند.
تعدادي از نمايندگان معتقدند اين مصوبه خلاف قانون اساسي است و به احتمال قوي ازشوراي نگهبان با اشكال مواجه خواهد شد.
مجلس همچنين با اصلاح ماده 199 آئين نامه داخلي مقرر كرد اگر در گزارش تحقيق و تفحص ها مسئول دستگاه يا سازمان مقصر باشد وزير يا وزيران متخلف استيضاح مي شوند.
همچنين با تصويب نمايندگان مجلس، اصلاح قانون برنامه توسعه در ضمن لايحه بودجه و ديگر طرح ها و لوايح، با راي دو سوم نمايندگان صورت مي گيرد و هرگونه اصلاح نيز با راي دو سوم نمايندگان معتبر خواهد بود.
نمايندگان مجلس در اصلاح ماده 224 آيين نامه داخلي نيز كه در مورد تصويب لايحه بودجه ساليانه كل كشور است، دولت را موظف كردند لايحه بودجه سالانه كل كشور را حداكثر تا 15 آذرماه هر سال به مجلس تسليم كند.
باهنر: لايحه جامع تحول اقتصادي به مجلس تقديم شده است
محمدرضا باهنر گفت: لايحه جامع تحول اقتصادي آماده شده و به دست ما رسيده اما به دليل اينكه ويرايش آن نهايي نشده در اختيار نمايندگان قرار نگرفته است.
باهنر كه ديروز در غياب رئيس و نايب رئيس اول مجلس رياست جلسه علني را برعهده داشت، افزود: مقدمات لايحه تحول اقتصادي فراهم شده است و دولت آن را به كميسيون ويژه مجلس ارايه كرده البته چون ويرايش نهايي نيست و غيرقابل انتشار است بين نمايندگان توزيع نشده است اما اين لايحه به دست هيات رئيسه مجلس رسيده است.
باهنر تاكيد كرد: منتظر هستيم با همكاري دولت لايحه جامع تحول اقتصادي در اسرع وقت با كار كارشناسي تقديم مجلس شود.
وي ادامه داد: مجلس حتما با نظر موافق به اين طرح عظيم ملي توجه خواهد كرد.
باهنر با اشاره به سخنان شب چهارشنبه دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري، اظهار داشت: سخنان رئيس جمهوري در مجموع خوب و قوي بود و طبيعي است اگر نمايندگان مجلس تذكرات مشفقانه اي داشته باشند، بيان كنند.
وي سپس با اشاره به گلايه رئيس جمهور از مجلس درباره تصويب طرح افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو گفت: تكليف دولت، مجلس و قواي سه گانه در ارتباط با قانون كاملا روشن شده است. مختصر بحث هايي بين دولت و مجلس در اواخر مجلس هفتم اتفاق افتاد كه با نامه مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اگر قانون مراحل قانوني خود را بگذراند و به مرحله اجرا و ابلاغ به دولت برسد، دولت موظف است آن را اجرا كند روشن تر شد.
باهنر در ادامه ادعا كرد: شايد سخنان رئيس جمهوري درباره افزايش پذيرش دانشجو در سال جاري با اين منظور بود كه بتواند تاثيري بر اعضاي حقوقدانان و فقهاي شوراي نگهبان بگذارد، كه البته اين حق است.
وي تاكيد كرد: مجلس در هر صورت منتظر است شوراي نگهبان نظر نهايي خود را در مورد مصوبه افزايش پذيرش دانشجو در سال جاري اعلام كند تا مجلس آن را در اسرع وقت به دولت جهت اجرا ابلاغ كند و انتظار داريم كه دولت مانند گذشته اين قانون را به طور دقيق اجرا كند.
نايب رئيس دوم مجلس همچنين در مورد طرح تحول اقتصادي نيز گفت: مجلس در مورد اين طرح بسيار خرسند است. من خود به عنوان عضو كميسيون ويژه بررسي اين طرح شاهد هستم كه كار خوب و متين جلو مي رود.
باهنر افزود: اگر تحمل داشته باشيم و دولت اندكي تامل كند، مجلس آمادگي دارد اين طرح با اين عظمت را با كمك دولت به تصويب برساند و مجلس معتقد است خداي ناكرده اين طرح نبايد با شتاب زدگي، عجله و يا محاسبه غيردقيق زير علامت سؤال برود.
سخنان مصباحي مقدم
عليه رئيس جمهور
مصباحي مقدم نماينده تهران در نطق پيش از دستور خود به انتقاد از رئيس جمهور پرداخت. اين نماينده تهران از اينكه رئيس جمهور در مصاحبه تلويزيوني اخير مبلغ پرداختي يارانه به مردم را اعلام كرده از دكتر احمدي نژاد انتقاد كرد و گفت: چرا طرف شيريني مساله را فقط مطرح مي كنيد و طرف تلخ آن را نمي گوييد؟
وي خواستار هماهنگي دولت با مجلس در زمينه طرح تحول اقتصادي شد.
حسن پور: جلوي مهاجرين خارجي گرفته شود
نماينده سيرجان از وزارت كشور و نيروي انتظامي خواست جلوي ورود مهاجرين خارجي به كشور كه موجب افزايش بيكاري و پايين آمدن سطح بهداشت مي شوند را بگيرند.
شهباز حسن پور در نطقش خواستار تعيين تكليف وضعيت شركت گهرزمين كه مدت 8ماه است كه بيش از 500كارگر خود را اخراج كرده است شد.
حسيني صدر: اسامي مفسدين اقتصادي اعلام شود
نماينده خوي در مجلس گفت: بانك ها اسامي كساني كه وام هاي چند ميلياردي گرفته اند و پس نمي دهند را اعلام كنند.
مويد حسيني صدر در نطقش افزود: در حالي كه عموم مردم براي دريافت مبلغ جزيي وام با مشكلات عديده اي مواجهند، اما عده اي خاص وام هاي چندين 10ميلياردي را به راحتي دريافت مي كنند، واقعا دليل اين همه مطالبات معوقه مخصوصا در مورد وام هاي كلان چيست و چرا قوانين اجرا نمي شود؟
اظهارات عجيب محجوب
عليرضا محجوب نماينده دوم خردادي مجلس از اينكه كارگران هم اكنون براي بيان مشكلاتشان دست از كار نمي كشند، انتقاد كرد. وي با استفاده از تريبون مجلس گفت: در اين دوران بحران هاي كارگري تغيير ماهيت داده؛ زماني كارگران دست از كار مي كشيدند تا به حقوق از دست رفته خود دست يابند اما اكنون به حداقل ها اكتفا كرده اند. محجوب همچنين در ادعاي ديگري كه ظاهرا ناشي از كم اطلاعي اش بود مدعي شد دولت در ماه رمضان هيچ بن و كالايي به كارگران نداد.
اين ادعاي محجوب در شرايطي صورت گرفت كه در ماه رمضان امسال علاوه بر كارمندان، كارگران نيز سبد كالاي ماه رمضان دريافت كردند.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن