تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803794529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در گفتگوي مستقيم با مردم از شبكه اول تلويزيون : منحني تورم سير نزولي داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس جمهور در گفتگوي مستقيم با مردم از شبكه اول تلويزيون : منحني تورم سير نزولي داشته است
رئيس جمهور در گفتگوي مستقيم با مردم كه شب چهارشنبه به طور زنده از شبكه يك سيما پخش شد با بيان اينكه منحني تورم در شش ماهه اول امسال نزولي بوده است گفت : مسكن يك قلم عمده است كه حركتي رو به پايين را آغاز كرده است اما در بعضي از بخشها در اختيار ما نيست مگر اينكه با يارانه آن را مهار كنيم .
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي در باره نرخ تورم در شش ماهه اول امسال گفت : عدد 22 و 3 دهم براي تورم واقعي نيست و در مجموع نرخ تورم در اين مدت نزولي بوده است و براي نيمه دوم هم با مديريت منابع دولت تلاش كرديم كه جلو افزايش تورم را بگيريم .
رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال كه با توجه به افت قيمت مسكن و كاهش سرمايه گذاري در اين بخش آيا توليد دچار مشكل نمي شود گفت : گزارشها حاكي از آن است كه توليد رشد داشته و در شش ماهه اول امسال پروانه هاي صادر شده در شهرها 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است ضمن اينكه مشكلات بانكي مسكن مهر نيز حل شده است و بانكها آماده تسهيلات دهي هستند.
آقاي احمدي نژاد افزود : ما در سه چهار سال آينده بايد سالي يك و نيم ميليون واحد مسكوني بسازيم تا پاسخگوي نيازهاي انباشته شده كنوني و رشد جمعيت و اصلاح بافتهاي فرسوده باشيم .
آقاي احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره ذخاير ارزي كشور گفت : خوشبختانه ذخاير ارزي بالايي داريم كه در تاريخ كشور سابقه ندارد و براي چند سال مصرف كشور ارز در اختيار داريم .
رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال كه ابهاماتي در حساب ذخيره ارزي مطرح مي شود گفت : اين ابهامات از طرف كساني است كه خودشان مسئول هستند و مي دانند كه حساب ذخيره ارزي با چه دقتي مراقبت مي شود و چه سلسله مراتبي دارد.
آقاي احمدي نژاد افزود : ما هيچ وقت نمي توانيم براي حساب ذخيره ارزي عددي بگوييم چرا كه محرمانه است ولي دولت به جز مصوبات قانوني نمي تواند حتي يك دلار را بردارد چرا كه قانون حد و مرزها را مشخص كرده است .
رئيس جمهور در ادامه گفتگوي مستقيم با شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت : با اجراي طرح تحول اقتصادي به دهك هاي اول كه شامل طبقات محروم روستايي مي شود پنجاه تا هفتاد هزار تومان به ازاي هر نفر پرداخت مي شود.
آقاي احمدي نژاد با اشاره به اينكه پرداخت يارانه ها در شش تا هفت دهك درآمدي در دو مرحله و سه توزيع جغرافيايي در نظر گرفته شده است افزود : در سه دهك دوم نيز به هر نفر 45 تا پنجاه هزار تومان پرداخت خواهد شد .
رئيس جمهور تعداد هر خانوار را در اين طرح تا شش نفر اعلام كرد و افزود : ميزان دقيق يارانه مستقيم به هرنفر در لايحه اي كه دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي كند نيامده است و اين ميزان با بررسي هاي نهايي و مشخص شدن دهك هاي مورد نظر به طور مشخص در نظر گرفته مي شود.
احمدي نژاد همچنين گفت : در اين لايحه نظام جامع تامين اجتماعي نيز ديده شده است .
رئيس جمهور از مردم به خاطر ارائه اطلاعات صحيح در فرم هاي اطلاعات اقتصادي خانوارها قدرداني كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دولت براي اجراي بودجه سال 87 مصوب مجلس به شكلي كه آثار تورمي نداشته باشد تحت فشار است افزود : مجلس در اظهار نظر آزاد است اما در مورد اجرا مرز وجود دارد زيرا قانون را مجلس تصويب مي كند و اجرا با دولت است .
احمدي نژاد مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي درباره افزايش 10 درصدي ظرفيت پذيرش دانشگاه هاي مهم و مادر كشور را خوب ندانست و گفت : اين كار شان مجلس نيست زيرا تمام وضع دانشگاه ها را به هم مي زند.
احمدي نژاد با اشاره به افزايش پنجاه هزار نفري ظرفيت پذيرش دانشگاه هاي دولتي كشور در سال تحصيلي جديد گفت : اين مسئله كاري بنيادي است كه با تبليغات آن را در ذهن جوانان كشور شكستند.
رئيس جمهور اين تبليغات را درست ندانست و گفت : براي چه فضاسازي و 10 درصد به ظرفيت پذيرش دانشگاه ها در سال 87 اضافه مي كنيد سال آينده چه مي كنيد اينكه در نظام آموزش عالي كشور اخلال ايجاد مي كنيد هزينه اش را چه كسي بايد پرداخت كند
احمدي نژاد با بيان اينكه نبايد قانون را دور زد دخالت در اجرا را مغاير قانون اساسي دانست و گفت : اين كار فشار به دولت و جوانان مملكت است درحالي كه امسال برگزاري آزمون سراسري دانشگاه ها رايانه اي و بسيار شفاف و اعتراض ها هم در مقايسه با سالهاي گذشته خيلي كمتر بود.
رئيس جمهور درباره اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده گفت : در صحبتي كه با وزارت اقتصاد داشتم درخصوص اجراي طرح اخذ ماليات بر ارزش افزوده تاكيد كردم تا با آرامش به پيش بروند و جلسات ويژه اي با مردم اصناف و توليدكنندگان بگذارند.
احمدي نژاد طرح ماليات بر ارزش افزوده را مصوبه قانوني مجلس و براي دولت لازم الاجرا دانست و افزود : لازمه اين كار اين است كه همه نظام ها و سيستم هاي خود را به روز تنظيم كنند و اگر چنين كنند مطمئنا بر مردم توليدكنندگان و اصناف فشار نخواهد آمد در غير اين صورت فشار مي آيد.
رئيس جمهور با تاكيد بر همدلي وزارت اقتصاد با مردم اتحاديه ها و اصناف تصريح كرد : كشور مال مردم است و مردم هم مي خواهند اين مبلغ را بپردازند اما نمي خواهند كه پرداخت آن خللي در زندگي شان ايجاد كند.
رئيس جمهور با تشريح و تعريف ماليات بر ارزش افزوده گفت : در برخي از كشورها اين مقدار ماليات 30 تا 35 درصد است اما من خودم به مجلس تاكيد كردم كه اين عدد را پايين بگذارد زيرا معتقدم همين 3 درصد هم بركت ويژه اي خواهد داشت و كار را جلو مي برد .
احمدي نژاد وزارت اقتصاد را از فشار آوردن به اصناف و توليد كنندگان براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده در مدتي كوتاه پرهيز داد و افزود : برخي ها اصلا نمي توانند چنين چيزي را محاسبه كنند و آن را در نظر بگيرند ما بايد به آنها كمك كنيم و بي جهت به مردم فشار نياوريم .
احمدي نژاد اصلاح ماليات ها و طرح ماليات بر ارزش افزوده را چيز ديگري جدا از آنچه در طرح تحول اقتصادي است توصيف كرد و گفت : اجراي طرح تحول اقتصادي در اين زمينه مسائل را خيلي شفاف و روان تر خواهد كرد.
رئيس جمهور با تاكيد بر پيگيري هاي ويژه دولت در خصوص كساني كه وام هاي سنگين مي گيرند و از باز پرداخت آن خودداري مي كنند افزود : من براي اعلام اسامي اين افراد هيچ نگراني از تبعات فشارهاي آن ندارم اما چون معتقدم كه كاري بزرگ را در اين زمينه شروع كرده ايم و مي خواهيم ريشه ها را هدف قرار دهيم بايد با آرامش پيش رويم تا كار را به انتها برسانيم .
احمدي نژاد تاكيد كرد : ما به وقتش اگر اين افراد پس از پيگيري ها تسهيلات گرفته شده را بازپس ندهند اسامي شان را پس از شكايت به دادگاه در روزنامه ها اعلام مي كنيم و در اين زمينه هيچ كوتاهي نخواهيم كرد.
آقاي احمدي نژاد با اشاره به فضا سازي منفي برخي ها در اين زمينه گفت : برخي ها مي خواهند با كور كردن صحنه مبارزه مسير مبارزه با اين كارها را مختل كنند و بر همين اساس گاهي اسامي برخي افراد و بزرگان را با هدف اختلال در مسير مطرح مي كنند كه جامعه نمي پذيرد و باور هم نمي كند.
رئيس جمهور گفت : تكميل فرم هاي اقتصادي خانوارها با استقبال بسيار خوب و زياد مردم مواجه و بزرگ ترين همه پرسي اقتصادي تاريخ انجام شد.
احمدي نژاد افزود : بيش از 63 ميليون نفر از هموطنانمان اين فرم ها را تكميل كرده اند و گمان مي كنيم 7 ميليون نفر هم به علت نياز نداشتن به يارانه به درخواست دولت اين فرم ها را پر نكرده اند.
رئيس جمهور افزود : اصلاح پرداخت يارانه بدون تغيير قيمت ها معني ندارد و بايد شاهد جهشي در قيمت ها باشيم اما اين جهش بستگي به رفتار اجتماعي و مديريت دارد و در صورتي كه مردم به مديران كشور اعتماد كنند اين جهش اندك خواهد بود در غير اين صورت با مشكلات مواجه خواهيم شد.
احمدي نژاد تصريح كرد : تورم رشد قيمت پايدار مستمري است كه به ملت فشار مي آورد و از 15 سال پيش به طور متوسط 15 تا 16 درصد قيمت ها رشد داشته است و هر سال كساني كه درآمد ثابت دارند حدود 15 درصد از موجودي شان كاهش يافته و به ملاكان اين رقم افزوده شده است .
وي بر چاره انديشي براي تورم تاكيد كرد و افزود : مشكلات ساختاري و هزينه هاي دولت از محل فروش نفت نيز از مشكلات تورم زاست كه افزايش بيمه و تحريم ها امسال بر اين مشكلات افزوده شد.
رئيس جمهور گفت : اگر ساختار اقتصادي اصلاح شود تورم كاهش مي يابد زيرا مصرف عمده كشور از توليدات داخل است .
احمدي نژاد افزود : اجراي طرح تحول اقتصادي در مدت 6 ماه در مدلهاي گوناگون با حضور صاحبنظران بررسي شده است .
رئيس جمهور گفت : هر گاه اجراي اين طرح با قاطعيت اعلام مي شود بازار متلاطم شده است اما اكنون بازار كشور آرام است و مصمميم كه اين طرح را اجرا كنيم و اكنون در صدد نهايي شدن آمارها هستيم .
احمدي نژاد با بيان اينكه براي اجراي اين طرح نيازي به ارائه لايحه به مجلس نيست افزود : 60 درصد منابع حاصل از يارانه هابه صورت مستقيم و غيرمستقيم به مردم ارائه مي شود و 15 درصد آن به بخش هاي توليد كشاورزي و صادرات تعلق مي گيرد و 25 درصد ديگر نيز به هزينه هاي دولت اختصاص مي يابد.
رئيس جمهور گفت : طرح تحول اقتصادي با چارچوبهاي قانوني تنظيم شده است و نيمه آبان آمار اخذ شده از مردم نهايي خواهد شد.
احمدي نژاد افزود : با بررسي هاي انجام شده و بررسي اطلاعات اقتصادي 40 ميليون نفر از شركت كنندگان در اين طرح برآورد ما اين است كه بايد يارانه ها به حدود 53 ميليون نفر از هموطنانمان ارائه شود .
احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه وجه تمايز چهارمين سفرش به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد از سفرهاي گذشته چه بوده است و دستاوردهاي آن چيست گفت : يك ملت براي زندگي عزتمند نيازمند لوازمي است به ويژه اينكه ملت ايران ملتي آرماني و فرهنگي است و منفعل نيست و براي جهانيان حرف دارد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد : ملت ايران نمي تواند اين انديشه و رفتار را كه در صدد تحميل خواسته هاي غير قانوني يك گروه بر همه ملت هاست بپذيرد.
وي گفت : ما با جهان دعوا نداريم و بايد از سازمان ملل متحد به عنوان بهترين مكان براي تبادل آرا و تصميم گيريهاي جهاني استفاده كرد.
احمدي نژاد افزود : دموكراسي كه برخي گروه ها مطرح مي كنند بايد در سازمان ملل متبلور شود اما شاهديم كه اين سازمان به چه وضعي دچار شده است .
احمدي نژاد گفت : در سفر اخير به نيويورك شركت كنندگان در نشست پنجاه گروه ضد جنگ آمريكايي گفتند به ملت ايران بگوييد كارهايي كه دولت آمريكا انجام مي دهد نظر مردم آمريكا نيست .
رئيس جمهور گفت : امروز انديشه سلطه گر آمريكايي به پايان راه خود رسيده و ناچار است تغيير رفتار دهد.
وي با اشاره به اينكه در اجلاس غير متعهدها كه در تهران برگزار شد برخي از تصميمات عملياتي شد گفت : در اين اجلاس خيلي كشورها فهميدند كه اگر باهم متحد باشند اثرگذار خواهند بود.
احمدي نژاد گفت : امروز مي بينيم كه حتي كشورهاي كوچك تهديدهاي قدرت هاي بزرگ را به سخره مي گيرند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش درباره عضويت ايران در شوراي امنيت گفت : اين بحث را به عنوان آزمايشي براي نظام سلطه مطرح كرديم تا معلوم شود رفتار نظام سلطه چگونه است .
وي در خصوص ايجاد دفتر شوراي روابط ايران و آمريكا گفت : از ماهيت اين دفتر اطلاع دقيقي ندارم اما بالاخره اين دفتر يك ان جي او است و موضوعيتي ندارد.
رئيس جمهور با اشاره به فشار روبه گسترش ملت آمريكا به مقامات كشورشان در اصلاح رفتار با جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك مطالبه جدي خاطر نشان كرد : منطق ملت ايران را مردم آمريكا پذيرفته اند.
احمدي نژاد درباره گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در ايران خاطرنشان كرد : آمريكايي ها در ايران دفتر حفاظت دارند و البته در ماههاي گذشته حرفهايي زدند كه دنبال نكردند معتقدم آنها منتظر تحولات انتخاباتي كشورشان هستند تا با نظم بهتري وارد صحنه شوند.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره موضع جمهوري اسلامي در قبال آمريكا يادآور شد : موضع ايران موضعي رسمي است كه بر اساس احترام متقابل و عدالت است .
احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه حضور نداشتن هيئت امريكايي را در هنگام سخنراني خود چگونه ارزيابي مي كند گفت : اين بي ادبي است و حضور ما نيز به اين دليل است كه اگر حرفشان درست باشد استفاده كنيم اما اگر درست نباشد پاسخشان را بدهيم .
رئيس جمهور گفت : حضور نداشتن هيئت آمريكايي در هنگام سخنراني من در رسانه هاي آنجا واكنش داشت و آنها اين موضوع را منفي جلوه دادند.
رئيس جمهور در پاسخ به پرسشي در خصوص اينكه آيا حل مسائل ما به حل و فصل مسائل با آمريكا بستگي دارد گفت : آنها خودشان را هم نمي توانند اداره كنند.
همچنين رئيس جمهور قطعنامه چهارم عليه ايران را بي خاصيت خواند و گفت : اين نوع اقدامات دست و پا زدن نظام سلطه غربي براي دفاع از خود و حفظ خود است .
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ايران از سنگين ترين تحريم ها به ويژه تحريم هاي بانكي عبور كرده است گفت : آنها در اين مرحله هم شكست خوردند.
وي فلسفه وجودي شوراي امنيت را به بن بست رسيده خواند و گفت : صدور چنين قطعنامه هايي آبروريزي بود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين قطعنامه مذاكرات « 1 +5 » را پيچيده تر نمي كند گفت : آرايش سياسي به سرعت تغيير مي كند و حتي اگر قطعنامه ديگري صادر كنند تاثيري در روند حوادث ندارد.
رئيس جمهور درباره مشكلات اخير در نظام اقتصادي آمريكا گفت : آمريكا و كشورهاي دنباله روي آن مدتها دلار بدون پشتوانه خرج و تورم و كسري هاي خود را به ديگر كشورهاي دنيا منتقل كردند اكنون ظرفيت دنيا پر شده و اين مشكلات به اقتصاد آمريكا برگشت كرده و خودش را نشان داده است .
رئيس جمهور در پايان اين گفتگوي زنده تلويزيوني با تشكر از ملت ايران براي همراهي هاي خوب خود با دولت از مجلس براي همكاري در طرح تحول اقتصادي قدرداني كرد و گفت : بهتر است هر چه زودتر اين طرح را اجرا كنيم .
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن